abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8179392
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 17:30 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

In zijn tijd was Mohammed ook geen pedofiel. Sterker nog, voor hele massa's kritieklozen nog steeds niet.

Zo ken ik er wel meer, naar Westerse maatstaven is de bijbel een vies smerig boek omdat er incest instaat, dochters van lot, kan je zelfs wel opvatten goedkeuring.
Hele massa's christenen hebben echter nog steeds massa's boter op hun voorhoofd.

Maar goed, beide opmerkingen zijn volstrekt niet relavant in dit topic.

Dus on-topic gaarne.

pi_8179426
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 17:35 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

O ja, om even alles in de juiste context te plaatsen, weet je welke president de zaakjes met Iran en Irak regelde ? Jawel, Jimmy Carter. De man die nu door meeblaters a la schatje en Farzin gezien wordt als vredesduif.

Was Pinochet uiteindelijk een vredesduif dan??
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2003 @ 18:10:07 #153
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8179473
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:05 schreef schatje het volgende:

Dus on-topic gaarne.

En in het kader daarvan zou ik wel graag van de voorstanders willen weten wat volgens hun de redenen zijn van Amerika om deze oorlog te voeren.

Van de tegenstanders weten we dat het voornamelijk om olie gaat, maar wat zijn volgens jullie de unieke redenen die een oorlog wel rechtvaardigen?

woensdag 29 januari 2003 @ 18:10:09 #154
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8179475
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:05 schreef schatje het volgende:

Zo ken ik er wel meer, naar Westerse maatstaven is de bijbel een vies smerig boek omdat er incest instaat, dochters van lot, kan je zelfs wel opvatten goedkeuring.
Hele massa's christenen hebben echter nog steeds massa's boter op hun voorhoofd.

Dus?

Dat maakt het niet minder achterlijk, die linkse figuren waren gewoon honden van de Sovjets en waren er niet op uit om Chili voorspoed te brengen.

Onder Amerikaanse invloed waren de Chilenen beter af

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8179553
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Van de tegenstanders weten we dat het voornamelijk om olie gaat, maar wat zijn volgens jullie de unieke redenen die een oorlog wel rechtvaardigen?

De enige geldige reden om Bagdad aan te vallen is wanneer Saddam een echte bedreiging vormt voor de wereldvrede, als hij inderdaad over massavernietigingswapens beschikt en van plan is die te gebruiken.Als Bush en zijn entourage willen dat de bondgenoten hen steunen in een actie, moeten zij eerst de bewijzen voorleggen dat dat zo is.Beweringen alleen zijn niet genoeg.
  woensdag 29 januari 2003 @ 18:16:01 #156
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8179559
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:07 schreef schatje het volgende:

[..]

Was Pinochet uiteindelijk een vredesduif dan??

Pinochet was een onbenul op de loonlijst van de CIA met slechte secundaire arbeidsvoorwaarden.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 29 januari 2003 @ 18:17:53 #157
8502 BAZZA
pi_8179586
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:16 schreef M.ALTA het volgende:
Pinochet was een onbenul op de loonlijst van de CIA met slechte secundaire arbeidsvoorwaarden.
CIA? mwah zou hem op latere leeftijd eerder een MI5/6 hondje noemen..
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator woensdag 29 januari 2003 @ 18:21:54 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8179667
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:15 schreef schatje het volgende:

[..]

De enige geldige reden om Bagdad aan te vallen is wanneer Saddam een echte bedreiging vormt voor de wereldvrede, als hij inderdaad over massavernietigingswapens beschikt en van plan is die te gebruiken.Als Bush en zijn entourage willen dat de bondgenoten hen steunen in een actie, moeten zij eerst de bewijzen voorleggen dat dat zo is.Beweringen alleen zijn niet genoeg.

dus ingrijpen op de balkan was je ook tegen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 29 januari 2003 @ 18:21:57 #159
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8179669
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:17 schreef BAZZA het volgende:

[..]

CIA? mwah zou hem op latere leeftijd eerder een MI5/6 hondje noemen..

Nou ja, hij heeft niet kunnen bedingen dat hij een gouden handruk kreeg toen hij zo'n 10 jaar geleden overbodig bleek.

Spanje heeft met succes om zijn uitlevering kunnen vragen, dacht ik.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8179687
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:10 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Onder Amerikaanse invloed waren de Chilenen beter af

Leven onder een gruwelijk dictatoriaal schrikbewind zul je bedoelen dat gesteund werd door de VS.Staatsgreep boven democratie verkiezen.

woensdag 29 januari 2003 @ 18:23:24 #161
8502 BAZZA
pi_8179693
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:21 schreef M.ALTA het volgende:

Nou ja, hij heeft niet kunnen bedingen dat hij een gouden handruk kreeg toen hij zo'n 10 jaar geleden overbodig bleek.

Spanje heeft met succes om zijn uitlevering kunnen vragen, dacht ik.

Nou de UK heeft hem niet uitgelevert, dus langleve de Iron Lady
  woensdag 29 januari 2003 @ 18:24:38 #162
8502 BAZZA
pi_8179708
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:22 schreef schatje het volgende:

Leven onder een gruwelijk dictatoriaal schrikbewind zul je bedoelen dat gesteund werd door de VS.Staatsgreep boven democratie verkiezen.

Democratie? ja als je op iemand stemt en hij gaat vervolgens langzaam zijn land in een Sovjet staat transformeren.. tja

de meeste Chilenen waren inderdaad beter af

woensdag 29 januari 2003 @ 18:27:15 #163
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8179756
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:23 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nou de UK heeft hem niet uitgelevert, dus langleve de Iron Lady

Iron Lady staat op de loonlijst van dat CIA-clubje, met idd betere arbeidsvoorwaarden.

Toen John Major haar opvolgde had ze geloof ik last van Burn Out.

Gelukkig heeft de CIA een goede Collectieve Arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten bij de Amersfoortse.

† In Memoriam † woensdag 29 januari 2003 @ 18:28:47 #164
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8179781
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Volgens Internationaal recht bestaat er niet zoiets als een pre-emptive strike, dus "vermoeden" dat iemand iets zal gebruiken kan geen reden zijn om aan te vallen.
Irak moet ontwapenen volgens de resoluties die er liggen en zolang het daarvoor geen bewijs heeft geleverd blijven de sancties van kracht. Dat waren de afgesproken strafmaatregelen voor het niet meewerken, niet dat een soevereine staat dan binnengevallen mocht worden.

Maar het blijft vrij stil aan "voorstander" kant.
Die gooien liever met dooddoeners dan met argumenten?

Moderator woensdag 29 januari 2003 @ 18:47:50 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8180128
Waarom denk je nou dat Saddam niet tijdens Desert Storm is afgezet?

omdat hij vredesvoorwaarden heeft getekend, hij houd zich hier niet aan dus mag hij aangevallen worden.

da's meer dan genoeg reden voor mij, hij heeft er zelf zijn handtekening ondergezet, niemand heeft hem daartoe gedwongen dat is voor mij al reden genoeg.

† In Memoriam † woensdag 29 januari 2003 @ 18:51:19 #166
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8180186
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:47 schreef sp3c het volgende:

omdat hij vredesvoorwaarden heeft getekend, hij houd zich hier niet aan dus mag hij aangevallen worden.

Nee, als hij zich er niet aan zou houden, zouden er sancties kunnen volgen en dat is gebeurd. Precies volgens internationaal recht.

Het is Amerika die er nieuwe resoluties heeft doorgedrukt en zelfs daar willen ze zich eventueel niet aan houden om vervolgens op eigen houtje aan te vallen.

Het is een hele simpele vraag: Waarom wil Amerika persee deze oorlog?

pi_8180282
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:22 schreef schatje het volgende:
Hoezo, met 3000 doden staat ie zoewat onderaan op de hitlijst, ver achter op bijvoorbeeld Kok die 7000 mensen de dood injoeg. Tegenover Moa, Pol Pot, Castro etc. maakt ie echt geen kans. Bin Laden staat al gelijk met zijn eendagshit, dus waar zeur je over.
pi_8180384
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:24 schreef BAZZA het volgende:

[..]

de meeste Chilenen waren inderdaad beter af

Slechts een aanname van jou, of kun je het soms hard maken met feiten??
pi_8180444
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Volgens Internationaal recht bestaat er niet zoiets als een pre-emptive strike, dus "vermoeden" dat iemand iets zal gebruiken kan geen reden zijn om aan te vallen.
Irak moet ontwapenen volgens de resoluties die er liggen en zolang het daarvoor geen bewijs heeft geleverd blijven de sancties van kracht. Dat waren de afgesproken strafmaatregelen voor het niet meewerken, niet dat een soevereine staat dan binnengevallen mocht worden.

Dat is ook weer waar, als we toestaan dat internationale rechtsregels willens en wetens geschonden worden, ziet de toekomst er wel heel gevaarlijk uit.
quote:
Maar het blijft vrij stil aan "voorstander" kant.
Die gooien liever met dooddoeners dan met argumenten?
Veelzeggend.
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2003 @ 19:43:34 #170
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8180595
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 19:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar, als we toestaan dat internationale rechtsregels willens en wetens geschonden worden, ziet de toekomst er wel heel gevaarlijk uit.

"Irak houdt zich niet aan de internationale afspraken, niet aan de VN resoluties bla bla bla en als we geen VN steun krijgen dan vallen we op eigen houtje aan"

Beroepen op internationale afspraken om vervolgens die afspraken te schenden?

Net zoals met Korea. Sancties opleggen omdat het atoomwapens wil produceren. Op welke gronden?? Ze hebben het verdrag opgezegd.

Bovendien verplicht dat proliferatieverdrag de bezitters van atoomwapens om de voorraad af te bouwen om ze tenslotte helemaal weg te doen. Inzetten van atoomwapens is ten allen tijden verboden.
Amerika beroept zich op dat verdrag om Korea te isoleren, maar gaat zelf rustig door met nieuwe atoomwapens te ontwikkelen en heeft zelfs aangekondigd ze eventueel in te gaan zetten!

Ik hoop dat al die mensen die nu als een stel domme schapen "lets have a war!" roepen beseffen dat we straks geen internationale regels van waarde meer hebben.

pi_8180735
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 19:00 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Hoezo, met 3000 doden staat ie zoewat onderaan op de hitlijst, ver achter op bijvoorbeeld Kok die 7000 mensen de dood injoeg. Tegenover Moa, Pol Pot, Castro etc. maakt ie echt geen kans. Bin Laden staat al gelijk met zijn eendagshit, dus waar zeur je over.

Vreemd wereldbeeld heb jij battlesickloner.
pi_8180750
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 19:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"Irak houdt zich niet aan de internationale afspraken, niet aan de VN resoluties bla bla bla en als we geen VN steun krijgen dan vallen we op eigen houtje aan"

Beroepen op internationale afspraken om vervolgens die afspraken te schenden?

Net zoals met Korea. Sancties opleggen omdat het atoomwapens wil produceren. Op welke gronden?? Ze hebben het verdrag opgezegd.

Bovendien verplicht dat proliferatieverdrag de bezitters van atoomwapens om de voorraad af te bouwen om ze tenslotte helemaal weg te doen. Inzetten van atoomwapens is ten allen tijden verboden.
Amerika beroept zich op dat verdrag om Korea te isoleren, maar gaat zelf rustig door met nieuwe atoomwapens te ontwikkelen en heeft zelfs aangekondigd ze eventueel in te gaan zetten!

Ik hoop dat al die mensen die nu als een stel domme schapen "lets have a war!" roepen beseffen dat we straks geen internationale regels van waarde meer hebben.

pi_8181129
quote:
Als er bewijzen zijn tegen het regime in Irak, dan zouden die toch eerder naar voren moeten zijn gebracht. Dit dacht de Duitse bondskanselier Schröder woensdag hardop voor de tv, nadat de Verenigde Staten hadden gesteld dat ze bewijzen gaan overleggen in de Veiligheidsraad. Die zouden dan aantonen dat Irak de VN-wapeninspecteurs misleidt.

"Ik zou gehoopt hebben dat dit 'bewijs', wat het ook precies moge zijn, eerder aan de VN-wapeninspecteurs zou zijn gegeven, zodat zij het konden natrekken,'' aldus Schröder voor de Duitse televisiezender ZDF.

bron

Ja ja, Bush heeft weer eens harde bewijzen en we krijgen ze binnenkort te zien.
Maar als ze het bewijs nog maar net verzameld hebben dan is het sowieso onbetrouwbaar.

donderdag 30 januari 2003 @ 10:59:25 #174
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_8181540
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 10:23 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja ja, Bush heeft weer eens harde bewijzen en we krijgen ze binnenkort te zien.
Maar als ze het bewijs nog maar net verzameld hebben dan is het sowieso onbetrouwbaar.

Ook al krijgen we keiharde bewijzen te zien waar niemand meer om heen kan, dan nog zal je wel met een vage theorie komen over vervalsing van het bewijs materiaal of wat dan ook.

Ik vraag me echt af wat er voor nodig is om zulke mensen wakker te schudden. Pas als er een kernbom op je eigen huisje valt dan zal je inzien dat die Bush nog niet zo achterlijk was.
Dat is echt de manier van handelen tegenwoordig, wachten tot het te laat is.

Moderator donderdag 30 januari 2003 @ 11:28:33 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8181978
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee, als hij zich er niet aan zou houden, zouden er sancties kunnen volgen en dat is gebeurd. Precies volgens internationaal recht.

Het is Amerika die er nieuwe resoluties heeft doorgedrukt en zelfs daar willen ze zich eventueel niet aan houden om vervolgens op eigen houtje aan te vallen.

Het is een hele simpele vraag: Waarom wil Amerika persee deze oorlog?

onzin, de te nemen actie's staan niet gespecificeerd in de vredesvoorwaarden het kunnen sanctie's zijn maar als die sanctie's niet werken militaire actie.

De enige reden dat de geallieerden onder leiding van Bush sr. niet door zijn gestoten naar bagdad om de bende plat te knallen en saddam te arresteren is dat hij die vredesvoorstellen heeft getekend, en daarmee dus verbetering beloofde

verbetering is er niet geweest en dus word het tijd om alsnog saddam zijn huis(jes) plat te branden en hem in de boeien te gooien.

10 jaar is lang genoeg, de VN zou hier ook mee in moeten stemmen want de geloofwaardigheid van deze organisatie staat toch echt op het spel. De laatste resoluties waren de laatste kans voor Saddam en toch blijft hij aanmodderen en nu krijgt hij weer een laatste kans.

niet echt daadkrachtig meer ... was 50 jaar geleden tijdens de korea kwestie wel anders.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')