quote:Op donderdag 29 april 2021 22:04 schreef hebeenvraagje het volgende:
" (Reclamebord bevat informatie over dat wij juridisch hulp kunnen bieden aan mensen met juridische problemen en of vragen.)
Voordat we onze bord gaan plaatsen vroeg ik me af of juristen hier nog iets over willen zeggen "
Alvast bedankt.
Haha ja dit dacht ik ook...quote:Op donderdag 29 april 2021 22:08 schreef Patroon het volgende:
Je zou even met het telefoonnummer op dat reclamebord kunnen bellen voor juridische hulp.
Graag gedaan.
Nee want is eigen grond. Alleen als je op gemeente terrein iets plaatst moetje dat wel betalen.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:09 schreef Peter het volgende:
Er is geen precariobelasting van de gemeente?
Neequote:Op donderdag 29 april 2021 22:09 schreef Peter het volgende:
Er is geen precariobelasting van de gemeente?
Bij juridische vragen is het beste een mailtje omdat het vaak toch wel wat ingewikkeld is en je tijd nodig hebt om alles goed te onderzoeken voordat je iets roept. Hier bijvoorbeeld een aantal juridische adviesbureaus waar men geen telefoonnummer heeft geplaatst op zijn website:quote:Op donderdag 29 april 2021 22:08 schreef Patroon het volgende:
Je zou even met het telefoonnummer op dat reclamebord kunnen bellen voor juridische hulp.
Graag gedaan.
Als het ingewikkeld genoeg is kan ik altijd om extra informatie vragen. Hier en op andere juridische forums.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:14 schreef baskick het volgende:
Ga je elke casus van je toekomstige klanten dan Googlen of een topic voor openen?
Hier is een advies, get laidquote:Op donderdag 29 april 2021 22:15 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Als het ingewikkeld genoeg is kan ik altijd om extra informatie vragen. Hier en op andere juridische forums.
En reclamebelasting? Je uiting is zichtbaar vanaf de openbare weg; daarom hang je hem immers op die plek op.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:11 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Nee want is eigen grond. Alleen als je op gemeente terrein iets plaatst moetje dat wel betalen.
Het punt lijkt je te ontgaanquote:Op donderdag 29 april 2021 22:15 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Bij juridische vragen is het beste een mailtje omdat het vaak toch wel wat ingewikkeld is en je tijd nodig hebt om alles goed te onderzoeken voordat je iets roept. Hier bijvoorbeeld een aantal juridische adviesbureaus waar men geen telefoonnummer heeft geplaatst op zijn website:
https://www.altijdrecht.nl/
http://rechtvaardigadvies.nl/
Heb je wel iets van opleiding op dit gebied?quote:Op donderdag 29 april 2021 22:15 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Als het ingewikkeld genoeg is kan ik altijd om extra informatie vragen. Hier en op andere juridische forums.
Reclamebelasting geldt alleen voor specifieke straten (voornamelijk in het centrum) , waar wij wonen hoort daar niet bij. Dus nee , reclamebelasting hoeven wij niet te betalen.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:17 schreef baskick het volgende:
[..]
En reclamebelasting? Je uiting is zichtbaar vanaf de openbare weg; daarom hang je hem immers op die plek op.
HBO rechten afgerond. Nu bezig met master rechtsgeleerdheid. (mijn vrouw is die gene die hiermee bezig is , ik help beetje mee.)quote:Op donderdag 29 april 2021 22:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je wel iets van opleiding op dit gebied?
En zo nee: bied je dan de dienst gratis aan?
Maar je mag niet teveel verdienen toch in een sociale huurwoning?quote:Op donderdag 29 april 2021 22:24 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
HBO rechten afgerond. Nu bezig met master rechtsgeleerdheid. (mijn vrouw is die gene die hiermee bezig is , ik help beetje mee.)
We vragen 50 euro per vraag. Al zou het voor ons 5 uur werk zijn , dan nog kost het 50 euro en niet meer. Het eerste advies is volledig kosteloos. We staan ook open voor kleine klusjes die we eventueel kunnen overnemen van advocatenkantoren. En voor andere klusjes zoals bezwaar op boetes , pro forma brieven , bezwaarbrieven etc.
We zijn (nog) geen bedrijf. We willen eerst kijken of er überhaupt leven zit in deze project. Trouwens freelance banen mag je vaak wel vanuit huis doen omdat je geen voorraad hebt van producten. Juristen starten daarom vaak vanuit huis.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:22 schreef Peter het volgende:
Mag je van de woningbouw ook een bedrijf aan huis hebben? Of heb je een apart kantoor?
Volgens mij staat dat niet zo in je huurcontract of de algemene huurvoorwaardenquote:Op donderdag 29 april 2021 22:25 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
We zijn (nog) geen bedrijf. We willen eerst kijken of er überhaupt leven zit in deze project. Trouwens freelance banen mag je vaak wel vanuit huis doen omdat je geen voorraad hebt van producten. Juristen starten daarom vaak vanuit huis.
Al verdien je een miljoen , niemand die je eruit mag gooien. Ons contract is levenslang. Enige wat er kan gebeuren is jaarlijks een correctie (verhoging) op je huur van x procent. Ons woning heeft een verkoopwaarde van 500.000 euro. Wij betalen per maand 350 euro aan huur. (kale huur is 600 euro maar we krijgen 250 euro huurtoeslag terug.)quote:Op donderdag 29 april 2021 22:24 schreef maily het volgende:
[..]
Maar je mag niet teveel verdienen toch in een sociale huurwoning?
Ons bedoeling is ook niet om een bedrijf aan huis te starten. We denken daar nog niet aan. Als blijkt dat er wel leven zit in ons project kunnen we altijd nog vragen om toestemming. Stelt niet veel voor. Zelfs zonder toestemming kun je dat doen zolang je een freelance baan hebt. Je hebt geen voorraad aan producten enige is dat er af en toe iemand langs voor een kop koffie en een gesprekje.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat niet zo in je huurcontract of de algemene huurvoorwaarden
Ik maak geen reclameborden. Het kost rond de 150 euro als je 1 bij 1 meter laat maken. Ik kreeg het trouwens gratis mja dat is weer een ander discussie.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Graag wil ik de website theuselessweb.com promoten.
En precies dat is vaak niet de bedoeling van de woningbouwvereniging als verhuurder, is het niet?quote:Op donderdag 29 april 2021 22:29 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Ons bedoeling is ook niet om een bedrijf aan huis te starten. We denken daar nog niet aan. Als blijkt dat er wel leven zit in ons project kunnen we altijd nog vragen om toestemming. Stelt niet veel voor. Zelfs zonder toestemming kun je dat doen zolang je een freelance baan hebt. Je hebt geen voorraad aan producten enige is dat er af en toe iemand langs voor een kop koffie en een gesprekje.
Vaak wordt dat pas als een probleem gezien als buren gaan klagen..quote:Op donderdag 29 april 2021 22:36 schreef baskick het volgende:
[..]
En precies dat is vaak niet de bedoeling van de woningbouwvereniging als verhuurder, is het niet?
Een uitgewoond woningbouwhok wat 500k waard is?quote:Op donderdag 29 april 2021 22:26 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Al verdien je een miljoen , niemand die je eruit mag gooien. Ons contract is levenslang. Enige wat er kan gebeuren is jaarlijks een correctie (verhoging) op je huur van x procent. Ons woning heeft een verkoopwaarde van 500.000 euro. Wij betalen per maand 350 euro aan huur. (kale huur is 600 euro maar we krijgen 250 euro huurtoeslag terug.)
Echt gekkenwerk dit.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:26 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Al verdien je een miljoen , niemand die je eruit mag gooien. Ons contract is levenslang. Enige wat er kan gebeuren is jaarlijks een correctie (verhoging) op je huur van x procent. Ons woning heeft een verkoopwaarde van 500.000 euro. Wij betalen per maand 350 euro aan huur. (kale huur is 600 euro maar we krijgen 250 euro huurtoeslag terug.)
Dit klinkt mij weinig juridisch in de oren.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:04 schreef hebeenvraagje het volgende:
Wij zijn van plan om een reclamebord van 1 bij 1 meter te plaatsen in onze achtertuin. Of beter gezegd , zijtuin en dan aan onze zijmuur. Het betreft een hoekwoning van de sociale woningbouw waar wij in wonen. Onze straat is een behoorlijk drukke straat (Betreft een T kruispunt, die direct naast onze woning is.) waar veel mensen langsrijden. Nu willen wij dus aan de zijkant van ons woning , een reclamebord van 1 bij 1 meter hangen op ons zijmuur.
We hebben een beetje de regels doorgenomen van de gemeente waar wij in wonen. De reclamebord die je in je eigen tuin gaat plaatsen mag niet al te groot zijn dat je het van heel ver kunt zien en je mag er ook geen lichtjes op plaatsen. Ons reclamebord is niet heel erg groot en we gaan er geen lichtjes op plaatsen.
Nog belangrijker was eigenlijk een toestemming van de woningbouw. Want die maken vaak bij dit soort dingen een probleem van. We hebben schriftelijk om toestemming gevraagd en de woningbouw heeft ons een toestemming gegeven voor het plaatsen van 1 reclamebord van ongeveer 1 bij 1 meter. (Reclamebord bevat informatie over dat wij juridisch hulp kunnen bieden aan mensen met juridische problemen en of vragen.)
Voordat we onze bord gaan plaatsen vroeg ik me af of juristen hier nog iets over willen zeggen , misschien iets wat ik moet weten of iets wat ik over het hoofd zie.
Alvast bedankt.
Het is maar hoe je het bekijkt. Of is door rood rijden ook alleen problematisch als je geflitst wordt?quote:Op donderdag 29 april 2021 22:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Vaak wordt dat pas als een probleem gezien als buren gaan klagen..
Welk risico loop je eigenlijk als je foutief advies geeft? Moet je daarvoor verzekeren?
Nb waar voer je dan je werk uit als je geen bedrijf aan huis hebt?quote:Op donderdag 29 april 2021 22:29 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Ons bedoeling is ook niet om een bedrijf aan huis te starten. We denken daar nog niet aan. Als blijkt dat er wel leven zit in ons project kunnen we altijd nog vragen om toestemming. Stelt niet veel voor. Zelfs zonder toestemming kun je dat doen zolang je een freelance baan hebt. Je hebt geen voorraad aan producten enige is dat er af en toe iemand langs voor een kop koffie en een gesprekje.
Daarom kost een advies ook maar 50 euro, ongeacht hoeveel werk er in zit. Lijkt me een strak business plan.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dit klinkt mij weinig juridisch in de oren.
TS denkt geen bedrijf te hebben als hij het freelance doet.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Nb waar voer je dan je werk uit als je geen bedrijf aan huis hebt?
Mijn vrouw is de jurist. Ik heb zelf alleen een mbo diploma. Mijn vrouw is bezig met haar master rechtsgeleerdheid. Haar Nederlands kan ik alleen U tegen zeggen. Maar dat is dan ook normaal juristen hebben vaak taal als hun sterke punt.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:39 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Daarom kost een advies ook maar 50 euro, ongeacht hoeveel werk er in zit. Lijkt me een strak business plan.
Nee, maar als er geen overlast is, en de hoofdfunctie is wonen, zie ik een kantonrechter de huurovereenkomst niet heel snel ontbinden.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:39 schreef baskick het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Of is door rood rijden ook alleen problematisch als je geflitst wordt?
Het is pas een bedrijf als je directeur bent en een secretaresse hebt.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:40 schreef baskick het volgende:
[..]
TS denkt geen bedrijf te hebben als hij het freelance doet.
Tot een bepaalde omzet hoef je niet eens aan te melden voor de KVK. We willen alleen even polshoogte nemen of er überhaupt leven zit in ons projectje. Als het loopt dan moeten we verder kijken.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:40 schreef baskick het volgende:
[..]
TS denkt geen bedrijf te hebben als hij het freelance doet.
Wat heeft haar Nederlands hiermee te maken?quote:Op donderdag 29 april 2021 22:41 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Mijn vrouw is de jurist. Ik heb zelf alleen een mbo diploma. Mijn vrouw is bezig met haar master rechtsgeleerdheid. Haar Nederlands kan ik alleen U tegen zeggen. Maar dat is dan ook normaal juristen hebben vaak taal als hun sterke punt.
het zijn bedrijfsmatige activiteiten. En met een reclamebord is dat niet te ontkennen natuurlijk.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:43 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Tot een bepaalde omzet hoef je niet eens aan te melden voor de KVK. We willen alleen even polshoogte nemen of er überhaupt leven zit in ons projectje. Als het loopt dan moeten we verder kijken.
Overlast is onmogelijk. Er zijn geen producten die je moet in en uit laden. Om de zoveel tijd kan er een klant langskomen voor een gesprekje. Ook dat stelt niks voor. Mijn buren zijn vaak niet eens thuis.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Nee, maar als er geen overlast is, en de hoofdfunctie is wonen, zie ik een kantonrechter de huurovereenkomst niet heel snel ontbinden.
Ik zou niet zomaar een zaak tegen TS starten (en dat soort zaken zijn wel onderdeel van mijn dagelijkse werk: huurovereenkomsten beëindigen bij overlast of woonfraude).
Maar ik weet natuurlijk niet hoe strikt de verhuurder van TS is.
Als ze thuis komen willen ze vaak wel parkeren, en als ze dan telkens zien dat jouw klanten de parkeerplekken in de straat bezet houden zullen ze daar wellicht niet heel vrolijk van worden.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:45 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Overlast is onmogelijk. Er zijn geen producten die je moet in en uit laden. Om de zoveel tijd kan er een klant langskomen voor een gesprekje. Ook dat stelt niks voor. Mijn buren zijn vaak niet eens thuis.
Als ze afstudeert en advocaat wordt dan kan ze complete zaken uitvoeren tot aan hoger beroep toe. Dat kan snel veranderen in duizenden euro's omzet met een uurloon van 200 euro. Die 50 euro geldt nu omdat ze nog niet is afgestudeerd.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:43 schreef Peter het volgende:
Maar als TS z’n vrouw straks afgestudeerd is, dan verdient werken bij een kantoor toch veel meer dan wat juridisch advies aan huis?
Het betreft een hoekwoning met (gesloten) eigenoprit. (Oprit lengte dik 30 meter lang.) Dus ook dat is onmogelijk.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:46 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Als ze thuis komen willen ze vaak wel parkeren, en als ze dan telkens zien dat jouw klanten de parkeerplekken in de straat bezet houden zullen ze daar wellicht niet heel vrolijk van worden.
Dus of je nu 10 minuten of 10 uur bezig bent met iets, het blijft maar 50 euro kosten? Klinkt als een weinig winstgevende business.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:39 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Daarom kost een advies ook maar 50 euro, ongeacht hoeveel werk er in zit. Lijkt me een strak business plan.
Advies is 50 euro en de eerste advies is zelfs geheel kostenvrij. Als die gene bijvoorbeeld opdrachten geeft zoals een complete arbeidsovereenkomst dan veranderd de prijs.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus of je nu 10 minuten of 10 uur bezig bent met iets, het blijft maar 50 euro kosten? Klinkt als een weinig winstgevende business.
Ok en waarom zou ik dan zaken bij jullie doen en niet bij een advocatenkantoor met een bekendere naam en reputatie ?quote:Op donderdag 29 april 2021 22:50 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Advies is 50 euro en de eerste advies is zelfs geheel kostenvrij. Als die gene bijvoorbeeld opdrachten geeft zoals een complete arbeidsovereenkomst dan veranderd de prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |