Begrijpelijk. Maar je hebt er zelf ook een hand in natuurlijk om te checken of je vaccinatie wel geregistreerd wordt.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, dat zegt precies wat het probleem is.
De registratie kán gedaan worden nu (overigens een 5 maanden na start van prikken hè...), maar wordt nog niet volledig gebruikt.
Dan is er dus nog de legacy aan registraties die anders gedaan zijn, en dat zijn er veel.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, zeg maar. Heb er om verschillende redenen niet zoveel vertrouwen in
Het is een beetje google translate vertaling. Maar het lijkt geen overheidsinitiatief?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:26 schreef Molo het volgende:
Ondertussen in Zwitserland ook wat issues met digitaal inzicht in je prikken
https://www.meineimpfungen.ch/maintenance/
[..]
niet het gedeelte wat de prikkende partij moet doen. Daar ben je afhankelijk van.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Maar je hebt er zelf ook een hand in natuurlijk om te checken of je vaccinatie wel geregistreerd wordt.
GGD gaat vrijwel alles prima van qua doorzetten van data, tenzij je geen toestemming hebt gegeven dus, maar dat kan dus ook nog later.quote:Voor de GGD maak ik mij minder zorgen omdat je daar je vaccinatie daar al kunt raadplegen via DigiD.
(en het grote gros wordt geprikt via GGD natuurlijk)
Ja klopt. Huisartsen, zorginstellingen, werkgevers (arbodiensten) die geprikt hebben.... Daar zitten grotendeels de issuesquote:Maar stel dat je via de huisarts geprikt bent, en je huisarts laat het na om die registratie in te vullen om persoonlijke redenen, dan zou ik toch wel lichtelijke drang uitoefenen dat hij/zei die registratie op orde maakt.
Als ik geen toestemming geef, maar wel voor dit doeleinde. Kom ik dan alsnog in die rivm database? Want dat lijkt me nog wel een issue dan…quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:30 schreef Molo het volgende:
[..]
niet het gedeelte wat de prikkende partij moet doen. Daar ben je afhankelijk van.
Je moet wel specifiek toestemming geven ja, dat wel. Zo niet, kun je achteraf nog toestemming geven voor dit doeleinde trouwens.
[..]
GGD gaat vrijwel alles prima van qua doorzetten van data, tenzij je geen toestemming hebt gegeven dus, maar dat kan dus ook nog later.
[..]
Ja klopt. Huisartsen, zorginstellingen, werkgevers (arbodiensten) die geprikt hebben.... Daar zitten grotendeels de issues
Klopt, stichting en privaat IT bedrijf. Deels gefinancierd door farmaceuten zoals Pfizerquote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is een beetje google translate vertaling. Maar het lijkt geen overheidsinitiatief?
Geen idee. De gegevens moeten ergens bewaard worden voor je bewijs, weet niet of het dan verplicht naar het RIVM (CIMS) moet.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik geen toestemming geef, maar wel voor dit doeleinde. Kom ik dan alsnog in die rivm database? Want dat lijkt me nog wel een issue dan…
Als je geen toestemming geeft ben je gewoon fuckedquote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik geen toestemming geef, maar wel voor dit doeleinde. Kom ik dan alsnog in die rivm database? Want dat lijkt me nog wel een issue dan…
Nou ja in principe heb je alleen een naam/bsn nummer nodig met een groen vinkje er achter toch? Daar hoef je verder niet voor te registreren welk vaccin precies.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen idee. De gegevens moeten ergens bewaard worden voor je bewijs, weet niet of het dan verplicht naar het RIVM (CIMS) moet.
Logischerwijs wel, maar kan me om redenen voorstellen dat je daar tegen zou zijn. Alleen, waar het dan heen gaat? Geen idee
Nee er is wel stuk meer nodigquote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in principe heb je alleen een naam/bsn nummer nodig met een groen vinkje er achter toch? Daar hoef je verder niet voor te registreren welk vaccin precies.
Klopt, maar iets zegt me dat het vaccin/batchnummer wel geregistreerd wordt.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in principe heb je alleen een naam/bsn nummer nodig met een groen vinkje er achter toch? Daar hoef je verder niet voor te registreren welk vaccin precies.
Totdat blijkt dat 1 van de vaccins toch niet zo goed is. Dan kan je er vanuit gaan dat je moet weten welke je hebt.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
O.a. jaquote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat 1 van de vaccins toch niet zo goed is. Dan kan je er vanuit gaan dat je moet weten welke je hebt.
Staat in ieder geval op de kaart die ik gehad heb.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt, maar iets zegt me dat het vaccin/batchnummer wel geregistreerd wordt.
Gaat het Rode Kruis helpen dan?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:40 schreef Molo het volgende:
Basisregel is beetje, alles wat feitelijk gebeurd is leg je vast in je dataset, de conclusies zijn afgeleiden ervan en kunnen wijzigen. Dus die doe je niet vastleggen in je dataset maar in de zogeheten bedrijfsregels die er bovenop komen. En dat maakt dan uiteindelijk je groene vinkje of rode kruis
Als je zegt dat je in een noodsituatie verkeert, wellicht welquote:
Definieer 'noodsituatie'quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je zegt dat je in een noodsituatie verkeert, wellicht wel
'ik moet nú een gin tonic drinken op het terras, want de zon schijnt!!!'quote:
Op pijn op de prikplek na niet.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:45 schreef Molo het volgende:
Heb jij nog last van en vaccinatie gehad trouwens Marc?
Dan heb je niet genoeg aan het Rode Kruisquote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:45 schreef Molo het volgende:
[..]
'ik moet nú een gin tonic drinken op het terras, want de zon schijnt!!!'
Geweldig. Wachten op het eerste datalek.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee er is wel stuk meer nodig
Ongeveer die minimum dataset die voor de EU is vastgesteld
Dat vinkje is de app zelf, dat is niet de dataset die er onder hangt
Of op de overheid die de dataset voor iets anders wil gaan gebruiken dan waar ze oorspronkelijk voor bedoeld is.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geweldig. Wachten op het eerste datalek.
Fijn. Kut voor je als je in zo een gaar land woont. Ik kan daar niets aan doen. Wanneer mag ik weer drank halen na 20:00 uur? Dat vind ik veel belangrijker persoonlijkquote:Op vrijdag 14 mei 2021 21:28 schreef mijntjexx het volgende:
16 MINUTEN GELEDEN
Coronaramp in Nepal, nog meer besmettingen dan in India
De coronacrisis in Nepal heeft dramatische vormen aangenomen. Dagelijks overlijden in het Aziatische land honderden mensen in het ziekenhuis, op de stoep ervoor of thuis doordat de zorg overbelast is. De golf aan besmettingen is overgeslagen uit buurland India. Nepal is nog armer dan India en kampt met een groot tekort aan zuurstofflessen, beademingsapparatuur en ziekenhuisbedden:
nos
De ANPR camera’s zijn het met u eensquote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of op de overheid die de dataset voor iets anders wil gaan gebruiken dan waar ze oorspronkelijk voor bedoeld is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |