abonnement Unibet Coolblue
pi_199239363
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:08 schreef MaJo het volgende:


[..]

Bedankt voor de uitleg ^O^ Ik vind het heel mooi dat je zo bewust die keuze kunt maken. Zelf had ik zo'n grote kinderwens dat ik de bezwaren (de voetprint die we als mensen op aarde hebben) naast me heb neergelegd. Maar door het hoogstwaarschijnlijk bij 1 te houden is dat ook weer een stuk minder. Het zijn goede dingen om over na te denken!

En wat bedoel je met activistisch, naar demonstraties enzo gaan? Of bedoel je actiever?
Np ^O^
En ik begrijp je keuze ook hoor!


Dat eerste :)
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 23:11:04 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199239489
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Np ^O^
En ik begrijp je keuze ook hoor!

Dat eerste :)
Ik kom zelf uit een redelijk activistisch nest en mijn moeder nam ons gewoon mee naar demonstraties :s) Ik kan me ook wel herinneren dat ze vroeger met zo'n auto met een luidspreker door de stad reed en ik in de achterbak zat. Het een sluit het ander dus niet uit ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_199241936
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben een van de weinige mensen die echt niks aan de USA vindt geloof ik, ik vind het een mooi land maar die "cultuur"en de meeste mensen :{ . Ben er wel geweest hoor, als kind wij vonden het toen al raar ( eerste nacht sliepen we in L.A. in een hotel waar zo een kinderbeautypageant was, we vonden de Grand Canyon en Yosimite leuker dan Disney _O- Ik zou wel naar New Hamshire willen, maar dan liever gewoon naar Canada denk ik.
Mijn zus is al drie keer met de kinderen naar New York geweest, echt een week voor de lock down zaten ze er nog vorig jaar.
Ik hou van de UK, en van Finland. En ik wil graag naar Japan en naar Ijsland.
IJsland is een aanrader, heel bijzonder!
Ik ben wel benieuwd naar Noorwegen/Zweden, verder eigenlijk niet zoveel op mijn verlanglijstje (maar ik vind op vakantie gaan ook ingewikkeld).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199242087
Persoonlijk vind ik juist het maken van een reis verder weg, in ons geval USA, met de kinderen heel waardevol. Door het zien en ervaren van bepaalde natuurverschijnselen zoals de Grand Canyon en Yellowstone krijgen zij (en wij) nog meer respect voor de natuur en het belang van goed op onze aarde passen.
Een uitbarsting van Old Faithfull in Yellowstone is in het echt toch echt veel indrukwekkender dan op een filmpje.

Als wij gaan dan gaan we ook wel direct voor meerdere weken. We zijn zelfs een paar jaar geleden 5,5 week geweest met de kids en op die momenten ben ik dan toch wel heel blij met betaalbare tickets. Zo kunnen we de kinderen iets leren, laten ervaren van de wereld en mooie herinneringen maken.
  zondag 2 mei 2021 @ 08:51:50 #230
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199242124
Mijn zusje is bij ons thuis de enige met kinderen en de minst groene van ons allemaal, vroeger recycelde ze niet eens omdat ze zei dat ze daar geen tijd voor had. Nu recycelen de kinderen en zijn twee van de drie vegetariër. Mijn ouders hebben drie kinderen en drie kleinkinderen, ik denk dat mijn broertje en ik de ecologische voetprint van mijn ouders wel keurig recht trekken :P Geen auto, we reizen niet (meer). Ok mijn broertje heeft een auto die hij niet gebruikt omdat ie liever fietst naar zijn werk, dus alleen bij heel slecht weer stapt hij daar in. Mijn zusje heeft geen auto meer, zij hebben green wheels al een paar jaar maar dat is meer omdat ze nergens kunnen parkeren waar ze wonen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199242280
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 08:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
(maar ik vind op vakantie gaan ook ingewikkeld).
Wij dus ook. Als ik hoor hoe anderen dit zo makkelijk plannen en regelen. Ik zou door de bomen het bos niet zien. :?
  zondag 2 mei 2021 @ 09:17:38 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199242356
@Candaasje, waarom denk je dat je met kinderen niet activistisch kan zijn? Die van mijn zus zijn nu 14 en 16, de oudste twee, en die stonden vorig jaar uit eigen beweging vooraan bij BLM demonstraties in Utrecht, mijn zusje en haar vriend hebben zoiets zelf nog nooit gedaan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199242360
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je bent daar geen ouder van je kinderen, hoezo?
Wij zijn geregistreerd partners en in dat 'huwelijk' heb ik de kinderen erkend. Deze erkenning geldt niet in landen waar homoseksualiteit verboden is. Jurudisch bestaat het daar niet.

Wij wisten dat en hadden het deels kunnen ondervangen als ik de kinderen had geadopteerd. Maar wij willen sowieso niet naar landen waar wij niet welkom zijn.

Van Namibie wist ik het eerlijk gezegd niet. Al zouden we dat als zoiets echt aan de orde zou komen natuurlijk wel uitgezocht hebben.
pi_199242395
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:17 schreef exode het volgende:

[..]

Wij zijn geregistreerd partners en in dat 'huwelijk' heb ik de kinderen erkend. Deze erkenning geldt niet in landen waar homoseksualiteit verboden is. Jurudisch bestaat het daar niet.

Wij wisten dat en hadden het deels kunnen ondervangen als ik de kinderen had geadopteerd. Maar wij willen sowieso niet naar landen waar wij niet welkom zijn.

Van Namibie wist ik het eerlijk gezegd niet. Al zouden we dat als zoiets echt aan de orde zou komen natuurlijk wel uitgezocht hebben.
Ik begrijp het. Logisch dat je daar dan ook niet naartoe wilt gaan.
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 09:54:50 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199242834
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wij dus ook. Als ik hoor hoe anderen dit zo makkelijk plannen en regelen. Ik zou door de bomen het bos niet zien. :?
Wat vind je er lastig aan? Ik kan me zelf nooit voorstellen dat reizen niet makkelijk is. Je boekt tickets, pakt je tas en je gaat :D Als je vliegen spannend vindt zou je ook eerst een met de auto op pad kunnen zodat je meer vrijheid hebt?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_199242945
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 19:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet om lullig te zijn, en zeker niet persoonlijk, maar het halve topic heeft het alweer over (verre) vliegreizen als het weer kan, maar wel zorgen maken over de afname van de gletsjers...

Als er iets is waar deze pandemie wat mij betreft een verandering in mag brengen, dan zijn het die goedkope tickets waardoor je even een weekendje NY kunt doen en voor een weekje naar Bali kunt.

We maken de aarde kapot met dat soort fun reizen.
ah, ik wou niet flauw doen.. Maar dit denk ik ook de hele tijd..
  zondag 2 mei 2021 @ 10:06:22 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199242971
Dat je niet exact weer waar je terecht komt
Dat je het vliegtuig of een aansluiting mist
Dat de mensen je daar niet begrijpen
Dat het tegen valt
Dat je heimwee krijgt
Wat als het hotel overboekt is?
Het weer tegen valt
Je belangrijke dingen vergeet

Ik kan legio redenen verzinnen waarom reizen spannend kan zijn voor iemand die van zekerheid en voorspelbaarheid houdt... we zijn niet allemaal avontuurlijk ingesteld hè...

Ik hoef zelf bijvoorbeeld niet zo nodig naar Afrika of Azië. De natuur zal er prachtig zijn, maar het is mij te onvoorspelbaar, en dat trek ik slecht op vakantie. Dan 1000 keer liever Canada of Scandinavië, waar ik er vrij zeker van ben dat ik mezelf kan redden.
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 10:09:59 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199243015
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:06 schreef mousemicky het volgende:
Dat je niet exact weer waar je terecht komt
Dat je het vliegtuig of een aansluiting mist
Dat de mensen je daar niet begrijpen
Dat het tegen valt
Dat je heimwee krijgt
Wat als het hotel overboekt is?
Het weer tegen valt
Je belangrijke dingen vergeet

Ik kan legio redenen verzinnen waarom reizen spannend kan zijn voor iemand die van zekerheid en voorspelbaarheid houdt... we zijn niet allemaal avontuurlijk ingesteld hè...

Ik hoef zelf bijvoorbeeld niet zo nodig naar Afrika of Azië. De natuur zal er prachtig zijn, maar het is mij te onvoorspelbaar, en dat trek ik slecht op vakantie. Dan 1000 keer liever Canada of Scandinavië, waar ik er vrij zeker van ben dat ik mezelf kan redden.
Ik snap dat dit voor mensen kan spelen maar zijn dit echt redenen om nooit op reis te gaan? Bijvoorbeeld het weer dat tegenvalt, tja dat is dan pech hebben. Iets belangrijks vergeten? Je kunt vrijwel alles op reis aanschaffen, zolang je maar medicijnen en je paspoort bij je hebt. Mensen die je niet begrijpen? Google Translate. Bang om je vlucht te missen? Neem desnoods een hotel op Schiphol. Maar ik denk ook meer in oplossingen dan in obstakels denk ik :)

Edit: als je nooit gereisd hebt zou ik ook niet meteen de hele wereld over vliegen. Je kunt ook eens beginnen met een weekje Duitsland en kijken hoe dat bevalt :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_199243043
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:17 schreef exode het volgende:

[..]

Wij zijn geregistreerd partners en in dat 'huwelijk' heb ik de kinderen erkend. Deze erkenning geldt niet in landen waar homoseksualiteit verboden is. Jurudisch bestaat het daar niet.

Wij wisten dat en hadden het deels kunnen ondervangen als ik de kinderen had geadopteerd. Maar wij willen sowieso niet naar landen waar wij niet welkom zijn.

Van Namibie wist ik het eerlijk gezegd niet. Al zouden we dat als zoiets echt aan de orde zou komen natuurlijk wel uitgezocht hebben.
Aanvullend weetje, gewoon omdat het kan (jij zult het vast weten, maar voor de rest).
Wij hebben een bekende donor. Daarom hebben wij wel gekozen voor adopteren. Anders dan bij heterostellen kan namelijk bij lesbische stellen de bekende donor de rechter verzoeken om vervangende toestemming om het kind te erkennen, als de moeder daar geen toestemming voor geeft. Wegens zijn biologische relatie met het kind.
Zoals gezegd, als hij had gedoneerd aan een heterostel, was die optie uitgesloten geweest.
Driewerf hoera voor gelijke rechten.

Uiteraard vertrouwen wij onze donor blind, maar ik ben ik niet voor niks niet in gemeenschap van goederen gepartnerregistreerd. Resultaten uit het verleden....
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199243111
De obstakels die ik op vakanties tegen ben gekomen, heb ik bij vakantie in eigen land ook :D Onderbroeken vergeten, kutweer, bloedhitte, vertraging met de auto/ov.. Mijn motto is altijd «portemonnee en telefonn en sleutels bij me? De rest kan je kopen :)

Nou is een. niet-georganiseerde safari in de Sahara natuurlijk wel wat anders dan een huisje in de bergen in Zweden :)
  zondag 2 mei 2021 @ 10:20:05 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_199243127
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap dat dit voor mensen kan spelen maar zijn dit echt redenen om nooit op reis te gaan? Bijvoorbeeld het weer dat tegenvalt, tja dat is dan pech hebben. Iets belangrijks vergeten? Je kunt vrijwel alles op reis aanschaffen, zolang je maar medicijnen en je paspoort bij je hebt. Mensen die je niet begrijpen? Google Translate. Bang om je vlucht te missen? Neem desnoods een hotel op Schiphol. Maar ik denk ook meer in oplossingen dan in obstakels denk ik :)

Edit: als je nooit gereisd hebt zou ik ook niet meteen de hele wereld over vliegen. Je kunt ook eens beginnen met een weekje Duitsland en kijken hoe dat bevalt :)
Mijn man is ook een stuk minder reislustig. Ik krijg hem inmiddels wel mee naar een camping in Frankrijk maar buiten Europa echt niet. Hij houdt gewoon van de voorspelbaar en het comfort van thuis. En vakantie is niet leuk als je alleen maar beren op de weg ziet en er vooral tegenop ziet. Dan ben je ook niet bepaald ontspannen op reis. Lastig te bevatten als je zelf niet zo in elkaar zit maar door mijn man begrijp ik het wel wat meer.
pi_199243216
Ik heb jaren genoten van vlucht boeken, rugzak mee en verder wel zien waar het schip strandt, maar met kinderen moet ik daar ook echt niet aan denken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199243258
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb jaren genoten van vlucht boeken, rugzak mee en verder wel zien waar het schip strandt, maar met kinderen moet ik daar ook echt niet aan denken.
Bij mij dus exact hetzelfde, ik ben vaak alleen op pad gegaan zonder echt plan. Moet er nu niet aan denken.
  zondag 2 mei 2021 @ 10:31:23 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199243279
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat vind je er lastig aan? Ik kan me zelf nooit voorstellen dat reizen niet makkelijk is. Je boekt tickets, pakt je tas en je gaat :D Als je vliegen spannend vindt zou je ook eerst een met de auto op pad kunnen zodat je meer vrijheid hebt?
Het wordt al een stuk lastiger als je niet allebei (hetzelfde) wilt.

Ik stap ook zo met kind in de auto om naar Disneyland Parijs te gaan en wel te zien waar we een hotelletje pakken, maar daar moet je partner maar net zo makkelijk in zijn.
Hoewel ik tegenwoordig waarschijnlijk met de trein zou gaan en dat vergt al meer planning dan nu besluiten dat we over 3 uur vertrekken.

Met de oudste ooit instant besloten naar EuroDisney te gaan, ik nog langs de ANWB om een reisverzekering af te sluiten, zegt ze "wanneer wilt u gaan?" Ik: "Over een uurtje ofzo?!", zij: "Dan bent u rijkelijk laat met het afsluiten van een reisverzekering" Ik: "Dat valt wel mee, want ik heb een half uur geleden pas besloten dat we zouden gaan", Zij: :o :X

Anyway, wij onderweg, nog even tanken, hoor ik iedere keer wat raars onderweg, denk dat ik tijdens het tanken misschien het achterklepknopje ook heb aangeraakt ipv alleen het tankdopknopje, stop diverse malen maar kan niet vinden wat het probleem is.

's avonds ergens in Frankrijk weer tanken, zie ik dat er allemaal ijzerdraden uit mijn ene achterband steken... ik bij het tankstation vragen naar de "club d'automobile" want "ma voiture est malade", loopt er een vrachtwagenchauffeur die net zo breed was als hij lang was (een kop kleiner dan ik) met me mee, ziet de band en gooit er een "oeh la la" uit, en zet mijn reservewiel er voor me op, dat was gelukkig nog een volwaardige band dus we konden weer verder.

Toen we uren later dan gepland bij EuroDisney aankwamen waren alle hotels volgeboekt, dus een lijst gekregen van hotels in de buurt, wij naar een of ander golfhotel, super kamer, die hebben we uiteindelijk nog een nacht langer geboekt omdat het zo beviel. Was ex ontbijt dus wij 's morgens naar de bakker en de supermarkt en op de deken die achterin de auto lag ergens langs een weilandje zitten ontbijten voor we naar het pretpark gingen, was geweldig!
Was voor de ¤uro trouwens, vandaar ouderwetsche zaken als bij de ANWB-winkel een reisverzekering afsluiten en een volwaardige reseveband :+

Op die manier ook al eens naar Movieworld in Duitsland geweest, toen gelukkig zonder zieke auto :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199243358
Kyara, dat is waar, sommige mensen zijn nou eenmaal zo.

Ik word juist nerveus van 4 weken in eigen huis zijn ‘s zomers. Dan kan ik echt niet ontspannen. Dan doe ik allemaal dezelfde dingen als normaal (behalve werken) en dan heb ik aan het eind het idee dat ik maar 4 dagen vrij had.

Nu met kinderen willen we wel iets van een plan hebben, en vermaak voor onderweg. En dan de auto in, voet op pedaal en blik op oneindig 😍

Ik ga echt zo 1000 genieten als de zomervakantie door kan gaam.
pi_199243380
Voor de meeste dingen is wel iets te bedenken, maar hoe je er in staat maakt wel veel uit voor het plezier wat je er aan beleeft. En dat is nu eenmaal niet voor iedereen hetzelfde.

Met allergisch kind vind ik uit eten in Nederland al lastig, dus ik ga alleen naar landen waar ik zelf de etiketten in de supermarkt kan lezen.
pi_199243437
Wij waren altijd heel oké met alles los vast plannen voor vakanties. Toen waren er twee/ drie jaar met te veel jonge kinderen en was een uur rijden voor een vakantie alles wat ik overzag. Nu zijn we weer in een veel makkelijkere fase gelukkig.
Met een meidenkwartet
pi_199243440
Wij hebben inderdaad een onbekende donor Vanyel. Dus erkennen was makkelijker, nou ja.....
B werd 6 weken voor de nieuwe wet veboren, ik heb hem op 01-04-2014 meteen erkend maar de eerste 6 weken was ik dus niets.

Toen we het voor Juul gingen regelen, bleek dat ze bij erkennen een vinkje in het systeem waren vergeten waardoor ik officieel geen juridisch ouder was....4 jaar lang.
pi_199243454
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit een redelijk activistisch nest en mijn moeder nam ons gewoon mee naar demonstraties :s) Ik kan me ook wel herinneren dat ze vroeger met zo'n auto met een luidspreker door de stad reed en ik in de achterbak zat. Het een sluit het ander dus niet uit ;)
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 08:51 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zusje is bij ons thuis de enige met kinderen en de minst groene van ons allemaal, vroeger recycelde ze niet eens omdat ze zei dat ze daar geen tijd voor had. Nu recycelen de kinderen en zijn twee van de drie vegetariër. Mijn ouders hebben drie kinderen en drie kleinkinderen, ik denk dat mijn broertje en ik de ecologische voetprint van mijn ouders wel keurig recht trekken :P Geen auto, we reizen niet (meer). Ok mijn broertje heeft een auto die hij niet gebruikt omdat ie liever fietst naar zijn werk, dus alleen bij heel slecht weer stapt hij daar in. Mijn zusje heeft geen auto meer, zij hebben green wheels al een paar jaar maar dat is meer omdat ze nergens kunnen parkeren waar ze wonen.
True, true. Ik denk dat kinderen vaak nog de meest vrije denkbeelden/visie hebben en juist daarom ook eigenlijk de beste actievoerders (eventueel in de dop) zijn. :Y
(Wat dat betreft zou ik eigenlijk wel aan kinderen moeten beginnen, want binnen mijn vriendenkring krijgen maar weinig mensen kinderen en dan sterf je dus als het ware uit :P )

Maar het is meer dat ik hypothetische kinderen niet aan de risico's wil blootstellen. Ik ken best veel mensen die met veel geweld te maken hebben gekregen (ook tijdens legale acties, even om misverstanden te voorkomen ;) ) en mijn vriend heeft altijd nog de wens om een paar maanden met Sea Sheperd mee te gaan. Die werken weliswaar ook met overheden samen (langs de kust van Afrika om de illegale visserij aan te pakken), maar dat zijn meer dan eens behoorlijk risicovolle acties. Met die zorgen om 'papa' wil ik een kind niet opzadelen.

Maar wie weet, over een jaar of 5 wanneer we gezapig op een hutje op de heide wonen en een eigen dierenopvang runnen (dromen mag toch? :P ) en de wereld er wat beter voorstaat, (milieudoelen gehaald enzo :') ) dat we tegen die tijd best wel een kind zouden willen verwelkomen.
Zeg nooit nooit. Het is nu vooral ook een optelsom van meerdere redenen. :)
pi_199243465
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Aanvullend weetje, gewoon omdat het kan (jij zult het vast weten, maar voor de rest).
Wij hebben een bekende donor. Daarom hebben wij wel gekozen voor adopteren. Anders dan bij heterostellen kan namelijk bij lesbische stellen de bekende donor de rechter verzoeken om vervangende toestemming om het kind te erkennen, als de moeder daar geen toestemming voor geeft. Wegens zijn biologische relatie met het kind.
Zoals gezegd, als hij had gedoneerd aan een heterostel, was die optie uitgesloten geweest.
Driewerf hoera voor gelijke rechten.

Uiteraard vertrouwen wij onze donor blind, maar ik ben ik niet voor niks niet in gemeenschap van goederen gepartnerregistreerd. Resultaten uit het verleden....
Wow.... echt waar? Dat is zo scheef :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')