abonnement Unibet Coolblue
pi_202629677
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:01 schreef Nexum het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit daadwerkelijk van de grond komt en ook verder komt dan 1 editie. Hoe gaan staten zoals Wyoming en Montana elk jaar een uniek liedje sturen wat geen typisch Amerikaans country liedje is? :@ Ik zie dit echt een beetje een veld worden waarin California en New York steeds de bovenhand gaan voeren

En dan vraag ik me ook nog af of die Amerikanen wel interesse hebben in zo'n concept. American Idol en The Voice trekken daar elk jaar nog wel loyale kijkcijfers maar GEEN van de songs / artiesten die daaraan meedoen krijgen bekendheid of worden succesful. Ik zie dit dus echt weer zo'n typische talentenjacht worden
Mijn idee is al die tijd ook eigenlijk geweest - en volgens mij heb ik dat ook al eerder genoemd elders hier op het forum - dat dit eigenlijk een soort sneaky omweg van Bjorkman en Österdahl is om de USA ook deel te laten nemen in het Songfestival. Straks, tijdens die grote finale wordt aangekondigd dat USA als 26e act in de grote finale dit jaar aan mag treden (toevallig dat er dit jaar een extra gaatje vrij is en het precies dít jaar van de grond lijkt te komen ;) ). Vervolgens net als Australië dan later enkel via semi-finals wellicht. Zeker na dit artikel waarin Jon Ola het al benoemde begin 2020: https://wiwibloggs.com/20(...)e-eurovision/247927/ American Song Contest dus eigenlijk als een soort nationale finale, waarbij de winnaar deel mag nemen aan het ESF. Wellicht dat het dan enigszins succes zal krijgen in Amerika zelf.

Of ik zoek hier veel te veel achter natuurlijk. Maar ik vind het eigenlijk wel redelijk likely eigenlijk, hoe stom ik het zelf ook zou vinden :@
pi_202629720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:05 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat wordt het sowieso. Amerika heeft elke 15 minuten een reclameblok, als je een uitzending van 3 uur + hebt, reken maar uit :P
Elke 15 minuten reclameblok tijdens de songfestival, ik moet er niet aan denken :'(

Hoop dat de ervaring zo Europees mogelijk wordt. Regel sponsors, pleur kleine ad videos op het scherm tijdens de presentatie maar geen reclameblokken. :'(

Maar VS kennende gaat dit toch allemaal niet gebeuren.
pi_202629796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:15 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Mijn idee is al die tijd ook eigenlijk geweest - en volgens mij heb ik dat ook al eerder genoemd elders hier op het forum - dat dit eigenlijk een soort sneaky omweg van Bjorkman en Österdahl is om de USA ook deel te laten nemen in het Songfestival. Straks, tijdens die grote finale wordt aangekondigd dat USA als 26e act in de grote finale dit jaar aan mag treden (toevallig dat er dit jaar een extra gaatje vrij is en het precies dít jaar van de grond lijkt te komen ;) ). Vervolgens net als Australië dan later enkel via semi-finals wellicht. Zeker na dit artikel waarin Jon Ola het al benoemde begin 2020: https://wiwibloggs.com/20(...)e-eurovision/247927/ American Song Contest dus eigenlijk als een soort nationale finale, waarbij de winnaar deel mag nemen aan het ESF. Wellicht dat het dan enigszins succes zal krijgen in Amerika zelf.

Of ik zoek hier veel te veel achter natuurlijk. Maar ik vind het eigenlijk wel redelijk likely eigenlijk, hoe stom ik het zelf ook zou vinden :@
Hmm, dat betwijfel ik nog een beetje. Australië was al jaaaaren fan van het songfestival en ook associate member bij de EBU (geloof ik? verbeter me aub als ik dit fout heb). Dus ze hadden al best wel veel verwantschap met Eurovisie. Amerika heeft het altijd als een grap gezien en begon pas interesse te tonen toen het opeens wel ''hip'' werd rond 2016 :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_202629860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:22 schreef Nexum het volgende:

[..]
Hmm, dat betwijfel ik nog een beetje. Australië was al jaaaaren fan van het songfestival en ook associate member bij de EBU (geloof ik? verbeter me aub als ik dit fout heb). Dus ze hadden al best wel veel verwantschap met Eurovisie. Amerika heeft het altijd als een grap gezien en begon pas interesse te tonen toen het opeens wel ''hip'' werd rond 2016 :P
NBC is ook associate van de EBU net als SBS Australia, zie:

https://www.ebu.ch/about/members?type=associate

Sinds de populariteit van de Eurovisiefilm in Amerika lijkt er wel een en ander aan interesse nog meer aangewakkerd. Ik zou het echt niet uitsluiten. Ik hoop het echter niet.
pi_202630157
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:15 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Mijn idee is al die tijd ook eigenlijk geweest - en volgens mij heb ik dat ook al eerder genoemd elders hier op het forum - dat dit eigenlijk een soort sneaky omweg van Bjorkman en Österdahl is om de USA ook deel te laten nemen in het Songfestival. Straks, tijdens die grote finale wordt aangekondigd dat USA als 26e act in de grote finale dit jaar aan mag treden (toevallig dat er dit jaar een extra gaatje vrij is en het precies dít jaar van de grond lijkt te komen ;) ). Vervolgens net als Australië dan later enkel via semi-finals wellicht. Zeker na dit artikel waarin Jon Ola het al benoemde begin 2020: https://wiwibloggs.com/20(...)e-eurovision/247927/ American Song Contest dus eigenlijk als een soort nationale finale, waarbij de winnaar deel mag nemen aan het ESF. Wellicht dat het dan enigszins succes zal krijgen in Amerika zelf.

Of ik zoek hier veel te veel achter natuurlijk. Maar ik vind het eigenlijk wel redelijk likely eigenlijk, hoe stom ik het zelf ook zou vinden :@
Ik denk niet dat Amerika getolereerd gaat worden door de fans. Australie is al een haat/liefdesverhouding.
pi_202630918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:15 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Mijn idee is al die tijd ook eigenlijk geweest - en volgens mij heb ik dat ook al eerder genoemd elders hier op het forum - dat dit eigenlijk een soort sneaky omweg van Bjorkman en Österdahl is om de USA ook deel te laten nemen in het Songfestival. Straks, tijdens die grote finale wordt aangekondigd dat USA als 26e act in de grote finale dit jaar aan mag treden (toevallig dat er dit jaar een extra gaatje vrij is en het precies dít jaar van de grond lijkt te komen ;) ). Vervolgens net als Australië dan later enkel via semi-finals wellicht. Zeker na dit artikel waarin Jon Ola het al benoemde begin 2020: https://wiwibloggs.com/20(...)e-eurovision/247927/ American Song Contest dus eigenlijk als een soort nationale finale, waarbij de winnaar deel mag nemen aan het ESF. Wellicht dat het dan enigszins succes zal krijgen in Amerika zelf.

Of ik zoek hier veel te veel achter natuurlijk. Maar ik vind het eigenlijk wel redelijk likely eigenlijk, hoe stom ik het zelf ook zou vinden :@
Mocht dit gebeuren denk ik niet dat Amerika veel punten gaan krijgen of überhaupt naar de finale gaat mochten ze meedoen aan de semi. Denk niet dat europa warm loopt voor Amerika op het songfestival. En uiteindelijk zullen ze zich terugtrekken na een aantal jaar gok ik
pi_203276685
Daar gaan we...

twitter
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 4 februari 2022 @ 10:42:02 #83
39237 crew  H_T
2733
pi_203499329
twitter


21 maart wordt de nieuwe datum :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_203654769
Hosts bekend _O_
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203655814
Oh, leuke namen. :o Begin nu toch een beetje nieuwsgierig te worden. :P
pi_203662716
Ik ben echt dol op Kelly ( O+ ) maar ik geloof er niets van dat ze een esf-fan is :@
  maandag 14 februari 2022 @ 19:31:13 #87
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_203662891
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 19:22 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben echt dol op Kelly ( O+ ) maar ik geloof er niets van dat ze een esf-fan is :@
Een grotere fan dan Snoop.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_203663144
quote:
Ik denk dat ze dat nummer gewoon gedaan heeft omdat het viral gaat in Amerika. Volgens mij had ze geen idee dat het van ESF kwam :@
Daarbij 1x arcade zingen maakt je nog geen esf-fan.
pi_203666496
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 19:33:18 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203926444
twitter

Met Jewel, Macy Gray, Sisqo (ja die van de thong song), Michael Bolton onder andere
pi_203926519
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met Jewel, Macy Gray, Sisqo (ja die van de thong song), Michael Bolton onder andere
Voelt een beetje Sanmarinesque of zo qua line up :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203926547
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met Jewel, Macy Gray, Sisqo (ja die van de thong song), Michael Bolton onder andere
quote:
Kentucky: Jordan Smith
Is dat deze Jordan Smith? :o

pi_203926658
Vind het een beetje teleurstellend dat Flo Rida er niet tussen staat _O-
pi_203930814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met Jewel, Macy Gray, Sisqo (ja die van de thong song), Michael Bolton onder andere
Toch een prima lineup zou ik zeggen

Jewel en Macy Gray met name O+

Wel benieuwd naar het concept, het voelt wel als een afvalrace in een soort Idols-format, als het 8 weken gaat duren.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:19:49 #95
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_204102963
Amerikaans songfestival wordt groot succes volgens Kelly Clarkson

quote:
Kelly Clarkson (39) is ervan overtuigd dat 'American Song Contest', de Amerikaanse versie van het Eurovisie Songfestival, een groot succes wordt. De zangeres presenteert het muziekfestijn samen met Snoop Dogg (50), dat vanaf maandag 21 maart voor het eerst te zien zal zijn op de Amerikaanse zender NBC. "Deze show heeft echt álles, dit is wat mensen nu nodig hebben," aldus Kelly tijdens een virtuele persconferentie.

(..)

Tijdens American Song Contest zullen gerenommeerde artiesten als Macy Grey, Michael Bolton, Jewel en Sisqó het opnemen tegen minder bekende muzikanten vanuit het hele land, waarbij de kijker uiteindelijk bepaalt wie het beste heeft gepresenteerd. In tegenstelling tot veel andere Amerikaanse talentenshows, waarbij voornamelijk gekeken wordt naar persoonlijkheid en presentatie, staat nu het liedje dat de kandidaat zingt centraal.

Het feit dat gelouterde artiesten het opnemen tegen onbekenden vormt volgens Kelly geen probleem. "Nee, want de artiesten moeten juist harder werken omdat ze niet minder willen presteren dan een nieuwkomer. In feite ligt de druk bij hen en niet bij de 'rookie', die kan fier en vrij zingen. Want wat heb je immers te verliezen tegen zo'n grote artiest? Helemaal niks en daarom wordt dit zo interessant."
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_204103366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wel benieuwd naar het concept, het voelt wel als een afvalrace in een soort Idols-format, als het 8 weken gaat duren.
Vijf voorrondes met elf (4x) of twaalf (1x) liedjes.
- De beste vier kwalificeren zich voor de halve finale, waarvan 3 gekozen door televoting en 1 gekozen door jury
- De jury bestaat uit vijftig "experts", één uit iedere staat
- Jurywinnaar wordt aan het einde van de show bekend, de televotingwinnaars aan het begin van de volgende show
- Twee wildcards voor de halve finales op basis van welke liedjes het meest succesvol zijn "buiten de show"

Twee halve finales met beide elf liedjes
- Beste vijf per halve finale gaan naar de finale, gekozen door een combinatie van jury en televoting (stemming aan het einde van de halve finale)

Eén finale met tien liedjes

Volgens SVT. :)
pi_204121608
twitter
pi_204121711
Ik vind het wel leuk eigenlijk. Wij beleven al zoveel jaar plezier aan ons songfestival. Dat gun ik hen ook wel. Zou leuk zijn als het echt van de grond komt en het publiek het omarmt.
pi_204121878
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 18:06 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Vijf voorrondes met elf (4x) of twaalf (1x) liedjes.
- De beste vier kwalificeren zich voor de halve finale, waarvan 3 gekozen door televoting en 1 gekozen door jury
- De jury bestaat uit vijftig "experts", één uit iedere staat
- Jurywinnaar wordt aan het einde van de show bekend, de televotingwinnaars aan het begin van de volgende show
- Twee wildcards voor de halve finales op basis van welke liedjes het meest succesvol zijn "buiten de show"

Twee halve finales met beide elf liedjes
- Beste vijf per halve finale gaan naar de finale, gekozen door een combinatie van jury en televoting (stemming aan het einde van de halve finale)

Eén finale met tien liedjes

Volgens SVT. :)
Aka: veels te langdradig en dan duren die uitzendingen ook nog eens veels te lang door alle reclame. Plus manipulatie en over the top (in on-echte manier) dus gaat totaal niet scoren.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:21:37 #100
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204122328
Ooooh wat goeeeed. Echt enig nieuws. Kan niet wachten om lekker crazy te doen, altijd feestje van het jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')