500 euro in een 5 kamer eengezinswoning, waar is dat nog mogelijk ?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat ze nu in hun eentje voor 500 euro in een 5 kamer eengezinswoning zitten met subsidie traplift, Hoog toilet en zitdouche
Mantelzorg , gezinshulp, online pillen bezorgservice , tafeltje dekje
Het is me een gecross door de stad met al die declarerende ZZP mensen
met huursubsidie , is heel normaal voor een oudere met 1250 netto AOWquote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:41 schreef just me het volgende:
[..]
500 euro in een 5 kamer eengezinswoning, waar is dat nog mogelijk ?
In de randstad ga je dat écht niet krijgen voor dat geld!quote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met huursubsidie , is heel normaal voor een oudere met 1250 netto AOW
en in iedere 5 kamer een gezinswoning een AOW er omdat de bejaardenhuizen gesloten zijn , samenwonen doen ze ook niet want dan krijgt ieder een strafkorting van 400 euro
Een jong gezin zou er heel blij mee zijn
jawel hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:03 schreef just me het volgende:
[..]
In de randstad ga je dat écht niet krijgen voor dat geld!
Maar alleen omdat ze er al tig jaar zitten. Voor een nieuwe huurwoning is dat ook bij ouderen niet waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel hoor
400 euro huur na aftrek van huursubsidie is heel normaal voor een AOW er
iemand met alleen AOW welquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar alleen omdat ze er al tig jaar zitten. Voor een nieuwe huurwoning is dat ook bij ouderen niet waarschijnlijk.
quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iemand met alleen AOW wel
wat klets je nu toch raar, trouwens daar gaat topic niet over
Zou een serviceflat niks voor je zijn?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het gaat niet om het koken , het gaat om het dagelijks elkaar ontmoeten en praten
In een flat voor ouderen ontmoet men elkaar niet, ,men kent elkaar niet eens , daar gaat men ook dood zonder dat de ander iets merkt
Jij legt de relatie tussen kantine en koken
[..]
waar slaat dat nu weer op
ga weg mafjoekel, dat heb iik hier zatquote:Op dinsdag 11 mei 2021 17:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zou een serviceflat niks voor je zijn?
Hierbij een voorbeeld in Groningenstad: https://www.leyhoeve.nl/g(...)rEAAYASAAEgK6ovD_BwE
En misschien is een dagelijks kaart- en koffiemiddagje met medebejaarden ook wel door je te organiseren in je eigen grote huis. Maar dan moet je wel je handjes laten wapperen.
Tenslotte zou je ook dagelijks naar het wijkcentrum kunnen wandelen voor een drankje en een kletspraatje. Die zijn zo ongeveer uitgevonden voor mensen die vereenzamen omdat ze saai en vervelend zijn. Als je dan bijvoorbeeld aan de vrijwilligers meldt dat je graag even gecheckt wil worden wanneer je twee dagen op rij niet langskomt, ben je ook ingedekt tegen veel vliegjes op je lijk.
Drie gouden tips, succes!
Je hoeft niet onmiddellijk onbeleefd te worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga weg mafjoekel, dat heb iik hier zat
eigen huis vrienden bier , zwembad , park voor de deur, tuin op zuiden
Ga maar zelf in Groningen wonen
Ik had het over op slot gooien van uitstroom woningmarkt door sluiten bejaardenhuizen, waardoor je zulke situaties krijgt
Nou dan zou ik misschien ook wel mee doen jazeker. lekker kaarten svonds met een bak koffie,quote:Op dinsdag 11 mei 2021 18:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je hoeft niet onmiddellijk onbeleefd te worden.
Maar als ik je goed begrijp moeten er weer bejaardenhuizen geopend worden vanwege de doorstroming in de woningmarkt, maar kan jij gewoon lekker breeduit blijven zitten in je uppie in een gezinswoning.
Een soort van herverdeling waar jij niet aan mee hoeft te doen.
Zo'n bejaardenhuis kan gewoon in de stad of dorp. Hoef je geen groen voor op te offeren. Ook geen weilanden.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dan zou ik misschien ook wel mee doen jazeker. lekker kaarten svonds met een bak koffie,
ochtends ontbijt in de kantine
Maar wel hier in het dorp , niet in Groningen
dit huis is veel te groot voor mij
Ja dat kan , maar dat doet de overheid niet want die willen ook woningen op het dorpsplein en de parkeerterrein bouwenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo'n bejaardenhuis kan gewoon in de stad of dorp. Hoef je geen groen voor op te offeren. Ook geen weilanden.
Ja, en nu?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat kan , maar dat doet de overheid niet want die willen ook woningen op het dorpsplein en de parkeerterrein bouwen
Maar ja er zullen nog wel een paar duizend ouderen in eenzaamheid sterven om de woningnood te houdenquote:
quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ja er zullen nog wel een paar duizend ouderen in eenzaamheid sterven om de woningnood te houden
tot er in iedere eengezinswoning 1,1 oudere persoon woont en er 1.000.000 zzp dames zich het schompes rijden van blok naar blok om savonds de knelsokken uit te doen en sochtends weer aan te doen
en de jongeren onder de brug slapen
Jammer
maar logisch is het allemaal nietquote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:30 schreef just me het volgende:
[..]![]()
![]()
ik neem jouw antwoord totaal niet serieus
... nee, laten we inderdaad met een stagnerend geboortecijfer en een straks verdwenen boomer-generatie gewoon alles volbouwen. Want meneer wil een wooncontainer.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ja er zullen nog wel een paar duizend ouderen in eenzaamheid sterven om de woningnood te houden
tot er in iedere eengezinswoning 1,1 oudere persoon woont en er 1.000.000 zzp dames zich het schompes rijden van blok naar blok om savonds de knelsokken uit te doen en sochtends weer aan te doen
en de jongeren onder de brug slapen
Jammer
er zijn ook tijdelijke oplossingen te bedenken jaquote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... nee, laten we inderdaad met een stagnerend geboortecijfer en een straks verdwenen boomer-generatie gewoon alles volbouwen. Want meneer wil een wooncontainer.
Fijn, lekker in de stad houden.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn ook tijdelijke oplossingen te bedenken ja
Het is wel makkelijk praten vanuit je (te) grote huis en het mooie uitzicht. Heb je weleens overwogen om wat eenzame ouderen in huis te nemen ?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn ook tijdelijke oplossingen te bedenken ja
Ja daagquote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:50 schreef just me het volgende:
[..]
Het is wel makkelijk praten vanuit je (te) grote huis en het mooie uitzicht. Heb je weleens overwogen om wat eenzame ouderen in huis te nemen ?
Ik krijg de indruk dat jij het wel goed weet allemaal en dan is het toch een mooie win-win situatie !quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |