Haha, daar staan ze wel een beetje om bekend jaquote:Op woensdag 9 juni 2021 19:48 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk nieuws
Maar Labradors eten toch altijd alles behalve kleine kinderen, drachtig of niet?
Ja, gaat heel snel. 63 dagen (vanaf de eisprong, niet de dekking), dus we zitten in feite alweer bijna op de helft. Nog maar 4,5 week om alle kennismakingsgesprekken in te plannen, dat wordt nog een flinke klus!quote:
Ja dat werkt zeker zo, bij een volgend nest lubbert de boel allemaal sneller uitquote:Op maandag 14 juni 2021 07:26 schreef BE het volgende:
Zou dat net als bij mensen werken? De je vaak sneller toont?
Mooi wel in je vorige post over de kennismakingsgesprekken, je leest gewoon heel veel rust van jouw ervaring.
Nee, dat komt omdat ik ze link vanaf Facebook en dat blijft maar beperkt zichtbaar helaasquote:
Ja hoor, uitgerekend/uitgeteld is wel de gebruikelijke termquote:Op maandag 28 juni 2021 10:54 schreef June. het volgende:
Wat een buik alweer! Wanneer is ze uitgerekend? Of zeg je dat niet zo bij honden?![]()
Ja, ik ben ook echt héél erg benieuwd. Het moeten er haast wel meer zijn dan de vorige keer, gezien hoe dik ze is.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Beste buik hoor. Ik ben wel benieuwd hoeveel koekjes er dit keer gebakken worden
Toen 6, en nu... geen idee dus. De eigenaresse van Bryce (de aanstaande papa) gokt op 9 (ik spam haar helemaal plat met foto's natuurlijk, dus ze kan De Buik op afstand zien groeien). Ik heb precies 9 verschillend gekleurde halsbandjes klaar liggen, dus dat zou wat mij betreft helemaal goed zijnquote:Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef Angelfrouk het volgende:
Hoeveel waren het de vorige keer ook al weer?
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:54 schreef Miss_Isis het volgende:
Uiteraard komt tzt ook weer de puppycam online! Ik zou niet meer zonder willen, de nieuwe eigenaren vinden het vaak heel erg leuk. En ik kreeg ook al verzoekjes van de mensen van vorige nesten die graag weer mee willen kijken![]()
Gewoon omdat het kan, nog ff een foto van vanochtend in ons weiland
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit ook te maken heeft met de tijd en de aandacht die er in wordt gestoken door de eigenaren, in dit geval dus Miss_Isis.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:36 schreef Lingue het volgende:
Oh wat spannend weer. Hopelijk vliegen de 2 weken om! Ben ook wel heel erg benieuwd!
Ik hoop dat er een mooi aantal mini cookies komen.
Als 20% overlijden ‘normaal’ is dan doet Cookie het erg goed! Gelukkig!
Ik ga aftellen hoor!![]()
Komt de puppycam ook weer online? Om de niet vakantiegangers de zomer door te helpen tijdens het werken?
Nou, deels wel, misschien. Ik denk dat die cijfers van 20% misschien wat verouderd zijn; van de tijd dat je de volgende ochtend wel zag wat er bij de teef in de kennel lag, zeg maar. Maar sterfte rondom de geboorte is nog steeds echt wel gebruikelijk en niet altijd te voorkomen. En als fokker is het ook altijd de afweging tussen het welzijn van de (ongeboren) pup(s) en dat van de teef. Als je bij een kleine pauze in de bevalling direct een keizersnede doet voorkom je misschien een dood geboren pup. Maar een keizersnede is wel een operatie met een behoorlijk risico, en heeft behoorlijk invloed op het welzijn van de teef. Maakt het accepteren van de pups bv lastiger, melk komt minder goed op gang, etc. Dus is één extra levende pup dat dan waard?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:59 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook te maken heeft met de tijd en de aandacht die er in wordt gestoken door de eigenaren, in dit geval dus Miss_Isis.
Door goed op te letten bij de geboorte, er verstand van te hebben EN op tijd aan de bel te trekken wordt, denk ik, en hoop leed voorkomen.
Het gaat goed! Vandaag gaan we de werpkist opzetten en dergelijke. Altijd een hele verbouwing, maar wel een fijn idee als alles klaar staat. Cookie heeft het wel een beetje zwaar, ze heeft een heel volle buik en zucht en steunt behoorlijk. Ze heeft ook moeite met op de bank springen enzo, en als ze op de bank ligt kan ze niet echt makkelijk meer opstaan. Volgens mij ligt ze daar ook minder comfortabel nu, ze ligt nu vaak op de grond. Gelukkig werkt de temperatuur goed mee en is het niet meer zo benauwd warm, daar had ze toch wel een beetje last van.quote:Op maandag 5 juli 2021 23:53 schreef _flore het volgende:
Nog een week voordat het ongeveer spannend wordt wanneer ze zal bevallen......
Hoe gaat het met Cookie en met aftellen Miss_Isis?
Interessant verhaal Miss. Je vertelt altijd zo uitgebreid en doordacht.quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:12 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nou, deels wel, misschien. Ik denk dat die cijfers van 20% misschien wat verouderd zijn; van de tijd dat je de volgende ochtend wel zag wat er bij de teef in de kennel lag, zeg maar. Maar sterfte rondom de geboorte is nog steeds echt wel gebruikelijk en niet altijd te voorkomen. En als fokker is het ook altijd de afweging tussen het welzijn van de (ongeboren) pup(s) en dat van de teef. Als je bij een kleine pauze in de bevalling direct een keizersnede doet voorkom je misschien een dood geboren pup. Maar een keizersnede is wel een operatie met een behoorlijk risico, en heeft behoorlijk invloed op het welzijn van de teef. Maakt het accepteren van de pups bv lastiger, melk komt minder goed op gang, etc. Dus is één extra levende pup dat dan waard?
Nori heeft in haar tweede nest een pup met misvormd schedeltje gekregen (anencefalie; pup was gelukkig dood geboren). En Cookie had bij haar eerste nest een achtste pup die, weliswaar helemaal perfect gevormd en prachtig fors op gewicht, toch dood ter wereld kwam. Dat soort dingen zijn niet te voorkomen, jammer genoeg. En ook pups die wel levend geboren worden kunnen bv een gespleten gehemelte hebben of een andere afwijking. Nu zijn er tegenwoordig wel fokkers die dat dan gaan proberen te redden en zo'n pup weken lang sondevoeding gaan geven en laten opereren etc. Maar daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.
En andere oorzaken sterfte heb je ook nog. Een pup die niet wil groeien, ondanks bijvoeren toch achterblijft en dan ineens dood ligt. Of dat de teef per ongeluk een pup dood drukt als ze gaat liggen (bij sommige rassen gebruikelijker dan bij andere). Zelfs als je er 24u per dag met je neus bovenop zit en actief de groei van alle pups bijhoudt en probeert te zorgen voor optimale omstandigheden kunnen er dus nog altijd pups overlijden, helaas![]()
Het hoort echt een beetje er bij; honden (en katten, varkens, etc) kiezen voor kwantiteit. Een groot nest jongen, zodat je er een paar 'voor het breken' hebt. Een fundamenteel andere voortplantingstactiek dan bv een koe of paard (of mens) die heel veel tijd en energie investeren in maar één jong.
Dankjewelquote:Op woensdag 7 juli 2021 14:12 schreef Tegan het volgende:
[..]
Interessant verhaal Miss. Je vertelt altijd zo uitgebreid en doordacht.
Ben je trouwens niet bang dat negen bandjes te weinig is?
Wat melkproductie betreft, ehh... dat check ik door te proberen of ik een druppel melk uit haar tepel(s) kan krijgenquote:Op woensdag 7 juli 2021 14:45 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ach gossie, arme cookie! Ik ben ook zoooo benieuwd hoeveel pups ze met zich mee zeult! Nog heel eventjes wachten...
Bij mensen is het ook zo dat de baby aan het einde van de zwangerschap minder bewegingsvrijheid heeft, dus het verbaast me niet dat je de pups bij cookie ook minder goed voelt nu. Anders zou ze een nog bollere buik moeten hebben![]()
Hoe weet je of er al melkproductie is?
Gaat Cookie nu eigenlijk nog mee wandelen met de andere honden? Of is het leven nu al zo vermoeiend dat het bij een plasje in de tuin blijft? En speelt ze bijvoorbeeld nog? Ik ben heel benieuwd
Dat x10quote:Op vrijdag 9 juli 2021 08:34 schreef Adnap het volgende:
Ohhh de kist staat al !! Komt er ook weer een camera (pleeeaaassseee) ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De camera staat er al! Zeer vakkundig en stabiel geïnstalleerd op een krabton van de katten met daar bovenop een klein kinderstoeltjequote:Op vrijdag 9 juli 2021 08:34 schreef Adnap het volgende:
Ohhh de kist staat al !! Komt er ook weer een camera (pleeeaaassseee) ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh dat is wel even spannend dan. Hopelijk blijven de pups toch nog even binnen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:07 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, kleine kink in de kabel, de camera doet het niet meerer is een nieuwe onderweg, die zou morgen bezorgd moeten worden dus hopelijk nog op tijd.
Maar om het extra spannend te maken is Cookie vanavond al vrij onrustig, veel aan het hijgen, zwaar ademhalen, en daarnet ging ze buiten een groot gat graven... Ik zie nog geen slijmverlies en ze is ook nog niet echt zo extreem onrustig/pieperig als 'normaal' bij een aanstaande bevalling. Maar er is wel duidelijk wat gaande. Ik maak me lichtelijk zorgen want het is nog wel best vroeg. Komende dinsdag is het pas dag 63 na de eisprong. Maar het zou maar zo kunnen dat ze toch nog ietsje eerder komen... Opzich zouden de pups nu levensvatbaar moeten zijn. Maar het is beter natuurlijk als ze nog even een paar dagen extra 'af kunnen bakken'.
Haha nee Frummel was onschuldig (wat dit betreft dan..quote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
![]()
Duimen dan maar
Jammer van de camera. Heeft Frummel 'm gesloopt?
Mooi dat je zoveel moeite doet.
Ja, bij een groot nest kunnen ze wat eerder bevallen. Meestal niet veel eerder dan 62 dagen na ovulatie (vandaag is Cookie op 60 dagen na ovulatie), maar het kan wel.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:32 schreef _flore het volgende:
Oeh, spannend. Hopelijk blijven de pups nog even zitten. Al betekent dat evengoed wel dat Cookie en jij zware dagen hebben.
Bevallen honden niet wat eerder bij een groot nest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
quote:Op zondag 11 juli 2021 17:27 schreef ChocoFan het volgende:
Ik zet net ff de cam aan om er een bladwijzer van te maken, komt je dochter er voor staan en steekt haar tong uit, hilarischHeel veel succes komende dagen en weken weer, ik ben een stille lurker verder maar vond dit te grappig om niet te zeggen.
Oh, dat vinden we helemaal niet erg hierquote:Op zondag 11 juli 2021 17:45 schreef Miss_Isis het volgende:
volgend weekend ongeveer ook kittens van Ella. Die zullen misschien ook wel af en toe op de cam voorbij gaan komen.
Ja zo zijn kinderen, leuk hoor.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:45 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]Ja dat doen ze... Ze weten dat mijn man ook kijkt naar de camera soms (hij was bezig met instellen) en dan vergeten ze even dat er ook andere mensen mee kunnen kijken
![]()
Voor de liefhebbers nu een (lapjes)poes in beeld, onze Ella. En de oplettende kijker ziet misschien dat Ella, net als Cookie, ook een aardig bol buikje heeft....
Wij hebben altijd meerdere poezen (tot voor kort 5, op het moment nog 4) en die worden altijd direct na de eerste krolsheid gesteriliseerd. Maar voor deze ene keer heb ik mij door mijn moeder en de kinderen over laten halen om toch voor één keer een nestje kittens geboren te laten worden. Onze oudste poes Taya hebben we nog niet zo lang geleden in laten slapen en toen Lily op diezelfde dag ook leeg bleek te zijn ben ik gezwicht. Het is eigenlijk tegen mijn principes, maar goed... In dit geval hebben we dus toch de keuze gemaakt Ella's sterilisatie uit te stellen. Dus wij verwachten niet alleen nu de pups van Cookie, maar volgend weekend ongeveer ook kittens van Ella. Die zullen misschien ook wel af en toe op de cam voorbij gaan komen.
Aangezien Italië wedstrijd won, krijgen alle puppy Italiaanse namen?quote:Op zondag 11 juli 2021 23:45 schreef Jentin het volgende:
Allemaal puppy’s ineens en Cookie die de EK-finale ligt mee te kijken
Pinocchio thema?quote:Op maandag 12 juli 2021 00:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Aangezien Italië wedstrijd won, krijgen alle puppy Italiaanse namen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. lijkt uit te zijn. Ik weet niet waarom of hoe dat kan, ik vraag manlief morgen wel even er naar te kijken."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
quote:Op maandag 12 juli 2021 02:16 schreef Miss_Isis het volgende:
Nog een paar foto's van vandaag (ehh, gisteren inmiddels).
In de middag tijdens de weeën, steun zoeken bij Lily:
[ afbeelding ]
Mee in de auto opweg naar de dierenarts
[ afbeelding ]
prikje gehad, bijna in slaap
[ afbeelding ]
onderweg naar de operatietafel
[ afbeelding ]
geïntubeerd en op de operatietafel
[ afbeelding ]
dan heb ik ook nog foto'svan tijdens de keizersnede maar daar staat de dierenarts bij op dus dat doen we maar niet
in ieder geval, dit was het resultaat
[ afbeelding ]
We hebben echt geluk, Cookie is als vanouds super lief en zorgzaam voor de pups. Ze poetst ze heel goed, laat ze uitgebreid drinken, haar melk schiet goed toe, en ze wil er het liefst héél dichtbij zijn. Allemaal niet vanzelfsprekend na een keizersnede, dus we zijn ons er extra van bewust hoeveel geluk we hebben met haarzelfs half stoned is ze nog een super moeder
Namen worden trouwens automerken; lang verhaal maar komt er op neer dat ik onze pup Lexus (roepnaam Lexi) wil noemen, dus ja, thema automerken dus :-)
Oh ja en de camera (zal de link nog even delen, hier:Aww CookieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. lijkt uit te zijn. Ik weet niet waarom of hoe dat kan, ik vraag manlief morgen wel even er naar te kijken.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ik telde er ook zes helaasquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |