abonnement Unibet Coolblue
pi_200330720
Jeetje wat heftig!!
Wat goed dat je je gevoel gevolgd heb.

Ik heb er helaas niets van meegekregen maar vanaf nu gaat de puppycam aan hoor!

Gefeliciteerd Cookie met je mini cookies O+ O+ O+
pi_200331395
Ja, inderdaad nog maar zes pups over nu. Gisteravond had ik pupje 7 al opgegeven, ruim een uur wrijven en stimuleren en een beetje zuurstof geven had allemaal geen nut, er wilde maar geen geluid uit komen en hij bleef helemaal slap. Het enige dat hij af en toe deed was gapen/z'n bekje open doen. Uiteindelijk heb ik het dus opgegeven en hem bij thuiskomst onder de lamp tussen de andere pups gelegd, en daar is hij weggegleden. Ik denk dat hij toch echt te lang zonder zuurstof heeft gezeten doordat de uitdrijving niet lukte en zijn placenta al aan het loslaten was. Dat is helaas niet te verhelpen...

De andere pup die tegelijkertijd voor de uitgang lag doet het wel super goed gelukkig; eigenlijk doen ze het alle zes echt heel goed. Ze zijn tussen gisteravond rond 23.00u en vanochtend 8u allemaal al ongeveer tussen de 15 en 20 gram gegroeid. Ze drinken allemaal heel goed en Cookie lijkt ook voldoende melk te hebben. Vanavond gaan we ze opnieuw wegen en kijken of de groei goed heeft doorgezet.

Cookie is nog wel wat onrustig, dat kan mede komen door de narcose die nog een paar dagen na werkt. En ze heeft natuurlijk gewoon een flinke buikwond die (ondanks de pijnstiller die ze heeft gehad) ongetwijfeld ook wel gevoelig zal zijn, plus naweeën en stuwing en dan zes krioelende pupjes om voor te zorgen. Het is allemaal niet niks voor haar, dus we zitten er de komende tijd nog heel veel bij omdat ze daar behoefte aan lijkt te hebben. En stiekem heb ik er zelf ook gewoon behoefte aan om heel veel te knuffelen met dat lieve kleine spul O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200331435
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:21 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja, inderdaad nog maar zes pups over nu. Gisteravond had ik pupje 7 al opgegeven, ruim een uur wrijven en stimuleren en een beetje zuurstof geven had allemaal geen nut, er wilde maar geen geluid uit komen en hij bleef helemaal slap. Het enige dat hij af en toe deed was gapen/z'n bekje open doen. Uiteindelijk heb ik het dus opgegeven en hem bij thuiskomst onder de lamp tussen de andere pups gelegd, en daar is hij weggegleden. Ik denk dat hij toch echt te lang zonder zuurstof heeft gezeten doordat de uitdrijving niet lukte en zijn placenta al aan het loslaten was. Dat is helaas niet te verhelpen...

De andere pup die tegelijkertijd voor de uitgang lag doet het wel super goed gelukkig; eigenlijk doen ze het alle zes echt heel goed. Ze zijn tussen gisteravond rond 23.00u en vanochtend 8u allemaal al ongeveer tussen de 15 en 20 gram gegroeid. Ze drinken allemaal heel goed en Cookie lijkt ook voldoende melk te hebben. Vanavond gaan we ze opnieuw wegen en kijken of de groei goed heeft doorgezet.

Cookie is nog wel wat onrustig, dat kan mede komen door de narcose die nog een paar dagen na werkt. En ze heeft natuurlijk gewoon een flinke buikwond die (ondanks de pijnstiller die ze heeft gehad) ongetwijfeld ook wel gevoelig zal zijn, plus naweeën en stuwing en dan zes krioelende pupjes om voor te zorgen. Het is allemaal niet niks voor haar, dus we zitten er de komende tijd nog heel veel bij omdat ze daar behoefte aan lijkt te hebben. En stiekem heb ik er zelf ook gewoon behoefte aan om heel veel te knuffelen met dat lieve kleine spul O+
Hahaha ja ik zag je net al stiekem een pupje langs je wang bewegen terwijl cookie de pup aan het likken was...
Ze zijn ook onweerstaanbaar! Zo leuk O+
pi_200338135
Heel veel beterschap voor Cookie en sterkte de komende tijd met al die pups O+
pi_200343524
Crossover! (Met toestemming gepost)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:46:01 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200344217
Ahw, zo leuk weer dat grut in de werpkist! O+

En hoe is het met de poes?
***
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:50:01 #207
249756 Symphonic
Look o Look
pi_200344276
Leuk weer dat kleine grut O+
Gefeliciteerd!
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:54:09 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200344352
Schoonmaaktijd O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200345269
Het gaat goed vandaag! Cookie kan steeds beter zonder ons constante toezicht; ik hoef er niet meer de hele tijd naast te zitten dus dat scheelt. Als ze vindt dat ze me nodig heeft piept of blaft ze en dan moet ik helpen door de pups bij elkaar te leggen, even vast te houden zodat zij ze kan poetsen, en/of allemaal netjes aan te leggen. Ik denk dat mijn man en ik vanavond wel weer in ons eigen bed kunnen slapen, dan gaan we om 12u ofzo naar bed en om 6u er weer uit, en in de tussentijd zetten we dan een keer de wekker en laten we Cookie even uit en leggen daarna alle pups goed aan.

Dat aanleggen managen we sowieso wel redelijk streng gedurende de dag, want ik wil liever voorkomen dat er pups een achterstand op zouden lopen. De kleinste (Donkerblauw) bijvoorbeeld valt soms van de tepel als er een grotere pup tegen haar aan duwt, dus daar let ik een beetje op zodat ze wel voldoende kan drinken. We wegen twee keer per dag, en degenen die het minst gegroeid zijn sinds het vorige weegmoment krijgen extra aandacht en hulp bij het pakken van de beste tepels (en het behouden van hun plekje).

Verder herstelt Cookie echt heel erg snel. Ik merk eigenlijk niet aan haar dat ze pijn of ongemak heeft, althans niks meer dan normaal is de eerste dagen na een nest, ze likt niet aan de wond, het lijkt echt heel goed te gaan. De wond is onderhuids gehecht en ziet er echt heel mooi uit. Hij valt precies tussen haar opgezwollen melkklieren in, dus als je niet weet dat het er zit zou je het niet eens zien. En vanwege de plek kunnen de pups er ook niet overheen krassen met hun nagels. Het valt me tot nu toe echt 100% mee moet ik zeggen.

Nog een (niet zo best gelukt :') ) foto'tje van de hummels met hun kleurtje er bij:

Lichtblauw (het enige reutje)


Donkerblauw


Groen


Oranje


Roze


Bruin


Met Cookie:



De foto's zijn een behoorlijke uitdaging. Het is hier in huis niet zo heel licht (bewolkt buiten en gisteravond toen we tijd hadden voor de foto's ook al schemerig), en dan ook nog allemaal zwarte pups... Ik hoop dat ik de komende dagen/weken betere foto's kan maken maar ehh, ik durf niks te beloven :')

Oh ja en er was ook nog een vraag over de poes! Met Ella gaat het prima, die is komend weekend uitgerekend. Ze blijft daarom vanaf nu verplicht binnen (dat vindt ze iets minder prima). Ze heeft haar eigen kamertje aansluitend aan de woonkamer om zich rustig in terug te kunnen trekken, en alles staat daar al klaar. Al denk ik dat ze misschien een extra grotere doos wel op prijs stelt, dus die ga ik ergens komende week nog zien te vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Miss_Isis op 13-07-2021 15:10:15 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200345559
Foto’s maken van kleine zwarte beestjes… ik ken het leed!
En ook het snelle herstel van moederdieren, al heb ik met keizersnee dan weer geen ervaring. Fijn dat het zo goed gaat!

Voor Ella: mocht je nog een schone kattenbak hebben: die bevalt (hurhur) hier altijd prima voor de eerste week. Fijn en goed schoon te maken eigen holletje, maar je kunt er wel goed bij.

Maar een gewone doos of wellicht een kleine hondenmand voldoet ook prima. Zolang je maar geen bananendozen pakt ivm de chemicaliën.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200346151
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Foto’s maken van kleine zwarte beestjes… ik ken het leed!
En ook het snelle herstel van moederdieren, al heb ik met keizersnee dan weer geen ervaring. Fijn dat het zo goed gaat!

Voor Ella: mocht je nog een schone kattenbak hebben: die bevalt (hurhur) hier altijd prima voor de eerste week. Fijn en goed schoon te maken eigen holletje, maar je kunt er wel goed bij.

Maar een gewone doos of wellicht een kleine hondenmand voldoet ook prima. Zolang je maar geen bananendozen pakt ivm de chemicaliën.
Ja ben heel blij met dat snelle herstel! :) Had verwacht dat de keizersnede meer impact zou hebben maar valt tot nu toe allemaal reuze mee. Scheelt denk ik ook dat de bevalling al echt in volle gang was, inclusief alle hormonen. En ze heeft al twee nesten gehad en was toen ook een heel zorgzame moeder. Dat zal de acceptatie makkelijker hebben gemaakt.

Wbt Ella; kattenbakken hebben we niet met deksel, kleine hondenmand zat ik ook aan te denken (hebben we nog wel ergens, normaal in gebruik bij de pups zodra ze een week of 4 zijn). Bananendoos wist ik, heb nu een doos van Zooplus er in staan (waar heel toepasselijk kattenvoer mee werd geleverd). Denk dat ze meerdere opties wel weet te waarderen.

Ooit heel lang geleden hebben we ook een eenmalig nestje gehad met een poes, toen was ik 12 ofzo. Die koos uiteindelijk voor een doos, weet nog dat ik haar 's ochtends ineens met 4 kittens vond O+ Die poes werd zodra de kittens vast voedsel aten en een halve dag zonder haar konden gesteriliseerd, want kort na de bevalling kunnen ze natuurlijk al weer krols worden. Verder heel bewust nooit onze poezen kittens laten krijgen. Maar goed, nu dus wel een keer... En als er poesjes geboren worden zal er wel één (of twee...) blijven gok ik O+ Gezellig samen met de pup die blijft :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 17:02:33 #212
184769 crew  Deisyy
pi_200347119
Cookie en haar pups O+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_200347344
Ik zie het topic nu pas, wat leuk zeg al die pups, ze zijn ook mooi!
pi_200347379
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200347445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:22 schreef Laysa het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ik merk het zelf ook. Maar geen idee wat er aan gedaan kan worden :{ Volgens mijn man ligt het niet aan de internetverbinding want de camera zit met een snoertje vast aan de router. Hij denkt dat het ligt aan "de tussenpartij die het beeld omvormt naar een streambaar formaat voor op onze website" (ik quote hem even letterlijk want ik weet er niets vanaf). Heb hem al gevraagd er naar te kijken of er iets aan gedaan kan worden want ik vind het ook irritant.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200347469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:26 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nee ik merk het zelf ook. Maar geen idee wat er aan gedaan kan worden :{ Volgens mijn man ligt het niet aan de internetverbinding want de camera zit met een snoertje vast aan de router. Hij denkt dat het ligt aan "de tussenpartij die het beeld omvormt naar een streambaar formaat voor op onze website" (ik quote hem even letterlijk want ik weet er niets vanaf). Heb hem al gevraagd er naar te kijken of er iets aan gedaan kan worden want ik vind het ook irritant.
Ok :*
Ik voel met wat vervelend want ik wil nie zeuren.
Ik vind het echt elke keer weer zo leuk. Dank!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 19:04:46 #217
386633 Adnap
I love Life !
pi_200348923
O+ O+ O+ O+ O+ O+ Ohhhh echt... zooo ;lief !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 13 juli 2021 @ 19:24:36 #218
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_200349244
Holy moly, wat likken de pups op elkaar dit keer. Helemaal geen witte plekjes of witte teentjes?
pi_200349663
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:24 schreef Gaoxing het volgende:
Holy moly, wat likken de pups op elkaar dit keer. Helemaal geen witte plekjes of witte teentjes?
Nee, helemaal geen borstvlekjes of wat dan ook... Oranje heeft geloof ik een paar lichte vlekjes onder haar voorpootjes (bolo pads) maar dat kon ik nog niet zo duidelijk zien. Kan ook zijn dat dat nog zwart wordt, het is in ieder geval niet overtuigend wit. De dames Groen, Roze, Bruin en Oranje lijken allemaal enorm op elkaar op dit moment. Misschien wordt dat nog beter als ze straks iets meer een eigen gezichtje krijgen. En anders heb ik gelukkig altijd nog een chipreader voor wanneer ze straks oud genoeg zijn om hun halsbandjes te slopen 8-)

Nog maar weer een paar foto's:

Donkerblauw


Bruin (links)


Groen


Roze


Oranje (met koppie tegen Lichtblauw aan gedrukt)


Lichtblauw


Allemaal samen


Aan de tap


Nori en Lily zijn nieuwsgierig, maar Cookie wil ze er nog niet bij hebben. Frummel heb ik nog niet eens laten snuffelen, want die kan dan waarschijnlijk helemaal nergens anders meer aan denken...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 20:02:57 #220
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200349840
Wat is puppy Roze weer een snoepke.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200350407
Oeh, ik wou net vragen of de andere honden al interesse hadden getoond in de puppy’s. Maar ja dus :')
Grappig dat Cookie ze er nog niet bij wil hebben, en dat ze dat ook gewoon netjes respecteren en buiten het hekje blijven... Had ze dit bij vorige nesten ook zo? In mijn beleving kwam er toen bij het kijken elke keer wel weer een ander huisgenootje even buurten. Maar het is ook alweer even geleden ;)
pi_200356251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:34 schreef Broccolitaartje het volgende:
Oeh, ik wou net vragen of de andere honden al interesse hadden getoond in de puppy’s. Maar ja dus :')
Grappig dat Cookie ze er nog niet bij wil hebben, en dat ze dat ook gewoon netjes respecteren en buiten het hekje blijven... Had ze dit bij vorige nesten ook zo? In mijn beleving kwam er toen bij het kijken elke keer wel weer een ander huisgenootje even buurten. Maar het is ook alweer even geleden ;)
Ja de andere honden hebben zeker interesse dus, maar Cookie is nog heel zuinig op haar baby's. Honden zijn niet welkom, en poezen nog minder. De kinderen mogen er wel bij, al kan ik zien dat ze verschil maakt tussen mijn dochtertje van 8 en mijn zoontje van bijna 5; dochter bij de puppy's maakt ze zich wat minder zorgen om dan zoon. Ik denk omdat mijn dochter het wat beter aanvoelt en wat rustiger en beheerster kan doen dan haar broertje. Cookie is echt heel erg lief gelukkig en ontzettend betrouwbaar, dus de kinderen mogen er onder toezicht af en toe gezellig bij in om even te knuffelen :)

Als de pups iets ouder worden gaat dat bezorgde gedrag vanzelf over en dan mogen de andere honden en de katten er ook wel bij komen. Maar de eerste paar dagen/weken nog even niet. En met name Frummel ben ik een beetje voorzichtig mee, want daarvan denk ik dat ze prompt verliefd zal worden als ik haar een puppy laat zien. En ik wil niet dat ze brutaal wordt, Frummel heeft er een handje (pootje) van om andere honden weg te jagen bij 'haar' baby's (en wat precies haar baby's zijn is wat Frummel betreft een rekbaar begrip, Ella de poes is/was bijvoorbeeld ook Frummel's baby). Deze pups zijn natuurlijk van Cookie en niet van haar, dus dat moet ze wel voldoende snappen en geen grote mond gaan opzetten tegen de andere honden of tegen Cookie.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 14 juli 2021 @ 10:26:51 #223
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200356394
Toch best goede foto's ondanks belichtingstruggles. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200356570
O+ zo mooi zwijmel zwijmel O+
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  woensdag 14 juli 2021 @ 11:30:41 #225
208890 June.
Seriously?
pi_200357248
Misschien nog te vroeg, maar weet je al welke pupje je eventueel zelf wil houden? Of wacht je daarmee tot ze iets ouder is?
Shine bright like a diamond.
pi_200357590
Die tap-foto O+ .
pi_200357876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:16 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja de andere honden hebben zeker interesse dus, maar Cookie is nog heel zuinig op haar baby's. Honden zijn niet welkom, en poezen nog minder. De kinderen mogen er wel bij, al kan ik zien dat ze verschil maakt tussen mijn dochtertje van 8 en mijn zoontje van bijna 5; dochter bij de puppy's maakt ze zich wat minder zorgen om dan zoon. Ik denk omdat mijn dochter het wat beter aanvoelt en wat rustiger en beheerster kan doen dan haar broertje. Cookie is echt heel erg lief gelukkig en ontzettend betrouwbaar, dus de kinderen mogen er onder toezicht af en toe gezellig bij in om even te knuffelen :)

Als de pups iets ouder worden gaat dat bezorgde gedrag vanzelf over en dan mogen de andere honden en de katten er ook wel bij komen. Maar de eerste paar dagen/weken nog even niet. En met name Frummel ben ik een beetje voorzichtig mee, want daarvan denk ik dat ze prompt verliefd zal worden als ik haar een puppy laat zien. En ik wil niet dat ze brutaal wordt, Frummel heeft er een handje (pootje) van om andere honden weg te jagen bij 'haar' baby's (en wat precies haar baby's zijn is wat Frummel betreft een rekbaar begrip, Ella de poes is/was bijvoorbeeld ook Frummel's baby). Deze pups zijn natuurlijk van Cookie en niet van haar, dus dat moet ze wel voldoende snappen en geen grote mond gaan opzetten tegen de andere honden of tegen Cookie.
Mooi hè, die processen van instinctief beschermen en daarna steeds meer loslaten. Goed dat jij je beestenboel goed kent en dat kunt begeleiden. Zijn jou en je man wel onvoorwaardelijk oké?

Pupjes hebben het warm zat zie ik nu op de cam. Overal zwarte worstjes in het nestje _O- O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200358768
Leuk, ze hebben nu allemaal bredere bandjes, nu zijn ze voor ons nog duidelijker uit elkaar te houden

en wat zijn ze al gegroeid in die paar dagen <3
pi_200359019
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:16 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja de andere honden hebben zeker interesse dus, maar Cookie is nog heel zuinig op haar baby's. Honden zijn niet welkom, en poezen nog minder. De kinderen mogen er wel bij, al kan ik zien dat ze verschil maakt tussen mijn dochtertje van 8 en mijn zoontje van bijna 5; dochter bij de puppy's maakt ze zich wat minder zorgen om dan zoon. Ik denk omdat mijn dochter het wat beter aanvoelt en wat rustiger en beheerster kan doen dan haar broertje. Cookie is echt heel erg lief gelukkig en ontzettend betrouwbaar, dus de kinderen mogen er onder toezicht af en toe gezellig bij in om even te knuffelen :)

Als de pups iets ouder worden gaat dat bezorgde gedrag vanzelf over en dan mogen de andere honden en de katten er ook wel bij komen. Maar de eerste paar dagen/weken nog even niet. En met name Frummel ben ik een beetje voorzichtig mee, want daarvan denk ik dat ze prompt verliefd zal worden als ik haar een puppy laat zien. En ik wil niet dat ze brutaal wordt, Frummel heeft er een handje (pootje) van om andere honden weg te jagen bij 'haar' baby's (en wat precies haar baby's zijn is wat Frummel betreft een rekbaar begrip, Ella de poes is/was bijvoorbeeld ook Frummel's baby). Deze pups zijn natuurlijk van Cookie en niet van haar, dus dat moet ze wel voldoende snappen en geen grote mond gaan opzetten tegen de andere honden of tegen Cookie.
Zag ik nou toch dat Frummel mocht kijken? O+
pi_200359034
Frummel was aan het likkebaarden :D O+
pi_200359510
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:30 schreef June. het volgende:
Misschien nog te vroeg, maar weet je al welke pupje je eventueel zelf wil houden? Of wacht je daarmee tot ze iets ouder is?
Nee ik weet het nu nog niet, daar wachten we zo lang mogelijk mee zodat ik meer zicht heb op hoe ze uit zullen gaan groeien. Ik vraag ook een paar andere mensen om mee te kijken, zowel qua uiterlijk als qua karakteraanleg.

Uiteindelijk hoop ik dat er eentje tussen zit die qua uiterlijk is zoals wij het mooi vinden en voldoende goed in elkaar stekend, en met daar bovenop natuurlijk ook nog een fijn karakter. Ik heb voor Bryce gekozen als reu juist vanwege zijn karakter en hoe hij daar Cookie op aanvult, dus dat weegt het zwaarste mee bij de uiteindelijke keuze. Maar uiterlijk wil ik ook niet helemaal uit het oog verliezen; ik hoop op in ieder geval een redelijke staart en goede oordracht/een sprekend koppie. En al die dingen zijn nu nog niet te zien, daarvoor moeten we wel tot een week of 5-6 wachten :)

quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mooi hè, die processen van instinctief beschermen en daarna steeds meer loslaten. Goed dat jij je beestenboel goed kent en dat kunt begeleiden. Zijn jou en je man wel onvoorwaardelijk oké?

Pupjes hebben het warm zat zie ik nu op de cam. Overal zwarte worstjes in het nestje _O- O+
Ja, we houden het goed in het oog met de beestenboel. Ik las laatst nog een rampscenario van een fokker die twee nestjes doedels tegelijk had en de teef van het ene nestje beet toen stiekem een pup van het andere nestje dood :{ Echt onvoorstelbaar, in 2 seconden gebeurt. Zo verdrietig, dat verwacht je ook niet zomaar. We zitten er dus echt wel bovenop hier en houden alle dames goed in de gaten. En er staat niet voor niets een ren om de kist heen, dat geeft alle partijen iets meer afstand en rust. Gelukkig zijn onze dames allemaal heel lief, en ken ik ze denk ik goed genoeg om in te schatten wat ze denken en gaan doen.

Mensen mogen er sowieso wel bij, mijn ouders en mijn man en ik (ik MOET er soms zelfs bij van Cookie, dan komt ze me halen of begint ze te piepen of blaffen tegen mij omdat ze wil dat ik haar help en bij haar ga zitten). En de kinderen mogen dus ook, al zie ik dat ze daar iets minder blindelings op vertrouwd dat het wel goed gaat. Dan wil ze er zelf bij zijn om het in de gaten te houden. Bezoek van andere mensen doen we nog even niet de komende weken, maar tegen de tijd dat we zover zijn zal ze dat ook geen probleem vinden. De vorige keren in ieder geval niet.

En ja ze hebben het inderdaad warm zat, ik stapel ze soms even onder de lamp maar dat vinden ze zelf helemaal niet nodig. We hebben de deuren vandaag voor het eerst weer even open staan (Ella is even in het huis van mijn ouders nu) zodat het door kan luchten, maar ze vinden het nog steeds niet te koud. Nouja, prima dan :)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:02 schreef Verida het volgende:
Leuk, ze hebben nu allemaal bredere bandjes, nu zijn ze voor ons nog duidelijker uit elkaar te houden

en wat zijn ze al gegroeid in die paar dagen <3
Ja, speknekjes :') Ze wegen nu tussen de 528 (Donkerblauw) en 670 (Bruin). Ze kwamen van gewichten tussen de 395 (Donkerblauw) en 526 (Bruin). Binnen een week zijn ze doorgaans verdubbeld in gewicht, dus ze zijn al hard op weg :)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:18 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Zag ik nou toch dat Frummel mocht kijken? O+
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:19 schreef Laysa het volgende:
Frummel was aan het likkebaarden :D O+
Haha ja, Frummel was er eerder vanmiddag even heel voorzichtig bij in de ren gestapt om te kijken toen een pup een geluidje maakte. Cookie lag onder de tafel en wij zaten aan tafel toe te kijken wat ze deed. Ze keek toen héél voorzichtig om het hoekje de kist in. Maar toen werd Cookie wakker en zag ze Frummel staan, en gaf ze van onder de tafel één duidelijke blaf, en Frummel wist niet hoe snel ze er weer vandoor moest :') Dus daarnet dacht ik, ach... dan laat ik Frummel toch maar even op de arm de puppy's zien. Ze vond het wel mooi maar ook spannend, want Cookie stond vlakbij te kijken of alles wel goed ging. En tot nu toe heeft Frummel gelukkig prima door dat dit dus Cookie's puppy's zijn en dat zij slechts te gast is (en op elk moment weggejaagd kan worden :') ).

Ondertussen heb ik de mensen voor wie er een pup bij is allemaal gebeld, zij hebben een link gekregen naar de camera en zitten in de Facebookgroep van het nest waar we dagelijks updates delen. Iedereen was heel blij, niemand twijfelde en niemand heeft afgezegd of moest er 'nog even over nadenken', dus dat is altijd erg leuk om te horen. Nu rest mij nog de minder leuke taak van de 'we hebben helaas geen pup voor jullie'-gesprekken... Heel jammer altijd, want we hadden echt een leuke lijst met leuke mensen. Een paar hebben er zelf nog afgezegd ondertussen, maar er zijn er nog best een aantal over die we toch teleur zullen moeten stellen. Niet leuk om te doen, helaas...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200362051
528 gram… lopen we toch nog wat gelijk met de nesten want zoveel wegen de kittens hier nu ook. Deden ze wel ruim vier weken over :P

Reuzeworstjes heb je O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200363870
Ob puppy groen denk ik dat het is is echt een actievelingetje zeg. Lekker kruipend door de bak. O+ O+ O+

Ik heb op mijn tweede scherm tijdens werken de puppycam aan staan. Heerlijk!! O+ O+
pi_200364583
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:16 schreef Miss_Isis het volgende:
Sinds 2012 zijn wij de trotse eigenaars van een lief en mooi zwart labradorteefje; Nori. Al vanaf de aanschaf wisten we dat we t.z.t. graag ook zelf een nestje wilden fokken, en toen Nori 3 werd, was het daar eindelijk tijd voor.

[ afbeelding ]

In 2015 kreeg Nori haar eerste nestje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Daar hebben we een bruin teefje uit gehouden, onze Cookie.
[ afbeelding ]

Op 20 mei 2017 heeft Nori haar tweede (en tevens laatste) nest gekregen:
[ afbeelding ]

Waarvan we een geel teefje hebben gehouden, onze Lovely Lily.
[ afbeelding ]

En daarmee hebben we de kleurenset compleet :+
[ afbeelding ]

In 2018 was Cookie oud genoeg om zelf puppy's te krijgen. Ze is toen gedekt door reu Moose, en in de nacht van 25 naar 26 september 2018 is Cookie bevallen van haar pups! Zeven stuks:
[ afbeelding ]

De pupjes groeiden als kool, toen ze 6 weken waren is papa Moose ook op bezoek geweest om zijn kinderen te bewonderen:
[ afbeelding ]

21 november 2018 waren ze 8 weken, en in de dagen daarna zijn alle 7 pupjes uitgevlogen.

Begin 2020 kreeg Cookie haar tweede nestje. Ze is op 5, 6 en 7 januari 2020 gedekt door reu Tienus, en op 6 en 7 maart bevallen van zes schattige pupjes! Het waren 5 teefjes en 1 reutje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ondertussen is ook Lily inmiddels al twee keer (najaar 2019 en zomer 2020) gedekt maar beide keren helaas leeg gebleven.

Deze serie loopt inmiddels al een aantal jaren, en in de voorgaande topics is alles te lezen van planning tot conceptie en geboorte van de nestjes die we tot nu toe hebben mogen verwelkomen.

In het voorjaar van 2021 hebben we een nieuwe poging gewaagd voor onze Lily met een andere reu, Jip. Wij hopen natuurlijk heel hard dat dit wel het gewenste resultaat gaat hebben! Ze is op 27, 28 en 29 april gedekt :)

[ afbeelding ]

Hier weer verder!
En hoeveel levert dat nou op dat Fokken?

Per pup hoeveel euro's?

Terwijl het asiel vol zit met zielige hondjes :'(



https://www.hln.be/famili(...)-ontkracht~ad3d3b73/
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200365094
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:44 schreef FANNN het volgende:

[..]

En hoeveel levert dat nou op dat Fokken?

Per pup hoeveel euro's?

Terwijl het asiel vol zit met zielige hondjes :'(

[ afbeelding ]

https://www.hln.be/famili(...)-ontkracht~ad3d3b73/
Mensen die graag een zielig hondje uit het asiel willen halen hou ik absoluut niet tegen hoor :) Maar wij fokken goed gesocialiseerde, zo zorgvuldig en gezond mogelijk gefokte raszuivere Labradors met een sociaal en betrouwbaar karakter. Daar zitten er héél erg weinig van in het asiel (zeg maar gerust 0).

Als je even op ikzoekbaas.nl kijkt naar die asiels die vol zitten met zielige hondjes, dan zul je zien dat er van de 177 honden precies 5 zijn die met andere honden, katten en kinderen samen kunnen. En die 5 zijn allemaal al voorzien van een baas volgens de gegevens op die site (en zijn al lang geen pup meer, en allemaal geen honden die qua type/formaat, karakter en lichamelijke vermogens vergelijkbaar zijn met een Labrador).

Dus ja, mensen die een fijne, ongecompliceerde sociale hond zoeken die een goede start heeft gehad en goed in hun gezin past, en waar ze lekker actief jachttraining of speuren oid mee kunnen gaan ondernemen, die vinden dat niet in het doorsnee asiel. Die komen uit bij een fokker zoals wij.

Overigens ook misschien leuk om te weten, wij fokken hondjes met stamboom volgens de welzijns- en gezondheidsregels van de rasvereniging. Van de ongeveer 150.000 honden die jaarlijks gekocht/aangeschaft/geadopteerd worden in Nederland zijn er ongeveer 30.000 pups met stamboom. Daarvan is nog een kleiner deel gefokt volgens alle welzijns- en gezondheidsregels zoals wij dat doen. De rest van de 120.000 zijn gelegenheidsnestjes, 'ongelukjes', adoptiehondjes uit het buitenland, en al dan niet illegaal geïmporteerde broodfok/handelaar hondjes.

Ik voel mij om bovenstaande redenen niet verantwoordelijk voor het in Nederland niet-bestaande asielhondenprobleem, en blijf met een gerust hart doorfokken. Al helemaal wetend dat ik zojuist slechts 5 mensen van mijn lijst van 17 blij heb kunnen maken met een zo gewenste pup. Misschien zal ik de 12 die ik nog af moet bellen in het gesprek even doorverwijzen naar het asiel :')

En ja, dat fokken, daar worden wij uiteraard echt stinkend rijk van :7 Daar doen we het voor natuurlijk. De Fok!kers die hier drie jaar geleden zijn geweest om te puppyknuffelen en de mensen die deze reeks inmiddels al jaren volgen en ons tijdens een nest 8 weken lang via de camera bezig zien zullen dat ongetwijfeld kunnen bevestigen :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200365147
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:19 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Mensen die graag een zielig hondje uit het asiel willen halen hou ik absoluut niet tegen hoor :) Maar wij fokken goed gesocialiseerde, zo zorgvuldig en gezond mogelijk gefokte raszuivere Labradors met een sociaal en betrouwbaar karakter. Daar zitten er héél erg weinig van in het asiel (zeg maar gerust 0).

Als je even op ikzoekbaas.nl kijkt naar die asiels die vol zitten met zielige hondjes, dan zul je zien dat er van de 177 honden precies 5 zijn die met andere honden, katten en kinderen samen kunnen. En die 5 zijn allemaal al voorzien van een baas volgens de gegevens op die site (en zijn al lang geen pup meer, en allemaal geen honden die qua type/formaat, karakter en lichamelijke vermogens vergelijkbaar zijn met een Labrador).

Dus ja, mensen die een fijne, ongecompliceerde sociale hond zoeken die een goede start heeft gehad en goed in hun gezin past, en waar ze lekker actief jachttraining of speuren oid mee kunnen gaan ondernemen, die vinden dat niet in het doorsnee asiel. Die komen uit bij een fokker zoals wij.

Overigens ook misschien leuk om te weten, wij fokken hondjes met stamboom volgens de welzijns- en gezondheidsregels van de rasvereniging. Van de ongeveer 150.000 honden die jaarlijks gekocht/aangeschaft/geadopteerd worden in Nederland zijn er ongeveer 30.000 pups met stamboom. Daarvan is nog een kleiner deel gefokt volgens alle welzijns- en gezondheidsregels zoals wij dat doen. De rest van de 120.000 zijn gelegenheidsnestjes, 'ongelukjes', adoptiehondjes uit het buitenland, en al dan niet illegaal geïmporteerde broodfok/handelaar hondjes.

Ik voel mij om bovenstaande redenen niet verantwoordelijk voor het in Nederland niet-bestaande asielhondenprobleem, en blijf met een gerust hart doorfokken. Al helemaal wetend dat ik zojuist slechts 5 mensen van mijn lijst van 17 blij heb kunnen maken met een zo gewenste pup. Misschien zal ik de 12 die ik nog af moet bellen in het gesprek even doorverwijzen naar het asiel :')

En ja, dat fokken, daar worden wij uiteraard echt stinkend rijk van :7 Daar doen we het voor natuurlijk. De Fok!kers die hier drie jaar geleden zijn geweest om te puppyknuffelen en de mensen die deze reeks inmiddels al jaren volgen en ons tijdens een nest 8 weken lang via de camera bezig zien zullen dat ongetwijfeld kunnen bevestigen :Y
Tuurlijk gaan ze dan bevestigen, je hebt al 1 like van Deisyy zie ik... en er zullen er nog vele volgen....... ;)
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200365170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:22 schreef FANNN het volgende:

[..]

Tuurlijk gaan ze dan bevestigen, je hebt al 1 like van Deisyy zie ik... en er zullen er nog vele volgen....... ;)
Of je leest even de reeks door, voordat je zo binnen komt vallen….

De link naar ikzoekbaas kun je zelf volgen om te zien waar ze het over heeft qua socialisatie. Als je durft te geloven dat Miss Isis daar geen dikke vinger in de pap heeft ten minste :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200365185
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Of je leest even de reeks door, voordat je zo binnen komt vallen….
neh..
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200365195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:25 schreef FANNN het volgende:

[..]

neh..
Lekker makkelijk dan. Je niet inlezen, hier je gal komen spuwen en daarna weer wegwezen :W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:26:31 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200365198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:22 schreef FANNN het volgende:

[..]

Tuurlijk gaan ze dan bevestigen, je hebt al 1 like van Deisyy zie ik... en er zullen er nog vele volgen....... ;)
Oh ja zeker, ik bevestig wel hoor. 1 grote luxe bende daar thuis waarbij de dieren totaal ondergeschikt zijn aan het verdienen van geld. :Y

:')
Prima trouwens dat je kritische vragen stelt ten aanzien van FOK!ken maar als je zo'n uitgebreid en goed onderbouwt antwoord krijgt moet je toch ook een beetje kunnen inbinden?
***
pi_200365228
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lekker makkelijk dan. Je niet inlezen, hier je gal komen spuwen en daarna weer wegwezen :W
Ik spuw geen gal hoor... en ik ben ook nog niet weg, maar alles wat ik wilde zeggen en vragen heb ik al antwoord
op gekregen dus.......

Carry on.......
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 19:31:56 #242
184769 crew  Deisyy
pi_200365278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:22 schreef FANNN het volgende:

[..]

Tuurlijk gaan ze dan bevestigen, je hebt al 1 like van Deisyy zie ik... en er zullen er nog vele volgen....... ;)
Duidelijker als Miss_Isis het hierboven uitlegt kan je het niet krijgen, plus de manier waarop deze pups vol zorg en liefde worden gefokt, ja daar geef ik een like voor.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_200365289
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:31 schreef Deisyy het volgende:

[..]


ja daar geef ik een like voor.
dat mag hoor
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200365310
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:28 schreef FANNN het volgende:

[..]

Ik spuw geen gal hoor... en ik ben ook nog niet weg, maar alles wat ik wilde zeggen en vragen heb ik al antwoord
op gekregen dus.......

Carry on.......
Enige wat je vroeg is hoeveel dat nu opleverde en juist daar heeft TS (terecht) geen antwoord op gegeven _O- Staat volgens mij wel ergens in de reeks, majaaaa… jij hebt geen zin die na te lezen.

Verder lees ik alleen een stoot onder de gordel als reactie op het uitgebreide antwoord wat TS je gaf.

Goede inhoudelijke gedachtenwisseling, dit |:)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:39:34 #245
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200365356
Puppy bij de beer wil ook aan de toog. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200365429
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]


Goede inhoudelijke gedachtenwisseling, dit |:)
Ja toch? |:)

Gelijk afgemaakt hier omdat ik het onzin vind om nóg meer honden op deze wereld te zetten
en ik hou van dieren hoor... ook van honden... maar er zijn er al meer dan zat.

Voor de rest ..zie maar..
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200365462
3 like's al _O-

ik ben alweer weg hoor...........
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200365650
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:22 schreef FANNN het volgende:

[..]

Tuurlijk gaan ze dan bevestigen, je hebt al 1 like van Deisyy zie ik... en er zullen er nog vele volgen....... ;)
Wat verwacht je eigenlijk met je post?

Het is toch aan iedereen de keuze of ze een hond bij een fokker willen kopen (en dan min of meer weten wat ze kunnen verwachten) of dat men een "zielig" hondje uit het asiel wil halen. Die honden in het asiel zitten natuurlijk ook niet voor niets al in het asiel. Vooral mensen met kleine kinderen, andere huisdieren enz. zullen toch kiezen voor een pup bij een fokker vandaan.
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:56:57 #249
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200365653
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:44 schreef FANNN het volgende:

[..]

En hoeveel levert dat nou op dat Fokken?

Per pup hoeveel euro's?

Terwijl het asiel vol zit met zielige hondjes :'(

[ afbeelding ]

https://www.hln.be/famili(...)-ontkracht~ad3d3b73/
Goede fok verdient bar weinig.

Ja, de pups zijn duurder dan de gemiddelde asiel hond. Maar de ouder dieren zijn getest op erfelijke gebreken, getraind en gedaan. En er zitten zoveel uren in dat elke cent driedubbel zou moeten zijn om enkel de kosten eruit te halen (als het niet meer is).
En dan heb je het enkel over voordat de pups naar een nieuwe eigenaar gaan, de nazorg en contact rekenen we maar niet mee.

Een nest grootbrengen zoals hier gebeurd kost veel geld en nog veel meer inzet. De mensen die hier een pup kopen zijn verzekerd van een gezonde pup met een zeer goede start. Moeten het echt verdomd hard verkloten om het mis te laten gaan.
Pups op deze manier fokken is puur liefdes werk. Als je als fokker niet all-in bent ga je dit niet bereiken.

Rijk ga je er zeker niet van worden. Als je de uren die je er insteekt niet meeneemt valt dat al meer dan vies tegen als het al beter is dan kiet spelen. Reken je de uren wel mee dan verlies je erop en heel dik ook.

Mensen die echt geld aan fok verdienen leveren in op gezondheid en karakter vorming.
Die gaan voor massa zonder kwaliteit. Die hebben niet een teef met een nest. Maar die hebben er 10 waar ze amper naar omkijken. Die elk jaar een nest hebben tot ze op zijn. En dat zijn ze vroeg.

Goede fok is duur en intens qua zorg. Dat is elke cent meer dan waard.
Ik heb meer dan 7 jaar (intensief) asiel werk gedaan, ben ontzettend begaan met het lot van die herplaatsers. Maar een gezonde hond zonder rugzakje en voorbereid op het leven in deze mensen maatschappij is zijn gewicht in goud waard.

Als iemand die veel ervaring heeft met de gevolgen van slechte fok raad ik echt iedereen aan om een goed gefokte hond te kopen en geen enkele slecht gefokte meer. Dat zou verdomd veel ellende voorkomen, voor mens en dier.
De honden uit goede fok kan ik op twee handen tellen uit mijn asiel tijd. Dat waren dieren die door bv een overlijden of andere onmacht herplaatst moesten worden. De honden met ellendige rugzakjes of door stom geluk nog redelijk ok waren er in zeer grote mate.
Dier en mens hadden vooral zeer veel verdriet en ellende.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200365697
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:45 schreef FANNN het volgende:

[..]

Ja toch? |:)

Gelijk afgemaakt hier omdat ik het onzin vind om nóg meer honden op deze wereld te zetten
en ik hou van dieren hoor... ook van honden... maar er zijn er al meer dan zat.

Voor de rest ..zie maar..
Misschien lees je dit nog net voor je weg bent.
Je wordt niet afgemaakt omdat je het niet eens bent met deze manier van fokken. Maar door de manier waarop je je ongenoegen uit.

Je had het in een vragende vorm kunnen doen, inhoudelijk ingaan op de reactie van TS, zelf wat voorinformatie lezen, of dat alsnog doen. Maar daar had je allemaal geen zin in.

Ik heb ook mijn gedachten bij het fokken van rashonden en het hele voortraject. Heb ik hier ook gepost. Op een nette manier, waarop een interessante discussie volgde.
Zou ik je wel naar willen linken maar ja… jij leest niet terug.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')