SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Je bent niet gelijk een communistisch land als er wordt gezorgd dat er geen troep in de winkel ligt.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat gek dat mensen een enorm overheersend overheidsapparaat geen goed plan vinden, dat werkte in communistische heilstaten ook zo goed toch?
FFS.
30% van je volwassen bevolking zou nu 1 prik hebben gehad en nog geen 10% is volledig gevaccineerd. Dan heb je het over 3-4 miljoen mensen die minimaal 1 prik heeft gehad? Veels te weinig vooralsnog om effect te laten zien. Bij de 80+ zie je het effect wel omdat die mensen grotendeels niet meer mobiel zijn denk ik..quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zeker. Laatst nog een artikel waar uit naar voren kwam dat huisartsen veel minder prikken zetten dan dat er geschat wordt omdat mensen niet op komen dagen.
Daarbij ook teveel verhalen van mensen die in veel te rustige prikhallen terecht komen. Dat straalt niet uit alsof er echt zoveel geprikt wordt als dat er naar buiten wordt gebracht.
Tel daar bij op 5 weken mooi weer die we vorig jaar rond deze tijd al hadden, dat naait ons echt nu.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Plus dat we nu ongeveer 70-110 mensen minder op de IC hebben vanwege vaccinaties, getal is wat lastig in te schatten, echter in januari en de periode ervoor zag je dus dat de groep 70+ en zestigers continue even groot waren, nu zie je ze nog wel allebei doorstijgen, maar 70+ is nu een stuk lager, neem je nog mee dat ook al een groep van de zestigers is gevaccineerd dan kun je ongeveer op deze aantallen uitkomen. Met andere woorden, we zien wel degelijk een vaccinatie effect, maar ook nog een behoorlijke stijging van "normale" gevallen, ik zet mijn voorspelling op dat we pas over een week of 5 echte uitstroom op de IC gaan zien, maar dan ook behoorlijk rap, mogelijk zelfs 70% in 4 weken tijd.
Correct, niet gelijk en niet puur alleen door dit voorbeeld. Maar dit soort opdringen staat niet meer alleen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bent niet gelijk een communistisch land als er wordt gezorgd dat er geen troep in de winkel ligt.
Misschien ben ik te ongeduldig. Naar mijn gevoel zouden we gewoon veel verder moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
30% van je volwassen bevolking zou nu 1 prik hebben gehad en nog geen 10% is volledig gevaccineerd. Dan heb je het over 3-4 miljoen mensen die minimaal 1 prik heeft gehad? Veels te weinig vooralsnog om effect te laten zien. Bij de 80+ zie je het effect wel omdat die mensen grotendeels niet meer mobiel zijn denk ik..
Nee, het gaat te langzaam in Nederland, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik zie dat niet een-twee-drie opgelost worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien ben ik te ongeduldig. Naar mijn gevoel zouden we gewoon veel verder moeten zijn.
Ik heb even gekeken, in een maand tijd hebben we en groei 75 in de categorie vijftigers en zestiger, en nog eens 20 bij 70+, ik voorzie voorlopig nog geen echte daling qua instroom, we hebben dan echt meer vaccinatie effect nodig, daarom kunnen we het echt niet permitteren dat die boomers zeuren over AZ.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
5 weken?? Holy fuck. Ik ga weer even in een winterslaap dan. Hier heb ik geen zin meer in hoor.
Wat een ellende.
We lopen inmiddels bijna 1 week achter op de ambitie van 1,5 miljoen prikken per week.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien ben ik te ongeduldig. Naar mijn gevoel zouden we gewoon veel verder moeten zijn.
Ik denk dat het oneerlijk is om de burger de keus te geven en dan continu erop te hameren dat ze verkeerd kiezen. Maar goed, dit is allemaal redelijk off-topic verderquote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Correct, niet gelijk en niet puur alleen door dit voorbeeld. Maar dit soort opdringen staat niet meer alleen tegenwoordig.
Wat mij betreft betaal je gewoon je eigen opname in het ziekenhuis als je een vaccinatiekans gehad hebt.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, in een maand tijd hebben we en groei 75 in de categorie vijftigers en zestiger, en nog eens 20 bij 70+, ik voorzie voorlopig nog geen echte daling qua instroom, we hebben dan echt meer vaccinatie effect nodig, daarom kunnen we het echt niet permitteren dat die boomers zeuren over AZ.
Maar waarom kan het in de VS wel, terwijl ze daar niet eens normale gezondheidszorg voor de onderklasse hebben?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het gaat te langzaam in Nederland, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik zie dat niet een-twee-drie opgelost worden.
''We zijn afhankelijk van leveringen, dus hier kunnen we weinig aan veranderen....'' incoming.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We lopen inmiddels bijna 1 week achter op de ambitie van 1,5 miljoen prikken per week.
Dus van Delden heeft wat uit te leggen wat mij betreft bij de komende briefing.
quote:Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafdelingen en IC):
4 mei 2613 (1795 en 818)
3 mei 2642 (1827 en 825)
2 mei 2600 (1796 en 804)
1 mei 2638 (1827 en 811)
30 april 2706 (1899 en 807)
22 april 2671 (1843 en 828)
12 april 2582 (1788 en 794)
"Ik heb niet 1 juli gezegd, ik heb in juli gezegd"quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''We zijn afhankelijk van leveringen, dus hier kunnen we weinig aan veranderen....'' incoming.
''Komende weken zal het wel echt heel rap gaan hoor''.
Fixedquote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Ik heb niet 1 juli gezegd, ik heb begin juli gezegd"
is dat die Van Delden die AZ niet meer nodig vond?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We lopen inmiddels bijna 1 week achter op de ambitie van 1,5 miljoen prikken per week.
Je hoort het hem zeggen... brrrrquote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''We zijn afhankelijk van leveringen, dus hier kunnen we weinig aan veranderen....'' incoming.
''Komende weken zal het wel echt heel rap gaan hoor''.
Die ja, die zei: "Ik snap het wel, ik zou ook wachten"quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat die Van Delden die AZ niet meer nodig vond?
En ook dat we vanaf half mei zoveel doses geleverd krijgen dat het niet meer nodig is om überhaupt met AZ te prikken.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die ja, die zei: "Ik snap het wel, ik zou ook wachten"
Hoe hadden we dat kunnen doen dan?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:32 schreef Scrummie het volgende:
Tja, we kunnen blijven zaniken op Hugo (doen we ook hoor, ik ook) maar we hebben meerdere momenten de kans gehad om 'm eruit te flikkeren. Niet gedaan en dat gaan we ook niet doen, dus tja.
Niet op de persoon Hugo, maar ik reken het wel de hele kamer aan dat ze niet op de juiste manier ingegrepen hebben.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:32 schreef Scrummie het volgende:
Tja, we kunnen blijven zaniken op Hugo (doen we ook hoor, ik ook) maar we hebben meerdere momenten de kans gehad om 'm eruit te flikkeren. Niet gedaan en dat gaan we ook niet doen, dus tja.
Ja, dat vind ik net zo irritant.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:32 schreef Scrummie het volgende:
2,4 miljoen vaccins nog nodig om groepen 66-89 te prikken tot 85%quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Ik heb niet 1 juli gezegd, ik heb in juli gezegd"
dat zo'n man er nog zit zegt alweer genoegquote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die ja, die zei: "Ik snap het wel, ik zou ook wachten"
Dacht em vandaag te hebben. Zag 'Zo...' (zorg...?) in een hoekje van het venster van de envelop. En de tenaamstelling was nogal officieel.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:29 schreef Monolith het volgende:
Ik hoop dat die brief snel in de bus ligt iig.
De capaciteit ligt ook gewoon op 1,5 miljoen per week hoor. Alleen zelfs de grootste levering was tot nu toe slechts 1,4 miljoen. Dan kun je wel 1,5 miljoen per week willen prikken.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |