quote:
Op woensdag 20 oktober 2021 15:35 schreef GwaiLow het volgende:Ik vond deze aflevering heel tof eigenlijk. Wel jammer dat het einde zo abrupt was. Hoop dat er nog een vervolg aan deze aflevering zit(?). Ik keek ff een andere kant op en het was klaar. Kreeg een gek gevoel bij deze aflevering. Natuurlijk verschrikkelijk wat ze mensen aandoen. Daar denken ze natuurlijk helemaal niet bij na. Het zijn gewoon volstrekt onbekende voor ze, en zelf leven ze als een god in Frankrijk (op Cyprus). Je leert veel mensen kennen. Kan heerlijk leven en geld verdienen. Je staat misschien wel een beetje onder druk door de targets, maar ergens kan ik ook best wel begrijpen dat sommige deze functie aannemen als die op hun pad komt. Dat Bulgaarse meisje was eigenlijk best leuk.
Beetje een dubbel gevoel oid. Vind het vreselijk als ik die slachtoffers zie. Maar ik begrijp de mensen die deze functie nemen ook wel weer ergens.
Ik begrijp dit echt totaal niet, want je weet dat het geld gewoon nooit meer bij hun terugkomt. Je bent dus constant aan het liegen en bedriegen puur voor eigen gewin want een hogere bonus.
En je steelt gewoon letterlijk van vaak oudere naïeve mensen die vaak moeilijkheden in hun leven hebben of hadden, want dat zijn weet ik uit ervaring, juist net de personen die hier gevoelig voor zijn. Als het leven je goed gaat en je zit goed in je vel trap je hier zelden in.
Het enige wat ik kan begrijpen is dat ze erg jong zijn en er in worden “gezogen” door vrienden of iets degelijks, of in een andere ongezonde verhouding onder druk.
Het is diep triest allemaal, maar laten we hopen dat er wat mensen door deze uitzending wakker zijn geworden en hier niet in trappen.