Voor zover ik weet inderdaad kraamzorg en kinderopvang zsm regelen. Verder volgens mij niet, maar misschien mis ik dan dus ook ietsquote:Op dinsdag 4 mei 2021 10:26 schreef Debsterr het volgende:
Kraamzorg had in eerste instantie ook geen plek, extra nadeel van richting de feestdagen uitgerekend zijn. Maar nu toch wel dus die aanmelding is rond.
Zie ik nog andere heel obvious dingen over het hoofd qua aanmelden?
Oh wow, ik ben blij dat ik gisteren met 4 weken dan al aan mocht meldenquote:Op dinsdag 4 mei 2021 09:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik kon gisteren pas aanmelden voor kinderdagverblijf, m'n eerdere aanmelding werd geweigerd want nog geen 3 maanden zwanger. Dus. Ja mevrouw, met geluk hebben we volgend jaar zomer plek. Met pech in september. En dat is al met voorrang omdat uw zoontje al hier zit.
![]()
.
![]()
Ik ga maar op zoek naar een gastouder voor de tussenliggende periode.
Ja klopt, maar zo snel had ik stiekem niet verwacht. Bij de eerste had ik niet eens echt een buik tot een week of 26quote:Op dinsdag 4 mei 2021 09:52 schreef Debsterr het volgende:
@:eponine gaat allemaal sneller bij de 2e toch?
@:TheGirlNextDoorvoor de chagrijnigheid!
Dat kan natuurlijk niet hčquote:Op maandag 3 mei 2021 16:10 schreef SQ het volgende:
sorry, ik ben helemaal geen mod meer hierIk schiet nog automagisch in die modus.
Is dit een verkapte aankondiging of heb ik helemaal iets gemist?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 10:16 schreef onomatopee het volgende:
Pfff aanmeldingen voor kdv's... Hier met 5/6 weken aangemeld, straks extra lang verlof en nog is het de vraag of baby vanaf de gewenste datum terecht kan. Dat is inclusief broertjes/zusjes-voorrang. Maar dat was te verwachten, mijn jongste middelste (![]()
) kan sowieso in 2021 nog niet voor een derde dag terecht en wordt dit jaar 2. Wij zijn nu dus aan het oriënteren op opvang aan huis voor die derde dag.
Kraamzorg is hier ook druk, aangemeld rond week 6 (op aanraden van de vk) en er is plek, maar waarschijnlijk niet alle uren.
Gelukkig is de basisschool en bso vooralsnog geen probleem ivm oudste die daar al zit
Misschien is de stad juist beter dan een dorp? I.v.m. meer aanbod/locatiemogelijkheden?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:09 schreef Keroppi het volgende:
Qua kraamzorg/verloskunde had ik wel geleerd om me snel aan te melden. Kinderopvang valt me gelukkig alles mee, ondanks dat we in een grote stad wonen kreeg ik destijds ruim voor de geboorte bij beide opties te horen dat er plek was.
Nu gaan we van de zomer binnen de stad verhuizen, maar door dit soort verhalen werd ik wel zenuwachtig, maar het is weer gelukt
Zelfde hier. Ik heb na de 11 weken echo de kraamzorg en KDV geregeldquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:21 schreef Mango91 het volgende:
Wat fijn dat de echo goed was! Maar jammer dat je het geslacht niet kon zien.
Wij hebben na de 11 weken echo direct de kraamzorg gebeld. De eerste zat vol (is een hele kleine organisatie) en bij de tweede konden we terecht. Ik had niet de behoefte om het eerder te regelen voor het geval de echo niet goed zou zijn. Gelukkig in onze omgeving ook niet nodig.
Kinderopvang hadden we rond kerst besproken en starten we in september op onze voorkeurslocatie en dagen.
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:11 schreef VKV het volgende:
Vannacht om 4.35 uur is onze dochter V.ienna geboren![]()
4125 gram schoon aan de haak! Lijkt echt heel erg op haar grote broer.
Na wat rommelen gisteravond had ik vanaf 1.00 uur weeën om de 5 minuten, toen ik in bed lag. Om 2.30 uur maar het ziekenhuis gebeld en m'n tante om op J. op te passen. Toen ik uit bed ging om me aan te kleden, kreeg ik spontaan weeën om de 2 ā 3 minuten en veel heftiger. In de auto naar het ziekenhuis zelfs nog een soort perswee gehad dus ik dacht omg dat wordt een vluchtstrookbevalling
Het scheelde niet heel veel. Om 3.30 uur in het ziekenhuis met 4 cm ontsluiting en een uur later is ze dus geboren.
Heftig maar oh wat zijn we gelukkig en trots. En zo blij met de geboortedatum! Iedereen de vlag uit
Hoe was het?quote:
De echo was helaas nog niet helemaal duidelijk. Of ik ben niet zo ver als we dachten (6 weken 3 dagen ipv 7 weken 5 dagen) of het is niet in orde. Volgende week woensdag 20:00 uur weer een echo. Duimen dat het dan mooi gegroeid is en het hartje sneller klopt.quote:
Spannend. Ik ga meeduimen voor je!quote:Op woensdag 5 mei 2021 19:55 schreef Debsterr het volgende:
[..]
De echo was helaas nog niet helemaal duidelijk. Of ik ben niet zo ver als we dachten (6 weken 3 dagen ipv 7 weken 5 dagen) of het is niet in orde. Volgende week woensdag 20:00 uur weer een echo. Duimen dat het dan mooi gegroeid is en het hartje sneller klopt.
Succes morgen Lily! Hopelijk ben je na de echo weer wat geruster.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:13 schreef _Lily_ het volgende:
VKV wat heerlijk dat het zo snel en goed is gegaan! Hartelijk gefeliciteerd
En een prachtige naam, oprecht
Debster ik duim voor je. Het hartje klopte dus wel?
Edit: Takkie, ik heb morgen weer een echo bij 16 weken. Vind het erg spannend. Ik heb ook veel aan jouw verhaal moeten denken de laatste tijd. Hoe is het nu met jou?
Buh, ik vind het echt zo stom en rot voor jequote:Op donderdag 6 mei 2021 10:15 schreef Debsterr het volgende:
@:_Lily_ ik duim heel hard voor je voor morgenik snap helaas ineens nog beter hoe je je moet voelen.
Het hartje klopte inderdaad wel en de traagheid matchte ook met de grootte die ze kon meten, alleen in mijn hoofd kan ik een positieve test op 9 april niet rijmen met pas 6 weken 3 dagen termijn (vandaag dan 4 dagen). Dat was dan op 2w5d als ik goed reken. Vooral omdat 'ie niet met ochtend urine was en echt snel positief uitsloeg. Ergens bereid ik me dus al voor op slecht nieuws volgende week of tussentijds.
@:Takkie88 ook voor jou een dikke knuffel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |