Boeien, besides, die maken het toch wel, ook als je het hier koopt /shrugquote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de Chinese kindertjes
Maar je houdt toch van asiansquote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Boeien, besides, die maken het toch wel, ook als je het hier koopt /shrug
Is daar al een wet voor? Nee? Naar /dev/null dan met de klachten XD
Hugo de Jonge is een onbetrouwbare hond, die moet je nergens mee vertrouwenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:27 schreef eragon2890 het volgende:Die een miljard zal me jeuken, die is voor een paar maanden.
Hij hamert er alleen al 1000000 keer op dat het tijdelijk is, en de hele wet is ook geschreven met 17.000 waarborgen dat het tijdelijk is, en het is niet eens TECHNISCH MOGELIJK om "bepaalde onderdelen" te behouden door hoe de wet geschreven is, en hij moet elke 3 maanden verlengd worden met toestemming van de kamer en advies van de raad van state, dus ik snap gewoon bij god niet wat de jonge bedoelt hier.
Het gaat tegen zijn eerdere uitspraken in, en tegen hoe de wet geschreven is.
waarom? is het dan zo slecht in de superquote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Die maatregel mag wat mij betreft altijd blijven.
Of nog beter eigenlijk, alchohol uit supermarkt weren.
Laat ze dat maar bij een slijterij halen.
100%quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij ze gewoon vergeten dat die regel bestaat. Je hoort er nooit meer iets over.
EU levert uiteindelijk meer op. Klimaathype is geen hype maar een apocalyptische ramp van bijbelse proporties die boven ons hangt. Waarboven vergeleken corona niets is.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het lijkt jou stug omdat het geld kost ?
Sinds wanneer is dat een issue bij de overheid ?
Er zijn nu al vele tientallen miljarden aan overheidssteun naar bedrijven gegaan
Geld wat grotendeels bespaard had kunnen worden als de meeste van die bedrijven gewoon open waren gebleven
Het sluiten van veel bedrijven was louter paniek en rigoreus ingrijpen, met besmettingen voorkomen had dat niets meer te maken
Kijk hoeveel geld er jaarlijks naar de EU gaat, naar de asielindustrie, naar ontwikkelingshulp, naar de klimaathype, naar de zelfgecreerde stikstofcrisis etc
Nee, dat het geld kost, dat is bij de overheid geen issue als het om idealisme en hobbyprojectjes gaat...
Ja, maar paar dingen:quote:
Hangpolengenot!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ga nu bewust om 20:05 boodschappen doen. Veel rustiger dan, omdat er dan geen Polen en opgeschoten jongeren zijn.
Ik betwijfel dat de EU 200 miljoen vaccins geexporteerd heeft, fabrikanten mischien wel maar als je even terugdenkt dan was dat bepaald niet met goedkeuring van de EU.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:16 schreef Confetti het volgende:
Ik las ook dat de EU net zoveel vaccins onderling heeft verdeeld als heeft geëxporteerd. Zo'n 200 miljoen naar buiten de EU verscheept dus![]()
Wat was dat een catastrofale blunder van De Jonge en de regering zeg om achter die waanzinnige Merkel aan te lopen. Wij konden makkelijk het Israel van de EU zijn.
Behalve dat de OMT leden zelf (koopmans nog persoonlijk tegen mij in een mail 2 weken terug) beweren/verwachten dat het allemaal tijdelijk si, en dat we echt wel weer normaal kunnen gaan leven, en dat zelf ook willen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge is een onbetrouwbare hond, die moet je nergens mee vertrouwen
Hij is het schoolvoorbeeld van wat er gebeurt als je middelmatige figuren opeens macht geeft en 5x modaal
De man heeft Havo en Pabo gedaan en is via de CDA baantjescarrousel in de ambtenarij terechtgekomen, zo wethouder in Rotterdam geworden en minister
Raad van State stemt klakkeloos overal mee in wat het kabinet wil, die gaan elkaar echt niet afvallen of tegenwerken
Het parlement stemt ook wel in met verlenging, want in de zomer en het najaar produceert het OMT wel weer doemscenario`s over mutaties, en dan worden "voor de zekerheid" de tijdelijke wetten weer verlengd
We kregen in 2010 de 'tijdelijke' Crisis en Herstel wet
Amper 1,5 jaar later was er een voorstel om die wet permanent te maken, en dat werd hij uiteindelijk ook
Ik vermijd drukte graag, dat is ook een opdracht van de overheid. Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in Brabant. Hier stikt het, zeker rond deze tijd van het jaar echt van de Polen, zeker bij de Lidl. Grootste deel van de boodschappen doe ik bij de AH. Daar kan ik op andere tijdstippen ook wel heen. Maar naar de Lidl echt alleen na 20 uur dus.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom? is het dan zo slecht in de super
Als ze geen testsamenleving willen dan moeten ze allemaal tegenstemmen, dat doen ze niet, DUS zijn ze ervoorquote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:29 schreef eragon2890 het volgende:EU levert uiteindelijk meer op. Klimaathype is geen hype maar een apocalyptische ramp van bijbelse proporties die boven ons hangt. Waarboven vergeleken corona niets is.
Niemand, maar dan ook niemand *wilt* een testsamenleving. Letterlijk iedereen van links tot midden tot rechts is of tegen of hamert erop dat het tijdelijk moet zijn. De wet is ook geschreven op zo'n manier dat het botweg ONMOGELIJK is om bepaalde onderdelen te behouden, en De Jonge zegt ook steeds dat het tijdelijk moet zijn
In een peloton op een racefiets een masker dragenquote:In de tekst zijn er opvallend genoeg nog een paar aanpassingen aan de maatregelen doorgevoerd. Het is nog steeds verplicht dat iedereen ouder dan 12 in de publieke ruimte een mondmasker draagt, maar bij het sporten valt die verplichting weg.
Tenminste, als u aan het sporten bent in sportinfrastructuur (denk maar aan een looppiste), of als de kans "nagenoeg nihil" is dat u het virus overdraagt.
gouverneur Berx gaf een voorbeeld: "Als u alleen op uw koersfiets zit op een desolaat pad, hoeft u geen masker te dragen, want dan zoeft u elkaar voorbij. Dat is anders wanneer u in peloton gaat fietsen."
Blijf jij maar lekker naief geloven dat het allemaal tijdelijk isquote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:29 schreef eragon2890 het volgende:Maar de wet als geheel is tijdelijk.
Het maakt 0 sense dat De Jonge "bepaalde onderdelen " zou willen behouden als alles achter de rug ligt, want dan noem je een wet niet de "TIJDELIJKE WET --- " en laat hem 3 maanden duren met steeds toestemming vereist voor verlenging. Dan zet je die delen in een apart artikel van de Wet Publieke Gezondheid.
Één ding weet ik zeker: hij zegt al weken 100000 keer dat het tijdelijk is allemaal, en op termijn alleen nog nodig voor grote festivals en andere grote evenementen waarbij "hele grote groepen heel dicht bij elkaar komen, zoals lowlands of north sea jazz", en dat dus nog "op de wat langere termijn", niet "voor eeuwig'. Zodra de basismaatregelen opgeheven kunnen worden hebben ze, zo zegt hij zelf, per definitie nul nut meer, en daar is de wet dan ook opgemaakt, dat het allemaal aan elkaar gekoppeld is in hoofdstuk Va van de WPG.
Wat in trouw staat maakt dus 0 sense, tenzij hij bedoeld "behouden voor de tweede kamer", dus dat ze niet met amendementen worden weggestemd.
Maar dat de tijdelijkheid van de wet niet gegarandeerd is ronduit bullshit. De NOS zei dat ook in de titel, maar kwamen met een open deur; dat het niet zeker is hoe lang het duurt omdat niet zeker is of er geen nieuwe varianten komend ie de vaccins helemaal omzeilen en of de crisis dus echt over is hier over paar maanden. Ja koekoek, zo kan ik het ook. Dan duurt het overigens 'een aantal maanden langer', dus nog steeds tijdelijk. Dat is gewoon gegarandeerd met hoe de wet is geschreven. Punt.
Ach, niet iedereen heeft het zo op drankquote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom? is het dan zo slecht in de super
Dat laatste lijkt me dan ook wel handigquote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:33 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, maar paar dingen:
1) de werkomstandigheden en salaris in China zijn giga verbeterd. Je verdient inmiddels gemiddeld in Shenzhen meer, naar koopkracht, dan in Detroit. zoek maar op, is waar. Minimumloon in veel chinese steden is gekoppeld aan gemiddeld loon en groeit dus elk jaar automatisch. Dit is ook logisch, land wil groeien, daarvoor heb je burgers met koopkracht nodig.
