abonnement Unibet Coolblue
pi_199368360
Besmettingen gaan al een tijdje omlaag, sterfgevallen al helemaal. Maar het aantal ziekenhuis opnames en IC opnames zijn al weken stabiel. Ik vind dat opvallend.

Zou het kunnen zijn dat er mensen zijn die relatief eerder naar het IC gaan, en door de ruimte in de gewone zorg, er dan ook meer mensen naar het ziekenhuis kunnen?

Dus dat de mensen op het IC en in het ziekenhuis eigenlijk steeds minder ziek zijn.

Waarom dat dan gebeurt is een tweede vraag. Het kan zijn dat er voorheen te weinig plek was en mensen die eigenlijk op de IC/in het ziekenhuis hoorden, daar niet kwamen, en dat er nu wel ruimte is. Maar het kan ook dat er nu alsnog max mensen worden binnen gelaten zodat het beeld overeind blijft dat er meer geld nodig is voor de zorg (ja ik weet, alu-hoedje en zo).

Ik vind het in ieder geval opvallend. Jullie?
pi_199368424
Nee.
pi_199368607
De meeste mensen belanden pas een paar weken na de besmetting op de IC en liggen daar niet zelden wel een maand of langer.

Na een piek zal het aantal opgenomen patiënten op de IC zal langzamer afnemen dan dat het is toegenomen.

Daarnaast is veel planbare zorg (zoals zware operaties als een hartoperatie, waarbij je een IC-bed nodig hebt) uitgesteld. Zodra er minder IC-bedden nodig zijn zullen deze gevuld worden met reguliere zorg om de achterstanden niet verder te laten oplopen.

Oftewel je theorie is onzin.

Als de capaciteit al een rol speelt dan komt het eerder doordat het aantal IC-opnames eerder noodgedwongen werd afgeremd.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 10:03:17 #4
5428 crew  miss_sly
pi_199368730
Wat @spinazieruiker zegt. Ze zijn dus niet kunstmatig vol en het is prima uit te leggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199368807
Qua ziekenhuizen zeker niet, qua IC, cijfermatig twijfel ik....
Ik vind het echt moeilijk om te zeggen omdat ik een leek ben, ik heb wel een andere gedachte maar die vind ik te ver gaan om te roepen, dat zou namelijk deels giswerk zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199368817
Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199368854
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:52 schreef spinazieruiker het volgende:
De meeste mensen belanden pas een paar weken na de besmetting op de IC en liggen daar niet zelden wel een maand of langer.

Na een piek zal het aantal opgenomen patiënten op de IC zal langzamer afnemen dan dat het is toegenomen.

Daarnaast is veel planbare zorg (zoals zware operaties als een hartoperatie, waarbij je een IC-bed nodig hebt) uitgesteld. Zodra er minder IC-bedden nodig zijn zullen deze gevuld worden met reguliere zorg om de achterstanden niet verder te laten oplopen.

Oftewel je theorie is onzin.

Als de capaciteit al een rol speelt dan komt het eerder doordat het aantal IC-opnames eerder noodgedwongen werd afgeremd.
Het is een theorie uit onwetendheid. Domme vragen bestaan niet :)

Je laatste opmerking was ook bij mij al een optie :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2021 10:13:32 ]
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:24:58 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199369037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:13 schreef babylon het volgende:

[..]

Het is een theorie uit onwetendheid. Domme vragen bestaan niet :)

Hier op fok wordt dagelijks het tegendeel bewezen hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 10:27:19 #9
5428 crew  miss_sly
pi_199369075
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hier op fok wordt dagelijks het tegendeel bewezen hoor.
Laten we ervan uit gaan dat TS in dit geval een oprechte vraag stelde en dat deze nu netjes en naar tevredenheid van TS is beantwoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199369216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:13 schreef babylon het volgende:

[..]

Het is een theorie uit onwetendheid. Domme vragen bestaan niet :)

Je laatste opmerking was ook bij mij al een optie :)
Soms is het goed dat iets onzin is, no offense :)
pi_199369561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:36 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Soms is het goed dat iets onzin is, no offense :)
Ik snap dat over mijn laatste alu-hoedje opmerking. De rest niet lijkt mij :)
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 11:04:16 #12
5428 crew  miss_sly
pi_199369590
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:01 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik snap dat over mijn laatste alu-hoedje opmerking. De rest niet lijkt mij :)
Ik had persoonlijk ook een beetje moeite met je TT, want dat klinkt al als een afslag met een alu-hoedje ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199369711
Ik vermoed wel dat heel veel mensen uit eenzaamheid expres langer in het ziekenhuis blijven. Die zien het meer als een uitje.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 11:15:32 #14
5428 crew  miss_sly
pi_199369760
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:12 schreef CR7 het volgende:
Ik vermoed wel dat heel veel mensen uit eenzaamheid expres langer in het ziekenhuis blijven. Die zien het meer als een uitje.
Nee.
Sterker nog, mensen kunnen niet eens in het ziekenhuis blijven als ze enigzins naar huis kunnen met zuurstof en ondersteuning van de huisats, zodat ze plaats maken voor anderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199369986
Gemiddeld 20 mensen met COVID-19 per ziekenhuis. Give or take.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat klaarblijkelijk de hele zorg op zn gat ligt met een dergelijk aantal patiënten extra per ziekenhuis.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199370042
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:32 schreef vosss het volgende:
Gemiddeld 20 mensen met COVID-19 per ziekenhuis. Give or take.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat klaarblijkelijk de hele zorg op zn gat ligt met een dergelijk aantal patiënten extra per ziekenhuis.
Dat zijn ook een extreme hoeveelheid extra mensen op de ic, dus ik snap dat wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199370108
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:32 schreef vosss het volgende:
Gemiddeld 20 mensen met COVID-19 per ziekenhuis. Give or take.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat klaarblijkelijk de hele zorg op zn gat ligt met een dergelijk aantal patiënten extra per ziekenhuis.
De zorg ligt niet op z'n gat, maar de IC bedden liggen gewoon vaak zo goed als vol en het IC personeel is bezet, en dat zorgt voor opstoppingen op andere plekken. Dus kan er misschien ook bijv geen open hart operatie gedaan worden omdat je daarna ook naar de IC moet om bij te komen. Of er is te weinig personeel voor een operatie omdat die op de IC aan het bijspringen zijn of gewoon zwaar overwerkt thuis zitten. En er moet ook altijd een beetje capaciteit op de IC over zijn om acute en onverwachte problemen zoals een hartaanval of verkeersongeluk te kunnen handlen.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 11:46:12 #18
5428 crew  miss_sly
pi_199370147
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:32 schreef vosss het volgende:
Gemiddeld 20 mensen met COVID-19 per ziekenhuis. Give or take.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat klaarblijkelijk de hele zorg op zn gat ligt met een dergelijk aantal patiënten extra per ziekenhuis.
Gemiddeld zegt niet zoveel, natuurlijk.

Als een ziekenhuis normaal 8 ic-bedden heeft, en nu 15, dan is dat een fikse vermeerdering en brengt dat uiteraard nogal wat problemen met zich mee.

Bovendien worden IC-bedden normaalgesproken maar een dag of 2 bezet door mensen, nu is de gemiddelde ligfuur 17,5 dag. Dat betekent dat er mensen korter liggen, maar ook dat mensen er een aantal weken liggen.

Je moet dus veel planbare zorg afschalen om deze bedden goed te kunnen bedienen. Dan kom je dus in de knel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199370183
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik had persoonlijk ook een beetje moeite met je TT, want dat klinkt al als een afslag met een alu-hoedje ;)
Beetje prikkelen voor de clicks ;)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:07:45 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199370397
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:32 schreef vosss het volgende:
Gemiddeld 20 mensen met COVID-19 per ziekenhuis. Give or take.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat klaarblijkelijk de hele zorg op zn gat ligt met een dergelijk aantal patiënten extra per ziekenhuis.
Ik niet. De zorg is de afgelopen jaren zodanig aangepast dat er geen ruimte is voor rampen en dergelijke. Denk maar aan de brand in cafe het Hemeltje. Slachtoffers daarvan konden nauwelijks in een ziekenhuis terecht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199370442
De ziekenhuizen zijn juist kunstmatig leeg. In vrijwel elk ander land ter wereld worden er bij onze besmettingsaantallen veel en veel meer mensen opgenomen. In Duitsland zaten ze paar weken terug omgerekend naar Nederlandse maatstaven op 4.500 mensen op de IC.

Wij hebben de 70+ groep al thuis laten sterven door een beddentekort. Oh wacht sorry, als je het 'medische selectie' noemt mag het :')
pi_199370473
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:32 schreef vosss het volgende:
Gemiddeld 20 mensen met COVID-19 per ziekenhuis. Give or take.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat klaarblijkelijk de hele zorg op zn gat ligt met een dergelijk aantal patiënten extra per ziekenhuis.
Op Basis waarvan doe jij deze berekening? Want niet ieder ziekenhuis heeft een Covid CoHort of een IC afdeling.
pi_199370521
Ik ken twee mensen die opgenomen zijn in het ziekenhuis:

1. Een collega met milde klachten. Opgenomen ter monitoring.

2. Mijn zieke oma die weer voor haar COPD klachten opgenomen moest worden, preventief hebben ze een PCR test gedaan en werd ook positief getest en moest daardoor iets langer blijven ter monitoring. Ze had amper iets gemerkt van covid. Gek toch voor een zware COPD patient, of het is om de cijfers op te krikken voor de conspiracies onder ons. Ook gek dat ze gewoon alle bezoek mag krijgen zelfs op de corona afdeling.

Verder is mijn buurman IC-verpleegkundige en geeft aan dat er voornamelijk dikke en 70+ers op de IC-bedden liggen. Hij vind het totale onzin dat het overhyped wordt en laat zich ook niet vaccineren.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_199370522
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:14 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Op Basis waarvan doe jij deze berekening? Want niet ieder ziekenhuis heeft een Covid CoHort of een IC afdeling.
Op basis van hoeveel mensen in het ziekenhuis liggen en hoeveel ziekenhuizen er zijn in Nederland.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199370594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zijn ook een extreme hoeveelheid extra mensen op de ic, dus ik snap dat wel.
Het zijn geen 20 IC patiënten per ziekenhuis he.

Dat zijn er maar 6,3 gemiddeld per ziekenhuis.

En nou snap ik heus wel dat gemiddelden niet het hele verhaal vertellen, maar toch, met gemiddeld 6,3 IC patiënten en 20 patiënten totaal per ziekenhuis vind ik het ronduit stuitend dat de zorg nagenoeg op zn gat ligt.

Dat dringende zorg nog voor een deel door gaat doet daar niets aan af. Alle zorg die uitgesteld kan worden wordt ook uitgesteld.

Ik sta al maanden op een wachtlijst voor een operatie en er is nog geen enkel zicht op wanneer ik aan de beurt ben.

En dat vanwege 6,3 IC patiënten en in totaal 20 patiënten per ziekenhuis extra t.o.v. normaal.

Ik vind dat nogal wat. Klaarblijkelijk is de zorg veel te ver uitgekleed.

En ja dat vond ik ook als ik niet op een wachtlijst stond.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')