NSF is live:quote:Op maandag 24 mei 2021 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag misschien de launchtoren delen hijsen? Alles lijkt er klaar voor te zijn.
Nice!!quote:Op maandag 24 mei 2021 22:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
uiteindelijk:?
Niet officieel. Als het idd zo world ontploft m'n hoofd van de sci-fi vibes die dit gaat geven.
Jep, ik gok dat hij geschrapt gaat worden. Volgende test launch is dan orbital.quote:Op woensdag 26 mei 2021 08:56 schreef engine het volgende:
Wat betekent rollback? Wordt weer van het launchpad gehaald?
Ah okay dus helaas toch geen tweede vlucht voor SN15.quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Jep, ik gok dat hij geschrapt gaat worden. Volgende test launch is dan orbital.
Het is nog niet bekend wat er met SN16 gaat gebeuren, SN20 wordt - als het goed gaat - de eerste orbital. Daarom de komende tijd weinig launches denk ik, alle resources gaan nu in het gereedmaken van de OLP / GSE en toren.quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:55 schreef engine het volgende:
[..]
Ah okay dus helaas toch geen tweede vlucht voor SN15.
En SN16 moet dan een orbital launch worden? Dacht eerst dat dat met SN20 de bedoeling was.
Een orbital launch is toch per definitie ook een suborbital launch :pquote:Op woensdag 26 mei 2021 09:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Jep, ik gok dat hij geschrapt gaat worden. Volgende test launch is dan orbital.
Voor niet-Amerikanen begint de ruimte op 100km hoogte.quote:An orbital spaceflight (or orbital flight) is a spaceflight in which a spacecraft is placed on a trajectory where it could remain in space for at least one orbit. To do this around the Earth, it must be on a free trajectory which has an altitude at perigee (altitude at closest approach) around 80 kilometers (50 mi); this is the boundary of space as defined by NASA, the US Air Force and the FAA. To remain in orbit at this altitude requires an orbital speed of ~7.8 km/s. Orbital speed is slower for higher orbits, but attaining them requires greater delta-v.
Due to atmospheric drag, the lowest altitude at which an object in a circular orbit can complete at least one full revolution without propulsion is approximately 150 kilometres (93 mi).
The expression "orbital spaceflight" is mostly used to distinguish from sub-orbital spaceflights, which are flights where the apogee of a spacecraft reaches space, but the perigee is too low.[1]
Lijkt mij dus ook een suborbithal flight. Ach het is om 't even.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:02 schreef Starhopper het volgende:
Het gaat erom dat je in een baan rond de aarde zit. De New Shepard gaat ook boven de 100km maar omdat deze niet in een baan om de aarde zit gaat het om een suborbital flight.
Starship komt wel in een baan rond de aarde maar ze brengen hem weer terug voordat hij een volledige ronde heeft gemaakt. Geen idee of dit evengoed telt als orbital. Zonder deorbit burn zou hij gewoon rond blijven vliegen.
Yep.quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:28 schreef xzaz het volgende:
Komende half jaar is het denk ik vooral infrastructurele werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |