abonnement Unibet Coolblue
pi_199286915
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vanaf het begin riep ik al dat ze die 7.50 enkel hebben benoemd zodat het vooral daarover zal gaan in het debat, waarna we alsnog in een testsamenleving zitten straks. Maar dan zonder bijdrage. En dat voelt voor bepaalde partijen dan als een grote overwinning.
Voor mij persoonlijk is het heel simpel: is een test verplicht om ergens naar binnen te gaan, dan ga ik niet. Gratis of niet. Punt.

Totale kolder als straks voldoende mensen, en vooral de risicogroepen gevaccineerd zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199286934
Ik verwacht trouwens straks ook quarantainemaatregelen voor gevaccineerden die door een test, bijvoorbeeld voor toegang, straks alsnog positief testen omdat vaccineren niet echt de keten van transmissie verbreekt. Wel voor een deel hoor als het goed is. Zit je dan, uiteindelijk zonder ziekte of weinig ziekte in de samenleving, pandemie weg, maar er is nog wel een onzichtbaar coronavirus dat bestreden moet worden. Want o jee, wat als een nieuwe mutatie ontstaat in de reservoirtjes. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199287026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

Ik kan het ook niet meer terugvinden dus niet goed gelezen waarschijnlijk, excuus
Wat ik las was dat ze geen mededeling er over zouden doen omdat het prive is, ik denk dat ze gewoon op hun beurt wachten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199287082
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:55 schreef Discombobulate het volgende:
Ik verwacht trouwens straks ook quarantainemaatregelen voor gevaccineerden die door een test, bijvoorbeeld voor toegang, straks alsnog positief testen omdat vaccineren niet echt de keten van transmissie verbreekt. Wel voor een deel hoor als het goed is. Zit je dan, uiteindelijk zonder ziekte of weinig ziekte in de samenleving, pandemie weg, maar er is nog wel een onzichtbaar coronavirus dat bestreden moet worden. Want o jee, wat als een nieuwe mutatie ontstaat in de reservoirtjes. :')
Het is te hopen dat wanneer vaccinaties gewoon gemeengoed zijn (en dus eventuele herhaalvaccinaties / boosters) voor kwetsbaren ook gewoon beschikbaar zijn we niet weer terug hoeven te grijpen naar pandemiebestrijdingsmaatregelen. In die situatie zou corona ook niet veel meer moeten zijn dan een griepepidemie. Vervelend en niet zonder slachtoffers, maar wel iets dat er nou eenmaal 'bij hoort'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 mei 2021 @ 12:07:03 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199287097
quote:
De Jonge verzekerde de Kamer dat het vliegverbod in uitzonderlijke gevallen blijft bestaan naast de quarantaineplicht. De Jonge: "Maar het vliegverbod is een lompe en generieke maatregel, de quarantaineplicht is effectiever en preciezer." Wel geeft hij toe dat een vliegverbod makkelijker te handhaven is.
Zucht. Die hele quarantaineplicht werd eerder (februari/maart) expliciet genoemd (door De Jonge en co) als vervanging van de vliegverboden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199287100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is te hopen dat wanneer vaccinaties gewoon gemeengoed zijn (en dus eventuele herhaalvaccinaties / boosters) voor kwetsbaren ook gewoon beschikbaar zijn we niet weer terug hoeven te grijpen naar pandemiebestrijdingsmaatregelen. In die situatie zou corona ook niet veel meer moeten zijn dan een griepepidemie. Vervelend en niet zonder slachtoffers, maar wel iets dat er nou eenmaal 'bij hoort'.
Nog maar zeer de vraag, de kans is groot dat het gewoon helemaal niet meer terugkomt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:07:42 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199287105
quote:
Het overgrote deel van de horecaondernemers is niet bereid om testbewijzen als voorwaarde voor toegang tot restaurants en cafés in te zetten. Ook niet als dit betekent dat er meer mensen binnen mogen, concludeert Koninklijke Horeca Nederland na een enquête onder zijn leden. 'Een duidelijk signaal'.

,,Horecabezoek met sneltest is onbespreekbaar'', zegt KHN-voorzitter Robèr Willemsen. ,,De horeca is dé huiskamer van de samenleving waar iedereen welkom is. Het is dan ook onacceptabel dat er mogelijk een extra barrière wordt opgeworpen voor een sector die eerder door het kabinet veilig bevonden.''

Willemsen: ,,We moeten zo snel mogelijk terug naar het oude ‘normaal’ en niet onnodig een systeem van testen in stand willen houden. Het lijkt wel alsof het kabinet de enorme uitgaven op deze manier wil verantwoorden, in plaats van de focus te leggen op de heropening van de samenleving.''
https://www.gelderlander.(...)spreekbaar~a67c21f1/

Branchevereniging Horeca steunt het plan voor de testsamenleving ook niet. Uiteraard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199287121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zucht. Die hele quarantaineplicht werd eerder (februari/maart) expliciet genoemd (door De Jonge en co) als vervanging van de vliegverboden.
Wat willen ze dan voorkomen? Dat er mensen met Corona het land binnen komen? Nou vervelend, we hebben er zelf zat, dus die paar maakt ook niet uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199287129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nog maar zeer de vraag, de kans is groot dat het gewoon helemaal niet meer terugkomt.
Corona bedoel je? Goed mogelijk, maar het lijkt me te vroeg om daar echt wat over te zeggen. Griepvirussen lijken een stuk minder grijpbaar waardoor mensen vatbaar blijven en er elk jaar weer nieuwe vaccins nodig zijn om de dan heersende variant het hoofd te bieden. Als het meezit geldt dat in veel mindere mate voor corona, maar dat moet de toekomst uit gaan wijzen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:09:33 #60
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199287137
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk is het heel simpel: is een test verplicht om ergens naar binnen te gaan, dan ga ik niet. Gratis of niet. Punt.

Totale kolder als straks voldoende mensen, en vooral de risicogroepen gevaccineerd zijn.
Idem.

Ik zou enkel een uitzondering maken voor een reis. Gezien we dat hier thuis wel echt nodig hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:11:06 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199287152
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat willen ze dan voorkomen? Dat er mensen met Corona het land binnen komen? Nou vervelend, we hebben er zelf zat, dus die paar maakt ook niet uit.
het gaat om de varianten, ik zou ook zeggen, gooi maar open maar voor iedereen een zelf betaalde quarantaineplicht in een aangewezen hotel daarvoor.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 mei 2021 @ 12:11:32 #62
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199287160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat willen ze dan voorkomen? Dat er mensen met Corona het land binnen komen? Nou vervelend, we hebben er zelf zat, dus die paar maakt ook niet uit.
Nou ja, de bedoeling was vooral het voorkomen van de verspreiding van bepaalde varianten. Daarbij werd expliciet gezegd dat de quarantaineplicht er zou komen als vervanging van de vliegverboden. Nu is de quarantaineplicht er gelukkig zo goed als door, maar lijkt het erop dat een hele rij vliegverboden alsnog blijft staan :')

Zo'n plicht kun je in elk geval steekproefsgewijs handhaven, en anders wijs je een paar hotels aan (en niet zulke belachelijk dure als in Canada natuurlijk, waar je honderden dollars per nacht kwijt bent).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:11:33 #63
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199287161
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)spreekbaar~a67c21f1/

Branchevereniging Horeca steunt het plan voor de testsamenleving ook niet. Uiteraard.
Goed zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199287179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

het gaat om de varianten, ik zou ook zeggen, gooi maar open maar voor iedereen een zelf betaalde quarantaineplicht in een aangewezen hotel daarvoor.
Die varianten spelen vooral een rol wanneer er nog maar weinig mensen besmettelijk zijn en je immuniteit laag is.
Als de Brazilaanse variant hier zou opduiken dan wint die het niet meer, daarvoor zijn we al te ver.
Vergelijk het met een auto die 110 rijd, maar al 500 kilometer onderweg is, tegn een auto die 130 rijd maar nog moet starten, die gaat wel harder, maar haalt je niet meer in als je 700 km moet rijden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199287201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, de bedoeling was vooral het voorkomen van de verspreiding van bepaalde varianten. Daarbij werd expliciet gezegd dat de quarantaineplicht er zou komen als vervanging van de vliegverboden. Nu is de quarantaineplicht er gelukkig zo goed als door, maar lijkt het erop dat een hele rij vliegverboden alsnog blijft staan :')

Zo'n plicht kun je in elk geval steekproefsgewijs handhaven, en anders wijs je een paar hotels aan (en niet zulke belachelijk dure als in Canada natuurlijk, waar je honderden dollars per nacht kwijt bent).
Dat was in een periode waar men bang was dat de ZA of de Britse variant zou overnemen, het is bij ons de Britse variant geworden, dat gaat niet veranderen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 mei 2021 @ 12:15:33 #66
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199287210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat was in een periode waar men bang was dat de ZA of de Britse variant zou overnemen, het is bij ons de Britse variant geworden, dat gaat niet veranderen.
En dus is het bijzonder dat expliciet werd gezegd dat de quarantaineplicht de vliegverboden zou vervangen, en de quarantaineplicht nu niet de vliegverboden lijkt te vervangen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:16:46 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199287235
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)spreekbaar~a67c21f1/

Branchevereniging Horeca steunt het plan voor de testsamenleving ook niet. Uiteraard.
Klap in het gezicht van de zorg.
pi_199287236
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dus is het bijzonder dat expliciet werd gezegd dat de quarantaineplicht de vliegverboden zou vervangen, en de quarantaineplicht nu niet de vliegverboden lijkt te vervangen.
Het is zelfs door van Dissel uitgelegt, ik meen in de voorlaatste technische briefing.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199287270
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is te hopen dat wanneer vaccinaties gewoon gemeengoed zijn (en dus eventuele herhaalvaccinaties / boosters) voor kwetsbaren ook gewoon beschikbaar zijn we niet weer terug hoeven te grijpen naar pandemiebestrijdingsmaatregelen. In die situatie zou corona ook niet veel meer moeten zijn dan een griepepidemie. Vervelend en niet zonder slachtoffers, maar wel iets dat er nou eenmaal 'bij hoort'.
Ik hoop het, maar ben redelijk pessimistisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199287274
Zijn er soms al ziekenhuiscijfers?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199287430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nee, daar dacht ik ook al aan. Dat ze puur en alleen 'positieve PCR test' bedoelen. Dat onderscheid is bij veel mensen echt weg valt mij op de laatste tijd. Net zoals dat ouderen in een verzorgingstehuis positief getest waren laatst, maar niemand van hen was echt ziek. Mensen weer "Oh nee!" terwijl het geen klap uitmaakt, het is juist bewijs dat het vaccin werkt.
Krantjes moeten gevuld blijven. 5000 Besmettingen per dag lijkt ook veel, dat er 4800 niet, nauwelijks of een beetje ziek worden is het vermelden niet waard.
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:29:58 #72
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199287478
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk is het heel simpel: is een test verplicht om ergens naar binnen te gaan, dan ga ik niet. Gratis of niet. Punt.

Totale kolder als straks voldoende mensen, en vooral de risicogroepen gevaccineerd zijn.
Ergens vind ik het wel komisch dat je als virusmonster zal worden gezien terwijl 90% van de testen negatief zijn dagelijks.

Heb overigens wel medelijden met mensen die vrij makkelijk ziek worden. Die zullen inmiddels wel een abonnement op de teststraat hebben.

Zelf hoef ik hopelijk nog maar een maandje of 2 te wachten en dan kan ik zeggen dat ik deze periode testloos heb doorstaan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199287497
De beste dag om over een vaccinatie paspoort te beginnen, bevrijdingsdag
pi_199287653
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:46 schreef Haags het volgende:

[..]

Zouden ze doofstom zijn voor dit signaal of??
Hebben ze een keuze?

Als tweede kamer tegen die wet stemt komen er gewoon geen toegangstesten. Punt uit.

Ze zullen dus wel moéten toegeven, net als vorig jaar met dat eerst de coronaregels in de tijdelijke wet ook thuis zouden gelden, remember? XD
#WeesGeenWhales
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:44:44 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199287664
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb niet helemaal scherp of deze post nu over het Belgische of het Nederlandse Koningshuis gaat, maar volgens mij is WA nog niet gevaccineerd. De RVD doet daar uiteraard geen uitspraak over (bij Bea ook niet, terwijl die vast wel aan de beurt geweest is want die is 83), maar WA zei tijdens Koningsdag enigszins tussen neus en lippen door dat hij zich zeker zou laten vaccineren als hij aan de beurt was. Dat zag er wat mij betreft niet erg ingestudeerd uit, dus ik vermoed dat hij gewoon met zijn leeftijdscohort meegaat. Al denk ik niet dat hij met zijn AA-kenteken hoeft aan te sluiten bij de GGD-loods op een guur industrieterrein.
Willem Alexander valt iig in een medische risicogroep (heeft sarcoïdose), en wellicht vanwege werkzaamheden wel in nog een andere groep

Vind dat overigens niet vreemder dan prioritaire groepen maken net als militairen, zorgmedewerkers etc.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')