Je hebt geen enkele idee hoe hun relatie in elkaar zat.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit ja! Al app je in elk geval af en toe. Maar 5 maanden niet bij je ouwe langs gaan.
Dat. Heel makkelijk om te oordelen. Voor hetzelfde geld was de overledene een verschrikkelijke vent.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 11:56 schreef superniger het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele idee hoe hun relatie in elkaar zat.
Maar er zijn toch genoeg flats voor ouderen. Oke er zit dan geen kantine bij, maar koken lukt gezonde en ook minder gezonde mensen ook wel.quote:Op maandag 10 mei 2021 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ik zoek vaak mensen op die eenzaam zijn en die waarderen dat
ik ben een groepsmens
Ik een bejaardenhusi ga je niet alelen dood
En nogmaals een bejaardenhuis is een flat voor ouderen met een kantine , niks meer en niks minder
een zorghuis is als je niet meerr zelfstandig kunt eten
het gaat niet om het koken , het gaat om het dagelijks elkaar ontmoeten en pratenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 11:58 schreef nomina het volgende:
[..]
Maar er zijn toch genoeg flats voor ouderen.
Oke er zit dan geen kantine bij, maar koken lukt gezonde en ook minder gezonde mensen ook wel.
waar slaat dat nu weer opquote:Volgens mij ging aftakeling ook een stuk sneller in een bejaardenhuis.
Een bejaarden flat is een , flat met een kantine op commerciële basis waar je kunt kaartenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
In de huidige woningmarkt zal een verschuiving naar ‘bejaardenwoningen; niet plaats kunnen vinden. Tenzij de switch wordt gemaakt dat dit meer collectief bekostigd zou worden, de vraag is of daar een meerderheid voor is. Ik ben daar in ieder geval niet voor.
nou hij had al 5 maand dood gelegen en stuurde wel naar de buren de oud en nieuw appjes vlak voor zijn doodquote:Meneer was alleen, of hij eenzaam was is gissen.
Blijkbaar hebben ze dus niet de behoefte om elkaar te ontmoeten. En waarom ook, omdat je toevallig in dezelfde leeftijdsgroep zit?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het gaat niet om het koken , het gaat om het dagelijks elkaar ontmoeten en praten
In een flat voor ouderen ontmoet men elkaar niet, ,men kent elkaar niet eens , daar gaat men ook dood zonder dat de ander iets merkt
Jij legt de relatie tussen kantine en koken
[..]
waar slaat dat nu weer op
waarom zou men dat doen ?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:18 schreef nomina het volgende:
[..]
Maar goed als er zoveel vraag naar is, waarom zijn er niet partijen opgestaan om in dat gat in de markt te springen?
Je zegt dat veel graag in een bejaardenhuis willen wonen. Nou, laat een projectontwikkelaar dat realiseren of een woningbouwvereniging. Zat gebouwen die na aanpassingen geschikt zouden zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom zou men dat doen ?
er is geen gat
Het voordeel is dat er veel grote woningen leeg komen
waarom zou men dat doen?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:27 schreef nomina het volgende:
[..]
Je zegt dat veel graag in een bejaardenhuis willen wonen. Nou, laat een projectontwikkelaar dat realiseren of een woningbouwvereniging. Zat gebouwen die na aanpassingen geschikt zouden zijn.
De projectontwikkelaar kan met standaard flats net zoveel verdienen ,daarnaast is hij niet gebonden aan een bepaalde groepquote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:30 schreef nomina het volgende:
De projectontwikkelaar om geld te verdienen de woningbouw om in een behoefte te voorzien.
Hij zit met het wel of niet accepteren van de erfenis , dat is zijn enige betrokkenheidquote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:34 schreef Ixnay het volgende:
Het enige vreemde vind ik die zoon.
Hij is nu blijkbaar heel erg betrokken en geïnteresseerd in alles, maar sinds januari heeft hij geen interesse meer in hem getoond blijkbaar.
waarom niet , als je graag reist dan is een bejaardenhuis een veilig plekquote:67 jaar is geen leeftijd waarin je normaalgesproken naar een bejaardentehuis wil.
Overigens is een bejaardenhuis een flat met een Kantine waar ouderen kunnen kaarten savondsquote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:42 schreef nomina het volgende:
Overigens mogen de bejaardenhuizen van mij er wel komen hoor.
Volgens dit artikel (met een misleidende kop) heeft 20% van de ouderen er wel behoefte aan. Een een meerderheid dus niet.
https://www.nationalehulp(...)ige-bejaardentehuis/
Juistquote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:48 schreef nomina het volgende:
Andere tijden over bejaardenhuizen
https://www.anderetijden.(...)-het-bejaardentehuis
quote:Met de Wet op Bejaardenoorden maakt de overheid het in 1963 mogelijk bejaardenhuizen te bouwen.
Het groeiende woningtekort van na de Tweede Wereldoorlog voert de druk voor ouderen op om huizen vrij te maken voor jonge gezinnen.
Daarnaast is het door het toenemende individualisme minder vanzelfsprekend dat kinderen voor hun ouders blijven zorgen.
nou zijn de ouderen zoals ik dankzij het eindloonstelsel van de pensioenfondsen niet bepaald de kwetsbarenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 12:56 schreef nomina het volgende:
Is ook jammer dat die gesloten zijn. Maar er is ook al langer afbraakpolitiek op allerlei gebieden. Er is geen partij meer die opkomt voor kwetsbaren.
omdat ze nu in hun eentje voor 500 euro in een 5 kamer eengezinswoning zitten met subsidie traplift, Hoog toilet en zitdouchequote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
En hoeveel je dat extra gaat kosten.
Bejaarden zijn in het algemeen niet van zin om voor +1000 per maand in een kippenhok te zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |