Hahaha ja ik zag je net al stiekem een pupje langs je wang bewegen terwijl cookie de pup aan het likken was...quote:Op maandag 12 juli 2021 16:21 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja, inderdaad nog maar zes pups over nu. Gisteravond had ik pupje 7 al opgegeven, ruim een uur wrijven en stimuleren en een beetje zuurstof geven had allemaal geen nut, er wilde maar geen geluid uit komen en hij bleef helemaal slap. Het enige dat hij af en toe deed was gapen/z'n bekje open doen. Uiteindelijk heb ik het dus opgegeven en hem bij thuiskomst onder de lamp tussen de andere pups gelegd, en daar is hij weggegleden. Ik denk dat hij toch echt te lang zonder zuurstof heeft gezeten doordat de uitdrijving niet lukte en zijn placenta al aan het loslaten was. Dat is helaas niet te verhelpen...
De andere pup die tegelijkertijd voor de uitgang lag doet het wel super goed gelukkig; eigenlijk doen ze het alle zes echt heel goed. Ze zijn tussen gisteravond rond 23.00u en vanochtend 8u allemaal al ongeveer tussen de 15 en 20 gram gegroeid. Ze drinken allemaal heel goed en Cookie lijkt ook voldoende melk te hebben. Vanavond gaan we ze opnieuw wegen en kijken of de groei goed heeft doorgezet.
Cookie is nog wel wat onrustig, dat kan mede komen door de narcose die nog een paar dagen na werkt. En ze heeft natuurlijk gewoon een flinke buikwond die (ondanks de pijnstiller die ze heeft gehad) ongetwijfeld ook wel gevoelig zal zijn, plus naweeën en stuwing en dan zes krioelende pupjes om voor te zorgen. Het is allemaal niet niks voor haar, dus we zitten er de komende tijd nog heel veel bij omdat ze daar behoefte aan lijkt te hebben. En stiekem heb ik er zelf ook gewoon behoefte aan om heel veel te knuffelen met dat lieve kleine spul
Ja ben heel blij met dat snelle herstel!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Foto’s maken van kleine zwarte beestjes… ik ken het leed!
En ook het snelle herstel van moederdieren, al heb ik met keizersnee dan weer geen ervaring. Fijn dat het zo goed gaat!
Voor Ella: mocht je nog een schone kattenbak hebben: die bevalt (hurhur) hier altijd prima voor de eerste week. Fijn en goed schoon te maken eigen holletje, maar je kunt er wel goed bij.
Maar een gewone doos of wellicht een kleine hondenmand voldoet ook prima. Zolang je maar geen bananendozen pakt ivm de chemicaliën.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:22 schreef Laysa het volgende:
Nee ik merk het zelf ook. Maar geen idee wat er aan gedaan kan wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mijn man ligt het niet aan de internetverbinding want de camera zit met een snoertje vast aan de router. Hij denkt dat het ligt aan "de tussenpartij die het beeld omvormt naar een streambaar formaat voor op onze website" (ik quote hem even letterlijk want ik weet er niets vanaf). Heb hem al gevraagd er naar te kijken of er iets aan gedaan kan worden want ik vind het ook irritant.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Okquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:26 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nee ik merk het zelf ook. Maar geen idee wat er aan gedaan kan wordenVolgens mijn man ligt het niet aan de internetverbinding want de camera zit met een snoertje vast aan de router. Hij denkt dat het ligt aan "de tussenpartij die het beeld omvormt naar een streambaar formaat voor op onze website" (ik quote hem even letterlijk want ik weet er niets vanaf). Heb hem al gevraagd er naar te kijken of er iets aan gedaan kan worden want ik vind het ook irritant.
Nee, helemaal geen borstvlekjes of wat dan ook... Oranje heeft geloof ik een paar lichte vlekjes onder haar voorpootjes (bolo pads) maar dat kon ik nog niet zo duidelijk zien. Kan ook zijn dat dat nog zwart wordt, het is in ieder geval niet overtuigend wit. De dames Groen, Roze, Bruin en Oranje lijken allemaal enorm op elkaar op dit moment. Misschien wordt dat nog beter als ze straks iets meer een eigen gezichtje krijgen. En anders heb ik gelukkig altijd nog een chipreader voor wanneer ze straks oud genoeg zijn om hun halsbandjes te slopenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:24 schreef Gaoxing het volgende:
Holy moly, wat likken de pups op elkaar dit keer. Helemaal geen witte plekjes of witte teentjes?
Ja de andere honden hebben zeker interesse dus, maar Cookie is nog heel zuinig op haar baby's. Honden zijn niet welkom, en poezen nog minder. De kinderen mogen er wel bij, al kan ik zien dat ze verschil maakt tussen mijn dochtertje van 8 en mijn zoontje van bijna 5; dochter bij de puppy's maakt ze zich wat minder zorgen om dan zoon. Ik denk omdat mijn dochter het wat beter aanvoelt en wat rustiger en beheerster kan doen dan haar broertje. Cookie is echt heel erg lief gelukkig en ontzettend betrouwbaar, dus de kinderen mogen er onder toezicht af en toe gezellig bij in om even te knuffelenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:34 schreef Broccolitaartje het volgende:
Oeh, ik wou net vragen of de andere honden al interesse hadden getoond in de puppy’s. Maar ja dus![]()
Grappig dat Cookie ze er nog niet bij wil hebben, en dat ze dat ook gewoon netjes respecteren en buiten het hekje blijven... Had ze dit bij vorige nesten ook zo? In mijn beleving kwam er toen bij het kijken elke keer wel weer een ander huisgenootje even buurten. Maar het is ook alweer even geleden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |