abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200330720
Jeetje wat heftig!!
Wat goed dat je je gevoel gevolgd heb.

Ik heb er helaas niets van meegekregen maar vanaf nu gaat de puppycam aan hoor!

Gefeliciteerd Cookie met je mini cookies O+ O+ O+
pi_200331395
Ja, inderdaad nog maar zes pups over nu. Gisteravond had ik pupje 7 al opgegeven, ruim een uur wrijven en stimuleren en een beetje zuurstof geven had allemaal geen nut, er wilde maar geen geluid uit komen en hij bleef helemaal slap. Het enige dat hij af en toe deed was gapen/z'n bekje open doen. Uiteindelijk heb ik het dus opgegeven en hem bij thuiskomst onder de lamp tussen de andere pups gelegd, en daar is hij weggegleden. Ik denk dat hij toch echt te lang zonder zuurstof heeft gezeten doordat de uitdrijving niet lukte en zijn placenta al aan het loslaten was. Dat is helaas niet te verhelpen...

De andere pup die tegelijkertijd voor de uitgang lag doet het wel super goed gelukkig; eigenlijk doen ze het alle zes echt heel goed. Ze zijn tussen gisteravond rond 23.00u en vanochtend 8u allemaal al ongeveer tussen de 15 en 20 gram gegroeid. Ze drinken allemaal heel goed en Cookie lijkt ook voldoende melk te hebben. Vanavond gaan we ze opnieuw wegen en kijken of de groei goed heeft doorgezet.

Cookie is nog wel wat onrustig, dat kan mede komen door de narcose die nog een paar dagen na werkt. En ze heeft natuurlijk gewoon een flinke buikwond die (ondanks de pijnstiller die ze heeft gehad) ongetwijfeld ook wel gevoelig zal zijn, plus naweeën en stuwing en dan zes krioelende pupjes om voor te zorgen. Het is allemaal niet niks voor haar, dus we zitten er de komende tijd nog heel veel bij omdat ze daar behoefte aan lijkt te hebben. En stiekem heb ik er zelf ook gewoon behoefte aan om heel veel te knuffelen met dat lieve kleine spul O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200331435
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:21 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja, inderdaad nog maar zes pups over nu. Gisteravond had ik pupje 7 al opgegeven, ruim een uur wrijven en stimuleren en een beetje zuurstof geven had allemaal geen nut, er wilde maar geen geluid uit komen en hij bleef helemaal slap. Het enige dat hij af en toe deed was gapen/z'n bekje open doen. Uiteindelijk heb ik het dus opgegeven en hem bij thuiskomst onder de lamp tussen de andere pups gelegd, en daar is hij weggegleden. Ik denk dat hij toch echt te lang zonder zuurstof heeft gezeten doordat de uitdrijving niet lukte en zijn placenta al aan het loslaten was. Dat is helaas niet te verhelpen...

De andere pup die tegelijkertijd voor de uitgang lag doet het wel super goed gelukkig; eigenlijk doen ze het alle zes echt heel goed. Ze zijn tussen gisteravond rond 23.00u en vanochtend 8u allemaal al ongeveer tussen de 15 en 20 gram gegroeid. Ze drinken allemaal heel goed en Cookie lijkt ook voldoende melk te hebben. Vanavond gaan we ze opnieuw wegen en kijken of de groei goed heeft doorgezet.

Cookie is nog wel wat onrustig, dat kan mede komen door de narcose die nog een paar dagen na werkt. En ze heeft natuurlijk gewoon een flinke buikwond die (ondanks de pijnstiller die ze heeft gehad) ongetwijfeld ook wel gevoelig zal zijn, plus naweeën en stuwing en dan zes krioelende pupjes om voor te zorgen. Het is allemaal niet niks voor haar, dus we zitten er de komende tijd nog heel veel bij omdat ze daar behoefte aan lijkt te hebben. En stiekem heb ik er zelf ook gewoon behoefte aan om heel veel te knuffelen met dat lieve kleine spul O+
Hahaha ja ik zag je net al stiekem een pupje langs je wang bewegen terwijl cookie de pup aan het likken was...
Ze zijn ook onweerstaanbaar! Zo leuk O+
pi_200338135
Heel veel beterschap voor Cookie en sterkte de komende tijd met al die pups O+
pi_200343524
Crossover! (Met toestemming gepost)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:46:01 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200344217
Ahw, zo leuk weer dat grut in de werpkist! O+

En hoe is het met de poes?
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:50:01 #207
249756 Symphonic
Look o Look
pi_200344276
Leuk weer dat kleine grut O+
Gefeliciteerd!
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:54:09 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200344352
Schoonmaaktijd O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200345269
Het gaat goed vandaag! Cookie kan steeds beter zonder ons constante toezicht; ik hoef er niet meer de hele tijd naast te zitten dus dat scheelt. Als ze vindt dat ze me nodig heeft piept of blaft ze en dan moet ik helpen door de pups bij elkaar te leggen, even vast te houden zodat zij ze kan poetsen, en/of allemaal netjes aan te leggen. Ik denk dat mijn man en ik vanavond wel weer in ons eigen bed kunnen slapen, dan gaan we om 12u ofzo naar bed en om 6u er weer uit, en in de tussentijd zetten we dan een keer de wekker en laten we Cookie even uit en leggen daarna alle pups goed aan.

Dat aanleggen managen we sowieso wel redelijk streng gedurende de dag, want ik wil liever voorkomen dat er pups een achterstand op zouden lopen. De kleinste (Donkerblauw) bijvoorbeeld valt soms van de tepel als er een grotere pup tegen haar aan duwt, dus daar let ik een beetje op zodat ze wel voldoende kan drinken. We wegen twee keer per dag, en degenen die het minst gegroeid zijn sinds het vorige weegmoment krijgen extra aandacht en hulp bij het pakken van de beste tepels (en het behouden van hun plekje).

Verder herstelt Cookie echt heel erg snel. Ik merk eigenlijk niet aan haar dat ze pijn of ongemak heeft, althans niks meer dan normaal is de eerste dagen na een nest, ze likt niet aan de wond, het lijkt echt heel goed te gaan. De wond is onderhuids gehecht en ziet er echt heel mooi uit. Hij valt precies tussen haar opgezwollen melkklieren in, dus als je niet weet dat het er zit zou je het niet eens zien. En vanwege de plek kunnen de pups er ook niet overheen krassen met hun nagels. Het valt me tot nu toe echt 100% mee moet ik zeggen.

Nog een (niet zo best gelukt :') ) foto'tje van de hummels met hun kleurtje er bij:

Lichtblauw (het enige reutje)

Donkerblauw

Groen

Oranje

Roze

Bruin

Met Cookie:

De foto's zijn een behoorlijke uitdaging. Het is hier in huis niet zo heel licht (bewolkt buiten en gisteravond toen we tijd hadden voor de foto's ook al schemerig), en dan ook nog allemaal zwarte pups... Ik hoop dat ik de komende dagen/weken betere foto's kan maken maar ehh, ik durf niks te beloven :')

Oh ja en er was ook nog een vraag over de poes! Met Ella gaat het prima, die is komend weekend uitgerekend. Ze blijft daarom vanaf nu verplicht binnen (dat vindt ze iets minder prima). Ze heeft haar eigen kamertje aansluitend aan de woonkamer om zich rustig in terug te kunnen trekken, en alles staat daar al klaar. Al denk ik dat ze misschien een extra grotere doos wel op prijs stelt, dus die ga ik ergens komende week nog zien te vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Miss_Isis op 13-07-2021 15:10:15 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_200345559
Foto’s maken van kleine zwarte beestjes… ik ken het leed!
En ook het snelle herstel van moederdieren, al heb ik met keizersnee dan weer geen ervaring. Fijn dat het zo goed gaat!

Voor Ella: mocht je nog een schone kattenbak hebben: die bevalt (hurhur) hier altijd prima voor de eerste week. Fijn en goed schoon te maken eigen holletje, maar je kunt er wel goed bij.

Maar een gewone doos of wellicht een kleine hondenmand voldoet ook prima. Zolang je maar geen bananendozen pakt ivm de chemicaliën.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200346151
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Foto’s maken van kleine zwarte beestjes… ik ken het leed!
En ook het snelle herstel van moederdieren, al heb ik met keizersnee dan weer geen ervaring. Fijn dat het zo goed gaat!

Voor Ella: mocht je nog een schone kattenbak hebben: die bevalt (hurhur) hier altijd prima voor de eerste week. Fijn en goed schoon te maken eigen holletje, maar je kunt er wel goed bij.

Maar een gewone doos of wellicht een kleine hondenmand voldoet ook prima. Zolang je maar geen bananendozen pakt ivm de chemicaliën.
Ja ben heel blij met dat snelle herstel! :) Had verwacht dat de keizersnede meer impact zou hebben maar valt tot nu toe allemaal reuze mee. Scheelt denk ik ook dat de bevalling al echt in volle gang was, inclusief alle hormonen. En ze heeft al twee nesten gehad en was toen ook een heel zorgzame moeder. Dat zal de acceptatie makkelijker hebben gemaakt.

Wbt Ella; kattenbakken hebben we niet met deksel, kleine hondenmand zat ik ook aan te denken (hebben we nog wel ergens, normaal in gebruik bij de pups zodra ze een week of 4 zijn). Bananendoos wist ik, heb nu een doos van Zooplus er in staan (waar heel toepasselijk kattenvoer mee werd geleverd). Denk dat ze meerdere opties wel weet te waarderen.

Ooit heel lang geleden hebben we ook een eenmalig nestje gehad met een poes, toen was ik 12 ofzo. Die koos uiteindelijk voor een doos, weet nog dat ik haar 's ochtends ineens met 4 kittens vond O+ Die poes werd zodra de kittens vast voedsel aten en een halve dag zonder haar konden gesteriliseerd, want kort na de bevalling kunnen ze natuurlijk al weer krols worden. Verder heel bewust nooit onze poezen kittens laten krijgen. Maar goed, nu dus wel een keer... En als er poesjes geboren worden zal er wel één (of twee...) blijven gok ik O+ Gezellig samen met de pup die blijft :D
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 17:02:33 #212
184769 crew  Deisyy
pi_200347119
Cookie en haar pups O+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_200347344
Ik zie het topic nu pas, wat leuk zeg al die pups, ze zijn ook mooi!
pi_200347379
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200347445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:22 schreef Laysa het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ik merk het zelf ook. Maar geen idee wat er aan gedaan kan worden :{ Volgens mijn man ligt het niet aan de internetverbinding want de camera zit met een snoertje vast aan de router. Hij denkt dat het ligt aan "de tussenpartij die het beeld omvormt naar een streambaar formaat voor op onze website" (ik quote hem even letterlijk want ik weet er niets vanaf). Heb hem al gevraagd er naar te kijken of er iets aan gedaan kan worden want ik vind het ook irritant.
pi_200347469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:26 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nee ik merk het zelf ook. Maar geen idee wat er aan gedaan kan worden :{ Volgens mijn man ligt het niet aan de internetverbinding want de camera zit met een snoertje vast aan de router. Hij denkt dat het ligt aan "de tussenpartij die het beeld omvormt naar een streambaar formaat voor op onze website" (ik quote hem even letterlijk want ik weet er niets vanaf). Heb hem al gevraagd er naar te kijken of er iets aan gedaan kan worden want ik vind het ook irritant.
Ok :*
Ik voel met wat vervelend want ik wil nie zeuren.
Ik vind het echt elke keer weer zo leuk. Dank!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 19:04:46 #217
386633 Adnap
I love Life !
pi_200348923
O+ O+ O+ O+ O+ O+ Ohhhh echt... zooo ;lief !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 13 juli 2021 @ 19:24:36 #218
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_200349244
Holy moly, wat likken de pups op elkaar dit keer. Helemaal geen witte plekjes of witte teentjes?
pi_200349663
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:24 schreef Gaoxing het volgende:
Holy moly, wat likken de pups op elkaar dit keer. Helemaal geen witte plekjes of witte teentjes?
Nee, helemaal geen borstvlekjes of wat dan ook... Oranje heeft geloof ik een paar lichte vlekjes onder haar voorpootjes (bolo pads) maar dat kon ik nog niet zo duidelijk zien. Kan ook zijn dat dat nog zwart wordt, het is in ieder geval niet overtuigend wit. De dames Groen, Roze, Bruin en Oranje lijken allemaal enorm op elkaar op dit moment. Misschien wordt dat nog beter als ze straks iets meer een eigen gezichtje krijgen. En anders heb ik gelukkig altijd nog een chipreader voor wanneer ze straks oud genoeg zijn om hun halsbandjes te slopen 8-)

Nog maar weer een paar foto's:

Donkerblauw

Bruin (links)

Groen

Roze

Oranje (met koppie tegen Lichtblauw aan gedrukt)

Lichtblauw

Allemaal samen

Aan de tap

Nori en Lily zijn nieuwsgierig, maar Cookie wil ze er nog niet bij hebben. Frummel heb ik nog niet eens laten snuffelen, want die kan dan waarschijnlijk helemaal nergens anders meer aan denken...
pi_200349840
Wat is puppy Roze weer een snoepke.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_200350407
Oeh, ik wou net vragen of de andere honden al interesse hadden getoond in de puppy’s. Maar ja dus :')
Grappig dat Cookie ze er nog niet bij wil hebben, en dat ze dat ook gewoon netjes respecteren en buiten het hekje blijven... Had ze dit bij vorige nesten ook zo? In mijn beleving kwam er toen bij het kijken elke keer wel weer een ander huisgenootje even buurten. Maar het is ook alweer even geleden ;)
pi_200356251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:34 schreef Broccolitaartje het volgende:
Oeh, ik wou net vragen of de andere honden al interesse hadden getoond in de puppy’s. Maar ja dus :')
Grappig dat Cookie ze er nog niet bij wil hebben, en dat ze dat ook gewoon netjes respecteren en buiten het hekje blijven... Had ze dit bij vorige nesten ook zo? In mijn beleving kwam er toen bij het kijken elke keer wel weer een ander huisgenootje even buurten. Maar het is ook alweer even geleden ;)
Ja de andere honden hebben zeker interesse dus, maar Cookie is nog heel zuinig op haar baby's. Honden zijn niet welkom, en poezen nog minder. De kinderen mogen er wel bij, al kan ik zien dat ze verschil maakt tussen mijn dochtertje van 8 en mijn zoontje van bijna 5; dochter bij de puppy's maakt ze zich wat minder zorgen om dan zoon. Ik denk omdat mijn dochter het wat beter aanvoelt en wat rustiger en beheerster kan doen dan haar broertje. Cookie is echt heel erg lief gelukkig en ontzettend betrouwbaar, dus de kinderen mogen er onder toezicht af en toe gezellig bij in om even te knuffelen :)

Als de pups iets ouder worden gaat dat bezorgde gedrag vanzelf over en dan mogen de andere honden en de katten er ook wel bij komen. Maar de eerste paar dagen/weken nog even niet. En met name Frummel ben ik een beetje voorzichtig mee, want daarvan denk ik dat ze prompt verliefd zal worden als ik haar een puppy laat zien. En ik wil niet dat ze brutaal wordt, Frummel heeft er een handje (pootje) van om andere honden weg te jagen bij 'haar' baby's (en wat precies haar baby's zijn is wat Frummel betreft een rekbaar begrip, Ella de poes is/was bijvoorbeeld ook Frummel's baby). Deze pups zijn natuurlijk van Cookie en niet van haar, dus dat moet ze wel voldoende snappen en geen grote mond gaan opzetten tegen de andere honden of tegen Cookie.
  woensdag 14 juli 2021 @ 10:26:51 #223
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200356394
Toch best goede foto's ondanks belichtingstruggles. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200356570
O+ zo mooi zwijmel zwijmel O+
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  woensdag 14 juli 2021 @ 11:30:41 #225
208890 June.
Seriously?
pi_200357248
Misschien nog te vroeg, maar weet je al welke pupje je eventueel zelf wil houden? Of wacht je daarmee tot ze iets ouder is?
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')