Joh.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat dus niet meer werkt vanwege de opkomst van de EV.
Natuurlijk is het haalbaar.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 12:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is zo'n plan wat in een vergadering met heel veel koekjes ter sprake komt.
hoeveel koekjes moeten die mensen eten voordat het besef komt dat het in de praktijk niet haalbaar is.
Dat hele milieu- en klimaatgedram is gewoon mooi weer spelen voor de buhne. Het gaat om de pecunia, niks meer niks minder.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Jij kwam met dat 00's argument, niet ik
En wie heeft er dan gelijk? Het "onfeilbare" overheidssysteem?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geen bakje in auto is fraude, dus boete.
Daarnaast wordt jaarlijks je kilometerstand genoteerd bij beurten of APK, als daar een groot (niet te verklaren) verschil tussen zit, loop je alsnog tegen de lamp.
Ik zou het toch anders aan pakken.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Natuurlijk is het haalbaar.
Bakje in auto, geeft maandelijks afgelegde kilometers door, je krijgt een factuur op basis van de gemiddelde CO2 uitstoot van je auto, klaar.
Geen bakje in auto is fraude, dus boete.
Daarnaast wordt jaarlijks je kilometerstand genoteerd bij beurten of APK, als daar een groot (niet te verklaren) verschil tussen zit, loop je alsnog tegen de lamp.
Ik vind dit eigenlijk wel een verdomd goed idee.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ik zou het toch anders aan pakken.
Tegenwoordig hebben EV auto een computertje in. Via dat kan je prima laten km bijhouden zonder privacy schenden of kastje gebruiken. Dus een kilometerheffing alleen bij elektrische auto houden.
Terwijl de verbrandingsmotor via de pomp accijns al vergoedt. ipv factuur etc..
Op dit manier kan overheid prima alles overzicht houden en nog inkomen generen.
Dan doe je aangifte van diefstal. Moet niet zo moeilijk zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 12:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
en stelen?
Stelen, stelen, stelen.
Stel ik steel jouw bakje. Dan hang je.
Bij kilometerheffing / rekeningrijden is er eigenlijk altijd sprake geweest van een spitsheffing vs daltarief.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ik zou het toch anders aan pakken.
Tegenwoordig hebben EV auto een computertje in. Via dat kan je prima laten km bijhouden zonder privacy schenden of kastje gebruiken. Dus een kilometerheffing alleen bij elektrische auto houden.
Terwijl de verbrandingsmotor via de pomp accijns al vergoedt. ipv factuur etc..
Op dit manier kan overheid prima alles overzicht houden en nog inkomen generen.
Hebben ze die nodig dan?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Van prikkelbelasting naar melkkoe. Top.
Als de schade voor klimaat en milieu minder is, waarom zou de automobilist dan meer moeten betalen? Wat is dan nog de rechtvaardiging?
Als je meer rijdt, verbruik je meer energie (benzine, diesel, LPG, stroom, waterstof).quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Van prikkelbelasting naar melkkoe. Top.
Als de schade voor klimaat en milieu minder is, waarom zou de automobilist dan meer moeten betalen? Wat is dan nog de rechtvaardiging?
Op stroom zit ook gewoon belasting hè? Of je die nou gebruikt in je auto of voor je bitcoinminer maakt niet uit.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je meer rijdt, verbruik je meer energie (benzine, diesel, LPG, stroom, waterstof).
Met een kilometerheffing op basis van CO2-uitstoot kan je mensen die veel rijden daardoor makkelijker naar een schonere auto "dwingen". Mensen die weinig rijden kunnen makkelijker hun meer vervuilende auto aanhouden maar als die vooral stilstaat is dat niet zo'n probleem.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op stroom zit ook gewoon belasting hè? Of je die nou gebruikt in je auto of voor je bitcoinminer maakt niet uit.
Ik heb het over elektrische auto’s overigens mocht dat niet duidelijk zijn.
De hele gedoe met dal of spitsheffing is gewoon onzin. De werkelijkheid probleem is dat iedereen op hetzelfde tijdstip naar de werk moet. Gevolg rijden er te veel auto tegelijk op de weg. Daarmee wordt de hard werker extra gestraft.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij kilometerheffing / rekeningrijden is er eigenlijk altijd sprake geweest van een spitsheffing vs daltarief.
Ik kan me voorstellen dat men, om mensen uit de spits te weren, meerdere tarieven op basis van tijd en plaats wil hanteren. Dat zou met jouw oplossing niet kunnen.
Maar verder lijkt het me uitvoerbaar.
Ik geloof niet dat het extra veel werk is, dat kan op basis van GPS en tijdstip simpel geregistreerd worden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
De hele gedoe met dal of spitsheffing is gewoon onzin. De werkelijkheid probleem is dat iedereen op hetzelfde tijdstip naar de werk moet. Gevolg rijden er te veel auto tegelijk op de weg. Daarmee wordt de hard werker extra gestraft.
De eenvoudig oplossing zijn een flexibel tijden, dus men kunnen kiezen eerder of later beginnen met werken, zo nodig een thuiswerken. Zo wordt de verkeer door hele dag verspreid.
Tegelijk een dal of heffing is gewoon extra veel werk voor overheid, juist dat soort situatie kunnen ze domweg niet aan en het is ook niet nodig.
Kun je ook op een andere manier ophalen. Waarom moet de automobilist dit betalen? Wat is daar nog de inhoudelijke rechtvaardiging van?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar dat zal de accijns niet compenseren.
Neem een Tesla Model 3, rijdt zo'n 6km op 1kWh stroom. Dan betaal je ¤1,65 belasting op 100km.
Een Corolla Prius rijdt zo'n 20km op 1 liter benzine. Dan betaal je ¤4,10 belasting op 100km.
Dan zou de overheid meer dan de helft aan belastingen moeten opofferen en ik geloof niet dat ze dat gaan doen.
BTW heb ik even niet meegerekend, is voor beiden zelfde percentage.
Waar halen ze geld voor de onderhoud van wegen en borden? En ook wanneer je pech krijgt bij vluchtstrook. Wie helpt je daarmee veilig weg af te voeren.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je ook op een andere manier ophalen. Waarom moet de automobilist dit betalen? Wat is daar nog de inhoudelijke rechtvaardiging van?
Het gaat er niet om wat jij en ik er van vinden natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je ook op een andere manier ophalen. Waarom moet de automobilist dit betalen? Wat is daar nog de inhoudelijke rechtvaardiging van?
Wegenbelasting.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:21 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Waar halen ze geld voor de onderhoud van wegen en borden? En ook wanneer je pech krijgt bij vluchtstrook. Wie helpt je daarmee veilig weg af te voeren.
Op zich levert de automobilist meer dan ruim genoeg op om het wegennet te onderhouden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:21 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Waar halen ze geld voor de onderhoud van wegen en borden? En ook wanneer je pech krijgt bij vluchtstrook. Wie helpt je daarmee veilig weg af te voeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |