abonnement Unibet Coolblue
pi_199277714
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gefrituurde sprinkhaan is prima. Zonder vleugels. Lekker snackie.
Meelworm is gewoon ranzig.

Maar ik bepaal zelf wel wat ik eet. Als ik daar zin in heb neem ik dat, zie ik een broodje rosbief liggen en heb ik daar zin in, neem ik dat. Wil ik kaas of een of andere goed uitziende vega salade, doe ik dat.

Maar leg het niet op. Daar gaat het fout bij dat zelfverklaarde gutvolk.
Die keuzevrijheid zal je binnenkort niet meer hebben
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199277722
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Mooi zo, kip aan het spit, zoute haring, gerookte paling en bier. Dat past mij prima! *O*
Lekker hoor, op een Grieks eilandje in het zonnetje op een terras aan de zee met een flink glas koud Mythos bier en een mixed grill. Zin in.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2021 18:31:12 ]
pi_199277736
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:26 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Mooi zo, kip aan het spit, zoute haring, gerookte paling en bier. Dat past mij prima! *O*
Is ook niets mis mee, mijn gegrilde groenten met gerookte zalm en aardappeltjes pastte er ook weer prima in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:32:30 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199277764
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Lekker hoor, op een Grieks eilandje in het zonnetje op een terras aan de zee met een flink glas koud Mythos bier en een mixed grill. Zin in.
Mixed grill is nu juist vaak ongezonde troep met varken en rund. Snap ook nooit waarom mensen dat bestellen. Smaakt altijd alsof je de restjes van een fatsoenlijk vleesgerecht op je bord gemieterd hebt gekregen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:36:35 #256
78498 classpc
I don't like change
pi_199277796
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:55 schreef Hamzoef het volgende:
Uitstekende ontwikkeling!

Mensen die vlees willen eten staat dat gewoon vrij, alleen wordt het niet door de TU gefaciliteerd. Prima toch?
En als we dat nou omdraaien? Dat ze niks meer serveren wat vegetarisch of veganistisch is? Is het dan nog prima?

Zou je dan nog blij zijn als de beperkingen opeens wel op jou van toepassing zijn?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:38:21 #257
33189 RM-rf
1/998001
pi_199277817
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voor mensen die deze discussie wel constructief en zonder rancune willen voeren zou het betekenen dat een Chinees restaurant zowel vleesgerechten als vegetarische gerechten serveert.
Dus je stelling is hier dat er bepaalde verplichtingen zijn die een restauranthouder op zijn menu _moet_ zetten?

Waar is dat dan vastgelegd wat de verplichte menu items zijn?
En welke straf krijgt een restauranthouder die zomaar op eigen houtje een menu samenstelt dat deze verplichtte regels niet volgt?

Moet een restauranthouder die geen vleesgerecht op zijn menukaart zet de cel ingaan? Of krijgt hij gewoon een boete oid?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:40:03 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199277834
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:25 schreef highender het volgende:

Af en toe is iets anders dan gemiddeld 200 gram per dag, ´gezond´ is nogal relatief, voor de omgeving is het in ieder geval niet zo gezond. En aangezien er prima alternatieven zijn blijft slechts de verslaving over als argument.
"Prima alternatieven"? Zoals wat dan?

quote:
Voor wat betreft jouw tweede opmerking, obesitas (met alle gevolgen voor de maatschappij zoals we inmiddels geleerd hebben) komt relatief veel minder voor bij veganisten en vegetariėrs.
quote:
Vandaag kwam er toch opvallend nieuws. Volgens een nieuwe studie uit Groot-Brittanniė blijken veganisten dubbel zo vaak ziektedagen op te nemen dan andere mensen. Op de koop toe maken ze drie keer zo vaak een afspraak bij de dokter voor griep dan de vleeseters. Ze maakten gemiddeld 2,6 keer per jaar een afspraak terwijl de vleeseters dat maar zo’n 0,7 keer per jaar doen. En twee derden van de veganisten gaf eerlijk toe dat ze gewoon vaker bij de dokter gingen sinds ze vlees, vis en zuivel hadden afgezworen.
Would be Chef

quote:
Onderzoek onder 55.000 proefpersonen: veganisten breken vaker botten

Veganisme mag dan aan populariteit winnen sinds de documentaire Game Changers topsporters portretteerde die beter presteren dankzij een volledig plantaardig dieet dat ook nog eens potentieverhogend werkt, er zit misschien toch ook een nadeel aan. Een Brits onderzoek legt bloot dat veganisten die minder dan gemiddeld calcium en proteļnen consumeren 43 procent vaker botbreuken oplopen dan vlees- en viseters. Vooral de heupen, benen en wervels lopen risico. Vegetariėrs en viseters liepen wat meer risico een heup te breken dan vleeseters.
Joop

quote:
Vegetariėrs vertonen vaker symptomen van depressie dan vleeseters

Een Britse studie toont aan dat vegetariėrs en veganisten vaker symptomen van depressie vertonen dan vleeseters. Dit zou te wijten zijn aan het tekort aan ijzer en vitamine B12 in de voeding, dat een belangrijk risico vormt bij het ontstaan van psychische problemen.
Nedkad

Het zal dus allemaal wel...
pi_199277866
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Prima alternatieven"? Zoals wat dan?
[..]


[..]

Would be Chef
[..]

Joop
[..]

Nedkad

Het zal dus allemaal wel...
Vis is een prima alternatief.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:45:13 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199277886
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:30 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Die keuzevrijheid zal je binnenkort niet meer hebben
Als het aan de gutmensch ligt niet nee. Maar in de maatschappij verder wel hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199277901
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mixed grill is nu juist vaak ongezonde troep met varken en rund. Snap ook nooit waarom mensen dat bestellen. Smaakt altijd alsof je de restjes van een fatsoenlijk vleesgerecht op je bord gemieterd hebt gekregen.
Prima toch, smaken verschillen. Ik vind het heerlijk bij de Griek. Genieten.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:47:28 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199277906
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:38 schreef RM-rf het volgende:

Dus je stelling is hier dat er bepaalde verplichtingen zijn die een restauranthouder op zijn menu _moet_ zetten?

Waar is dat dan vastgelegd wat de verplichte menu items zijn?
En welke straf krijgt een restauranthouder die zomaar op eigen houtje een menu samenstelt dat deze verplichtte regels niet volgt?
Een BEDRIJFSrestaurant (vergelijkbaar zoals op de TU dus) heeft rekening te houden met al zijn werknemers en niet alleen met de moslims of joden of veganisten of vegetariers of vleeseters of wat dan ook. Als modern bedrijf regel je maar dat iedere werknemer daar kan eten en iets krijgt waar hij/zij zich goed bij voelt.

quote:
Moet een restauranthouder die geen vleesgerecht op zijn menukaart zet de cel ingaan? Of krijgt hij gewoon een boete oid?
Het is geen regulier restaurant dat is nou net het punt. Als de Librije morgen beslist dat er alleen nog maar water en blaadjes sla te koop zijn moeten ze dat helemaal zelf weten.
pi_199277923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een BEDRIJFSrestaurant (vergelijkbaar zoals op de TU dus) heeft rekening te houden met al zijn werknemers en niet alleen met de moslims of joden of veganisten of vegetariers of vleeseters of wat dan ook. Als modern bedrijf regel je maar dat iedere werknemer daar kan eten en iets krijgt waar hij/zij zich goed bij voelt.
[..]

Het is geen regulier restaurant dat is nou net het punt. Als de Librije morgen beslist dat er alleen nog maar water en blaadjes sla te koop zijn moeten ze dat helemaal zelf weten.
Ook degenen die per se een goed glas wijn willen bij de lunch?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:50:09 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199277931
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Prima alternatieven"? Zoals wat dan?
[..]

[..]

Would be Chef
[..]

Joop
[..]

Nedkad

Het zal dus allemaal wel...
Niet zo gelukkig als vleeseters
quote:
It found that vegetarians consumed less alcohol and had lower body mass indexes, but were still in a poorer state of physical and mental health overall.
Ander onderzoek: vaker depressief. Beetje in het verlengde van die Nedkad link
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199277942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Prima alternatieven"? Zoals wat dan?
[..]


[..]

Would be Chef
[..]

Joop
[..]

Nedkad

Het zal dus allemaal wel...
Wees voorzichtig om te denken dat er een causaal verband is. Wellicht zijn er confounders te vinden waarom er vaker ziektedagen gevonden worden.

Een totaal vleesvrij of zelfs veganistisch dieet is ook wat anders dan vlees minderen. Met drie vleesmaaltijden per week scheelt dat al zoveel.
pi_199277984
Een veganistisch dieet is sowieso iets dat je heel bewust moet doen, met in ieder geval ook supplementen voor dingen als B12 en eventueel ijzer. Die zitten vaak ook wel in "plantaardige alternatieven". Mij niet gezien. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:53:56 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199277992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:49 schreef Monolith het volgende:
Ook degenen die per se een goed glas wijn willen bij de lunch?
In bv. Frankrijk of Italie is dat volstrekt normaal idd. Hier helaas niet... Alhoewel een biertje tijdens de lunch bij defensie tot in de jaren '80 normaal was... Maar goed, alcohol is natuurlijk een andere discussie.
pi_199278015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

In bv. Frankrijk of Italie is dat volstrekt normaal idd. Hier helaas niet... Alhoewel een biertje tijdens de lunch bij defensie tot in de jaren '80 normaal was... Maar goed, alcohol is natuurlijk een andere discussie.
Vooral omdat er opvattingen zijn over wat er hoort en wat er niet hoort. Maar dat was dan ook het punt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:58:37 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199278044
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:50 schreef Red_85 het volgende:

Niet zo gelukkig als vleeseters

Ander onderzoek: vaker depressief. Beetje in het verlengde van die Nedkad link
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

Wees voorzichtig om te denken dat er een causaal verband is. Wellicht zijn er confounders te vinden waarom er vaker ziektedagen gevonden worden.
Ergo, we kunnen er niet zoveel mee en dat werkt beide kanten op.

quote:
Een totaal vleesvrij of zelfs veganistisch dieet is ook wat anders dan vlees minderen. Met drie vleesmaaltijden per week scheelt dat al zoveel.
Het betreffende restaurant doet al het vlees in de ban. Dus niks meer.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 19:00:05 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199278064
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:55 schreef Monolith het volgende:
Vooral omdat er opvattingen zijn over wat er hoort en wat er niet hoort. Maar dat was dan ook het punt.
Als dat TU restaurant morgen beslist om geen halal voedsel meer te serveren heb je de poppen aan het dansen kan ik je verklappen.
pi_199278075
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als dat TU restaurant morgen beslist om geen halal voedsel meer te serveren heb je de poppen aan het dansen kan ik je verklappen.
Hoe willen ze dat doen, brood en pindakaas uit het assortiment halen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 19:02:19 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199278085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:42 schreef Monolith het volgende:
Vis is een prima alternatief.
Als ze overgaan op een vegetarisch aanbod zoals in de OP staat dan is er ook geen plaats voor vis.

quote:
Welke definitie hanteert de Vegetariėrsbond voor vegetarisch en voor een vegetariėr?
Vegetarische voeding is voeding waar niets in zit van het gedode dier. Dit betekent dat er geen vlees, vis, insecten of gevogelte in zit. Daarnaast zit er in echt vegetarisch eten ook geen slachtafval, zoals gelatine of niet-vegetarisch stremsel (in kaas) of ander verstopt vlees in het eten.
Vegetariers
  dinsdag 4 mei 2021 @ 19:05:09 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199278118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:01 schreef Monolith het volgende:
Hoe willen ze dat doen, brood en pindakaas uit het assortiment halen?
Alleen maar beleg van varkensvlees en brood in het assortiment.

Maar goed. Iedereen lekker aan de karbonades en de moslims mogen droog brood eten... :') Wat denk je wat de krantenkopppen gaan worden?
pi_199278140
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als ze overgaan op een vegetarisch aanbod zoals in de OP staat dan is er ook geen plaats voor vis.
Ik had het dan ook niet over de OP. Maar zelfs zonder vlees of vis kun je nog steeds wel gewoon de benodigde voedingsstoffen binnenkrijgen uit dierlijke producten. Zoals gezegd zul je dat bij een veganistisch dieet wel uit supplementen moeten halen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 19:08:20 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199278150
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:06 schreef Monolith het volgende:
Ik had het dan ook niet over de OP. Maar zelfs zonder vlees of vis kun je nog steeds wel gewoon de benodigde voedingsstoffen binnenkrijgen uit dierlijke producten. Zoals gezegd zul je dat bij een veganistisch dieet wel uit supplementen moeten halen.
Ik weet niet uit welke producten dat dan moet komen als ik de definitie zo eens doorlees:

quote:
Vegetarische voeding is voeding waar niets in zit van het gedode dier. Dit betekent dat er geen vlees, vis, insecten of gevogelte in zit. Daarnaast zit er in echt vegetarisch eten ook geen slachtafval, zoals gelatine of niet-vegetarisch stremsel (in kaas) of ander verstopt vlees in het eten.
Of ze moeten levende dieren gaan eten ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')