abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 mei 2021 @ 08:42:17 #1
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199353106


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 10 mei 2021 @ 08:46:06 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_199353122
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, pas op 4 januari werd de eerste prik gezet, daarnaast is het echt flauwekul te roepen dat ze daar een strenge lockdown hadden.
Al meer dan 130.000 prikken gezet in de tweede week van December:
https://www.bbc.com/news/health-55332242

Ook het tweede gedeelte van je zin klopt niet. Ze hebben de boel verstierd tijdens de kerst, maar daarna is er even een zware lockdown geweest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 mei 2021 @ 08:48:29 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199353145
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 04:05 schreef raptorix het volgende:

Het is nog maar zeer de vraag of we nog last gaan hebben van "mutanten", persoonlijk denk ik namelijk van niet, dat is niet hoe virussen werken, daarnaast is de kans zeer aannemelijk dat we dan resistent zijn, ook tegen een nieuwe variant.
Persoonlijk kan jij denken wat je wilt maar wat ik hoor is dat de huidige vaccins waarschijnlijk na een aantal keer mutant op mutant op mutant niet meer werken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199353148
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Al meer dan 130.000 prikken gezet in de tweede week van December:
https://www.bbc.com/news/health-55332242

Ook het tweede gedeelte van je zin klopt niet.
Vreemd, stond zo op de wiki, het tweede klopt wel degelijk, daarnaast weten we nu wel dat soort lockdowns geen effect hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199353159
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Persoonlijk kan jij denken wat je wilt maar wat ik hoor is dat de huidige vaccins waarschijnlijk na een aantal keer mutant op mutant op mutant niet meer werken
Dat zou alleen het geval zijn als het heel significant zou afwijken, dat is meestal niet het geval, zou ook erg vervelend zijn als je 5 keer per jaar ziek zou worden van een griep mutatie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 08:51:03 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_199353165
Er zijn ook al redelijk wat cases van mensen die herbesmet zijn geraakt met nieuwe varianten. Er is ook een reden dat de EU alweer een bestelling van 1.6 miljard nieuwe vaccins heeft gedaan voor de komende twee jaar, omdat er door medici vanuit gegaan wordt dat het huidige vaccin ons niet blijft beschermen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 mei 2021 @ 08:52:53 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_199353181
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vreemd, stond zo op de wiki, het tweede klopt wel degelijk, daarnaast weten we nu wel dat soort lockdowns geen effect hebben.
Nee dat weten we niet, dat soort lockdowns hebben gewoon effect.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199353182
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Ook frappant trouwens: het verloop van de derde golf in de UK qua besmettingen en doden is bijna identiek aan een land als Portugal. Beide een zeer snelle en hoge piek gevolgd door een net zo harde daling. Je kunt de grafieken bijna bovenop elkaar plaatsen. Terwijl het verloop qua vaccinatie natuurlijk totaal anders is. En ze in Portugal hetzelfde gezeik hebben als in Nederland: allerlei belangengroepen die voorrang eisen bij het vaccineren.

quote:
It so happened that our own Government came under great pressure from the police to give them special treatment.

The head of the Met, Dame Cressida Dick, had asked them to do so, and declared herself 'extremely disappointed' that officers had not been prioritised.

When I raised this with a friend at the heart of the vaccination scheme, he told me with a sigh: 'Every department in Whitehall argued that its stakeholders were a special case.'

It was vital for the Government, as a whole, to hold the line against this: not just in the interests of saving the greatest number of lives, but also to prevent the vaccination queue becoming an unedifying competition between various vested interests.

If that had happened, it would have undermined the societal solidarity and fairness which have been so important in our battle against Covid.
Komt bekend voor. :')
  maandag 10 mei 2021 @ 08:53:09 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199353183
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zou alleen het geval zijn als het heel significant zou afwijken, dat is meestal niet het geval, zou ook erg vervelend zijn als je 5 keer per jaar ziek zou worden van een griep mutatie.
Meestal niet

ik moet iedere jaar een nieuw vaccin tegen griep hebben anders dan wordt ik doodziek ja

binnen India kan er wel 100 keer mutant op mutant rondwaren in een jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 mei 2021 @ 08:54:25 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199353193
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2021 08:54:49 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 mei 2021 @ 08:58:48 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199353223
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:51 schreef speknek het volgende:
Er zijn ook al redelijk wat cases van mensen die herbesmet zijn geraakt met nieuwe varianten. Er is ook een reden dat de EU alweer een bestelling van 1.6 miljard nieuwe vaccins heeft gedaan voor de komende twee jaar, omdat er door medici vanuit gegaan wordt dat het huidige vaccin ons niet blijft beschermen.
een Duitse kennis van mij die een gebied daar coördineert zei me ook dat de vaccinatiecentra open blijven in DLD voor boosts na augustus
pi_199353303
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
England is heel snel overgestapt op de 1 prik (waar door 2e langer uitgesteld) strategie, waardoor de 50+ zo snel mogelijk de eerste prik heeft gekregen. Daardoor hebben ze daar niet alleen een verder zorginfarct voorkomen, maar ook heel veel cases.

Verder is inmiddels 70% van de bevolking voorzien van een 1e prik en 35% van een 2e.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199353393
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:51 schreef speknek het volgende:
Er zijn ook al redelijk wat cases van mensen die herbesmet zijn geraakt met nieuwe varianten. Er is ook een reden dat de EU alweer een bestelling van 1.6 miljard nieuwe vaccins heeft gedaan voor de komende twee jaar, omdat er door medici vanuit gegaan wordt dat het huidige vaccin ons niet blijft beschermen.
Dat belangrijkste reden is natuurlijk dat niet bekend is hoe lang je immuniteit duurt van een vaccin
Het zou mij niets verbazen dat de 50+ groep in elk geval boosters gaat krijgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199353478
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:51 schreef speknek het volgende:
Er zijn ook al redelijk wat cases van mensen die herbesmet zijn geraakt met nieuwe varianten. Er is ook een reden dat de EU alweer een bestelling van 1.6 miljard nieuwe vaccins heeft gedaan voor de komende twee jaar, omdat er door medici vanuit gegaan wordt dat het huidige vaccin ons niet blijft beschermen.
Een nieuwe besmetting hoeft ook niet erg te zijn, als de vaccins er voor zorgen dat je er niet erg ziek van wordt. Maar dat gaan we toch pas weten in de toekomst. Voor nu heb ik persoonlijk geen zin om daarover te stressen, eerst het huidige vaccin maar eens toegediend krijgen :')
pi_199353559
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

England is heel snel overgestapt op de 1 prik (waar door 2e langer uitgesteld) strategie, waardoor de 50+ zo snel mogelijk de eerste prik heeft gekregen. Daardoor hebben ze daar niet alleen een verder zorginfarct voorkomen, maar ook heel veel cases.

Verder is inmiddels 70% van de bevolking voorzien van een 1e prik en 35% van een 2e.
Klopt, maar dat zou niet verklaren waarom het al zo snel daalt, zelfs al is men halverwege mondjesmaat begonnen, je zou nooit zo een snelle daling moeten zien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199353583
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Ik denk door strenge lockdown plus dat bij hun de piek eerder was.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 10 mei 2021 @ 09:38:05 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199353585
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:28 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Een nieuwe besmetting hoeft ook niet erg te zijn, als de vaccins er voor zorgen dat je er niet erg ziek van wordt. Maar dat gaan we toch pas weten in de toekomst. Voor nu heb ik persoonlijk geen zin om daarover te stressen, eerst het huidige vaccin maar eens toegediend krijgen :')
Ik verwacht dat het wel zal meevallen met die varianten, ik gok dat er gewoon een jaarlijkse prik komt voor de risicogroepen, net zoals de griepprik.
pi_199353591
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Meestal niet

ik moet iedere jaar een nieuw vaccin tegen griep hebben anders dan wordt ik doodziek ja

binnen India kan er wel 100 keer mutant op mutant rondwaren in een jaar
Er is nog verre van zekerheid te zeggen dat je dan niet meer resistent bent en of het virus kans maakt zich hier te verspreiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199353613
Zie hier, er was nog amper gevaccineerd rond 10 januari terwijl men toen al fors ging dalen:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199353622
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic

En direct daarna:

https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic

We lijken weer te mikken op een nieuw modewoordje? Prikjaloezie, wat te oordelen aan de zoekresultaten tot voor kort helemaal niet bestond?
pi_199353659
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het wel zal meevallen met die varianten, ik gok dat er gewoon een jaarlijkse prik komt voor de risicogroepen, net zoals de griepprik.
Ik verwacht helemaal niets, ik denk dat Corona over een maand of 6 van de aardbodem verdwenen is, het is vooral een vervelend virus vanwege zijn eigenschappen, namelijk relatief lange incubatie, veel mensen asymptoom, een R waarde die er voor zorgt dat het blijft sluimeren. Een soort van ideaal virus :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199353660
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:40 schreef raptorix het volgende:
Zie hier, er was nog amper gevaccineerd rond 10 januari terwijl men toen al fors ging dalen:

[ afbeelding ]
Harde lockdown wellicht? Die Britten gingen van publiek bij darten en in de pubs naar je huis niet uit mogen.
pi_199353670
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik verwacht helemaal niets, ik denk dat Corona over een maand of 6 van de aardbodem verdwenen is, het is vooral een vervelend virus vanwege zijn eigenschappen, namelijk relatief lange incubatie, veel mensen asymptoom, een R waarde die er voor zorgt dat het blijft sluimeren. Een soort van ideaal virus :)
Waarom zou het verdwijnen? Het is toch logischer dat het gewoon blijft.
pi_199353698
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:51 schreef speknek het volgende:
Er zijn ook al redelijk wat cases van mensen die herbesmet zijn geraakt met nieuwe varianten. Er is ook een reden dat de EU alweer een bestelling van 1.6 miljard nieuwe vaccins heeft gedaan voor de komende twee jaar, omdat er door medici vanuit gegaan wordt dat het huidige vaccin ons niet blijft beschermen.
De vraag is vooral hoe ziek wordt je? Pfizer beschermt 95% tegen symptomatisch ziekteverloop.
Maar die enkeling die herbesmet raakt.
Heeft die een klein kuchje of ligt diegene tegen een ziejenhuisopname aan?
Je zou denken het eerste. In dat geval boeit het natuurlijk niet.
pi_199353699
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Harde lockdown wellicht? Die Britten gingen van publiek bij darten en in de pubs naar je huis niet uit mogen.
Dat word elke keer maar geroepen, ten eerste heeft de UK veel korter een lockdown gehad, en helemaal niet zo heftig, mijn theorie is dat ze daar mogelijk gewoon minder absolute aantallen qua besmettingen hadden, in de UK kwam Corona relatief laat, dus wellicht liepen wij op ze voor, in combinatie met het snelle vaccineren zou dat het wellicht kunnen verklaren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199353710
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic

En direct daarna:

https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic

We lijken weer te mikken op een nieuw modewoordje? Prikjaloezie, wat te oordelen aan de zoekresultaten tot voor kort helemaal niet bestond?
Linda Duits. :') Die kijkt altijdzo uit haar ogen dat ik denk dat ze wel grotere problemen heeft dan p(r)iknijd.
pi_199353761
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat word elke keer maar geroepen, ten eerste heeft de UK veel korter een lockdown gehad, en helemaal niet zo heftig, mijn theorie is dat ze daar mogelijk gewoon minder absolute aantallen qua besmettingen hadden, in de UK kwam Corona relatief laat, dus wellicht liepen wij op ze voor, in combinatie met het snelle vaccineren zou dat het wellicht kunnen verklaren.
Lijkt wel op wat de Israëliërs na de zomer zeiden. Dat wanneer covid uit de hand loopt het veel langer duurtom het weer in te dammen.
Weet niet of dat klopt tov andere landeb maar het lijkt logisch gezien hoe hard het kan gaan.
pi_199353792
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:50 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Linda Duits. :') Die kijkt altijdzo uit haar ogen dat ik denk dat ze wel grotere problemen heeft dan p(r)iknijd.
Even op die naam gezocht, oh god :')

quote:
Een ander vriendinnetje mocht vorige week bij de VU, zij heeft hodgkin gehad. Had ik maar kanker gehad, dacht ik afgunstig.
pi_199353800
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Lijkt wel op wat de Israëliërs na de zomer zeiden. Dat wanneer covid uit de hand loopt het veel langer duurtom het weer in te dammen.
Weet niet of dat klopt tov andere landeb maar het lijkt logisch gezien hoe hard het kan gaan.
Uiteraard, wij hadden hier rond Maart de piek, zo een piek hebben ze in de UK niet gehad, toen begon de zomer waardoor het waarschijnlijk er wel was, maar niet in grote aantallen, op het moment dat ze dan richting de winter in gaan, krijg je welliswaar een piek, maar een lockdown is op kleine aantallen natuurlijk veel effectiever, vervolgens, beginnen ze ook snel met vaccineren.... Dat zou het kunnen verklaren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199353816
quote:
Ik heb priklust. Intense, ongeremde priklust. Geef me dat vaccin, spuit me vol, doe het nu!
quote:
Het lijkt me zo lekker, zo voldoenend, zo geil. Ik fantaseer erover, hoe de medewerker mijn mouw opstroopt, mijn speciale plekje schoondept. Ik stel me voor hoe ik dan zachtjes prevel ‘mmm ja, desinfecteer me maar’. Dan komt de spuit, een stevige fallus vol heerlijk elixer. Die penetreert mijn huid, een korte pijnprik die me van genot zal doen kreunen. In één vloeiende stoot laat hij zijn goedje in mij achter.
:9~

https://www.folia.nl/opin(...)n-vaccinatiejaloezie
  maandag 10 mei 2021 @ 10:02:06 #31
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199353831
Verder overweegt het kabinet om de terrastijden voor de horeca enigszins op te rekken. Nu mogen terrassen van 12.00 tot 18.00 uur open zijn. Dat wordt mogelijk verruimd naar de ochtend, tot 20.00 uur. ,,Zodat mensen ‘s ochtends ook een cappuccino op het terras kunnen drinken. En het zou kunnen dat de terrassen ‘s avonds ook iets langer open mogen blijven. Maar daarover wordt de komende dagen nog gediscussieerd.’’

Bron: Ad.nl

De terrassen ook verruimd open, dat zou heel welkom zijn!

En ik las net op de NOS blog dat evenementen ook door kunnen gaan, zonder testen en veilig, nav onderzoek Fieldlabs. Waarom zouden die dan nu niet plaats kunnen vinden? Puur door beeldvorming van ziekenhuizen die vol zijn, ook al gaat het geen extra besmettingen opleveren?

Volgens mij kan er al veel meer dan we nu toestaan en is het puur dat als er iets versoepeld wordt, dat de ziekenhuizen dan gaan steigeren dat ze het niet doen... Want je zou maar lol hebben in Coronatijd, terwijl er nog mensen ziek zijn!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199353842
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:02 schreef popje het volgende:

En ik las net op de NOS blog dat evenementen ook door kunnen gaan, zonder testen en veilig, nav onderzoek Fieldlabs. Waarom zouden die dan nu niet plaats kunnen vinden? Puur door beeldvorming van ziekenhuizen die vol zijn, ook al gaat het geen extra besmettingen opleveren?

Volgens mij kan er al veel meer dan we nu toestaan en is het puur dat als er iets versoepeld wordt, dat de ziekenhuizen dan gaan steigeren dat ze het niet doen... Want je zou maar lol hebben in Coronatijd, terwijl er nog mensen ziek zijn!
Ja op 50% capaciteit, een giller natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:03:41 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199353844
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik verwacht helemaal niets, ik denk dat Corona over een maand of 6 van de aardbodem verdwenen is, het is vooral een vervelend virus vanwege zijn eigenschappen, namelijk relatief lange incubatie, veel mensen asymptoom, een R waarde die er voor zorgt dat het blijft sluimeren. Een soort van ideaal virus :)
Jij zegt steeds, ik denk en ik vermoed en volgens mij
wat heeft dat voor nieuws waarde ?/

weet jij wat mijn buurvrouw denkt ?
Dat ze de staatsloterij gaat winnen vandaag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 10:06:15 #34
5428 crew  miss_sly
pi_199353867
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij zegt steeds, ik denk en ik vermoed en volgens mij
wat heeft dat voor nieuws waarde ?/

weet jij wat mijn buurvrouw denkt ?
Dat ze de staatsloterij gaat winnen vandaag
Het is hier geen nieuwssite, maar een discussieforum. Hij geeft zijn mening, en dat is dus prima op zijn plaats.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199353880
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Persoonlijk kan jij denken wat je wilt maar wat ik hoor is dat de huidige vaccins waarschijnlijk na een aantal keer mutant op mutant op mutant niet meer werken
Waar hoorde je dit? Op Feesboek? Je valt mij aan, maar je komt zelf niet met een bron, beetje jammer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 10:09:33 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199353904
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar hoorde je dit? Op Feesboek? Je valt mij aan, maar je komt zelf niet met een bron, beetje jammer.
Ik zeg alleen, dat men zegt, dat er gezegd wordt , dat men denkt dat het vaccin in India wel 100 keer kan muteren tot er diverse mutaties opduiken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199353908
M'n buurjongen is 27 en voor zover ik weet topfit, die heeft al een uitnodiging alleen omdat hij elk jaar de griepprik haalt.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 mei 2021 @ 10:11:50 #38
408813 crew  trein2000
pi_199353933
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja op 50% capaciteit, een giller natuurlijk.
Ach voor hoger onderwijs kan dat best een uitkomst zijn. De helft van de tijd fysiek onderwijs is denk ik echt wel voldoende om de moed en het ritme er in te houden.

En wanneer nodig (ik denk aan eerstejaars, praktijkonderwijs) kun je zelfs overwegen om bepaalde delen twee keer te geven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 10 mei 2021 @ 10:12:31 #39
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199353945
Sinds begin april daalde het aantal wekelijkse opnamen op de ic met 23 procent, terwijl een daling van 20 procent de norm is die wordt aangehouden om verdere versoepelingen mogelijk te maken. De daling van gewone ziekenhuisopnamen voldoet echter nog niet aan de norm van het Outbreak Management Team (OMT). Ook daarvoor wordt een afname van 20 procent aangehouden, de daling bedroeg echter 12 procent. Het zondagse Catshuisoverleg van het kabinet met deskundigen van het OMT was vorige week al uitgesteld omdat ook toen de coronacijfers niet goed genoeg waren voor verdere versoepelingen.

Bron: Volkskrant.nl

Oftewel er is wel degelijk een daling sinds begin april, het hangt er alleen maar af of je kijkt naar wekelijkse daling, dagelijkse daling of naar ziekenhuisopnames of bezetting...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 10 mei 2021 @ 10:13:30 #40
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199353961
een zorgmedewerker zegt net tegen mij dat 50% van haar team GEEN vaccinatie neemt.
zo heeft het niet veel kans, dat hun prio hebben, maar dat waarschijnlijk een groot deel het niet neemt.
pi_199353970
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zeg alleen, dat men zegt, dat er gezegd wordt , dat men denkt dat het vaccin in India wel 100 keer kan muteren tot er diverse mutaties opduiken
Ah, men zegt het. Duidelijk.
pi_199353981
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Even op die naam gezocht, oh god :')
[..]

quote:
Had dit nog niet eens gelezen maar het ligt in de lijn der verwachtingen. :') Als we hier een modewoordje van maken, laat het dan op z'n minst 'priklust' zijn...

Mooi om te zien, die mentale instabiliteit bij jonge, gezonde, hoogopgeleide, Randstedelijke mensen die een zeer laag risico lopen op een ernstig ziekteverloop. Die met hun vrienden gewoon nu de afspraak zouden kunnen maken om het leven voorzichtig weer op te pakken als ze hun ouders en ooms en tantes een beetje ontzien.

In plaats daarvan zijn ze in een jaar tijd gewoon totaal verwilderd geraakt.
pi_199353987
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zeg alleen, dat men zegt, dat er gezegd wordt , dat men denkt dat het vaccin in India wel 100 keer kan muteren tot er diverse mutaties opduiken
Dan moet je even de technische briefing van Jaap van Dissel terugluisteren, die heeft uitgelegt dat mutaties normaal zijn, en dat doorgaans de bescherming van een vaccin of natuurlijke immunisatie niet veranderd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199354024
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:13 schreef THEFXR het volgende:
een zorgmedewerker zegt net tegen mij dat 50% van haar team GEEN vaccinatie neemt.
zo heeft het niet veel kans, dat hun prio hebben, maar dat waarschijnlijk een groot deel het niet neemt.
Hoorde het gisteren van iemand, vrijwilliger in de zorg, Corona opgelopen omdat de rest van het zorgpersoneel het vertikt om door geloofsovertuigingen een vaccin te nemen een uitbraak is ontstaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199354026
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:12 schreef popje het volgende:
Sinds begin april daalde het aantal wekelijkse opnamen op de ic met 23 procent, terwijl een daling van 20 procent de norm is die wordt aangehouden om verdere versoepelingen mogelijk te maken. De daling van gewone ziekenhuisopnamen voldoet echter nog niet aan de norm van het Outbreak Management Team (OMT). Ook daarvoor wordt een afname van 20 procent aangehouden, de daling bedroeg echter 12 procent. Het zondagse Catshuisoverleg van het kabinet met deskundigen van het OMT was vorige week al uitgesteld omdat ook toen de coronacijfers niet goed genoeg waren voor verdere versoepelingen.

Bron: Volkskrant.nl

Oftewel er is wel degelijk een daling sinds begin april, het hangt er alleen maar af of je kijkt naar wekelijkse daling, dagelijkse daling of naar ziekenhuisopnames of bezetting...
Nee, met geen beste wil is er een daling te zien, qua instroom staan we al weken vlak, en qua bezetting stijgen we zelfs.
Toevallig zie je nu een kleine daling, maar dat kwam omdat we hele goede weekend cijfers hadden:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 10:18:48 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199354060
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja op 50% capaciteit, een giller natuurlijk.
Met alle eerlijkheid, dat is beter dan het gemagniet wat nu vanuit hugo de faler iedere keer gebezigd wordt.
Laat maar komen voor de aankomende maanden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 mei 2021 @ 10:23:00 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199354144
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 02:47 schreef roos94 het volgende:
Nou ja we gaan gewoon versoepelen, de cijfers gaan echt niet ineens skyrocket vandaag en morgen. Weten ze zelf ook wel dus waarom nog zo vaag doen :')
Dat zou best eens kunnen. Zovaak al dat er met cijfers zijn gerommeld vlak voor een persconferentie zodat het allemaal beter in het straatje past van wat ze willen. Vorige keer ook zomaar 220.000 vaccinaties minder gezet die er vlak voor een persconferentie bij waren verzonnen.

Vandaag en morgen komen de achterstallige weekend cijfers, ik zie het ferd alweer benauwd krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199354162
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:
Zovaak al dat er met cijfers zijn gerommeld vlak voor een persconferentie zodat het allemaal beter in het straatje past van wat ze willen.
Tenzij bron > BNW.
pi_199354169
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zou best eens kunnen. Zovaak al dat er met cijfers zijn gerommeld vlak voor een persconferentie zodat het allemaal beter in het straatje past van wat ze willen. Vorige keer ook zomaar 220.000 vaccinaties minder gezet die er vlak voor een persconferentie bij waren verzonnen.

Vandaag en morgen komen de achterstallige weekend cijfers, ik zie het ferd alweer benauwd krijgen.
Dat zijn test/vaccinatie cijfers, de ziekenhuis en ic cijfers kun je niet mee rommelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199354182
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:02 schreef eragon2890 het volgende:Maar als de coronawet over 4 of 7 maanden niet verlengd wordt en alle corona bs, 1.5m, testen etc dus van tafel zijn, wat is er dan nog om te micromanagen? Meestal wil vvd juist minder regels...
Dat is typisch VVD
In het verkiezingsprogramma het ene beloven, maar in de praktijk het andere doen.....

In 10 jaar Rutte regime hebben we alleen maar meer regels gekregen
  maandag 10 mei 2021 @ 10:28:24 #51
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199354243
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zijn test/vaccinatie cijfers, de ziekenhuis en ic cijfers kun je niet mee rommelen.
Verwacht je daar geen verdere daling dan?
pi_199354244
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is typisch VVD
In het verkiezingsprogramma het ene beloven, maar in de praktijk het andere doen.....

In 10 jaar Rutte regime hebben we alleen maar meer regels gekregen
De VVD is ook helemaal niet zo een liberale partij, zeker de landelijke niet, zo is VVD als 1 van de weinige voor coffeeshops, de lokale VVD zijn meestal veel actiever voor de burger.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199354260
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:28 schreef Gunner het volgende:

[..]

Verwacht je daar geen verdere daling dan?
Ik heb er de komende tijd een hard hoofd in, gister een vrij uitgebreid stukje over getyped dat we nu een paar supergroene dagen hebben gehad, als we deze week echt duiken zie ik het positief in, maar intussen stijgen de boomers nog flink door.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199354266
twitter

twitter
  maandag 10 mei 2021 @ 10:33:32 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199354306
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tenzij bron > BNW.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 10:35:18 #56
5428 crew  miss_sly
pi_199354331
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

:')
Hij heeft wel gelijk. Je kunt niet zomaar claimen dat er gerommeld is met de cijfers tbv de persconferenties. Behalve die keer met de vaccinatiescijfers die toch op z'n minst opmerkelijk was, kun je dat niet staven met bronnen. Er zijn mensen die dat telkens roepen, maar dat betekent niet dat het werkelijk zo is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 mei 2021 @ 10:35:50 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199354340
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zijn test/vaccinatie cijfers, de ziekenhuis en ic cijfers kun je niet mee rommelen.
https://www.nu.nl/coronav(...)-minder-gepland.html

'Overschatting', 'correctie', 'nieuwe rekenmethode'

De politiek blijkbaar wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 mei 2021 @ 10:36:04 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199354342
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moet je even de technische briefing van Jaap van Dissel terugluisteren, die heeft uitgelegt dat mutaties normaal zijn, en dat doorgaans de bescherming van een vaccin of natuurlijke immunisatie niet veranderd.
nextstrain staat veel op
"


https://nextstrain.org/sars-cov-2

https://nextstrain.org/groups/blab/sars-like-cov
pi_199354359
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)-minder-gepland.html

'Overschatting', 'correctie', 'nieuwe rekenmethode'

De politiek blijkbaar wel.
Lees nog eens :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 10:38:35 #60
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199354373
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tenzij bron > BNW.
De lijn BNW of geen BNW is al maanden zoek. Helemaal in vergelijking met de eerste topics in de reeks vorig jaar januari tm april
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 10 mei 2021 @ 10:39:48 #61
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199354383
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Vanwege die paar gevallen met bijwerkingen? :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 10 mei 2021 @ 10:40:38 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199354394
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Je kunt niet zomaar claimen dat er gerommeld is met de cijfers tbv de persconferenties. Behalve die keer met de vaccinatiescijfers die toch op z'n minst opmerkelijk was, kun je dat niet staven met bronnen. Er zijn mensen die dat telkens roepen, maar dat betekent niet dat het werkelijk zo is.
Natuurlijk zijn daar geen bronnen voor, want dat wordt goed weggemoffeld.

Er zijn telkens mensen die het roepen ja, klopt. Viel ook op een gegeven moment een beetje te veel op dat de cijfers lager waren na een persmoment dan er voor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 mei 2021 @ 10:41:31 #63
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199354408
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn daar geen bronnen voor, want dat wordt goed weggemoffeld.

Er zijn telkens mensen die het roepen ja, klopt. Viel ook op een gegeven moment een beetje te veel op dat de cijfers lager waren na een persmoment dan er voor.
Welke belangen zouden ze daar bij hebben? Ze kunnen in principe versoepelen wanneer ze willen, of het nu goed of slecht gaat.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:41:49 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199354412
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

De lijn BNW of geen BNW is al maanden zoek. Helemaal in vergelijking met de eerste topics in de reeks vorig jaar januari tm april
Wat eerst ook als 'wappie' of 'bnw' werd gezien, is naderhand ook ingevoerd of geld nog steeds al maatregel. Dus zo bnw is alles niet meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199354434
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat eerst ook als 'wappie' of 'bnw' werd gezien, is naderhand ook ingevoerd of geld nog steeds al maatregel. Dus zo bnw is alles niet meer.
Eens, veel zaken die hier genoemd werden als mogelijk toekomstig beleid zijn en toen BNW genoemd werden, zijn nu ernstig dichtbij aan het komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:44:38 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199354443
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:41 schreef Gunner het volgende:

[..]

Welke belangen zouden ze daar bij hebben? Ze kunnen in principe versoepelen wanneer ze willen, of het nu goed of slecht gaat.
Klopt. Alles is een politiek besluit. De quote van hugo 'komt door corona he, niet door mij' tijdens een persconferentie is ook misleiding ten top.

Cijfers zo presenteren dat het in je straatje past, welk motief zou hugo daarbij hebben? Misschien het verbloemen van zijn fouten, excuses, met cijfers zijn faalbeleid mooier maken dan het is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199354452
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn daar geen bronnen voor, want dat wordt goed weggemoffeld.

Er zijn telkens mensen die het roepen ja, klopt. Viel ook op een gegeven moment een beetje te veel op dat de cijfers lager waren na een persmoment dan er voor.
Ja, BNW dus.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199354465
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Alles is een politiek besluit. De quote van hugo 'komt door corona he, niet door mij' tijdens een persconferentie is ook misleiding ten top.

Cijfers zo presenteren dat het in je straatje past, welk motief zou hugo daarbij hebben? Misschien het verbloemen van zijn fouten, excuses, met cijfers zijn faalbeleid mooier maken dan het is?
Misschien ben je maar wat aan het gokken? Misschien.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:46:27 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199354466
wat ik wel een dompertje vind is de terrassen langer open maar dan die 2 uur er in de ochtend bij proppen ipv in de avond
pi_199354470
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Tarado het volgende:
wat ik wel een dompertje vind is de terrassen langer open maar dan die 2 uur er in de ochtend bij proppen ipv in de avond
Aan beide kanten toch dacht ik ergens gelezen te hebben?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199354474
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Alles is een politiek besluit. De quote van hugo 'komt door corona he, niet door mij' tijdens een persconferentie is ook misleiding ten top.

Cijfers zo presenteren dat het in je straatje past, welk motief zou hugo daarbij hebben? Misschien het verbloemen van zijn fouten, excuses, met cijfers zijn faalbeleid mooier maken dan het is?
Gelukkig dat jij en je groepje de echte waarheid kennen.

Hebben jullie al besloten hoe en wanneer jullie de wereld gaan redden?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 10 mei 2021 @ 10:47:09 #72
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199354476
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Aan beide kanten toch dacht ik ergens gelezen te hebben?
volgens mij ook verruiming tot 20.00
  maandag 10 mei 2021 @ 10:47:10 #73
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199354477
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Tarado het volgende:
wat ik wel een dompertje vind is de terrassen langer open maar dan die 2 uur er in de ochtend bij proppen ipv in de avond
In de ochtend open heeft geen enkele zin, ik las tot 2000 open, gewoon net zoals in Belgie en in Spanje...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 10 mei 2021 @ 10:47:35 #74
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_199354482
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Aan beide kanten toch dacht ik ergens gelezen te hebben?
niet voor zover ik het weet tbh >_>
  maandag 10 mei 2021 @ 10:48:29 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_199354497
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Even op die naam gezocht, oh god :')
[..]

:{

Als je dit soort teksten op weet te schrijven ben je gewoon ziek. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199354520
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Aan beide kanten toch dacht ik ergens gelezen te hebben?
Ja, correct: https://www.bndestem.nl/d(...)rrastijden~ace304f1/

quote:
Verder overweegt het kabinet om de terrastijden voor de horeca enigszins op te rekken. Nu mogen terrassen van 12.00 tot 18.00 uur open zijn. Dat wordt mogelijk verruimd naar de ochtend, tot 20.00 uur. ,,Zodat mensen ‘s ochtends ook een cappuccino op het terras kunnen drinken. En het zou kunnen dat de terrassen ‘s avonds ook iets langer open mogen blijven. Maar daarover wordt de komende dagen nog gediscussieerd.’’
pi_199354562
Gewoon van 10:00 tot 20:00. Heeft iedereen er iets aan.
pi_199354579
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:52 schreef Erno-BE het volgende:Je wilt in september het aantal nieuwe besmettingen per dag gewoon onder de 100 hebben.
Dat kan zeker, dan moet je stoppen met dat massale testen
quote:
Dat lukt niet als de groep die verantwoordelijk is voor de grootste verspreiding van het virus zich niet laat vaccineren. Een vaccin of anders een FFP-mondermaskerplicht vind ik vanaf augustus een hele reëele afweging.
Je bedoelt FFP maskers waarvan het nut niet bewezen is, en die bij gebruik door burgers (geen zorgpersoneel) al helemaal nutteloos zijn omdat ze die dingen verkeerd hanteren en niet op een hygienische manier opzetten ?
In veel Duitse Landkreisen en Bondslanden zijn FFP-2 maskers verplicht of sterk aanbevolen
Helpt geen zak....
quote:
Je sluit niemand uit, er is een alternatief voor iedereen die zich niet wil laten vaccineren en toch zorgt het ervoor dat het coronavirus onder controle blijft.
Jawel, je sluit mensen uit die geen mondkapje willen dragen, er is geen alternatief voor degenen die niet meer mee willen doen met de massahysterie
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:00 schreef Erno-BE het volgende:
Het ligt er natuurlijk ook wel aan of studenten zich wel laten vaccineren. De vaccinatiebereidheid onder studenten is schrikbarend laag helaas. Universiteiten en Hogescholen zouden toch wel een stok achter de deur moeten hebben en minimaal het dragen van een FFP2-masker verplicht stellen voor diegene die nog geen eerste prik hebben gehad (de weigeraars). Hetzelfde zie ik voor het openbaar vervoer in de herfst: een FFP2-mondmaskerplicht voor diegene die niet zijn gevaccineerd.
Heb je bewijs dat die FFP2 maskers effectief zijn en een significant verschil maken in dagelijks gebruik ?
En dan bedoel ik geen laboratoriumtest onder ideale omstandigheden natuurlijk....

[ Bericht 13% gewijzigd door bluemoon23 op 10-05-2021 11:00:20 ]
  maandag 10 mei 2021 @ 10:53:37 #79
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199354591
liveblog:

.
Alarm om 'schaduwvakanties' in de zomer

Nederlandse vakantieparken en campings moeten op hun hoede zijn voor schaduwvakanties. Dat zijn vakanties die voor de zekerheid in Nederland worden geboekt, maar worden geannuleerd als een buitenlandvakantie alsnog kan. ABN Amro waarschuwt ervoor in een rapport over de stand van het toerisme.

Bijna driekwart van de vakantiehuisjes en campingplekken is nu al geboekt voor de zomer, terwijl een ruime meerderheid van de Nederlanders zegt dat de bestemming afhangt van de corona-ontwikkelingen.

Zulke schaduwvakanties hoeven voor vakantieparken geen grote strop te zijn, omdat de annuleringsvoorwaarden zijn aangescherpt. Maar een annulering levert nog steeds minder op dan 'normale verhuur'.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:54:11 #80
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199354597
Ik snap die geilerij op terrassen echt niet.

In een gezondheidscrisis moet je toch alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mensen zo veilig mogelijk kunnen sporten/bewegen. Dus sportscholen open en buitensporten volledig open gooien voor alle leeftijden.

Maar nee, wij gaan steggelen over vanaf hoe laat we gebak kunnen serveren en tot hoe laat we bier en bitterballen kunnen serveren.

Schiet mij maar lek
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 10 mei 2021 @ 10:55:39 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199354619
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Aan beide kanten toch dacht ik ergens gelezen te hebben?
ow dan heb ik dat niet goed gelezen
  maandag 10 mei 2021 @ 10:55:53 #82
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199354624
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik snap die geilerij op terrassen echt niet.

In een gezondheidscrisis moet je toch alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mensen zo veilig mogelijk kunnen sporten/bewegen. Dus sportscholen open en buitensporten volledig open gooien voor alle leeftijden.

Maar nee, wij gaan steggelen over vanaf hoe laat we gebak kunnen serveren en tot hoe laat we bier en bitterballen kunnen serveren.

Schiet mij maar lek
Beiden is belangrijk. Er zou inderdaad meer aandacht voor sport mogen zijn, maar dat doet niks af aan het belang van ontspanning.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199354634
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik snap die geilerij op terrassen echt niet.

In een gezondheidscrisis moet je toch alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mensen zo veilig mogelijk kunnen sporten/bewegen. Dus sportscholen open en buitensporten volledig open gooien voor alle leeftijden.

Maar nee, wij gaan steggelen over vanaf hoe laat we gebak kunnen serveren en tot hoe laat we bier en bitterballen kunnen serveren.

Schiet mij maar lek
Dat staat toch ook gewoon op de planning? Plus terrassen zorgen voor een beter gecontroleerde omgeving dan parken vol met mensen.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:56:56 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199354639
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:53 schreef THEFXR het volgende:
liveblog:

.
Alarm om 'schaduwvakanties' in de zomer

Nederlandse vakantieparken en campings moeten op hun hoede zijn voor schaduwvakanties. Dat zijn vakanties die voor de zekerheid in Nederland worden geboekt, maar worden geannuleerd als een buitenlandvakantie alsnog kan. ABN Amro waarschuwt ervoor in een rapport over de stand van het toerisme.

Bijna driekwart van de vakantiehuisjes en campingplekken is nu al geboekt voor de zomer, terwijl een ruime meerderheid van de Nederlanders zegt dat de bestemming afhangt van de corona-ontwikkelingen.

Zulke schaduwvakanties hoeven voor vakantieparken geen grote strop te zijn, omdat de annuleringsvoorwaarden zijn aangescherpt. Maar een annulering levert nog steeds minder op dan 'normale verhuur'.
Tenzij je het daarna alsnog aan iemand anders kan verhuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199354647
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:02 schreef popje het volgende:
Verder overweegt het kabinet om de terrastijden voor de horeca enigszins op te rekken. Nu mogen terrassen van 12.00 tot 18.00 uur open zijn. Dat wordt mogelijk verruimd naar de ochtend, tot 20.00 uur. ,,Zodat mensen ‘s ochtends ook een cappuccino op het terras kunnen drinken. En het zou kunnen dat de terrassen ‘s avonds ook iets langer open mogen blijven. Maar daarover wordt de komende dagen nog gediscussieerd.’’

Bron: Ad.nl

De terrassen ook verruimd open, dat zou heel welkom zijn!

En ik las net op de NOS blog dat evenementen ook door kunnen gaan, zonder testen en veilig, nav onderzoek Fieldlabs. Waarom zouden die dan nu niet plaats kunnen vinden? Puur door beeldvorming van ziekenhuizen die vol zijn, ook al gaat het geen extra besmettingen opleveren?

Volgens mij kan er al veel meer dan we nu toestaan en is het puur dat als er iets versoepeld wordt, dat de ziekenhuizen dan gaan steigeren dat ze het niet doen... Want je zou maar lol hebben in Coronatijd, terwijl er nog mensen ziek zijn!
Dit kan een deel van de mensen moeilijk verkroppen.
Alsof het feit an sich dat mensen weer normale dingen gaan doen die tijdens corona minder/niet mogelijk waren al genoeg reden lijkt om anti te zijn, ongeacht of datgene nou daadwerkelijk significant bijdraagt aan de hoeveelheid besmettingen.
Met de kritiek op het feest in Breda dacht ik ook even van zijn ze nou helemaal van de pot gerukt. Met die zeeën aan negatief geteste mensen ben je op ongeveer de veiligste plek in NL en alsnog protesteren. Toen gooiden ze het - gelukkig - later nog op de verwachte toestroom door grootschalig drank/drugsgebruik. Vooruit dan maar.
I'll give you something to do
pi_199354655
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik snap die geilerij op terrassen echt niet.

In een gezondheidscrisis moet je toch alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mensen zo veilig mogelijk kunnen sporten/bewegen. Dus sportscholen open en buitensporten volledig open gooien voor alle leeftijden.

Maar nee, wij gaan steggelen over vanaf hoe laat we gebak kunnen serveren en tot hoe laat we bier en bitterballen kunnen serveren.

Schiet mij maar lek
Bezigsheidstherapie voor eenvoudige zielen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 10 mei 2021 @ 10:58:33 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199354668
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tenzij je het daarna alsnog aan iemand anders kan verhuren.
doet me een beetje denken aan de trend om bij 3 restaurants te reserveren en er uiteindelijk bij 2 niet op te komen dagen
pi_199354669
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik snap die geilerij op terrassen echt niet.

In een gezondheidscrisis moet je toch alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mensen zo veilig mogelijk kunnen sporten/bewegen. Dus sportscholen open en buitensporten volledig open gooien voor alle leeftijden.

Maar nee, wij gaan steggelen over vanaf hoe laat we gebak kunnen serveren en tot hoe laat we bier en bitterballen kunnen serveren.

Schiet mij maar lek
Amen. _O_
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Games maandag 10 mei 2021 @ 11:00:29 #89
181272 crew  Noppie2000
pi_199354710
L
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik snap die geilerij op terrassen echt niet.

In een gezondheidscrisis moet je toch alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mensen zo veilig mogelijk kunnen sporten/bewegen. Dus sportscholen open en buitensporten volledig open gooien voor alle leeftijden.

Maar nee, wij gaan steggelen over vanaf hoe laat we gebak kunnen serveren en tot hoe laat we bier en bitterballen kunnen serveren.

Schiet mij maar lek
Leuk en aardig, maar dit is niet enkel een gezondheidscrisis.
pi_199354730
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:00 schreef Noppie2000 het volgende:
L
[..]

Leuk en aardig, maar dit is niet enkel een gezondheidscrisis.
'Ja maar ik.'

Bedoel je?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199354733
Denk dat die terrassen ook vooral voor de ondernemers zijn. Locals kunnen wel zonder, voor ondernemers is het hun brood en zij worden een partij hard geraakt dus daarmee snap ik wel dat zij juist die ondernemers tegemoet willen komen. Ik vind nl ook dat zij zoveel mogelijk geholpen moeten worden in mogelijkheden en niet in beperkingen. Terrassen zijn daarnaast ook goed te organiseren. Sporten en terassen kunnen prima naast elkaar. Het is geen of maar een en en.
Go hard or go home
pi_199354790
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199354800
Natuurlijk even afwachten hoe het de komende uren/dagen zich ontwikkeld, maar dit lijkt eindelijk de echt goede kant op te gaan.

https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 10 mei 2021 @ 11:07:17 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199354817
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:01 schreef Noek het volgende:
Denk dat die terrassen ook vooral voor de ondernemers zijn. Locals kunnen wel zonder, voor ondernemers is het hun brood en zij worden een partij hard geraakt dus daarmee snap ik wel dat zij juist die ondernemers tegemoet willen komen. Ik vind nl ook dat zij zoveel mogelijk geholpen moeten worden in mogelijkheden en niet in beperkingen. Terrassen zijn daarnaast ook goed te organiseren. Sporten en terassen kunnen prima naast elkaar. Het is geen of maar een en en.
Dit ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 mei 2021 @ 11:07:32 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199354821
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik snap die geilerij op terrassen echt niet.

In een gezondheidscrisis moet je toch alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mensen zo veilig mogelijk kunnen sporten/bewegen. Dus sportscholen open en buitensporten volledig open gooien voor alle leeftijden.

Maar nee, wij gaan steggelen over vanaf hoe laat we gebak kunnen serveren en tot hoe laat we bier en bitterballen kunnen serveren.

Schiet mij maar lek
EN ik snap de geilerij op sportscholen niet zo. als je echt wil sporten of bewegen en het niet naar een sportschool kunnen gaan houdt dat je tegen om te gaan doen? zoveel alternatieven die je kan verzinnen.....
  Redactie Games maandag 10 mei 2021 @ 11:08:51 #96
181272 crew  Noppie2000
pi_199354848
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

'Ja maar ik.'

Bedoel je?
Nee.
pi_199354860
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

EN ik snap de geilerij op sportscholen niet zo. als je echt wil sporten of bewegen en het niet naar een sportschool kunnen gaan houdt dat je tegen om te gaan doen? zoveel alternatieven die je kan verzinnen.....
Daarnaast bieden veel sportscholen de mogelijkheid buiten te sporten. Niet ideaal met al die regen, maar ja, die terrassen zijn ook niet ideaal zo. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199354862
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik snap die geilerij op terrassen echt niet.

In een gezondheidscrisis moet je toch alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mensen zo veilig mogelijk kunnen sporten/bewegen. Dus sportscholen open en buitensporten volledig open gooien voor alle leeftijden.

Maar nee, wij gaan steggelen over vanaf hoe laat we gebak kunnen serveren en tot hoe laat we bier en bitterballen kunnen serveren.

Schiet mij maar lek
Kantines open. NU.


En competities weer opstarten. Ik ben woedend dat de voorjaarscompetitie vorige week definitief is geannuleerd.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:10:04 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199354866
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

EN ik snap de geilerij op sportscholen niet zo. als je echt wil sporten of bewegen en het niet naar een sportschool kunnen gaan houdt dat je tegen om te gaan doen? zoveel alternatieven die je kan verzinnen.....
Los van dat dat voor zat mensen niet geldt, waar moet dat, die alternatieven?
Met dat als argument hoeven terrassen, restaurants, cultuurcentra, winkels en van alles anders ook nooit meer open.
Zat alternatieven

Is het zinnig in virusbestrijding? Nee? Open die handel
Is het zinnig voor volksgezondheid en welzijn en is het risico aanvaardbaar? Ja? Open met die handel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199354872
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

EN ik snap de geilerij op sportscholen niet zo. als je echt wil sporten of bewegen en het niet naar een sportschool kunnen gaan houdt dat je tegen om te gaan doen? zoveel alternatieven die je kan verzinnen.....
Je sport zeker niet in een een sportschool?
Er zijn tal van mensen die alleen geen motivatie voor sporten kunnen vinden, begeleiding nodig hebben, graag in een groep sporten, thuis de faciliteiten simpelweg niet hebben, etc.

Sportscholen zijn wat mij betreft zeer belangrijk voor de gezondheid.

De alternatieven zijn veelal niet geschikt voor iedereen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')