Mijn ervaring is dat een echte 4 seizoenen slaapzak niet bestaat. Sommige merken gebruiken de naam voor een dikke slaapzak waarvan de mouwen eraf kunnen. Die van bv puckababy heeft 4 configuraties maar de dikke slaapzak heeft geen afneembare mouwen en dan is hij soms te warm. Nu heb ik wel een heel lastig kind qua temperatuurquote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:16 schreef Nolita het volgende:
Wie heeft ervaring met een 4 seizoenen slaapzak?
Ik denk erover ivm kamperen binnenkort en daarmee te kunnen aanpassen op de temperatuur.
Wij zijn nu aan het kamperen met peuter en vorig jaar toen hij een dreumes was. Een losse winter en zomerslaapzak mee volstaat hier ook prima tot nu toe. Toen hij het vorig jaar koud in de winterslaapzak had hebben we hem uiteindelijk gewoon tussen ons in laten slapenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:16 schreef Nolita het volgende:
Wie heeft ervaring met een 4 seizoenen slaapzak?
Ik denk erover ivm kamperen binnenkort en daarmee te kunnen aanpassen op de temperatuur.
Waar slaapt ze verder in tijdens kamperen?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:48 schreef Nolita het volgende:
Aanleiding is dat ze uit de winterslaapzakken is gegroeid. Voor peuter heb ik nooit groter dan maat 74 gehad schijnbaar.
Dus ik kan een winterslaapzak erbij kopen nu of een 4 seizoenen.
Fijn om wat overwegingen te lezen.
Vergelijkbaar met jullie situatie. In een slaapcabine van de vouwwagen (op de grond); in een peuter deryan op de standaard matrassen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Waar slaapt ze verder in tijdens kamperen?
Wij staan nu met de vouwwagen in Nederland. Bas ligt onderin, in een binnentent in de grote deryan. Vannacht was het wat frisser dus romper, pyjama en slaapzak van 0.5 tog met lange mouwen. Nacht ervoor was het zo warm dat hij in de hydrofiele slaapzak in een romper lag. Winterslaapzak ligt nu nog ongebruikt in zijn kledingbak. 5 weken geleden tijdens kamperen was het aanzienlijk kouder snachts, toen had hij hem wel nodig. En 2 pyjamas over elkaar.
Ah lekker! Veel plezier alvastquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:14 schreef Nolita het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met jullie situatie. In een slaapcabine van de vouwwagen (op de grond); in een peuter deryan op de standaard matrassen.
Ik denk dat ik idd een winterslaapzak erbij ga halen. Dan kan ik met een zomerslaapzak en een dikke en dunne pyjama ook prima aanpassen op de temperatuur.
Ja ik weet wie er allemaal een vouwwagen hebben, maar dit topic is daar niet echt de plek voor, en in TRV kan ik zo niks vinden, dus vandaar mijn vraagquote:
Ik probeer dr te lokken voor in je appgroepjequote:Op woensdag 23 juni 2021 09:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik weet wie er allemaal een vouwwagen hebben, maar dit topic is daar niet echt de plek voor, en in TRV kan ik zo niks vinden, dus vandaar mijn vraag
Mag ook via dm ofzo hoor!
lijkt me wel. Ik heb ook onder verschillende meubels zelf wieltjes gemonteerd, zo lang de afstand maar niet te groot is. Anders nog een in het midden monteren. Mijn geremde wieltjes komen van Ikea maar bij Praxis heb ik ze ook gezienquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Kun je zelf eventueel wieltjes onder een box monteren? Ik zie een mooie box op internet staan, maar zonder wieltjes en dat is voor onze woonkeuken eigenlijk wel iets wat we heel graag willen... Is het mogelijk om zelf goede wieltjes te kopen en die er onder te zetten? Mijn man is best handig.
Bopita heeft bijvoorbeeld wieltjes te koop, maar wij zouden dan universele, goede wieltjes willen kopen...
Wij hebben dat destijds gedaan. Gewoon wieltjes van de bouwmarkt gekocht, wel even netjes voorboren zodat de poten van de box niet splijten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Kun je zelf eventueel wieltjes onder een box monteren? Ik zie een mooie box op internet staan, maar zonder wieltjes en dat is voor onze woonkeuken eigenlijk wel iets wat we heel graag willen... Is het mogelijk om zelf goede wieltjes te kopen en die er onder te zetten? Mijn man is best handig.
Bopita heeft bijvoorbeeld wieltjes te koop, maar wij zouden dan universele, goede wieltjes willen kopen...
Die dingen worden ook door heel wat instanties afgeraden waaronder de FDA. Hier waren ze geen optie.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:20 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nog nooit van barnsteen gehoord maar blijkbaar is het dus zo gangbaar dat zelfs meerdere baby’s het hier dragen
Wat zijn de ervaringen? Ik ben denk ik te nuchter om erin te geloven maar ik sta ook wel weer open voor wat meer “zweverige” dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |