abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:52:28 #226
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199388725
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ah, we hebben weer een beleving.
Jij stapt op dat 'soort' mensen af met de opmerking "dit is een klap in het gezicht van de mensen in de zorg" of niet :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199388731
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Eigenlijk triest dat we die dingen normaal beginnen te vinden :'(

Overigens dragen heel veel mensen m al onder de neus of zo'n achterlijk spatschermpje voor.
Ik vind ze nog nonstop intens irritant, en ik ben zo een debiel die schijnbaar niet normaal kan ademen met zo een ding op. Maar ik zet hem wel op als het moet.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:53:51 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199388737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Jij stapt op dat 'soort' mensen af met de opmerking "dit is een klap in het gezicht van de mensen in de zorg" of niet :')
Nee hoor, ik laat bezorgen 8)
pi_199388743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
In sommige situaties zijn mondkapjes onzin, maar ze niet dragen om als een soort rebel door de Appie te kunnen paraderen vind ik dan weer zo :') maar goed, ieder z'n mening..
Enerzijds snap ik dat mensen het kinderachtig vinden.
Maar zodra corona in minder mate aanwezig gaat zijn, gaan opeens veel meer mensen dit 'kinderachtige' gedrag vertonen.
Voor iedereen is er gewoon een grens hoor. Die ligt bij de één gewoon anders dan bij de ander.
I'll give you something to do
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:54:40 #230
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_199388747
quote:
In sommige situaties zijn mondkapjes onzin, maar ze niet dragen om als een soort rebel door de Appie te kunnen paraderen vind ik dan weer zo :') maar goed, ieder z'n mening..
Ja dat zou triest zijn.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:56:03 #231
445514 DonDruiper
pi_199388758
quote:
Vorig jaar met de eerste golf was er ook geen mondkapjesplicht in de supermarkten. Toen gingen de cijfers ook omlaag toch? Als je een hele dag op kantoor zit met allemaal andere mensen dan zouden ze nog nut kunnen hebben.

Een supermarkt is gewoon een doorstroomlocatie. Je bent amper langer dan 5 seconden bij iemand in de buurt.

Ik snap het nut er dus niet zo van.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199388765
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Voor iedereen is er gewoon een grens hoor. Die ligt bij de één gewoon anders dan bij de ander.
Voor sommigen is de grens tussen in Nederland wonen en in een dictatuur flinterdun, zo is gebleken de laatste tijd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199388779
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik irriteer me dat ik nu weer lees dat ze nieuwe doelgroepen gevonden hebben, namelijk zeevarenden, daklozen en asielzoekers om de lege prikstraten beter te kunnen vullen. Wtf is er mis met gewoon meer jongere cohorten iha uitnodigen? Heeft De Jonge een fetish voor doelgroepen of zo? Komt hij niet als hij niet zorgvuldig prikt?
Als je goed hebt opgelet, zijn dit kleine aantallen (20k / 30k) geen miljoenen. Dus dit is uiteindelijk een druppel op een gloeiende plaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199388783
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Vorig jaar met de eerste golf was er ook geen mondkapjesplicht in de supermarkten. Toen gingen de cijfers ook omlaag toch? Als je een hele dag op kantoor zit met allemaal andere mensen dan zouden ze nog nut kunnen hebben.

Een supermarkt is gewoon een doorstroomlocatie. Je bent amper langer dan 5 seconden bij iemand in de buurt.

Ik snap het nu er dus niet zo van.
Dat nut zie ik ook niet. Maar dat vinden sommigen irrelevant voor de discussie. Regels zijn regels, zeggen ze. Een gevaarlijk precedent.
I'll give you something to do
pi_199388786
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik snap het nu er dus niet zo van.
Kan ik nog inkomen, ik heb dat ook (soms), maar als een Appie (of welke supermarkt dan ook) het semi verplicht stelt, dan stel ik me volwassen op en draag ik ze om andere mensen een veilig gevoel te geven en het jonge personeel niet voor het blok te zetten er verplicht iets van te moeten zeggen. Kleine moeite, groot gebaar.
pi_199388810
Present.
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:00:41 #237
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_199388811
Ordnung muss sein.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 15:00:46 #238
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199388812
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan ik nog inkomen, ik heb dat ook (soms), maar als een Appie (of welke supermarkt dan ook) het semi verplicht stelt, dan stel ik me volwassen op en draag ik ze om andere mensen een veilig gevoel te geven en het jonge personeel niet voor het blok te zetten er verplicht iets van te moeten zeggen. Kleine moeite, groot gebaar.
Same. Doe het ook omdat ik geen zin heb in zinloos en ongemakkelijk gezeur van mensen die er iets van moeten "vinden"
pi_199388824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit ja. Triomfantelijk komen roepen dat niemand er wat van gezegd heeft. Ik ken ondernemers die hun personeel hebben opgedragen er in geen enkel geval iets van te zeggen, om gedoe te voorkomen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199388826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je goed hebt opgelet, zijn dit kleine aantallen (20k / 30k) geen miljoenen. Dus dit is uiteindelijk een druppel op een gloeiende plaat.
Plus mensen die op zee varen zijn vaak maanden weg dus als ze dan in het land zijn snap ik wel dat je ze iets naar voren haalt.
pi_199388836
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit ja. Triomfantelijk komen roepen dat niemand er wat van gezegd heeft. Ik ken ondernemers die hun personeel hebben opgedragen er in geen enkel geval iets van te zeggen, om gedoe te voorkomen.
Dat is inderdaad de andere kant van de medaille - de confrontaties die het oplevert (met fysiek geweld tot gevolg). Komop zeg..
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:03:29 #242
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199388840
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar waarom zou je het onnodig moeilijker maken dan het is?

Volgens een eerder bericht vandaag zou iedereen die dat wil in week 26 (eind juni/begin juli) de eerste keer gevaccineerd zijn. Wat voor nut heeft het dan om vanaf medio juni zeevarenden op te roepen en die in de weken daarna te vaccineren?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199388851
Ik vind echt dat er continue een discussie moet plaatsvinden of mondkapjes nog echt wat toevoegen op bepaalde plekken (en de plicht dan zo snel mogelijk de prullenbak in voor specifieke plekken als die noodzaak er niet meer is), maar tot die tijd is het een kleine moeite om er eentje te dragen op bepaalde plekken imo. Voor mij althans, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk, daar probeer ik niet over te oordelen.
pi_199388875
*sjokt binnen :M en gaat zitten. :)

quote:
7s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind echt dat er continue een discussie moet plaatsvinden of mondkapjes nog echt wat toevoegen
Bofkont. :+
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:08:06 #245
445514 DonDruiper
pi_199388887
quote:
7s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind echt dat er continue een discussie moet plaatsvinden of mondkapjes nog echt wat toevoegen op bepaalde plekken (en de plicht dan zo snel mogelijk de prullenbak in voor specifieke plekken als die noodzaak er niet meer is), maar tot die tijd is het een kleine moeite om er eentje te dragen op bepaalde plekken imo. Voor mij althans, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk, daar probeer ik niet over te oordelen.
Laten we het hier maar op houden dan.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:08:39 #246
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_199388896
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:03 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Volgens een eerder bericht vandaag zou iedereen die dat wil in week 26 (eind juni/begin juli) de eerste keer gevaccineerd zijn. Wat voor nut heeft het dan om vanaf medio juni zeevarenden op te roepen en die in de weken daarna te vaccineren?
Hierna zijn de circusartiesten op doorreis met oneven kentekens en rode auto's met dieselmotor aan de beurt. Ze zijn wat moeilijk te vinden maar een kniesoor die zijn druk overmaakt toch.
pi_199388912
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:03 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ze worden dan ook specifiek extra opgeroepen maar in overleg met de werkgevers gevaccineerd, wanneer ze bijvoorbeeld aan land in Nederland zijn.

bv : Stel je voor je vertrekt over 3 weken voor 12 weken op zee, dan is het toch wel handig voor dit tijd een prik gehad te hebben.

Ook is het afspraak maken voor die groep al lastig, omdat ze vaak bij het moment van de oproep op zee kunnen zijn.

Ik ben allang blij dat ze die groep niet vergeten, maar ook meenemen, en een oplossing voor bedenken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199388966
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:41 schreef Questular het volgende:

[..]

En wat bereik je daar dan precies mee?
Lekker ademen, minder plastic afval creëren wat niet gerecycled kan worden, dus goed voor het milieu? Ik noem er maar even een paar.

quote:
Is natuurlijk ook een begrijpelijke mening maar ik vind het wel typisch Nederlands. Het tot in extreme mate 'er boven willen staan'. Het weten dat het niet werkt en niet bang zijn voor boetes, maar er toch in meegaan om maar niet kinderachtig te willen zijn. Het niet met de kop boven het maaiveld uit willen steken. Als iemand er niet in meegaat, dan denken: "Ah, die denkt zeker dat hij beter is dan de rest".

Ik snap ook wel de mensen die zeggen: het is een kleine moeite voor die paar minuutjes, wat verlies ik er nu echt aan? Maar inderdaad wel bijzonder hoe snel het genormaliseerd is. En hoe snel het is gegaan van een politiek besluit om een eind te maken aan die zeikerige discussie, naar een 'basismaatregel' die waarschijnlijk pas weer tegelijk met de 1,5m gaat verdwijnen.

Hoop toch wel ergens dat die discussie voor die tijd weer gaat oplaaien, maar nu de andere kant op.
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:14:08 #249
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_199388971
Al die wisselende contacten op open zee, dat is een flink risico natuurlijk.
pi_199388975
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')