abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200920771
Vorig jaar een hazelworm gezien op het Kopje. Veel herten in de duinen. En zo nu en dan een bijzonder vogeltje.
Aldus.
pi_200925731
quote:
7s.gif Op zondag 15 augustus 2021 08:24 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste trof gister op omzwerving door Duitsland, een Jehovagetuige met Nederlandstalige brochures.
Hierin deze mooie grafische weergave van de keuzevrijheid van de mens:
[ afbeelding ]

Maar ik heb deze:
[ afbeelding ]

De spoorwegovergang waar ik met regelmaat even moest wachten, is opgedoekt. Nog nooit heb ik dit bord bij een andere spoorwegovergang gezien.
Ik ga voor 'even wachten' gevolgd door 'eeuwige dood'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200925801
quote:
5s.gif Op zondag 15 augustus 2021 09:57 schreef Gellius het volgende:
Op de wildcamera bij bijn moeder zien we vrijwel nachtelijk een vos on-ironisch met een kip in zijn bek door het beeld trippelen. Ook een gezin, vermoeden wij.
En dat doet-ie zeker ook opdat z'n kroost zich tegen 'em afzet? Welnee, ze volgen z'n voorbeeld. En zo gaat generatie op generatie naar Madurodam. Wij moeten zorgen dat het bij ons stopt!
pi_200932914
Ik ben al goed bezig, want ik woon in DH maar ben nog nooit met mijn kinderen in Madurodam geweest. Het is te doen, mensen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_200935742
Wat is er eigenlijk zo vreselijk aan Madurodam, afgezien van de drukte?
pi_200936218
Dit vind ik wel weer aardig, een miniatuurversie van New York:

maandag 16 augustus 2021 @ 14:07:21 #282
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_200936361
New York is toch iets voor grote mensen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_200938020
Ik luister met m'n kinderen naar podcasts over de cocaïnemaffia. Ik ben geneigd te denken dat iets wat leuk is voor mij ook wel leuk zal zijn voor kleine mensen. En andersom: als ik het infantiel en kut vind, zullen mijn kleine mensen dat ook wel vinden. Maar hé, dat ben ik. Als je zo nodig naar Madurodam wilt, houd ik je niet tegen. :(
pi_200939041
quote:
6s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik luister met m'n kinderen naar podcasts over de cocaïnemaffia. Ik ben geneigd te denken dat iets wat leuk is voor mij ook wel leuk zal zijn voor kleine mensen. En andersom: als ik het infantiel en kut vind, zullen mijn kleine mensen dat ook wel vinden. Maar hé, dat ben ik. Als je zo nodig naar Madurodam wilt, houd ik je niet tegen. :(
Madurodam is toch niet infantiel? Of vind je zoiets als NEMO ook infantiel, omdat het primair op kinderen gericht is?
pi_200942319
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dit vind ik wel weer aardig, een miniatuurversie van New York:

[ afbeelding ]
Hee, dat is een still uit die interviewreeks met Fran Lebowitz. Ik heb daar met gemengde gevoelens naar gekeken...
pi_200942959
Ik heb me niet ingelezen op de ontstaansgeschiedenis van Madurodam, maar het komt me voor dat het helemaal niet per sé voor kinderen bedoeld is. De mijne wilden er graag eens kijken omdat ze er van gehoord hadden (en dat vind ik reden genoeg), maar Madurodam lijkt me eigenlijk een modernere variant op een heel negentiende-eeuws concept van educatieve recreatie. Een beetje zoals Madame Tussauds, of het panorama Mesdag; een plek waar mensen iets dat hen bekend is, maar toch ook onbekend is, in alle rust kunnen aanschouwen, zonder de pretenties van een museum. Met het kiene kapitalistische besef dat je aan zoiets tegelijk goed geld kan verdienen.

Voor mijn kinderen waren de miniatuurgebouwen bijvoorbeeld een bijzaak. Ze herkenden de meeste dan ook helemaal niet, omdat ze die nog nooit in het echt gezien hebben. En de gebouwen waarvan ik verwachtte dat ze ze zouden herkennen (Paleis op de Dam, anyone?), herkenden ze ook niet echt. Maar je hebt dikke kans dat, als we weer eens op de Dam zijn, ze het wèl het herkennen 'van Madurodam'. Life imitates art.
pi_200945114
quote:
10s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef Gellius het volgende:

[..]
Hee, dat is een still uit die interviewreeks met Fran Lebowitz. Ik heb daar met gemengde gevoelens naar gekeken...
Vanwaar de gemengde gevoelens?
pi_200945338
Omdat ik haar interessant vind, maar het format een beetje... tja... "self-congratulatory" vond. Ze is slim, spits en gecultiveerd, maar ook ruw. Daar is veel voor te zeggen. Bij nader inzien was het misschien vooral de om het minste of geringste dubbel liggende Scorsese die me ergerde. Relevante vrouw, luie redactie, slechte interviewer. Dat vat het wellicht samen. Ze verdient beter.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:15:21 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_200947327
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:18 schreef Sodemieters het volgende:
Wat is er eigenlijk zo vreselijk aan Madurodam, afgezien van de drukte?
Het is er zo klein.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_200947510
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:56 schreef Gellius het volgende:
Omdat ik haar interessant vind, maar het format een beetje... tja... "self-congratulatory" vond. Ze is slim, spits en gecultiveerd, maar ook ruw. Daar is veel voor te zeggen. Bij nader inzien was het misschien vooral de om het minste of geringste dubbel liggende Scorsese die me ergerde. Relevante vrouw, luie redactie, slechte interviewer. Dat vat het wellicht samen. Ze verdient beter.
Lebowitz en Scorsese houden beiden van Edith Wharton. (Scorcese verfilmde een van haar boeken. En die film is weer een van mijn lievelingsfilms.) Daarom alleen al konden ze bij mij niet meer stuk. Ik vond het een vermakelijke reeks om naar te kijken, al werd het format op een bepaald moment wat vermoeiend.

Thuis ben ik de Scorsese.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:21:56 #291
11923 I.R.Baboon
pi_200950294
quote:
10s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef Gellius het volgende:

[..]
Ik heb een half afleveringetje meegekeken met mijn partner maar om een of andere reden vond ik er niet zo veel aan.

edit: ik denk dat Gellius uitstekend verwoordde waarom.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:23:36 #292
11923 I.R.Baboon
pi_200950330
quote:
3s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:05 schreef Gellius het volgende:
Ik heb me niet ingelezen op de ontstaansgeschiedenis van Madurodam, maar het komt me voor dat het helemaal niet per sé voor kinderen bedoeld is. De mijne wilden er graag eens kijken omdat ze er van gehoord hadden (en dat vind ik reden genoeg), maar Madurodam lijkt me eigenlijk een modernere variant op een heel negentiende-eeuws concept van educatieve recreatie. Een beetje zoals Madame Tussauds, of het panorama Mesdag; een plek waar mensen iets dat hen bekend is, maar toch ook onbekend is, in alle rust kunnen aanschouwen, zonder de pretenties van een museum. Met het kiene kapitalistische besef dat je aan zoiets tegelijk goed geld kan verdienen.

Voor mijn kinderen waren de miniatuurgebouwen bijvoorbeeld een bijzaak. Ze herkenden de meeste dan ook helemaal niet, omdat ze die nog nooit in het echt gezien hebben. En de gebouwen waarvan ik verwachtte dat ze ze zouden herkennen (Paleis op de Dam, anyone?), herkenden ze ook niet echt. Maar je hebt dikke kans dat, als we weer eens op de Dam zijn, ze het wèl het herkennen 'van Madurodam'. Life imitates art.
Ik herinner me van Madurodam vooral de klacht van Douglas Hofstadter dat ie een Madurodam miste in Madurodam.
pi_200950356
Had je deze al in je verzameling IR?
Aldus.
pi_200951028
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:23 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Ik herinner me van Madurodam vooral de klacht van Douglas Hofstadter dat ie een Madurodam miste in Madurodam.
Met nòg kleinere kroketten.
pi_200966012
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:23 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit een (zeer geslaagde) grap was, maar het is echt waar:

Years later, when I took my children to Holland and we visited the park called “Madurodam” (those quote marks, by the way, are a testimony to the lifelong effect on me of Nagel and Newman’s insistence on the importance of distinguishing between use and mention), which contains dozens of beautifully constructed miniature replicas of famous buildings from all over Holland, I was most disappointed to see that there was no miniature replica of Madurodam itself, containing, of course, a yet tinier replica, and so on… I was particularly surprised that this lacuna existed in Holland, of all places — not only the native land of M. C. Escher, but also the home of Droste’s famous hot chocolate, whose box, much like the Morton’s Salt box, implicated itself in an infinite regress, something that all Dutch people grow up knowing very well.

Bron
  woensdag 18 augustus 2021 @ 14:07:28 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200966101
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 14:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit een (zeer geslaagde) grap was, maar het is echt waar:

Years later, when I took my children to Holland and we visited the park called “Madurodam” (those quote marks, by the way, are a testimony to the lifelong effect on me of Nagel and Newman’s insistence on the importance of distinguishing between use and mention), which contains dozens of beautifully constructed miniature replicas of famous buildings from all over Holland, I was most disappointed to see that there was no miniature replica of Madurodam itself, containing, of course, a yet tinier replica, and so on… I was particularly surprised that this lacuna existed in Holland, of all places — not only the native land of M. C. Escher, but also the home of Droste’s famous hot chocolate, whose box, much like the Morton’s Salt box, implicated itself in an infinite regress, something that all Dutch people grow up knowing very well.

Bron
Ja, Claudia, maar als je daar eenmaal aan begint dan blijf je aan de gang..
The End Times are wild
pi_200968904
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 14:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een geweldige metafoor dus.
pi_200969672
Een geweldige metafoor dus.
pi_200969930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 14:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een beetje het idee van het Droste-effect.
pi_200971278
quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')