abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199811075
Wow snel alweer die uitgerekende datum.
pi_199811773
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:48 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk nieuws :)

Maar Labradors eten toch altijd alles behalve kleine kinderen, drachtig of niet? :P
Haha, daar staan ze wel een beetje om bekend ja :') Maar in dit geval was het wel extreem. Zo erg dus dat ze er twee kilo van gegroeid is in vier weken! Dat is niet helemaal gangbaar :')

quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef Tegan het volgende:
Wow snel alweer die uitgerekende datum.
Ja, gaat heel snel. 63 dagen (vanaf de eisprong, niet de dekking), dus we zitten in feite alweer bijna op de helft. Nog maar 4,5 week om alle kennismakingsgesprekken in te plannen, dat wordt nog een flinke klus!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2021 @ 22:04:58 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199811873
Owwwwww, zo leuk, kleine Cookies, ik heb nog steeds heerlijke herinneringen aan het puppyknuffelen van het vorige nestje *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_199812028
Ohhh leuk!! Gefeliciteerd Cookie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_199814515
Gefeliciteerd!
pi_199843816
Oh wat leuk!! Gefeliciteerd!!

Er komen weer puppy’s!! *O* *O* *O*

Go Cookie!

Succes weer met alles opstarten!
pi_199844665
Vandaag de eerste kennismakingsgesprekken alweer. Het gaat best snel ineens! Ik had in totaal op de interesselijst nog 30 mensen staan die allemaal een email hebben ontvangen dat Cookie drachtig is en ze een afspraak kunnen maken om te komen kennismaken. 30 lijkt wel veel, maar van die 30 heb ik in totaal 20 mails terug gehad.

Van die 20 meldde zich er eentje af omdat ze al een pup hadden gevonden, met een bedankje voor alle leuke updates. Een andere vroeg of ze hun plek door konden geven aan een familielid in het buitenland dat ook al lang zocht naar een pupje. Nou, nee dus... Want a) die mensen ken ik totaal niet en hebben alle informatie en updates niet gehad en niet bewust voor ons gekozen, en b) daarvoor moet ik een pup tot 15 weken houden en dat heeft niet mijn voorkeur. Zeker niet aangezien ik er zelf ook eentje hoop te kunnen houden. De overgebleven 18 wilden allemaal komen kennismaken, maar toen het puntje bij het paaltje kwam mailde er toch nog eentje dat ze er van af zagen.

En zo houden we van de 30 mensen nu nog 'maar' 17 over die nu allemaal een definitieve afspraak hebben gepland en bevestigd. De verwachting is dat er van die 17 in de komende weken tot aan de bevalling nog een aantal af zullen vallen omdat ze elders eerder een pup krijgen, en er zullen er misschien ook een aantal tussen zitten die na de kennismaking naar ons idee minder geschikt zijn of waarmee het minder goed klikt. En misschien ook nog wel één of twee die als we ze een pup aanbieden beslissen dat ze liever toch niet willen. Als Cookie een redelijk gemiddeld tot iets boven gemiddeld nest verwacht (waar ik een beetje van uit ga gezien de inschatting van de dierenarts en hoe dik ze nu is vergeleken met de vorige keer op deze termijn) komen we dan hopelijk mooi uit :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_199846449
Toch een zwangere dame in huis, tof!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199847356
Ben benieuwd
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_199872479
Al best een bolle buik, nu op dag 32:

Vergeleken met de foto's van vorig jaar vind ik dat ze echt wel dikker is al. Ben heel benieuwd hoeveel pups ze draagt...
  maandag 14 juni 2021 @ 07:26:58 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199876134
Zou dat net als bij mensen werken? De je vaak sneller toont?

Mooi wel in je vorige post over de kennismakingsgesprekken, je leest gewoon heel veel rust van jouw ervaring. O+
pi_199889892
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 07:26 schreef BE het volgende:
Zou dat net als bij mensen werken? De je vaak sneller toont?

Mooi wel in je vorige post over de kennismakingsgesprekken, je leest gewoon heel veel rust van jouw ervaring. O+
Ja dat werkt zeker zo, bij een volgend nest lubbert de boel allemaal sneller uit :') Dus het lijkt ook sneller duidelijk drachtig. Het is nu echt al onmiskenbaar als je haar ziet, en we zitten nog niet eens helemaal op 5 weken.

Foto van vanmiddag (met een appje bewerkt door een kennis):

Je kunt echt al zien dat haar buik een bolletje wordt.

En ja ik merk ook wat meer rust met de kennismakingen. Ze duren nog wel allemaal erg (te... :') ) lang; ik ben zo 2,5 uur kwijt voor elk gezin/stel dat langs komt. Vanochtend zelfs 3 uur, vanavond ruim 2,5. Maar de gesprekken gaan opzich wel soepel; we hebben een vaste lijst met vragen/onderwerpen die we allemaal aan bod laten komen in het gesprek. En ik heb er door ervaring nu het vertrouwen in dat we genoeg leuke mensen zullen hebben. Er zijn ondertussen nog twee extra aanmeldingen binnen gedruppeld van mensen die niet direct gereageerd hadden op de mail (maar wel nog binnen de gestelde termijn van een week) en die ook nog langs willen komen. En er heeft zich alweer iemand anders afgemeld die inmiddels een pup heeft en niet meer langs hoeft te komen.

Het zijn drukke dagen/weken de komende tijd om al die gesprekken te voeren. Maar het is een investering die we erg belangrijk vinden om zo zeker mogelijk te weten dat onze pups goed terecht gaan komen :)
pi_199921474
Chapeau voor jou Miss_Isis.

Heerlijk topic.
Werewolf
pi_200006981
Morgen alweer zes weken na de eerste dekking. Het gaat toch best snel allemaal. Cookie is voor haar termijn al echt best dik. De vruchtjes zijn nu ongeveer 4,5 centimeter ofzo, maar ze is al bijna net zo dik als tijdens de laatste dagen van haar vorige dracht.

We hebben ook de meeste kennismakingsgesprekken inmiddels gehad; nog maar 4 te gaan. We zijn echt verwend deze keer met heel veel leuke mensen waar het goed mee klikt. Nou hebben we tot nu toe altijd nog leuke mensen uit kunnen kiezen voor onze pups, maar deze keer hebben we er gewoon extra veel waarmee het bovengemiddeld goed klikt. Lastig kiezen straks... Ik hoop dat Cookie zoals het nu lijkt een mooi stel puppy's bakt waarmee we veel mensen blij kunnen gaan maken O+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:32:47 #115
386633 Adnap
I love Life !
pi_200008657
Wow dat is echt al een hele flinke puppy buik O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200081346
Cookie groeit goed zeg!

Fijn dat de gesprekken soepel verlopen en je goede vibes krijgt bij de mensen op je lijst!

Ik kijk uit naar een zomer vol met mini cookies O+ O+ O+
pi_200085691
Ik zie geen fotos
Werewolf
pi_200105162
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 03:07 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik zie geen fotos
Nee, dat komt omdat ik ze link vanaf Facebook en dat blijft maar beperkt zichtbaar helaas :{

Hier een paar nieuwe foto's van gisteren; Cookie was Heel Erg Zielig omdat ze heul veul honger had. Het arme dier. Ze krijgt al (ruim...) het dubbele van normaal, wat 'volgens het boekje' eigenlijk te veel is op dit moment in de dracht. Eigenlijk hoor je pas vanaf 5-6 weken dracht bij te gaan voeren, en dan tegen het eind horen ze geloof ik 1,5 keer hun normale portie te eten of zoiets. Maar ja, Cookie heeft dat boekje niet gelezen. En ik heb toch echt sterk het gevoel dat ze het nodig heeft, meer dan de vorige twee keer. Dus ik ga op gevoel maar mee in wat ze aangeeft, als ik kijk naar hoe groot haar buik inmiddels is snap ik haar eetlust wel.

Om het wel een beetje bij de weg te houden krijgt ze als aanvulling ook een half blik groente/fruit mix voor honden bij haar ontbijt (veel vulling en vezels, weinig calorieën) en als snack krijgt ze bv een rauwe wortel of snoepkomkommer oid. Maar ik kan merken dat vooral die wortel/komkommer niet zo Cookie's bedoeling is :') Gisteravond lag ze zo zielig te kreunen en piepen en voor zich uit te staren dat ik ben gezwicht en haar een stuk gedroogde kophuid heb gegeven. Daar was ze tevreden mee. Daarna had ze het van het fanatieke kluiven wel zo warm dat ze behoorlijk lag te hijgen. Toen heb ik haar een koelpack op haar bolle buik gelegd en wat koud water op haar buik gedept. Dat vond ze erg prettig en hielp haar goed afkoelen gelukkig.

Het is vandaag opnieuw zo warm, dus vanochtend zijn de dames al weer wezen zwemmen. Voor het zwemmen kreeg ze een rauw ei, daarna haar ontbijt. Nu ligt ze op haar rug naast mij op de bank te dutten. Hopelijk houdt ze het zo goed vol vandaag.

maandag 28 juni 2021 @ 10:54:05 #119
208890 June.
Seriously?
pi_200105299
Wat een buik alweer! Wanneer is ze uitgerekend? Of zeg je dat niet zo bij honden? :D
Shine bright like a diamond.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2021 @ 12:40:50 #120
13151 crew  Rewimo
pi_200106731
Beste buik hoor. Ik ben wel benieuwd hoeveel koekjes er dit keer gebakken worden ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_200108317
Aaaawww Cookie.
Werewolf
pi_200108905
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:54 schreef June. het volgende:
Wat een buik alweer! Wanneer is ze uitgerekend? Of zeg je dat niet zo bij honden? :D
Ja hoor, uitgerekend/uitgeteld is wel de gebruikelijke term :D Ze is komende woensdag precies 7 weken onderweg, geteld vanaf de eerste dekking. De draagtijd is 9 weken; 63 dagen geteld vanaf de ovulatie. Dus ik hou 14 juli (9 weken/63 dagen na de 1e dekking) aan als uitgerekende datum, maar ga er vanuit dat ze één of twee dagen eerder zal bevallen (de ovulatie is normaal gesproken voor de dekking, namelijk).

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Beste buik hoor. Ik ben wel benieuwd hoeveel koekjes er dit keer gebakken worden ;)
Ja, ik ben ook echt héél erg benieuwd. Het moeten er haast wel meer zijn dan de vorige keer, gezien hoe dik ze is.

Ik heb nog even overwogen om een afspraak te maken bij een echt heel goede echoscopist die heel precies kan tellen (dat is een kunst op zich, dus daarvoor moet je echt naar iemand die dat héél vaak doet), maar hoe later in de dracht hoe lastiger dat dan weer wordt. En dan zou ik ik Cookie mee moeten nemen naar een dierenkliniek, moet ze een half uur stil op haar rug liggen, en ben ik nog eens 90+ euro kwijt zijn alleen maar om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen... :') Da's natuurlijk niet echt nodig. Ik kan ook nog 2 weken wachten en dan zie ik vanzelf wat er uit komt. En hoeveel je er ook ziet op een echo (of, later in de dracht, een röntgenfoto), dat zegt maar weinig over hoeveel pups er daadwerkelijk levend ter wereld gaan komen. Puppysterfte rondom de bevalling is helaas normaal (tot 20% zelfs!). Dus ik kan maar beter gewoon geduld oefenen en afwachten. Hoewel ik dat behoorlijk lastig vind :')
pi_200109342
Hoeveel waren het de vorige keer ook al weer?
pi_200110453
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef Angelfrouk het volgende:
Hoeveel waren het de vorige keer ook al weer?
Toen 6, en nu... geen idee dus. De eigenaresse van Bryce (de aanstaande papa) gokt op 9 (ik spam haar helemaal plat met foto's natuurlijk, dus ze kan De Buik op afstand zien groeien). Ik heb precies 9 verschillend gekleurde halsbandjes klaar liggen, dus dat zou wat mij betreft helemaal goed zijn O-)

Zelf gok ik minimaal 8, en één of zelfs twee meer zou me ook nog niet direct verbazen. Ideale scenario zou wat mij betreft 8 of 9 (levende...) pups zijn, met 4 of 5 teefjes om uit te kiezen O+
pi_200114958
Zo leuk, ik merk dat ík al haast niet kan wachten tot het zo ver is en elke dag even hier kijk (niet dat het dan sneller gaat ofzo :') ) Dus ik snap wel dat jij nog véél benieuwder moet zijn M_I :D
pi_200116125
Oh wat spannend weer. Hopelijk vliegen de 2 weken om! Ben ook wel heel erg benieuwd!
Ik hoop dat er een mooi aantal mini cookies komen.

Als 20% overlijden ‘normaal’ is dan doet Cookie het erg goed! Gelukkig!

Ik ga aftellen hoor! *O*

Komt de puppycam ook weer online? Om de niet vakantiegangers de zomer door te helpen tijdens het werken? *)
pi_200125642
Uiteraard komt tzt ook weer de puppycam online! Ik zou niet meer zonder willen, de nieuwe eigenaren vinden het vaak heel erg leuk. En ik kreeg ook al verzoekjes van de mensen van vorige nesten die graag weer mee willen kijken :D

Gewoon omdat het kan, nog ff een foto van vanochtend in ons weiland :)

pi_200127310
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:54 schreef Miss_Isis het volgende:
Uiteraard komt tzt ook weer de puppycam online! Ik zou niet meer zonder willen, de nieuwe eigenaren vinden het vaak heel erg leuk. En ik kreeg ook al verzoekjes van de mensen van vorige nesten die graag weer mee willen kijken :D

Gewoon omdat het kan, nog ff een foto van vanochtend in ons weiland :)

[ afbeelding ]
O+
Werewolf
pi_200128158
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:36 schreef Lingue het volgende:
Oh wat spannend weer. Hopelijk vliegen de 2 weken om! Ben ook wel heel erg benieuwd!
Ik hoop dat er een mooi aantal mini cookies komen.

Als 20% overlijden ‘normaal’ is dan doet Cookie het erg goed! Gelukkig!

Ik ga aftellen hoor! *O*

Komt de puppycam ook weer online? Om de niet vakantiegangers de zomer door te helpen tijdens het werken? *)
Ik denk dat dit ook te maken heeft met de tijd en de aandacht die er in wordt gestoken door de eigenaren, in dit geval dus Miss_Isis.
Door goed op te letten bij de geboorte, er verstand van te hebben EN op tijd aan de bel te trekken wordt, denk ik, en hoop leed voorkomen.
pi_200137688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:59 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook te maken heeft met de tijd en de aandacht die er in wordt gestoken door de eigenaren, in dit geval dus Miss_Isis.
Door goed op te letten bij de geboorte, er verstand van te hebben EN op tijd aan de bel te trekken wordt, denk ik, en hoop leed voorkomen.
Nou, deels wel, misschien. Ik denk dat die cijfers van 20% misschien wat verouderd zijn; van de tijd dat je de volgende ochtend wel zag wat er bij de teef in de kennel lag, zeg maar. Maar sterfte rondom de geboorte is nog steeds echt wel gebruikelijk en niet altijd te voorkomen. En als fokker is het ook altijd de afweging tussen het welzijn van de (ongeboren) pup(s) en dat van de teef. Als je bij een kleine pauze in de bevalling direct een keizersnede doet voorkom je misschien een dood geboren pup. Maar een keizersnede is wel een operatie met een behoorlijk risico, en heeft behoorlijk invloed op het welzijn van de teef. Maakt het accepteren van de pups bv lastiger, melk komt minder goed op gang, etc. Dus is één extra levende pup dat dan waard?

Nori heeft in haar tweede nest een pup met misvormd schedeltje gekregen (anencefalie; pup was gelukkig dood geboren). En Cookie had bij haar eerste nest een achtste pup die, weliswaar helemaal perfect gevormd en prachtig fors op gewicht, toch dood ter wereld kwam. Dat soort dingen zijn niet te voorkomen, jammer genoeg. En ook pups die wel levend geboren worden kunnen bv een gespleten gehemelte hebben of een andere afwijking. Nu zijn er tegenwoordig wel fokkers die dat dan gaan proberen te redden en zo'n pup weken lang sondevoeding gaan geven en laten opereren etc. Maar daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

En andere oorzaken sterfte heb je ook nog. Een pup die niet wil groeien, ondanks bijvoeren toch achterblijft en dan ineens dood ligt. Of dat de teef per ongeluk een pup dood drukt als ze gaat liggen (bij sommige rassen gebruikelijker dan bij andere). Zelfs als je er 24u per dag met je neus bovenop zit en actief de groei van alle pups bijhoudt en probeert te zorgen voor optimale omstandigheden kunnen er dus nog altijd pups overlijden, helaas :{

Het hoort echt een beetje er bij; honden (en katten, varkens, etc) kiezen voor kwantiteit. Een groot nest jongen, zodat je er een paar 'voor het breken' hebt. Een fundamenteel andere voortplantingstactiek dan bv een koe of paard (of mens) die heel veel tijd en energie investeren in maar één jong.
pi_200223680
Nog een week voordat het ongeveer spannend wordt wanneer ze zal bevallen......

Hoe gaat het met Cookie en met aftellen Miss_Isis?
pi_200246331
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:53 schreef _flore het volgende:
Nog een week voordat het ongeveer spannend wordt wanneer ze zal bevallen......

Hoe gaat het met Cookie en met aftellen Miss_Isis?
Het gaat goed! Vandaag gaan we de werpkist opzetten en dergelijke. Altijd een hele verbouwing, maar wel een fijn idee als alles klaar staat. Cookie heeft het wel een beetje zwaar, ze heeft een heel volle buik en zucht en steunt behoorlijk. Ze heeft ook moeite met op de bank springen enzo, en als ze op de bank ligt kan ze niet echt makkelijk meer opstaan. Volgens mij ligt ze daar ook minder comfortabel nu, ze ligt nu vaak op de grond. Gelukkig werkt de temperatuur goed mee en is het niet meer zo benauwd warm, daar had ze toch wel een beetje last van.

Verder komt haar melk nu langzaam op gang. Nog niet echt overtuigend, hopelijk komt dat komende week nog want het is wel fijn als ze tijdens de bevalling al goed melk heeft voor de pups direct na de geboorte. En ik heb een week geleden de pups voor het eerst voelen bewegen, maar ondertussen voel ik het eigenlijk nog maar weinig. Ik denk mede doordat Cookie nu veel minder bij mij op schoot en naast me ligt en ik daardoor minder vaak even kan voelen. Maar ik heb ook het idee dat de pups gewoon meer op elkaar gepakt zitten dan bij het vorige nest.

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoeveel Cookie ondertussen is aangekomen, het zou me niet verbazen als dat misschien wel bijna 10 kilo is. Haar eetlust is in ieder geval nog altijd prima en ze werkt makkelijk een flinke portie voer weg. Ze oogt en voelt heel zwaar, maar ik kan haar nu ook niet meer makkelijk wegen. Ik wil haar niet meenemen naar de dierenarts of dierenwinkel om daar op de hondenweegschaal te gaan, en zelf optillen en op een gewone weegschaal wegen is niet meer fijn voor haar nu. Dus ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ze precies gegroeid is, en daarom ook nog geen extra indicatie hoeveel pups er geboren zouden kunnen worden. Gewoon nog maar een weekje geduld oefenen dus... Ik vind het wel weer spannend :)
pi_200249346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:12 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nou, deels wel, misschien. Ik denk dat die cijfers van 20% misschien wat verouderd zijn; van de tijd dat je de volgende ochtend wel zag wat er bij de teef in de kennel lag, zeg maar. Maar sterfte rondom de geboorte is nog steeds echt wel gebruikelijk en niet altijd te voorkomen. En als fokker is het ook altijd de afweging tussen het welzijn van de (ongeboren) pup(s) en dat van de teef. Als je bij een kleine pauze in de bevalling direct een keizersnede doet voorkom je misschien een dood geboren pup. Maar een keizersnede is wel een operatie met een behoorlijk risico, en heeft behoorlijk invloed op het welzijn van de teef. Maakt het accepteren van de pups bv lastiger, melk komt minder goed op gang, etc. Dus is één extra levende pup dat dan waard?

Nori heeft in haar tweede nest een pup met misvormd schedeltje gekregen (anencefalie; pup was gelukkig dood geboren). En Cookie had bij haar eerste nest een achtste pup die, weliswaar helemaal perfect gevormd en prachtig fors op gewicht, toch dood ter wereld kwam. Dat soort dingen zijn niet te voorkomen, jammer genoeg. En ook pups die wel levend geboren worden kunnen bv een gespleten gehemelte hebben of een andere afwijking. Nu zijn er tegenwoordig wel fokkers die dat dan gaan proberen te redden en zo'n pup weken lang sondevoeding gaan geven en laten opereren etc. Maar daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

En andere oorzaken sterfte heb je ook nog. Een pup die niet wil groeien, ondanks bijvoeren toch achterblijft en dan ineens dood ligt. Of dat de teef per ongeluk een pup dood drukt als ze gaat liggen (bij sommige rassen gebruikelijker dan bij andere). Zelfs als je er 24u per dag met je neus bovenop zit en actief de groei van alle pups bijhoudt en probeert te zorgen voor optimale omstandigheden kunnen er dus nog altijd pups overlijden, helaas :{

Het hoort echt een beetje er bij; honden (en katten, varkens, etc) kiezen voor kwantiteit. Een groot nest jongen, zodat je er een paar 'voor het breken' hebt. Een fundamenteel andere voortplantingstactiek dan bv een koe of paard (of mens) die heel veel tijd en energie investeren in maar één jong.
Interessant verhaal Miss. Je vertelt altijd zo uitgebreid en doordacht.

Ben je trouwens niet bang dat negen bandjes te weinig is :P ?
pi_200249718
Ach gossie, arme cookie! Ik ben ook zoooo benieuwd hoeveel pups ze met zich mee zeult! Nog heel eventjes wachten...
Bij mensen is het ook zo dat de baby aan het einde van de zwangerschap minder bewegingsvrijheid heeft, dus het verbaast me niet dat je de pups bij cookie ook minder goed voelt nu. Anders zou ze een nog bollere buik moeten hebben :')

Hoe weet je of er al melkproductie is?

Gaat Cookie nu eigenlijk nog mee wandelen met de andere honden? Of is het leven nu al zo vermoeiend dat het bij een plasje in de tuin blijft? En speelt ze bijvoorbeeld nog? Ik ben heel benieuwd :)
pi_200250644
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:12 schreef Tegan het volgende:

[..]

Interessant verhaal Miss. Je vertelt altijd zo uitgebreid en doordacht.

Ben je trouwens niet bang dat negen bandjes te weinig is :P ?
Dankjewel :) En nou... Ik hoop wel dat het genoeg is hoor! Cookie heeft precies 9 tepels dus het lijkt me handig als het niet meer pups dan dat zouden worden. En ook gezien het stukje over pupsterfte enzo denk ik dat ik het wel ga redden met 9 bandjes. In geval van 'nood' heb ik nog wel meer halsbandjes in de kast liggen, en moet ik gewoon even een extra touwtje/bandje er bij haken voor de eerste dagen. Of er blijft er eentje een paar dagen zonder touwtje. We redden ons wel denk ik 8-)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:45 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ach gossie, arme cookie! Ik ben ook zoooo benieuwd hoeveel pups ze met zich mee zeult! Nog heel eventjes wachten...
Bij mensen is het ook zo dat de baby aan het einde van de zwangerschap minder bewegingsvrijheid heeft, dus het verbaast me niet dat je de pups bij cookie ook minder goed voelt nu. Anders zou ze een nog bollere buik moeten hebben :')

Hoe weet je of er al melkproductie is?

Gaat Cookie nu eigenlijk nog mee wandelen met de andere honden? Of is het leven nu al zo vermoeiend dat het bij een plasje in de tuin blijft? En speelt ze bijvoorbeeld nog? Ik ben heel benieuwd :)
Wat melkproductie betreft, ehh... dat check ik door te proberen of ik een druppel melk uit haar tepel(s) kan krijgen :') ):O Het zegt overigens lang niet alles hoor want het kan best pas tijdens de bevalling op gang komen.

Cookie speelt momenteel niet meer, en ze vindt het ook niet zo leuk als de andere honden naar haar idee te druk spelen. Ze vindt dat iedereen maar net zo rustig moet doen als zij en anders gaat ze mopperen :')

Ze gaat ook niet meer echt mee ergens naartoe; ze is snel moe en wil veel liggen, dus ik laat haar maar een beetje met rust. Trainen doen we al sinds de dekking niet meer, en contact met andere honden vermijden we ook (afgelopen zaterdag kwam puppy Roze uit het vorige nest even op bezoek, maar toen ging Cookie ook niet mee). Vorige week is ze wel mee geweest om even lekker te zwemmen, maar dat was het wel. Wij hebben vrij veel ruimte buiten om huis waar de honden de hele dag kunnen lopen als ze dat willen, dus ze brengt haar tijd voornamelijk gewoon op ons eigen erf door. Soms gaat ze even gezellig mee de straat op om een stukje te wandelen maar ze heeft niet echt veel behoefte meer om iets te doen. Ik heb het idee dat ze deze keer ook wel eerder moe is/het wat zwaarder heeft dan de vorige twee keer.

En... de kist staat!

Inspectie:

Even proefliggen, nanny's Lily en Frummel houden toezicht:

Hij is weer goedgekeurd.

En deze rolmops was er bijna niet uit te slaan... Volgens mij kan zij zich nog herinneren dat er de vorige keer allemaal lieve puppy's in de kist lagen
pi_200256102
Aaaawww Frummel. Hoe gaat het met Puckje?

Spannend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinnenmutske op 08-07-2021 11:31:37 ]
Werewolf
pi_200263115
Met Puckje gaat het ook prima, ze is al best oud (12 geworden in mei) en ze haat alles wat met puppy's te maken heeft :') dus ze kijkt niet naar de kist en negeert alle puppy-gerelateerde verbouwingen hier in de woonkamer vakkundig :D Straks als er pups zijn en ze lopen los dan zal ze wel weer meer haar toevlucht gaan zoeken in het huis van mijn ouders. Daar is ze veilig :')
  vrijdag 9 juli 2021 @ 08:34:02 #138
386633 Adnap
I love Life !
pi_200278437
Ohhh de kist staat al !! Komt er ook weer een camera (pleeeaaassseee) ? O-) O-) O-) O-) :Y :Y :Y :Y :Y
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 juli 2021 @ 09:17:22 #139
13151 crew  Rewimo
pi_200278846
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:34 schreef Adnap het volgende:
Ohhh de kist staat al !! Komt er ook weer een camera (pleeeaaassseee) ? O-) O-) O-) O-) :Y :Y :Y :Y :Y
Dat x10 w/
pi_200279939
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:34 schreef Adnap het volgende:
De camera staat er al! Zeer vakkundig en stabiel geïnstalleerd op een krabton van de katten met daar bovenop een klein kinderstoeltje :')

Hij moet alleen nog even met één of ander snoer verbonden worden met de... ehh... router? Denk ik? In ieder geval, dat snoer is om de verbinding beter te maken want met alleen wifi hapert het beeld te erg en valt het soms uit. En dan moet er nog weer een abonnement worden afgesloten op de streamingservice en dan moet het nog geregeld worden dat het (weer) zichtbaar wordt op onze site. Maar dat soort technische details delegeer ik allemaal graag naar mijn man want ik heb er de ballen verstand van :') Hij zou het dit weekend regelen, dus hopelijk gaat het op tijd lukken :) Zodra het zo ver is was ik iig wel van plan hem weer aan te zetten zodat er mee gekeken kan worden.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:30:24 #141
208890 June.
Seriously?
pi_200280994
Leuk!
Shine bright like a diamond.
pi_200281656
Oh heel leuk!
pi_200293262
Ooeh puppycam O+
pi_200301592
Jeuj Puppycam!!
pi_200301608
Bedankt dat we weer mee mogen genieten!
pi_200303204
Nou, kleine kink in de kabel, de camera doet het niet meer :') er is een nieuwe onderweg, die zou morgen bezorgd moeten worden dus hopelijk nog op tijd.

Maar om het extra spannend te maken is Cookie vanavond al vrij onrustig, veel aan het hijgen, zwaar ademhalen, en daarnet ging ze buiten een groot gat graven... Ik zie nog geen slijmverlies en ze is ook nog niet echt zo extreem onrustig/pieperig als 'normaal' bij een aanstaande bevalling. Maar er is wel duidelijk wat gaande. Ik maak me lichtelijk zorgen want het is nog wel best vroeg. Komende dinsdag is het pas dag 63 na de eisprong. Maar het zou maar zo kunnen dat ze toch nog ietsje eerder komen... Opzich zouden de pups nu levensvatbaar moeten zijn. Maar het is beter natuurlijk als ze nog even een paar dagen extra 'af kunnen bakken'.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 20:15:43 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200303331
^O^
Duimen dan maar :P
Jammer van de camera. Heeft Frummel 'm gesloopt?
Mooi dat je zoveel moeite doet. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 20:22:14 #148
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_200303412
Och joh! Dat zou vroeg zijn!
pi_200303422
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 20:07 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, kleine kink in de kabel, de camera doet het niet meer :') er is een nieuwe onderweg, die zou morgen bezorgd moeten worden dus hopelijk nog op tijd.

Maar om het extra spannend te maken is Cookie vanavond al vrij onrustig, veel aan het hijgen, zwaar ademhalen, en daarnet ging ze buiten een groot gat graven... Ik zie nog geen slijmverlies en ze is ook nog niet echt zo extreem onrustig/pieperig als 'normaal' bij een aanstaande bevalling. Maar er is wel duidelijk wat gaande. Ik maak me lichtelijk zorgen want het is nog wel best vroeg. Komende dinsdag is het pas dag 63 na de eisprong. Maar het zou maar zo kunnen dat ze toch nog ietsje eerder komen... Opzich zouden de pups nu levensvatbaar moeten zijn. Maar het is beter natuurlijk als ze nog even een paar dagen extra 'af kunnen bakken'.
Oh dat is wel even spannend dan. Hopelijk blijven de pups toch nog even binnen.
Succes met je marathon die wrs nu gaat beginnen!

Jammer van de camera.
pi_200303525
Oeh, spannend. Hopelijk blijven de pups nog even zitten. Al betekent dat evengoed wel dat Cookie en jij zware dagen hebben.

Bevallen honden niet wat eerder bij een groot nest?
pi_200304877
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
^O^
Duimen dan maar :P
Jammer van de camera. Heeft Frummel 'm gesloopt?
Mooi dat je zoveel moeite doet. ^O^
Haha nee Frummel was onschuldig (wat dit betreft dan.. :') ). Volgens mijn man had het iets te maken met de leeftijd van de camera (inmiddels 10 jaar oud) en de app voor bediening die vernieuwd was en de browser die het niet meer kon ondersteunen of zoiets. En er was ook iets met het IP adres en de camera die geen verbinding kon maken ofzo. In ieder geval, het was niet echt fysiek kapot maar blijkbaar kon hij de camera niet meer bedienen en moest er daarom een nieuwe komen. Hoe en wat precies is mij niet geheel duidelijk vrees ik :') Hij vertelde me heel optimistisch dat de nieuw bestelde camera in no time aangesloten zou moeten kunnen worden, kwestie van een stekker er in en het zou moeten werken, blijkbaar. Ik ben ietwat sceptisch, maar hopelijk klopt dat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 20:32 schreef _flore het volgende:
Oeh, spannend. Hopelijk blijven de pups nog even zitten. Al betekent dat evengoed wel dat Cookie en jij zware dagen hebben.

Bevallen honden niet wat eerder bij een groot nest?
Ja, bij een groot nest kunnen ze wat eerder bevallen. Meestal niet veel eerder dan 62 dagen na ovulatie (vandaag is Cookie op 60 dagen na ovulatie), maar het kan wel.

Ik ben van plan om vannacht nog wel te gaan slapen, Cookie is heel duidelijk normaal gesproken als ze iets wil dus ik ben vrij zeker dat ik haar wel zal horen blaffen als ze iets nodig heeft in de nacht. Hopelijk kan ik nu nog even goed slapen, als het feest dan morgen (overdag of 's nachts) losbarst kan ik tenminste wakker blijven.
pi_200309165
Wat spannend weer! En zo leuk hoe je ons meeneemt in het hele proces. Dit topic is altijd een lichtpuntje :)
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_200311398
Nou, de nieuwe camera is er, en hij is op tijd *O* En hij doet het zelfs al. Al is er nu nog weinig te zien, behalve af en toe een voorbijganger. Ik verwacht pas vanavond/vannacht enige actie.

Maar voor nu alvast de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200314031
Langzaam komt er een beetje schot in de zaak. Zojuist tijdens het zoveelste rondje buiten (en ik geloof wel de 20ste keer poepen) verloor ze slijm. Het gaat nu eindelijk de goede kant op. Hopelijk toch vanavond/vannacht nog puppy's.
  zondag 11 juli 2021 @ 17:19:58 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200314586
Jeej!!’ *O* Go Cookie! *O*
  zondag 11 juli 2021 @ 17:27:15 #156
254196 ChocoFan
Middlebie!
pi_200314732
Ik zet net ff de cam aan om er een bladwijzer van te maken, komt je dochter er voor staan en steekt haar tong uit, hilarisch _O- Heel veel succes komende dagen en weken weer, ik ben een stille lurker verder maar vond dit te grappig om niet te zeggen. _O-
pi_200315098
quote:
17s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:27 schreef ChocoFan het volgende:
Ik zet net ff de cam aan om er een bladwijzer van te maken, komt je dochter er voor staan en steekt haar tong uit, hilarisch _O- Heel veel succes komende dagen en weken weer, ik ben een stille lurker verder maar vond dit te grappig om niet te zeggen. _O-
:') Ja dat doen ze... Ze weten dat mijn man ook kijkt naar de camera soms (hij was bezig met instellen) en dan vergeten ze even dat er ook andere mensen mee kunnen kijken :')

Voor de liefhebbers nu een (lapjes)poes in beeld, onze Ella. En de oplettende kijker ziet misschien dat Ella, net als Cookie, ook een aardig bol buikje heeft....

Wij hebben altijd meerdere poezen (tot voor kort 5, op het moment nog 4) en die worden altijd direct na de eerste krolsheid gesteriliseerd. Maar voor deze ene keer heb ik mij door mijn moeder en de kinderen over laten halen om toch voor één keer een nestje kittens geboren te laten worden. Onze oudste poes Taya hebben we nog niet zo lang geleden in laten slapen en toen Lily op diezelfde dag ook leeg bleek te zijn ben ik gezwicht. Het is eigenlijk tegen mijn principes, maar goed... In dit geval hebben we dus toch de keuze gemaakt Ella's sterilisatie uit te stellen. Dus wij verwachten niet alleen nu de pups van Cookie, maar volgend weekend ongeveer ook kittens van Ella. Die zullen misschien ook wel af en toe op de cam voorbij gaan komen.
pi_200315814
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:45 schreef Miss_Isis het volgende:

volgend weekend ongeveer ook kittens van Ella. Die zullen misschien ook wel af en toe op de cam voorbij gaan komen.
Oh, dat vinden we helemaal niet erg hier *) O+ Ook als er foto's voorbij komen in dit topic dan zou ik daar best mee kunnen leven hoor :Y
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_200316047
❤❤puppies❤❤kittens❤❤

Dat wordt heeeeel veel foto's spammen ❤❤
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_200318826
Puppies en kittens. Ik ben zo jaloers :D
  zondag 11 juli 2021 @ 21:57:25 #161
254196 ChocoFan
Middlebie!
pi_200319895
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:45 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

:') Ja dat doen ze... Ze weten dat mijn man ook kijkt naar de camera soms (hij was bezig met instellen) en dan vergeten ze even dat er ook andere mensen mee kunnen kijken :')

Voor de liefhebbers nu een (lapjes)poes in beeld, onze Ella. En de oplettende kijker ziet misschien dat Ella, net als Cookie, ook een aardig bol buikje heeft....

Wij hebben altijd meerdere poezen (tot voor kort 5, op het moment nog 4) en die worden altijd direct na de eerste krolsheid gesteriliseerd. Maar voor deze ene keer heb ik mij door mijn moeder en de kinderen over laten halen om toch voor één keer een nestje kittens geboren te laten worden. Onze oudste poes Taya hebben we nog niet zo lang geleden in laten slapen en toen Lily op diezelfde dag ook leeg bleek te zijn ben ik gezwicht. Het is eigenlijk tegen mijn principes, maar goed... In dit geval hebben we dus toch de keuze gemaakt Ella's sterilisatie uit te stellen. Dus wij verwachten niet alleen nu de pups van Cookie, maar volgend weekend ongeveer ook kittens van Ella. Die zullen misschien ook wel af en toe op de cam voorbij gaan komen.
Ja zo zijn kinderen, leuk hoor. _O- O+
En ook nog een zwangere poes *O* , wat leuk, rust nog maar even goed uit zolang het kan ja want binnenkort allemaal jong grut wat rond gaat lopen en slopen. :P Wel heerlijk knuffelen met alles. O+ Ik hoop iig dat het goed gaat verlopen allemaal en fijn dat we weer mogen meeleven met jullie en de diertjes. *;
pi_200320040
Zo plottwist kittens. Wanneer verwacht je die bevalling? En hoeveel weken blijven die in het nest?
pi_200321554
nou, ik zie ineen daar 6 of 7 pups.. dus gefeliciteerd!

[ Bericht 18% gewijzigd door Captain_Ghost op 11-07-2021 23:36:58 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_200321600
Ik zag een puppy langs komen *O* *O* , gaat het goed miss_isis?
pi_200321602
Wow wat snel ineens..

❤❤puppies❤❤
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_200321747
Wauw. Was er iets van te zien op de cam? Ik heb het gemist.

Ik zie 7 bandjes...
pi_200321827
Ah we zijn deze keer vergeten te raden hoeveel pups, welke kleuren en welke geslachten enzo.

Ik raad vier jongens en drie meiden O+ .
  zondag 11 juli 2021 @ 23:38:41 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200322687
Wait what??? :o gemist? :o
Gefeliciteerd Miss_Isis! *O*
pi_200322897
Allemaal puppy’s ineens en Cookie die de EK-finale ligt mee te kijken :D
  zondag 11 juli 2021 @ 23:49:02 #170
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_200323076
Hieperdepiep hoera! *O*
pi_200323926
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:45 schreef Jentin het volgende:
Allemaal puppy’s ineens en Cookie die de EK-finale ligt mee te kijken :D
Aangezien Italië wedstrijd won, krijgen alle puppy Italiaanse namen?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_200324059
Poeh. Nou. Dat was me de avond wel. Ja, er zijn pups, 6 levendige zwarte kleintjes en één ehh, niet zo levendig.

Cookie verloor sinds 18u groen vruchtwater, en het duurde tot 19u voordat ze begon te persen. Ook dat persen zette niet door, het bleef een beetje half/half, en ze werd steeds onrustiger maar er kwam niets. Rond 20u was er nog steeds niets en de groene uitvloeiing was ondertussen dikke groene drab geworden. Cookie was naar buiten gegaan en was ondertussen aan het piepen en heel fanatiek een kuil aan het graven onder een struik en takken aan het kapot trekken. Persen zette nog steeds niet echt door en er was nog niets voelbaar in het geboortekanaal.

Uiteindelijk daarom besloten om de dierenarts te bellen om 20.10 want ik had sterk het gevoel dat het niet goed zou komen. De dierenarts stelde nog voor om oxytocine te spuiten, maar als er nog geen enkele pup geboren is en je niet weet of er wel eentje goed voor/in het geboortekanaal ligt, kan dat behoorlijk risicovol zijn. Dat heb ik dus afgeslagen en aangegeven dat het imo een keizersnede moest worden. Dus hup met manlief en moeder (en Cookie en een wasmand vol dekens/handdoeken) in de auto naar de kliniek. Daar aangekomen opperde de dierenarts van dienst nog om anders calcium te spuiten en maar even af te wachten maar ook daar had ik geen goed gevoel bij. Dus werd het een keizersnede.

Cookie ging onder zeil, de buik ging open en toen bleek dat er een dikke en een klein pupje tegelijk voor de uitgang lagen. Volgens de dierenarts die de keizersnede deed hadden ze een 'voorrangsprobleem'. De kleine was super pittig en levendig, maar de dikke was al helemaal slap. We hebben hem heel lang geprobeerd te wrijven om hem aan de praat te krijgen, hij heeft een paar snufjes respiboost gehad voor de ademhaling, een prikje om uit de verdoving te komen, en heeft ook even aan het zuurstof gelegen, maar echt levendig hebben we hem niet gekregen. Hij is nog niet helemaal dood nu, hij doet af en toe zijn bek open, maar beweegt verder niet en maakt geen geluid. Hij ligt nu tussen de andere pups onder de warmtelamp met de verwachting dat hij zo zal overlijden.

In totaal zijn er 7 pups geboren, waarvan dus eentje het naar verwachting niet zal halen. De andere zes doen het tot nu toe heel goed, zijn levendig en hebben daarnet allemaal een poging tot drinken gedaan (met de nodige hulp bij het aanleggen). Het zijn in totaal 5 teefjes en 1 reu (en die dikke is/was ook een reu). De kleine die samen met het ene reutje voor de uitgang lag is de kleinste van het nest, maar super fanatiek.

Cookie is ondertussen doodmoe van alles en nog enigszins onder invloed van de verdoving. Ze heeft een placenta gegeten (ik heb er speciaal eentje mee genomen naar huis) en toonde -nog helemaal dizzy- toch al interesse in de pups. Ik hoop dat ze ze goed accepteert zodra ze straks wat wakkerder is. Vannacht blijf ik bij haar om op te letten dat ze niet verdoofd en al een pup plet, dat ze niet in de war raakt bij het uitwerken van de narcose, en dat alle pups goed drinken. Morgenochtend lost mijn man me af en kan ik hopelijk eindelijk douchen en bijslapen.
pi_200324124
Oei wat heftig! Wat een goede beslissing van je! Hopelijk komt ze goed bij en is ze dan weer helemaal zichzelf en blij met de pups O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_200324215
Ach wat een avond hebben jullie gehad. Lief dat je dacht aan ons updaten!

Ik hoop dat Cookie voorspoedig hersteld en dat de pups goed groeien!

Succes vannacht.
pi_200324356
Och jeetje. Ik vroeg me al af of alles wel goed was, want vond Cookie zo stilliggen.

De pups op een rijtje nu aan het drinken ziet er wel heel lief uit O+
  maandag 12 juli 2021 @ 00:24:14 #176
254196 ChocoFan
Middlebie!
pi_200324360
Ach jeej wat een avond, waarschijnlijk veel emoties ook, sterkte. Oh en inderdaad lief dat we toch een update hebben gekregen. O+
pi_200324392
Ach die staartjes tijdens het drinken, zo zoet.
  maandag 12 juli 2021 @ 00:27:26 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200324398
Oh nee… -O- Wat heftig! En wat heb je het goed aangevoeld! :*
Hopelijk heeft Cookie de komende dagen niet al te veel last van de wond.

Sterkte vannacht!
  maandag 12 juli 2021 @ 00:28:27 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200324415
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:03 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Aangezien Italië wedstrijd won, krijgen alle puppy Italiaanse namen?
Pinocchio thema?
pi_200324772
Goh ik ben sprakeloos maar blij voor Cookie.

Neem me het aub niet kwalijk maar moet steeds aan Cookie Monster denken :@
Werewolf
pi_200324945
Nog een paar foto's van vandaag (ehh, gisteren inmiddels).

In de middag tijdens de weeën, steun zoeken bij Lily:

Mee in de auto opweg naar de dierenarts

prikje gehad, bijna in slaap

onderweg naar de operatietafel

geïntubeerd en op de operatietafel

dan heb ik ook nog foto'svan tijdens de keizersnede maar daar staat de dierenarts bij op dus dat doen we maar niet :')

in ieder geval, dit was het resultaat O+

We hebben echt geluk, Cookie is als vanouds super lief en zorgzaam voor de pups. Ze poetst ze heel goed, laat ze uitgebreid drinken, haar melk schiet goed toe, en ze wil er het liefst héél dichtbij zijn. Allemaal niet vanzelfsprekend na een keizersnede, dus we zijn ons er extra van bewust hoeveel geluk we hebben met haar O+ zelfs half stoned is ze nog een super moeder O+

Namen worden trouwens automerken; lang verhaal maar komt er op neer dat ik onze pup Lexus (roepnaam Lexi) wil noemen, dus ja, thema automerken dus :-)

Oh ja en de camera (zal de link nog even delen, hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt uit te zijn. Ik weet niet waarom of hoe dat kan, ik vraag manlief morgen wel even er naar te kijken.
pi_200325032
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 02:16 schreef Miss_Isis het volgende:
Nog een paar foto's van vandaag (ehh, gisteren inmiddels).

In de middag tijdens de weeën, steun zoeken bij Lily:

[ afbeelding ]

Mee in de auto opweg naar de dierenarts

[ afbeelding ]

prikje gehad, bijna in slaap

[ afbeelding ]

onderweg naar de operatietafel

[ afbeelding ]

geïntubeerd en op de operatietafel

[ afbeelding ]

dan heb ik ook nog foto'svan tijdens de keizersnede maar daar staat de dierenarts bij op dus dat doen we maar niet :')

in ieder geval, dit was het resultaat O+

[ afbeelding ]

We hebben echt geluk, Cookie is als vanouds super lief en zorgzaam voor de pups. Ze poetst ze heel goed, laat ze uitgebreid drinken, haar melk schiet goed toe, en ze wil er het liefst héél dichtbij zijn. Allemaal niet vanzelfsprekend na een keizersnede, dus we zijn ons er extra van bewust hoeveel geluk we hebben met haar O+ zelfs half stoned is ze nog een super moeder O+

Namen worden trouwens automerken; lang verhaal maar komt er op neer dat ik onze pup Lexus (roepnaam Lexi) wil noemen, dus ja, thema automerken dus :-)

Oh ja en de camera (zal de link nog even delen, hier:
SPOILER
lijkt uit te zijn. Ik weet niet waarom of hoe dat kan, ik vraag manlief morgen wel even er naar te kijken.
Aww Cookie
Werewolf
  maandag 12 juli 2021 @ 06:54:35 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200325139
Aaahw, die foto met Lily! O+
pi_200325154
Fijn dat het allemaal behoorlijk goed afgelopen is :Y. Goed gehandeld, een flinke dosis ervaring is toch fijn om te hebben blijkt maar weer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200325464
Wat een nacht :o

Ik meende gisteravond al dat er wat gaande was, zag je zitten met een hijgende Cookie. Maar daarna de mand leeg dus tja.
Hopelijk redt zwak pupje het, maar zo te lezen heeft de bevalling toch wel schade gedaan.
En wat een rijkdom aan teefjes! Zat om uit te zoeken voor jullie :P
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200325526
Oef, dat is best heftig. Wel gefeliciteerd met de pups.

SPOILER
pi_200325674
Ik maakte me ook zorgen toen jullie zo lang weg waren. Wat een heftige avond voor jullie :*

fijn dat jullie de goede beslissingen hebben kunnen nemen, ik hoop dat Cookie gauw kan genieten van de kleintjes O+
pi_200325709
Jemig wat lijkt me dat moeilijk zeg. :{ Gelukkig doet Cookie 't kneitergoed, dat is in ieder geval fijn. O+
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 12 juli 2021 @ 08:32:35 #189
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200325760
Jeetje wat heftig!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 12 juli 2021 @ 08:57:29 #190
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200325985
Echte voetbalfans, dacht ik gisteravond. :P
Mooi dat het allemaal goed lijkt te gaan!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 12 juli 2021 @ 09:46:02 #191
386633 Adnap
I love Life !
pi_200326461
oh kijk je even niet en dan zijn er 7 pups !!
Oke, 6 levende en een iets minder levendig.

dan ik ga nu even cam kijken.
I live life, i love life
  maandag 12 juli 2021 @ 09:52:16 #192
386633 Adnap
I love Life !
pi_200326518
Je man zit braaf bij het kraamnest :D Leuk om te zien weer.
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juli 2021 @ 10:01:10 #193
13151 crew  Rewimo
pi_200326618
Jeetje, wat onverwacht, en wat een goede beslissing dus, die keizersnee. * Rewimo naar de webcam
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 juli 2021 @ 10:25:19 #194
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200326883
Cookie lijkt me erg onrustig, die arme ziel snapt mss niet goed wat haar is overkomen ofzo ? En de narcose werkt mss nog na ? :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_200326935
Ach, wat een heftige nacht. Maar fijn dat het goed is afgelopen, en dat je je ervaring en gevoel kon laten leiden. Hopelijk knapt Cookie snel weer op. Ze ziet er op de cam best goed uit, de pups liggen lekker te drinken nu.
pi_200326972
Beetje jammer dat de meneer voor de pups zit :P

Hoe is het met kwakkelpup?
pi_200327411
Wat lief dat dochterlief oud genoeg is om ook een beetje mee te helpen.
pi_200327497
Ach, zo te zien nog maar zes pupjes ;(
  maandag 12 juli 2021 @ 11:19:15 #199
386633 Adnap
I love Life !
pi_200327569
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ach, zo te zien nog maar zes pupjes ;(
ja ik telde er ook zes helaas :'(
I live life, i love life
pi_200329969
die staartjes O+