abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2021 @ 19:50:39 #251
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_199457280
quote:
10s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:46 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Aha, duidelijk. Nee, dat zou inderdaad niet eerlijk zijn.

Ik bedoel echter dat mensen die sowieso al aan de beurt zijn vanwege hun leeftijd/ medische indicatie een keuze krijgen qua vaccin en desgewenst voor Jansen kunnen kiezen vanwege hun vakantieplannen naar het buitenland.

Ik zet wel mijn vraagtekens bij de praktische uitvoerbaarheid, maar het zou voor deze mensen een oplossing kunnen zijn.
Bedank voor de uitleg. :)
Idd, dan zou een oplossing kunnen zijn. Met één vaccin ben je sneller klaar dan met twee.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 16 mei 2021 @ 19:51:59 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199457318
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:49 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het gele vaccinatieboekje is hier te bestellen. Voor users die dit graag willen.

https://www.sdu.nl/shop/h(...)ng-of-profylaxe.html
GGD'en hebben inmiddels de opdracht gekregen niet meer erin te stempelen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199457401
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:51 schreef Molo het volgende:

[..]

GGD'en hebben inmiddels de opdracht gekregen niet meer erin te stempelen :')
quote:
Neem uw eigen vaccinatieboekje mee

U krijgt na uw vaccinatie een vaccinatiebewijs uitgereikt. Voorzien van de datum (ingevuld door uitvoerende), productnaam, batchnummer vaccin, en een QR-code of url die linkt naar de bijsluiter.

Het RIVM levert stickers voor productnaam, batchnummer vaccin en QR-code/url. De stickers worden door de uitvoerende organisatie op uw vaccinatiebewijs geplakt. De naam en geboortedatum kunt u zelf thuis invullen op de daarvoor aangegeven plek.

U kunt ook uw eigen vaccinatieboekje (Gele boekje) meenemen. Dan worden de stickers daarin geplakt (bron: RIVM - Covid19 vaccinatie richtlijen 10.6).

Heeft u het vaccinatieboekje nog niet? Geen probleem, bestel hem direct.
De SDU heeft het over stickers en over een richtlijn van het RIVM. Vraag mij af waarom de GGD hier niet aan wil mee werken.

https://www.sdu.nl/over-s(...)mijnvaccinatieboekje
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 16 mei 2021 @ 19:57:01 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199457410
Waarschijnlijk heeft dat hele gele boekje uiteindelijk toch geen zin omdat er een al ander universeel COVID-vaccinatiebewijs komt.

Die waarschijnlijk niet zo simpel te faken is als een stempeltje of stickertje in een geel boekje :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199457412
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
Nou ook weer met die huisarts in Bergschenhoek. Per ongeluk hele klantenbestand een uitnodiging gestuurd ipv enkel de griepprikpopulatie. Gaat om 2000 man ofzo.

Gaan ze dagen later iedereen een rectificatie sturen :') waardoor mensen die al een afspraak hebben gemaakt die wellicht weer annuleren waardoor er gaten ontstaan.

Boeiend, foutje gemaakt, laat iedereen lekker die prik halen. Dat inefficiënte gemicromanage vertraagt alleen maar.
Precies, al dat gedoe met leeftijdsgroepen en moeilijk om een afspraak te maken kost alleen maar tijd
In verzorgingshuizen zaten ze met 85+ die al wel gevaccineerd was, en 80+ nog niet
Konden ze nog de maatregelen niet versoepelen.....
Had gewoon dat hele tehuis in 1× gedaan, inclusief personeel....

In de VS kun je bij de plaatselijke drogist langs voor een vaccin, zonder dagen van te voren een afspraak gemaakt te hebben

Zeg "iedereen die langs komt, die krijgt een prik"
Moet je eens kijken hoe druk het dan wordt, dan blijft er van die lage vaccinatiebereidheid niets meer over hoor
pi_199457501
quote:
88s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:40 schreef Celestien het volgende:

[..]

Het is een naar gevoel. En niet terecht. Jij en ik snappen ook dat we gewoon op onze beurt moeten wachten, maar als om je heen zoveel mensen hun eerste (en soms zelfs tweede prik) al in de arm hebben, dan krijg je zoiets van: 'Uhhm, ja, super, maar nu wil ik 'm ook wel eens.'
Absoluut, ik ben zelf jong en geen onderliggende kwalen, dus tuurlijk wacht ik. Maar als ik dan hoor van vriendinnen "Ja, ik heb ook een uitnodiging gekregen (in dit geval als medisch risico) maar geen idee waarom, nou ja, ik ga hem wel gewoon halen" , dan krijg ik daar wel een wat naar gevoel bij ja.
  zondag 16 mei 2021 @ 20:02:49 #257
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_199457515
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Precies, al dat gedoe met leeftijdsgroepen en moeilijk om een afspraak te maken kost alleen maar tijd
In verzorgingshuizen zaten ze met 85+ die al wel gevaccineerd was, en 80+ nog niet
Konden ze nog de maatregelen niet versoepelen.....
Had gewoon dat hele tehuis in 1× gedaan, inclusief personeel....

In de VS kun je bij de plaatselijke drogist langs voor een vaccin, zonder dagen van te voren een afspraak gemaakt te hebben

Zeg "iedereen die langs komt, die krijgt een prik"
Moet je eens kijken hoe druk het dan wordt, dan blijft er van die lage vaccinatiebereidheid niets meer over hoor
Verschil zit er waarschijnlijk in dat ze in de VS enorm veel vaccinaties hebben liggen. In Nederland krijgen we het per week aangeleverd. Iedereen oproepen te komen gaat bij ons alleen maar voor problemen zorgen.

Ze hebben 't daar aan de andere kant van de oceaan toch iets beter geregeld, zo lijkt 't.
En dan zeg ik echt niet graag :')
pi_199457556
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nou ook weer met die huisarts in Bergschenhoek. Per ongeluk hele klantenbestand een uitnodiging gestuurd ipv enkel de griepprikpopulatie. Gaat om 2000 man ofzo.

Gaan ze dagen later iedereen een rectificatie sturen :') waardoor mensen die al een afspraak hebben gemaakt die wellicht weer annuleren waardoor er gaten ontstaan.

Boeiend, foutje gemaakt, laat iedereen lekker die prik halen. Dat inefficiënte gemicromanage vertraagt alleen maar.
Er lijkt af en toe wat mis te gaan bij het aanleveren van de bestanden door huisartsen

https://www.ad.nl/binnenl(...)vaccinatie~ad92ad09/
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_199457579
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:57 schreef Drekkoning het volgende:
Waarschijnlijk heeft dat hele gele boekje uiteindelijk toch geen zin omdat er een al ander universeel COVID-vaccinatiebewijs komt.

Die waarschijnlijk niet zo simpel te faken is als een stempeltje of stickertje in een geel boekje :P
Ja dat is het punt. Dat wil Hugo graag. Alleen andere landen, die wat meer ophebben met privacy bijvoorbeeld, accepteren dat boekje ook.
Alleen Hugo maakt dat onmogelijk, want de GGD mag het ven hem niet meer afstempelen:')
zie email 27 oktober
  zondag 16 mei 2021 @ 20:05:45 #260
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_199457582
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:02 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Absoluut, ik ben zelf jong en geen onderliggende kwalen, dus tuurlijk wacht ik. Maar als ik dan hoor van vriendinnen "Ja, ik heb ook een uitnodiging gekregen (in dit geval als medisch risico) maar geen idee waarom, nou ja, ik ga hem wel gewoon halen" , dan krijg ik daar wel een wat naar gevoel bij ja.
Ja, ik herken dan heel erg. Volgens mij hebben wij precies hetzelfde gevoel wat dat betreft.

Ik heb een diagnose in het autismespectrum. Maar ja, dat brengt geen enkel lichamelijk risico met zich mee met betrekking tot covid-19. ;)
pi_199457608
quote:
88s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:02 schreef Celestien het volgende:

[..]

Verschil zit er waarschijnlijk in dat ze in de VS enorm veel vaccinaties hebben liggen. In Nederland krijgen we het per week aangeleverd. Iedereen oproepen te komen gaat bij ons alleen maar voor problemen zorgen.

Ze hebben 't daar aan de andere kant van de oceaan toch iets beter geregeld, zo lijkt 't.
En dan zeg ik echt niet graag :')
Het is mij ook echt stevig tegengevallen hoe de EU (en dan natuurlijk met name Nederland en Duitsland) het spel gespeeld hebben bij het verkrijgen van de vaccins. Ik had echt verwacht dat wij als zeer rijke landen vooraan zouden staan. Nu staan we natuurlijk ook nog wel redelijk vooraan als je dit vergelijkt met arme landen, maar veel minder dan ik verwacht had.
  Miss 200.000.000! zondag 16 mei 2021 @ 20:07:33 #262
367000 roos94
pi_199457632
quote:
88s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:05 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik heb een diagnose in het autismespectrum.
Als je de voorwaarden van FOK! doorleest is dit een vereiste voor aanmelding
  zondag 16 mei 2021 @ 20:07:53 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199457644
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat is het punt. Dat wil Hugo graag. Alleen andere landen, die wat meer ophebben met privacy bijvoorbeeld, accepteren dat boekje ook.
Alleen Hugo maakt dat onmogelijk, want de GGD mag het ven hem niet meer afstempelen:')
Ja, ik vind het ook onzin hoor. Zorg gewoon dat de GGD ook stickertjes heeft. Iedereen blij.

(Overigens kan je ook gewoon de GGD vaccinatiekaart los in je gele boekje doen, maar het is niet super handig, heb het liefst al mijn prikken netjes op dezelfde manier erin. Autist die ik ben)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 16 mei 2021 @ 20:08:27 #264
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_199457661
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het is mij ook echt stevig tegengevallen hoe de EU (en dan natuurlijk met name Nederland en Duitsland) het spel gespeeld hebben bij het verkrijgen van de vaccins. Ik had echt verwacht dat wij als zeer rijke landen vooraan zouden staan. Nu staan we natuurlijk ook nog wel redelijk vooraan als je dit vergelijkt met arme landen, maar veel minder dan ik verwacht had.
Nederland is niet brutaal genoeg. :N
pi_199457667
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal tégen die app voor reisdoeleinden. Echterrrrr duurt het nog wel even voor die er is dus zorg dan dat je nu een tussenoplossing biedt of iig niet tegenwerkt

Ik word er echt frigging giftig van. Dit helpt toch niemand en is absurd tegenwerken en onnodig.
Ik vraag me echt af hoe er een centrale Europese registratie van coronagevaccineerden geregeld zal gaan worden. Ik woon als Nederlander in Duitsland en moet blijkbaar, als gevolg van EU afspraken, in Duitsland gevaccineerd worden. Één maal paarse krokodillen en traag malende uambtelijke molens coming right up!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 16 mei 2021 @ 20:09:54 #266
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199457693
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:04 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Er lijkt af en toe wat mis te gaan bij het aanleveren van de bestanden door huisartsen

https://www.ad.nl/binnenl(...)vaccinatie~ad92ad09/
Zelfde is gebeurd in Bergschenhoek (je weet wel, die Britse Mutant hotspot). Alle patiënten van de praktijk uitgenodigd :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-uit-1963~ae67aa75/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 16 mei 2021 @ 20:09:56 #267
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_199457696
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:07 schreef roos94 het volgende:

[..]

Als je de voorwaarden van FOK! doorleest is dit een vereiste voor aanmelding
:D!
Toen ik m'n account aanmaakte had ik die diagnose nog niet. Wat denk je, zou het uitmaken? Misschien gooien ze me er nu wel uit. ;)
  zondag 16 mei 2021 @ 20:10:02 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199457701
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:57 schreef Drekkoning het volgende:

VWS heeft druk uitgeoefend op de GGD'en om te stoppen met stempelen

Idd om Europese QR code op app/papier er doorheen te rammen.

Alleen is die er nog lang niet dus in de tussentijd mag er natuurlijk echt totaal niet voor de reeds werkende optie gekozen worden. Landen bepalen zelf of ze dit acceptabel genoeg vinden. Belachelijk dat VWS zich hier zo mee bemoeit
  zondag 16 mei 2021 @ 20:10:47 #269
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199457723
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook onzin hoor. Zorg gewoon dat de GGD ook stickertjes heeft. Iedereen blij.

(Overigens kan je ook gewoon de GGD vaccinatiekaart los in je gele boekje doen, maar het is niet super handig, heb het liefst al mijn prikken netjes op dezelfde manier erin. Autist die ik ben)
Ik heb er maar twee stickertjes in maar het leek mij ook handig en stoer om het Corona-stickertje er ook in te zetten. Net alsof je in veel landen bent geweest.
Tap tap tap
  zondag 16 mei 2021 @ 20:11:49 #270
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199457744
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:02 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Ja dát vind ik ook wel kut :D
Tap tap tap
  zondag 16 mei 2021 @ 20:12:00 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199457748
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Op dit punt ben ik het met je oneens

Nederland zit met die app behoorlijk sterk op privacy waarborgen, voor reisdoeleinden that is.

Nationale app is wat anders en dat is kut met peren

Het argument nu wat gebruikt wordt, dat het efficiënter is voor de GGD'en is natuurlijk echt dikke dikke bullcrap. VWS is gewoon bang/boos/paniekerig/anders
pi_199457751
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:10 schreef Molo het volgende:

[..]

VWS heeft druk uitgeoefend op de GGD'en om te stoppen met stempelen

Idd om Europese QR code op app/papier er doorheen te rammen.

Alleen is die er nog lang niet dus in de tussentijd mag er natuurlijk echt totaal niet voor de reeds werkende optie gekozen worden. Landen bepalen zelf of ze dit acceptabel genoeg vinden. Belachelijk dat VWS zich hier zo mee bemoeit
Volslagen gestoord.
zie email 27 oktober
pi_199457771
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Op dit punt ben ik het met je oneens

Nederland zit met die app behoorlijk sterk op privacy waarborgen, voor reisdoeleinden that is.

Nationale app is wat anders en dat is kut met peren
Zo’n database is een privacyrisico, zie de ggd. Een aantekening in een boekje is een stuk veiliger wat dat betreft.
zie email 27 oktober
pi_199457782
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:12 schreef Molo het volgende:
VWS is gewoon bang/boos/paniekerig/anders
VWS of HdJ?
zie email 27 oktober
  zondag 16 mei 2021 @ 20:14:33 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199457801
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af hoe er een centrale Europese registratie van coronagevaccineerden geregeld zal gaan worden. Ik woon als Nederlander in Duitsland en moet blijkbaar, als gevolg van EU afspraken, in Duitsland gevaccineerd worden. Één maal paarse krokodillen en traag malende uambtelijke molens coming right up!
Die komt er niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')