Wat lief Sigme. Zorgt de ooi goed voor haar kind?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:21 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet zeker of sigme wel echt bestaat, of enkel er is om jullie te berichten over de provincie. Hoe dan ook, hier in de provincie is het een soort van lente.
Afgelopen week werden wij verblijd met:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn drie ooien, en vier lammeren. Eén ooi heeft een lam laten verhongeren. Van je vraag raakt mijn logica verstrikt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat lief Sigme. Zorgt de ooi goed voor haar kind?
Sorryquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit zijn drie ooien, en vier lammeren. Eén ooi heeft een lam laten verhongeren. Van je vraag raakt mijn logica verstrikt.
Neequote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dezelfde als waarmee je dronken appt over FWB's?
Je bedoelt dat zij een kuikentje van mij zou willen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:35 schreef Sodemieters het volgende:
Hmm, dat maakt de optie van een dubbelzinnige bijbedoeling al een stuk minder waarschijnlijk.
Maybe this chick really likes your cock...quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt dat zij een kuikentje van mij zou willen?
Haha. Scherp.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:17 schreef Sodemieters het volgende:
Wat omslachtig. Als ze gewoon geslacht worden gaan ze toch ook naar de kippenhemel?
Ik vind de gedachte dat dieren niets meer zijn dan automata die wij naar believen kunnen mishandelen en doden juist absurd. In wezen beschikken ze over dezelfde gevoelens als ons.quote:
Ach, wat sympathiek. Ik zal eens kijken of ik er ook een stel mag plaatsen van m'n lief. Ik heb immers een oude volière en kan er eenvoudig een uitloop maken. Heb je een idee hoeveel jaar die beesten nog leven?quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:47 schreef LXIV het volgende:
Ik heb me aangemeld voor de adoptie van 2 legkippen bij de stichting redeenlegkip.
Dan zijn er dus kippen die in een broedmachine geboren worden en vervolgens heel hun leven in een klein kooitje moeten leggen of hun leven er vanaf hangt. Nooit daglicht, altijd kabaal, 's nachts geen haan om ze te troosten. Aan het einde van dat leven komen er dan Oost-Europese mannen die deze kippen hardhandig in kratten proppen waarna ze met een vrachtwagen naar het slachthuis gebracht worden. Het koude mes daar wacht op ze.
Maar 2 van deze kippen komen dan dus niet onder dat mes terecht, maar in mijn eigen kippenparadijs. Op mijn erf (3000m2) mogen ze vrij rondlopen, slapen in een oude appelboom. 's Ochtends krijgen ze dan wat kippenvoer, overdag kunnen ze in de moestuin en in het bos scharrelen naar hartelust. Na ons avondeten krijgen ze dan nog de restjes, wat ze het allerlekkerst vinden. En er is een mooie jonge haan, een echte macho, die geen enkele kip overslaat. Als ze niet meer goed leggen is er niks aan de hand, ze mogen gewoon genieten van hun oude dag.
Wat denken die kippen dan? Dat ze in de hemel terecht gekomen zijn!
Ik denk dat ze nog wel 5 jaar meekunnen. Maar je mag ze niet slachten, je wordt ook geen eigenaar maar slechts voogd van de kippen. Je moet ze een natuurlijke dood laten sterven en moet er ook mee naar de dierenarts als ze iets krijgen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach, wat sympathiek. Ik zal eens kijken of ik er ook een stel mag plaatsen van m'n lief. Ik heb immers een oude volière en kan er eenvoudig een uitloop maken. Heb je een idee hoeveel jaar die beesten nog leven?
Iedere kip is een uniek individu.quote:Op maandag 9 augustus 2021 13:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb op vakantie wel eens vriendschap gesloten met een kip. Ze zat bij het krieken van de dag al te wachten tot onze deur openging. Ik heb ergens een heerlijk filmpje dat ze me wachtend aan het begin van de oprit ziet en er als een gek komt aanrennen. Ze was ook wel zo brutaal dat ze gerust naar binnen liep. Onze deur stond meestal open, want het was die zomer bloody hot in de Peak District.
Ze lag niet lekker in de groep. Er moet er altijd eentje onderaan bungelen en dat was deze kip. Maar ze was wel slim, want ze kreeg van ons en de vakantieburen lekkere hapjes.
Zorgzaamheid is een plus, dierenliefde ook.quote:Op maandag 9 augustus 2021 13:10 schreef LXIV het volgende:
En vrouwen vinden het leuk als je kippen hebt en daarvoor zorgt. Misschien wel omdat je daarmee toont een goede vader te zijn (onbewust).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |