abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:56:16 #101
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_199370281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit ja! Al app je in elk geval af en toe. Maar 5 maanden niet bij je ouwe langs gaan.

Je hebt geen enkele idee hoe hun relatie in elkaar zat.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199370296
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:56 schreef superniger het volgende:

[..]

Je hebt geen enkele idee hoe hun relatie in elkaar zat.
Dat. Heel makkelijk om te oordelen. Voor hetzelfde geld was de overledene een verschrikkelijke vent.

Wel heel sneu voor dat hondje :{
pi_199370312
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja ik zoek vaak mensen op die eenzaam zijn en die waarderen dat
ik ben een groepsmens

Ik een bejaardenhusi ga je niet alelen dood
En nogmaals een bejaardenhuis is een flat voor ouderen met een kantine , niks meer en niks minder

een zorghuis is als je niet meerr zelfstandig kunt eten
Maar er zijn toch genoeg flats voor ouderen. Oke er zit dan geen kantine bij, maar koken lukt gezonde en ook minder gezonde mensen ook wel.

Ik geloof niet zo in opeens eenzame ouderen, tenzij ze hoogbejaard zijn en iedereen om hen heen is overleden.
Genoeg mogelijkheden:
partner zoeken
bij clubs verenigingen gaan
vrijwilligerswerk doen
etc.

Maar niet iedereen heeft daar zin in.

En het is dus wel zo dat de meeste mensen zo lang mogelijk thuis willen wonen. Volgens mij ging aftakeling ook een stuk sneller in een bejaardenhuis.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:03:45 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199370353
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:58 schreef nomina het volgende:

[..]

Maar er zijn toch genoeg flats voor ouderen.
Oke er zit dan geen kantine bij, maar koken lukt gezonde en ook minder gezonde mensen ook wel.
het gaat niet om het koken , het gaat om het dagelijks elkaar ontmoeten en praten
In een flat voor ouderen ontmoet men elkaar niet, ,men kent elkaar niet eens , daar gaat men ook dood zonder dat de ander iets merkt

Jij legt de relatie tussen kantine en koken

quote:
Volgens mij ging aftakeling ook een stuk sneller in een bejaardenhuis.
waar slaat dat nu weer op
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199370398
Triest altijd dit.
Maar ook:
Meneer was alleen, of hij eenzaam was is gissen.
In de huidige woningmarkt zal een verschuiving naar ‘bejaardenwoningen’ niet plaats kunnen vinden. Tenzij de switch wordt gemaakt dat dit meer collectief bekostigd zou worden, de vraag is of daar een meerderheid voor is. Ik ben daar in ieder geval niet voor.

De oudere van nu heeft ook een stuk meer eisen, dus die miniwoninkjes zouden ineens een stuk groter worden.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:11:10 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199370423
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

In de huidige woningmarkt zal een verschuiving naar ‘bejaardenwoningen; niet plaats kunnen vinden. Tenzij de switch wordt gemaakt dat dit meer collectief bekostigd zou worden, de vraag is of daar een meerderheid voor is. Ik ben daar in ieder geval niet voor.

Een bejaarden flat is een , flat met een kantine op commerciële basis waar je kunt kaarten

dat heeft geen collectiefs meer dan de normale VVE
Die appartementen zijn niet klein te zijn, groter dan de tegenwoordige studios

Bejaarden zoals ik wonen in een hele grote woning die dan beschikbaar komt voor gezinnen
Ik zou niet naar een flat gaan , wel naar een bejaardenhuis
quote:
Meneer was alleen, of hij eenzaam was is gissen.
nou hij had al 5 maand dood gelegen en stuurde wel naar de buren de oud en nieuw appjes vlak voor zijn dood

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 11-05-2021 12:18:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199370511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het gaat niet om het koken , het gaat om het dagelijks elkaar ontmoeten en praten
In een flat voor ouderen ontmoet men elkaar niet, ,men kent elkaar niet eens , daar gaat men ook dood zonder dat de ander iets merkt

Jij legt de relatie tussen kantine en koken
[..]

waar slaat dat nu weer op
Blijkbaar hebben ze dus niet de behoefte om elkaar te ontmoeten. En waarom ook, omdat je toevallig in dezelfde leeftijdsgroep zit?
En de ouderen die het in een bejaardenhuis wel gezellig met elkaar hadden, zouden buiten een bejaardenhuis ook sociale contacten hebben. Vergeet ook pestgedrag in verpleeghuizen - en vroeger bejaardenhuizen - niet.

Er zijn overigens wel koopflats die als een bejaardenhuis functioneren, is ook niet altijd een succes.

Met dat aftakelen bedoel ik i.p.v. tuinieren en actief bezig zijn, vooral veel op het kamertje zitten.

Maar goed als er zoveel vraag naar is, waarom zijn er niet partijen opgestaan om in dat gat in de markt te springen?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:20:42 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199370541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:18 schreef nomina het volgende:

[..]

Maar goed als er zoveel vraag naar is, waarom zijn er niet partijen opgestaan om in dat gat in de markt te springen?
waarom zou men dat doen ?
er is geen gat

Het voordeel is dat er veel grote woningen leeg komen
pi_199370631
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom zou men dat doen ?
er is geen gat

Het voordeel is dat er veel grote woningen leeg komen
Je zegt dat veel graag in een bejaardenhuis willen wonen. Nou, laat een projectontwikkelaar dat realiseren of een woningbouwvereniging. Zat gebouwen die na aanpassingen geschikt zouden zijn.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:27:53 #110
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199370641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:27 schreef nomina het volgende:

[..]

Je zegt dat veel graag in een bejaardenhuis willen wonen. Nou, laat een projectontwikkelaar dat realiseren of een woningbouwvereniging. Zat gebouwen die na aanpassingen geschikt zouden zijn.
waarom zou men dat doen?
pi_199370662
De projectontwikkelaar om geld te verdienen de woningbouw om in een behoefte te voorzien.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:33:46 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199370710
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:30 schreef nomina het volgende:
De projectontwikkelaar om geld te verdienen de woningbouw om in een behoefte te voorzien.
De projectontwikkelaar kan met standaard flats net zoveel verdienen ,daarnaast is hij niet gebonden aan een bepaalde groep
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:34:22 #113
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199370720
67 jaar is geen leeftijd waarin je normaalgesproken naar een bejaardentehuis wil.

Het enige vreemde vind ik die zoon. Hij is nu blijkbaar heel erg betrokken en geïnteresseerd in alles, maar sinds januari heeft hij geen interesse meer in hem getoond blijkbaar.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:35:31 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199370736
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:34 schreef Ixnay het volgende:

Het enige vreemde vind ik die zoon.
Hij is nu blijkbaar heel erg betrokken en geïnteresseerd in alles, maar sinds januari heeft hij geen interesse meer in hem getoond blijkbaar.
Hij zit met het wel of niet accepteren van de erfenis , dat is zijn enige betrokkenheid

voor hem is het meer een rekensom vrees ik
ik hoop dat ie niets meeneemt uit de woning want dan issie de klos

quote:
67 jaar is geen leeftijd waarin je normaalgesproken naar een bejaardentehuis wil.
waarom niet , als je graag reist dan is een bejaardenhuis een veilig plek
Eeen bejaardenhuis is een flat met een kantine

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 11-05-2021 12:43:26 ]
pi_199370846
Overigens mogen de bejaardenhuizen van mij er wel komen hoor.
Volgens dit artikel (met een misleidende kop) heeft 20% van de ouderen er wel behoefte aan. Een een meerderheid dus niet.

https://www.nationalehulp(...)ige-bejaardentehuis/
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:44:14 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199370869
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:42 schreef nomina het volgende:
Overigens mogen de bejaardenhuizen van mij er wel komen hoor.
Volgens dit artikel (met een misleidende kop) heeft 20% van de ouderen er wel behoefte aan. Een een meerderheid dus niet.

https://www.nationalehulp(...)ige-bejaardentehuis/
Overigens is een bejaardenhuis een flat met een Kantine waar ouderen kunnen kaarten savonds

Een verzorgingshuis is waar een mantelzorger het vreten in je mond stopt
je 12 pillen in een plastic schoteltje geeft en dan je mummelmondje afveegt

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 11-05-2021 12:49:28 ]
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:44:26 #117
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199370875
Dit verhaal lijkt erg veel op wat er met mijn opa en oma is gebeurd. Ik was 8 toen er voor het laatst contact was en vanaf die leeftijd was er een soort van ruzie tussen mijn moeder en hun (ouders van mijn vader). Mijn moeder idoliseerde haar eigen overleden ouders en alles wat anders deed of dacht was slecht, tot aan ruzie maken aan toe.

Op mijn 16de, op 9 mei 2007 (deze situatie is ook eng hetzelfde qua datums), stond de politie aan de deur om te vertellen dat opa en oma dood in de flat lagen. Mijn moeder en zus (die helemaal de kant van mijn moeder op boog) waren alleen maar aan het schelden, mijn autistische broer kon zich niet uiten en mijn vader sloeg ook dicht. Ik als (nu gebleken) HSP'er kon nergens naartoe met mijn trauma en verdriet.

De politie vertelt het verhaal dat mijn oma plotseling zou zijn gestorven en opa vanwege kanker op zijn eigen dood is gaan wachten in zijn schommelstoel. Toch konden we niet rijmen dat er rond begin maart 2007 steeds gebeld werd vanuit het thuisnummer van opa en oma. Per toeval kwam mijn zus de lijkschouwer later tegen. Die vertelde een heel ander verhaal: Opa is waarschijnlijk eerst gestorven door darmkanker, oma was dement en is verhongerd omdat ze niet meer wist dat ze moest eten of boodschappen moest doen. Oma heeft waarschijnlijk ook gebeld toen opa dood was, maar mijn moeder heeft nooit opgenomen vanwege haar bizarre houding.

Inmiddels met tranen in mijn ogen, en de rillingen bij het nieuwsartikel, snap ik dat dit artikel heel wat vragen oproept, maar vraag ik jullie niet te oordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlnextdoor. op 11-05-2021 12:51:16 ]
With love :*
pi_199370941
Andere tijden over bejaardenhuizen

https://www.anderetijden.(...)-het-bejaardentehuis
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:52:10 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199370997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:48 schreef nomina het volgende:
Andere tijden over bejaardenhuizen

https://www.anderetijden.(...)-het-bejaardentehuis
Juist
De bejaardenhuizen die in 2010 gesloten werden , waren moderne royale flats met een centrale kantine, op commerciële basis niets meer en niets minder

Nu wonen ouderen alleen in een hele grote woning en hebben geen enkele reden meer om te verkassen
Er zit nu een slot op de uitstroom uit de woningmarkt

Mijn moeder ging na de dood van vader naar het bejaardenhuis en had het reuze naar de zin en ze ging zelf nog naar Israel en Canada
quote:
Met de Wet op Bejaardenoorden maakt de overheid het in 1963 mogelijk bejaardenhuizen te bouwen.
Het groeiende woningtekort van na de Tweede Wereldoorlog voert de druk voor ouderen op om huizen vrij te maken voor jonge gezinnen.
Daarnaast is het door het toenemende individualisme minder vanzelfsprekend dat kinderen voor hun ouders blijven zorgen.
pi_199371044
Is ook jammer dat die gesloten zijn. Maar er is ook al langer afbraakpolitiek op allerlei gebieden. Er is geen partij meer die opkomt voor kwetsbaren.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:16:39 #121
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199371312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:56 schreef nomina het volgende:
Is ook jammer dat die gesloten zijn. Maar er is ook al langer afbraakpolitiek op allerlei gebieden. Er is geen partij meer die opkomt voor kwetsbaren.
nou zijn de ouderen zoals ik dankzij het eindloonstelsel van de pensioenfondsen niet bepaald de kwetsbaren
,
echter de Hr Blok heeft in 2010 in zijn oneindige wijsheid de bejaardenhuizen gesloten, zodat de uitstroom uit de woningmarkt is geblokkeerd
pi_199371392
Ik had het dan ook niet over jou m.b.t. kwetsbaren.
Voor Blok zijn de belangen van hen die aan de gefrustreerde woningmarkt verdienen, groter dat die van de ouderen. En zo gaat het al jaren in de politiek. Het gaat erom wie er goed kan lobbyen en wat het de politicus op termijn kan opleveren.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:28:53 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199371474
Wat triest. Hopelijk was het voor hem een snelle dood.

Voor de hont was dat het in ieder geval niet :'(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199371897
Vergis je niet wat een geregel het gaat zijn om die kantine in leven te houden. En hoeveel je dat extra gaat kosten. Bejaarden zijn in het algemeen niet van zin om voor +1000 per maand in een kippenhok te zitten.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:32:23 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199372247
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
En hoeveel je dat extra gaat kosten.

Bejaarden zijn in het algemeen niet van zin om voor +1000 per maand in een kippenhok te zitten.
omdat ze nu in hun eentje voor 500 euro in een 5 kamer eengezinswoning zitten met subsidie traplift, Hoog toilet en zitdouche

Mantelzorg , gezinshulp, online pillen bezorgservice , tafeltje dekje
Het is me een gecross door de stad met al die declarerende ZZP mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')