2) door 1) kan je beter bv. je t-shirts op aliexpress halen, dan bij de CA met hun 6 jarige blind wordende affakkelende kindertjes in Bangladesh.
3) Aziatische bois en girls zijn lekker, hun popcultuur is awesome, cosplay is leuk, ze hebben lekker eten (als het geen gek kruipend iets betreft) en de cultuur en geschiedenis zijn interessant, maar politiek boeit me niet zoveel LOL.
geen last van polen hier in limbolandquote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vermijd drukte graag, dat is ook een opdracht van de overheid. Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in Brabant. Hier stikt het, zeker rond deze tijd van het jaar echt van de Polen, zeker bij de Lidl. Grootste deel van de boodschappen doe ik bij de AH. Daar kan ik op andere tijdstippen ook wel heen. Maar naar de Lidl echt alleen na 20 uur dus.
"De EU" exporteert niets natuurlijk; dat doen fabrikanten, die allemaal hun eigenaren hebben, zoals ons "eigen" Janssen/Crucell gewoon van JNJ is.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:16 schreef Confetti het volgende:
Ik las ook dat de EU net zoveel vaccins onderling heeft verdeeld als heeft geëxporteerd. Zo'n 200 miljoen naar buiten de EU verscheept dus
hoe is het met de testsamenleving/paspoort in andere landen gesteld?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:41 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als ze geen testsamenleving willen dan moeten ze allemaal tegenstemmen, dat doen ze niet, DUS zijn ze ervoor
Je praat al net zo als Rutte en De Jonge die telkens kwelen "we willen dit ook niet, maar het virus dwingt ons om deze maatregelen te nemen"
Dat is populistisch gelul, een virus dwingt niets af
Politici dwingen iets af
In de VS kan alles gewoon open zonder sneltest circus, vorig jaar kon dat in Nederland ook
Dus kan het NU ook
En dat 'tijdelijke' waar jij steeds over door dramt, daar koop ik niets voor
De avondklok zou er ook maar voor 10 dagen zijn weet je nog ?, uiteindelijk heeft dat 3 maand geduurd
In Belgie is ie er sinds deze week vanaf, ze hadden hem vanaf half Oktober....
In Belgie moest je toen ook buiten een mondkapje dragen, volstrekte waanzin
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/29/antwerpse-maatregelen/
[..]
In een peloton op een racefiets een masker dragen
[..]
Blijf jij maar lekker naief geloven dat het allemaal tijdelijk is
Tuurlijk, het kan er straks allemaal even af zijn, maar let maar op, ze maken het straks zo onderdeel van de Wet Publieke Gezondheid
En dan trekken ze het weer uit de kast voor Covid-23 ofzo
Dan is het al onderdeel van een wet, en dan is er geen toestemming meer nodig
Een minister kan dan zo eigenhandig het testen weer in werking stellen
De EU is de een van de weinige die exporteert. In de VS is dat bij wet nu verboden.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:16 schreef Confetti het volgende:
Ik las ook dat de EU net zoveel vaccins onderling heeft verdeeld als heeft geëxporteerd. Zo'n 200 miljoen naar buiten de EU verscheept dus![]()
Wat was dat een catastrofale blunder van De Jonge en de regering zeg om achter die waanzinnige Merkel aan te lopen. Wij konden makkelijk het Israel van de EU zijn.
Oplossen gebeurt ook wel, maar het is natuurlijk politiek en economisch wel handig om invloed te hebben op de volgorde en snelheid van overal oplossen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
De EU is de een van de weinige die exporteert. In de VS is dat bij wet nu verboden.
En net als hier houden ze dus vaccins over.![]()
Ik heb geen moeite met export.
Deze pandemie kun je alleen oplossen als je het overal doet.
Dan doen Rusland en China het beter. Die exporteren alles.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Oplossen gebeurt ook wel, maar het is natuurlijk politiek en economisch wel handig om invloed te hebben op de volgorde en snelheid van overal oplossen.
Niet ethisch, maar qua macht wel een kans
De Russen willen geen vaccin (5% gevaccineerd) dus dan moet je wat met al die geproduceerde vaccinsquote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan doen Rusland en China het beter. Die exporteren alles.
En China heeft een zero covid strategie. Dus die bevolking snapt niet dat ze een vaccin moeten nemen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Russen willen geen vaccin (5% gevaccineerd) dus dan moet je wat met al die geproduceerde vaccins
Webwinkels als Amazon, Bol.com en Coolblue zorgen ervoor dat mensen thuis kunnen blijven, doordat deze winkels er wel voor zorgen dat je coronaproof tijdens zware lockdowns waarbij je je huis niet uit mag aan een nieuwe televisie, laptop of Nintendo Switch kan komen. Als mensen wel de mogelijkheid hebben om bij Amazon, Bol.com en Coolblue een nieuwe televisie, laptop of Nintendo Switch kunnen kopen, dan zijn ze meer gemotiveerd om thuis te blijven, omdat ze zich thuis meer kunnen vermaken met een nieuwe televisie, laptop of Nintendo Switch.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:48 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Klets niet man
Je moet niet kijken naar bevolkingsdichtheid, maar naar urbanisatiegraad (verstedelijking), dat is zowat vergelijkbaar met Nederland
Ja, Zweden heeft grote stukken bos, maar daar woont dan ook niemand
Ze klitten allemaal bij elkaar in steden en grotere dorpen
En Verenigde Staten ?
In het dichtbevolkte New York City zijn de winkels deze winter niet meer dicht geweest hoor
Buiten eten kan en kon ook gewoon in New York City, ja ook in de winter deden ze dat.
Tent erover heen, terrasverwarming
[..]
Nee, mensen moeten zoveel mogelijk kopen bij de lokale middenstand en niet alles online kopen
[..]
Heb jij er een bron voor dat er meer besmettingen ontstaan in winkels ?
En dat de winkels zonder restricties open zijn, dat is natuurlijk onzin, want de 1,5m is er nog steeds en mondluiers zijn verplicht. Dus hoeze 'zonder restricties' ?
[..]
Gelukkig heeft de overheid nog niet zo`n enorme hekel aan het MKB en winkels als jij
Volgens mij hebben Amazon, Bol.com en Coolblue het afgelopen jaar al genoeg verdiend hoor
Ik hoop dat ik in ieder geval nog in september nog op vakantie kan, met of zonder vaccinatiepas. Ik ben jong en gezond, dus krijg pas waarschijnlijk begin juli de eerste prik. In oktober kan ik geen vrij krijgen van werk, vanwege druktes en vanaf november wordt het al om 16:30 donker en dat vind ik niet prettig.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:33 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Geen haast hoor jongens, rustig aan.
De Duitsers en Belgen kunnen pas komen als in Nederland de situatie onder controle is, dat zou niet eerder dan begin juli zijn. Nu zijn ze nog ongewenst.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:03 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Alles is mogelijk
We kunnen ook mensen die besmet zijn opsluiten in kampen of ter plekke neerschieten zodat ze de besmetting niet meer verspreiden
Maar waarom overdrijven met maatregelen als het niet nodig is ?
Laat die Belgen en Duitsers alsjeblieft massaal komen, dan kunnen die winkeliers nog wat verloren omzet terug verdienen
En heeft sowieso niet zo gek veel te willenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
En China heeft een zero covid strategie. Dus die bevolking snapt niet dat ze een vaccin moeten nemen.
September 2024 ben je de eerstequote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik in ieder geval nog in september nog op vakantie kan, met of zonder vaccinatiepas. Ik ben jong en gezond, dus krijg pas waarschijnlijk begin juli de eerste prik. In oktober kan ik geen vrij krijgen van werk, vanwege druktes en vanaf november wordt het al om 16:30 donker en dat vind ik niet prettig.
Ja doeiquote:
Nou Jaquote:Op zaterdag 8 mei 2021 21:01 schreef Molo het volgende:
[..]
En heeft sowieso niet zo gek veel te willen
Krijgen ze het wel aangeboden?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 21:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou Ja
Eigenlijk wel.
De mensen halen het vaccin daar gewoon niet.
En waarom zouden ze? China heeft geen covid. Of doet doodleuk een stad a 27 miljoen in quarantaine. Dus het vaccin is daar geen noodzaak voor de burgers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |