Verlaten het nest of leren vliegen? Ik dacht dat ze nog wel een paar maanden in de buurt blijven en hulp krijgen van de ouders bij het jagen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:01 schreef livelink het volgende:
Volgens de site van de vogelbescherming verlaten de slechtvalken na 40-46 dagen het nest. De kuikens in Weert zijn rond 14 april geboren. Dus dan zijn nu zo'n 36 dagen oud. Dat schiet toch wel aardig op richting uitvliegen (hoewel je dat nog niet zou zeggen).
Uitvliegen, maar ze blijven dan wel in de buurt van het nest, ja.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Verlaten het nest of leren vliegen? Ik dacht dat ze nog wel een paar maanden in de buurt blijven en hulp krijgen van de ouders bij het jagen.
Maar we zullen ze dan wel minder zien natuurlijk.
quote:Takken
Zo noemen we het. De eerste stap op het rooster en daarna de verkenning van de omgeving van de kast. De jonge slechtvalken van de Mortel doen dit ongeveer als ze rond de 37 dagen zijn. Zij hebben dan al hun bruine verenkleed met nog veel dons in de pofbroeken en op de kruin. Bij andere nesten, bijvoorbeeld op een brede rif, kunnen ze al iets eerder op stap gaan. Mannetjes doen dit ook sneller dan vrouwtjes. Zij zijn eerder uitgegroeid. Met de stap naar rooster worden ze juveniel. 'Van peuter naar kleuter.'
Uitvliegen
Voor ze gaan vliegen hebben ze al een tijdje geoefend op het rooster en op de ring met rondrennen en flapperen. Dit duurt nog even. Ook als ze kunnen vliegen blijven ze terugkomen en bij hun ouders wonen.
Niet meer, het was tijd voor een snackjequote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:49 schreef deedeetee het volgende:
Hij zit nu boven
Tsss effies dan nu weer in het hok aan t eten.
Ja, denk ik ook. Die loopt een paar dagen achter.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:00 schreef JJ76 het volgende:
De andere is ook wat jonger toch? die heeft ook wat meer dons nog en is minder actief. .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |