abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200006076
Wie heeft ervaring met een 4 seizoenen slaapzak?

Ik denk erover ivm kamperen binnenkort en daarmee te kunnen aanpassen op de temperatuur.
pi_200006242
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:16 schreef Nolita het volgende:

Ik denk erover ivm kamperen binnenkort en daarmee te kunnen aanpassen op de temperatuur.
Mijn ervaring is dat een echte 4 seizoenen slaapzak niet bestaat. Sommige merken gebruiken de naam voor een dikke slaapzak waarvan de mouwen eraf kunnen. Die van bv puckababy heeft 4 configuraties maar de dikke slaapzak heeft geen afneembare mouwen en dan is hij soms te warm. Nu heb ik wel een heel lastig kind qua temperatuur :)
Voor de rest wel tevreden ervan, maar misschien een beetje prijzig als die alleen tijdens het kamperen gebruikt wordt.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:38:14 #103
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200006353
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:16 schreef Nolita het volgende:

Wij zijn nu aan het kamperen met peuter en vorig jaar toen hij een dreumes was. Een losse winter en zomerslaapzak mee volstaat hier ook prima tot nu toe. Toen hij het vorig jaar koud in de winterslaapzak had hebben we hem uiteindelijk gewoon tussen ons in laten slapen :)
pi_200006481
Aanleiding is dat ze uit de winterslaapzakken is gegroeid. Voor peuter heb ik nooit groter dan maat 74 gehad schijnbaar.
Dus ik kan een winterslaapzak erbij kopen nu of een 4 seizoenen.
Fijn om wat overwegingen te lezen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:52:20 #105
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200007270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:48 schreef Nolita het volgende:
Aanleiding is dat ze uit de winterslaapzakken is gegroeid. Voor peuter heb ik nooit groter dan maat 74 gehad schijnbaar.
Dus ik kan een winterslaapzak erbij kopen nu of een 4 seizoenen.
Fijn om wat overwegingen te lezen.
Waar slaapt ze verder in tijdens kamperen?
Wij staan nu met de vouwwagen in Nederland. Bas ligt onderin, in een binnentent in de grote deryan. Vannacht was het wat frisser dus romper, pyjama en slaapzak van 0.5 tog met lange mouwen. Nacht ervoor was het zo warm dat hij in de hydrofiele slaapzak in een romper lag. Winterslaapzak ligt nu nog ongebruikt in zijn kledingbak. 5 weken geleden tijdens kamperen was het aanzienlijk kouder snachts, toen had hij hem wel nodig. En 2 pyjamas over elkaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 22-06-2021 13:02:07 ]
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:56:51 #106
208890 June.
Seriously?
pi_200007330
Wij hebben ook zo'n 4 seizoenen puckababy, maar gebruiken inderdaad ook alleen maar de dikkere buitenkant of de dunnere binnenkant maar niet tegelijk. Veels te warm hier.

Als het alleen voor het kamperen is zou ik gewoon een winterslaapzak aanschaffen en een zomerslaapzak met afritsbare mouwen. Kun je nog een beetje varieren. Afhankelijk van de temperatuur nog romper met lange mouwen of extra pyjama erbij.
Shine bright like a diamond.
pi_200008387
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Waar slaapt ze verder in tijdens kamperen?
Wij staan nu met de vouwwagen in Nederland. Bas ligt onderin, in een binnentent in de grote deryan. Vannacht was het wat frisser dus romper, pyjama en slaapzak van 0.5 tog met lange mouwen. Nacht ervoor was het zo warm dat hij in de hydrofiele slaapzak in een romper lag. Winterslaapzak ligt nu nog ongebruikt in zijn kledingbak. 5 weken geleden tijdens kamperen was het aanzienlijk kouder snachts, toen had hij hem wel nodig. En 2 pyjamas over elkaar.
Vergelijkbaar met jullie situatie. In een slaapcabine van de vouwwagen (op de grond); in een peuter deryan op de standaard matrassen.
Ik denk dat ik idd een winterslaapzak erbij ga halen. Dan kan ik met een zomerslaapzak en een dikke en dunne pyjama ook prima aanpassen op de temperatuur. ^O^
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:12:18 #108
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200009260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:14 schreef Nolita het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met jullie situatie. In een slaapcabine van de vouwwagen (op de grond); in een peuter deryan op de standaard matrassen.
Ik denk dat ik idd een winterslaapzak erbij ga halen. Dan kan ik met een zomerslaapzak en een dikke en dunne pyjama ook prima aanpassen op de temperatuur. ^O^
Ah lekker! Veel plezier alvast :) .
  woensdag 23 juni 2021 @ 08:56:07 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_200020067
Is er ergens een vouwwagentopic op fok? Ik kan het in trv niet vinden. Of zijn er vouwwagen fanatics die met mij in een q&a appgroepje willen? :')
disclaimer
pi_200020222
@Peacefulll heeft een vouwwagen *)
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:14:53 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_200020237
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:13 schreef Aure het volgende:
@:peacefulll heeft een vouwwagen *)
Ja ik weet wie er allemaal een vouwwagen hebben, maar dit topic is daar niet echt de plek voor, en in TRV kan ik zo niks vinden, dus vandaar mijn vraag ;)
Mag ook via dm ofzo hoor!
disclaimer
pi_200020247
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja ik weet wie er allemaal een vouwwagen hebben, maar dit topic is daar niet echt de plek voor, en in TRV kan ik zo niks vinden, dus vandaar mijn vraag ;)
Mag ook via dm ofzo hoor!
Ik probeer dr te lokken voor in je appgroepje :P
pi_200081733
Kun je zelf eventueel wieltjes onder een box monteren? Ik zie een mooie box op internet staan, maar zonder wieltjes en dat is voor onze woonkeuken eigenlijk wel iets wat we heel graag willen... Is het mogelijk om zelf goede wieltjes te kopen en die er onder te zetten? Mijn man is best handig.

Bopita heeft bijvoorbeeld wieltjes te koop, maar wij zouden dan universele, goede wieltjes willen kopen...
pi_200082562
Li
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Kun je zelf eventueel wieltjes onder een box monteren? Ik zie een mooie box op internet staan, maar zonder wieltjes en dat is voor onze woonkeuken eigenlijk wel iets wat we heel graag willen... Is het mogelijk om zelf goede wieltjes te kopen en die er onder te zetten? Mijn man is best handig.

Bopita heeft bijvoorbeeld wieltjes te koop, maar wij zouden dan universele, goede wieltjes willen kopen...
lijkt me wel. Ik heb ook onder verschillende meubels zelf wieltjes gemonteerd, zo lang de afstand maar niet te groot is. Anders nog een in het midden monteren. Mijn geremde wieltjes komen van Ikea maar bij Praxis heb ik ze ook gezien
  FOK!fossiel zaterdag 26 juni 2021 @ 23:49:01 #115
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200084165
Wij hebben wieltjes onder een ledikant gemonteerd en dat werkt al anderhalf jaar perfect!

En wij vallen in de categorie 'non-klussers'. Als wij het kunnen kan iedereen het ;)
Chick on a mission
pi_200100751
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Wij hebben dat destijds gedaan. Gewoon wieltjes van de bouwmarkt gekocht, wel even netjes voorboren zodat de poten van de box niet splijten.
pi_200127251
Mensen hier die ervaring hebben met barnsteen armbandjes of kettingen bij baby's? Ik zit eraan te denken (onder het mom van baat het niet, schaadt het niet), dacht eerst aan een armband, maar J stopt echt alles in haar mond, dus dan lijkt een ketting me beter. Maar de voedsel- en warenautoriteitzegt geen kettingen om te doen bij baby's. Mij lijkt het risico vrijwel nihil, maar misschien is een armband dan toch beter?
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:57:53 #118
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200127333
U. heeft sinds baby een barnsteenketting om. Zielie heeft sinds de kraamweek een barnsteenarmband om, maar die heeft ze kapotgeslagen. :+ Dus sinds vandaag heeft ook zij een ketting om.

Beiden hebben er nooit op gesabbeld of gekauwd, eigenlijk. Op de opvang gaat hij tijdens slaapjes af, maar thuis blijft alles om.

[ Bericht 2% gewijzigd door arvensis op 29-06-2021 17:01:25 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_200127998
Bubbles draagt een armbandje sinds ze een maand of 6 is (voor die tijd was ie veel te groot). Ik was er in eerste instantie een beetje huiverig voor omdat ik ook overal las dat het werd afgeraden maar hier gaat het al 3 maanden prima. Ze zit er niet aan/sabbelt er niet op. Is overigens gewoon een zilver armbandje, niet met een steen erin ofzo.
pi_200133713
Thanks! Ik ga er gewoon eentje kopen!
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 22:20:08 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200148963
Ik heb nog nooit van barnsteen gehoord maar blijkbaar is het dus zo gangbaar dat zelfs meerdere baby’s het hier dragen :D

Wat zijn de ervaringen? Ik ben denk ik te nuchter om erin te geloven maar ik sta ook wel weer open voor wat meer “zweverige” dingen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200149104
Ik heb ook heel lang barnsteenkettinkjes gehad voor de kinderen. Na maaaanden steeds maar 1,5 uur slapen achter elkaar ‘s nachts, wil je alles proberen. Ik had het idee dat het bij tandjes doorkomen wel iets hielp, maar een wondermiddel is het ook zeker niet. Het stond wel onwijs schattig O+.

En als het goed is, zijn de kettingen zo kort dat het onmogelijk is om die in hun mond te stoppen. De kralen zijn individueel geknoopt, waardoor er maar 1 kraal los kan komen als de ketting onverhoopt zou breken. Dat is bij ons overigens nooit gebeurd. Na een jaar of 2 brak de sluiting meestal af, die is het meest kwetsbaar.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_200149386
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:20 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nog nooit van barnsteen gehoord maar blijkbaar is het dus zo gangbaar dat zelfs meerdere baby’s het hier dragen :D

Wat zijn de ervaringen? Ik ben denk ik te nuchter om erin te geloven maar ik sta ook wel weer open voor wat meer “zweverige” dingen.
Die dingen worden ook door heel wat instanties afgeraden waaronder de FDA. Hier waren ze geen optie.
  donderdag 1 juli 2021 @ 08:32:38 #124
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200151911
Barnsteen helpt hier vooral met kwijlen. Ze dragen allen een ketting, die zien ze zelf niet zitten en ze hebben dus niet eens door dat ze die omhebben. Er gebeurt ook nooit iets mee. Ik heb zelf ook een ketting trouwens. ;)

Zodra ik een ketting af doe, dan wordt er ineens gekwijld (door de kleintjes dan). Met de ketting om echt nooit kwijl.

En ook het ‘s nachts slapen met doorkomende tandjes gaat ook iets beter met ketting om. En elke minuut slaap is mooi meegenomen natuurlijk.

Verder vind ik het ook lief staan. Ik heb voor elk kind een eigen ‘kleur’. De ene lichter de ander donder en weer een ander groenig.
  donderdag 1 juli 2021 @ 08:33:40 #125
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200151922
Oh en wij hebben ook een vouwwagen SQ, mocht je nog een vraag hebben. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')