abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2021 @ 10:15:17 #276
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200104805
Kaptein (4 in september) doet soms ook wel eens n tukkie overdag, vaak aan het einde van een drukke dag (halve dag speeltuin ofzo) en valt ook nog vaak in slaap in de auto :o O+

Benieuwd hoe ie de basisschool gaat trekken :O
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 28 juni 2021 @ 10:17:59 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200104828
Oh en over de basisschool gesproken, omdat ie daar dus na de zomer heen gaat en nog totaal niet zindelijk is hebben we zo'n zindelijkheidsbox gekocht. We zitten nu dus onze halve vakantie binnen met hem en dweilen heel veel. Vandaag dag twee, gisteren elf keer gedweild :') hoop dat ie t eindelijk n beetje op gaat pikken nu.
pi_200109547
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:32 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Waarom is dit? Waarom zijn al die peuterhobbies in het weekend al om 8.30? Ik zie dit echt vaak en als de ouder van een peuter die wel tot 8u slaapt, vallen ze gewoon af voor mij. Ik ga echt niet haasten op een weekenddag. Wie heeft dit ooit bedacht? :P
Haha! De oudste hier wordt 8 in augustus en turnt in de selectiegroep. En die moet doordeweeks ook gewoon om half 9 op school zijn dus qua tijd met opstaan maakt dat voor haar niet uit.
  maandag 28 juni 2021 @ 16:24:41 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200109893
quote:
6s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:03 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Haha! De oudste hier wordt 8 in augustus en turnt in de selectiegroep. En die moet doordeweeks ook gewoon om half 9 op school zijn dus qua tijd met opstaan maakt dat voor haar niet uit.
Voor haar niet, maar voor jou misschien wel?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200112690
Hier geen middagslaapjes meer (soms helaas :')). Hier ook weer de slaaptrainer geïntroduceerd en het raam afgeplakt want de ochtenden zijn vroeeeg }:| :O)

Hoe ging het verder vandaag met de zindelijkheidstraining LDG?
pi_200113464
Nog een weekje en dan hebben we een kleuter in huis, hoe dan?

Komende donderdag hebben we het kennismakingsgesprek met één van de 2 juffen van Simon. Helaas dus inderdaad alleen online via Teams. Ze gaf aan dat ze dan wel met de camera het klaslokaal en evt. de kapstokken enzo kon laten zien. Ik vind het wel erg jammer dat het online is, maar het is wat het is.

Volgende week mag Simon dan een uurtje naar school om kennis te maken met de juf en de andere kindjes uit zijn klas, dan is het doordraaidag, waarbij alle kinderen kennis maken met de nieuwe juf/meester en nieuwe lokaal. Spannend! Onduidelijk is nog of we Simon dan wel naar binnen mogen brengen of dat we hem bij het hek/de deur moeten afzetten.

Afgelopen weekend een fiets gekocht voor Simon. Hij is helemaal trots en wilde bij thuiskomst meteen erop rijden. De dag erop wilde hij er niet meer op :') Komt wel weer :)

LDG, hoe is het vandaag gegaan met de zindelijkheidstraining?
  maandag 28 juni 2021 @ 20:01:35 #282
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200113861
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:04 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hier geen middagslaapjes meer (soms helaas :')). Hier ook weer de slaaptrainer geïntroduceerd en het raam afgeplakt want de ochtenden zijn vroeeeg }:| :O)

Hoe ging het verder vandaag met de zindelijkheidstraining LDG?
Beter :o gisteren elf keer dweilen, vandaag drie *O*. Wel met iets meer aansturen vanuit ons (wat niet helemaal de insteek van die methode is.. daar moet ie t zelf aangeven). Het zelf aangeven deed hij vandaag 1 keer, dus het is een begin *O*
  maandag 28 juni 2021 @ 20:05:29 #283
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200113982
Hier geen middagslaapjes (behalve bij ziek zijn ofzo), wel altijd maffen in de auto :P
Nog steeds een uitslaper hier en nooit problemen met slapen, denk dat het gewoon net zo een slaapkop is als ik.

Wij zijn toevallig sinds vandaag ook bezig met zindelijk worden.
Volgend jaar pas naar de basisschool dus we hebben nog even :D
Het ging zo goed! geen ongelukjes en totaal over de dag 5 plassen gedaan, maar ik stuur wel zelf aan en zeg gewoon dat we nu even een plas gaan doen. Wil volgende week eens zelf aangeven proberen, dan zal het hier ook wel dweilen worden.
pi_200121568
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:24 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Voor haar niet, maar voor jou misschien wel?
Nee ook niet. De ene week breng ik haar weg na mijn nachtdienst. En de andere week is zondag mijn uitslaapdag, dus wat dat betreft js het go with the flow. In juli en augustus is de turnvereniging met vakantie dus afgelopen zaterdag was de laatste keer voorlopig.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:09:01 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200126609
Tolstoi, hier wel zo’n doordraaiuurtje, brengen tot op het plein, en geen kennismaking met de juf verder (alleen op dat plein dus). Maar op de crèche brengen we ook tot de deur dus ik verwacht dat Jacob dat prima accepteert eigenlijk. Wij zeggen gewoon ‘zo gaat dat met school’ en iedereen zegt buiten dag. Dus ik verwacht geen protest.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:28:57 #286
327807 Mariposas
יה&#14
pi_200126896
Bij mijn oudste gaat het ook zo met nieuwe kinderen. Ze denken er zelfs sterk over na om het brengen zo te houden, dus buiten op het schoolplein afleveren. Ik hoop het, dit gaat echt veel vlotter, veel minder drukte in de gangen. Ik geloof ook niet dat het voor het afscheid nemen echt iets uitmaakt, of het nu binnen of buiten is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_200128213
Ik vind afscheid nemen op het plein ook echt fijn. Binnen was het altijd zo druk en chaos. Enige jammere is dat je de klas niet van binnen ziet, dus ik hoop dat dat volgend jaar wel een keertje kan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200139632
Ik vind op het plein afscheid nemen ook fijn. Wel jammer dat je het lokaal niet meer ziet en knutsels komen maar sporadisch mee naar huis.
Banaan krijgt na de vakantie een nieuwe juf en hij is enthousiast.

Hij mag nou heel af en toe alleen naar de speeltuin voor het huis, dan speelt hij wel in het zicht. Vind ik wel spannend alsnog, vooral als hij het fietspad over gaat. Hij breekt anders het huis af het is een blijk van vertrouwen dat hij zonder ons mag gaan. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 12:14:34 #289
382129 crew  Donna
pi_200139817
Wij hebben vrijdag kennismaking op een basisschool. Ook al 1 gehad op een andere school. Ben benieuwd.

We wonen tussen 2 dorpen in, maakt het wel lastig (teveel keus haha).
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:15:11 #290
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200183926
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Beter :o gisteren elf keer dweilen, vandaag drie *O*. Wel met iets meer aansturen vanuit ons (wat niet helemaal de insteek van die methode is.. daar moet ie t zelf aangeven). Het zelf aangeven deed hij vandaag 1 keer, dus het is een begin *O*
En van de ene op de andere dag was hij ineens overdag plaszindelijk en geeft ie zelf aan wanneer hij moet plassen :o *O* zn poep houdt ie al twee dagen op :') dus of het daarvoor ook geld weet ik niet.

Gelukkig komende week nog een weekje vrij (met dagjes weg) om het nog even goed in te slijten en dan lukt het hem op de kinderopvang hopelijk ook *O*
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:26:39 #291
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200184092
Fijn zeg, ldg! Vast een opluchting :)
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:28:37 #292
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200184118
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:26 schreef Ceviche het volgende:
Fijn zeg, ldg! Vast een opluchting :)
Jup,ik had er een hard hoofd in :') want het leek hem heel lang echt totaal niet te interesseren en hij moet na de zomer toch echt naar de basisschool :X
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:34:20 #293
346653 Ceviche
pi_200184192
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Jup,ik had er een hard hoofd in :') want het leek hem heel lang echt totaal niet te interesseren en hij moet na de zomer toch echt naar de basisschool :X
En als ze niet willen willen ze ook echt niet :X heeft hij er zelf nog iets over gezegd de afgelopen dagen? Dat hij weer een luier aan wilde ofzo?
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:35:46 #294
346653 Ceviche
pi_200184206
Koert is wat verkouden en wellicht ook oorontsteking, die was gisteren blijkbaar zo moe dat hij tijdens het eten zo in slaap viel :o
pi_200184241
LDG, wat goed van de Kapitein!

@Ceviche, och sneu voor Koert! Beterschap.

Wij hadden afgelopen donderdag de kennismaking met één van de 2 juffen van Simon via Teams. Ik vond/vind het nog steeds erg jammer dat er geen face-to-face kennismaking is op gepaste afstand.
Woensdag gaat Simon een uurtje naar de basisschool, ook die eerste keer is het afzetten bij het hek.

Morgen is die kleine grote peuter jarig en hebben we een kleuter in huis. Sinds gister is ie flink verkouden, dus zijn oom komt daarom niet op zijn verjaardag (want komende week veel afspraken en vooruitzicht op vakantie) en ook zijn playdate van vanochtend ging daarom niet door.

Wel een mijlpaal deze week: hij noemde mij voor het eerst "Stommerd" :')

Vanochtend was ik aan het stofzuigen en toen kreeg ik opeens een kus van hem met de woorden "je bent goed bezig mama" O+ O+ O+
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:33:54 #296
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200186997
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:34 schreef Ceviche het volgende:

[..]

En als ze niet willen willen ze ook echt niet :X heeft hij er zelf nog iets over gezegd de afgelopen dagen? Dat hij weer een luier aan wilde ofzo?
Nja het boeide hem vooral echt geen biet als hij nat was, stond ie in een plas met een doorweekte onderbroek gewoon verder te spelen :') ze zeggen dat ze het als ze het voelen vies en vervelend vinden, maar daar heeft de mijne geen boodschap aan _O-

Hij heeft nu alleen snachts nog een broekjesluier, maar ik denk dat die er binnenkort ook af kan als we hem in de avond een keer extra laten plassen.

Hij vind het nu wel prima zonder luier :Y
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:24:29 #297
346653 Ceviche
pi_200187738
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nja het boeide hem vooral echt geen biet als hij nat was, stond ie in een plas met een doorweekte onderbroek gewoon verder te spelen :') ze zeggen dat ze het als ze het voelen vies en vervelend vinden, maar daar heeft de mijne geen boodschap aan _O-

Hij heeft nu alleen snachts nog een broekjesluier, maar ik denk dat die er binnenkort ook af kan als we hem in de avond een keer extra laten plassen.

Hij vind het nu wel prima zonder luier :Y
Oh nou lekker vies :')
Maar fijn dat hij er al wat aan gewend is. Dan zal het met die nachtluier wellicht ook snel gaan.
pi_200194376
Fijn ldg!

En spannend voor Simon tolstoi!

Wij gaan in de vakantie eens kijken of we kunnen doorzetten met zindelijk worden. Zo hier en daar wordt er al wel oo de wc gezeten en geplast maar er zit geen regelmaat in.

Vincent moet eerst maar even beter worden. Sinds gister flink ziek en vandaag zelfs in het ziekenhuis geweest. Kereltje was zo benauwd en had hoge koorts. De meting in het ziekenhuis gaf 40.4 aan. Arme jongen heeft een flinke longontsteking te pakken dus nu aan de antibiotica en hopen dat hij zich gauw beter voelt. Jeremy was blij dat hij weer thuis was, ze liggen momenteel samen in een bed te slapen tegen elkaar aan.
pi_200197567
@TolstoiFan mooie mijlpaal. Maar die tweede is wel heel lief. Banaan zegt ook weleens "ik ben blij dat je er bent mama", heel langzaam omdat hij echt de woorden nog zoekt. Maakt veel goed he. O+

@aapieannie beterschap voor Vincent. :*

Banaan is vrijdag bij de huisarts geweest. Hij zat zonder onderbroek op mijn zwangerschapsbal en zo schoof de voorhuid helemaal naar achteren. :X
Dat was dinsdag gebeurd en hij bleef pijn houden met plassen en heel af en toe een druppeltje bloed verliezen. Het is waarschijnlijk een schimmeltje, sinds gisteren zit er alsnog verbetering in. :)

Het gaat ook eindelijk weer de goede kant op met driftbuien en hij is weer liever voor zijn zusje. Hij mocht haar eigenlijk niet optillen maar nu hij haar toch meer kan knuffelen schopt hij niet meer, dat is vooruitgang. :)

[ Bericht 35% gewijzigd door MaJo op 04-07-2021 22:07:36 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 4 juli 2021 @ 10:55:37 #300
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200197651
Wat een vervelende situatie, @pkm. Maar wel herkenbaar.. dat je iets doet, en dat dat je terugbrengt naar vroeger. Ik probeer ook op zulke dingen te letten.
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')