"Niet zonder overleg met een arts" was het volgens mij.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Die 'discussie' in het vorige deel tussen andere users over paracetamol toedienen etc. bij kinderen en of dat wel of niet kon en wat Sam wel of niet deed > dat betrof in het geval van Sam een zetpil die ze toediende (aldus Gerrit). En dat schijnt niet te mogen bij baby's. Zoals ik toen begreep.
Baby’s mogen bij koorts gewoon een zetpil.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Die 'discussie' in het vorige deel tussen andere users over paracetamol toedienen etc. bij kinderen en of dat wel of niet kon en wat Sam wel of niet deed > dat betrof in het geval van Sam een zetpil die ze toediende (aldus Gerrit). En dat schijnt niet te mogen bij baby's. Zoals ik toen begreep.
Klopt, want zetpillen zijn er niet kleiner dan 120 mg en derhalve moet de baby 6 kilo zijn - wat meestal rond de 3 maanden is.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Geen flauw idee, heb geen baby,quote:Op donderdag 29 april 2021 14:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Baby’s mogen bij koorts gewoon een zetpil.
Jaja. Ik maakte maar een grapje.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:56 schreef H_T het volgende:
[..]
Dan had ie wel op FOK gezeten toch?
59ch voor toch past wel bij de andere woorden met willekeurige cijfers erin. Als je die cijfers vervangt door een van de letters die een rij hoger op het toetsenbord staan worden het logische woorden
Die 3 maanden, dat was het inderdaad. Toen nog Djemino was onder de drie maanden en kreeg een zetpil toegediend door Sam. Zoiets.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, want zetpillen zijn er niet kleiner dan 120 mg en derhalve moet de baby 6 kilo zijn - wat meestal rond de 3 maanden is.
Daarnaast moet een baby die zo jong is altijd door een arts worden gezien als ie koorts krijgt. En bij darmkrampjes geef je géén pcm.
Het kind is nu nog niet eens 6 maanden, met 3 maanden was hij al uit huis geplaatst, met 6 weken was hij al niet meer bij haar, en dan was hij ook nog eens "te vroeg geboren"...quote:Op donderdag 29 april 2021 14:59 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Die 3 maanden, dat was het inderdaad. Toen nog Djemino was onder de drie maanden en kreeg een zetpil toegediend door Sam. Zoiets.
Dat doe je in feite ook als ze zonder overleg maar wat doet met een baby van een paar weken oud.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:08 schreef Mariposas het volgende:
60 mg zetpillen zijn gewoon te koop bij de drogist.
De reden waarom het wordt afgeraden is omdat je er koorts mee onderdrukt. Bij kinderen jonger dan 3 maanden is het advies om contact op te nemen met de huisarts bij koorts.
Maar goed, echt heel schokkend vind ik het ook weer niet, Gerrit beschreef het minstens alsof ze het kind drogeerde.
Ze heeft in ieder geval wel 1 verantwoorde keuze gemaakt, en dat was jeugdzorg bellen.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doe je in feite ook als ze zonder overleg maar wat doet met een baby van een paar weken oud.
Laten we eerlijk zijn, het lijkt me niet de persoon die daarin een verantwoorde keuze maakt, want dan zou ze wel overlegd hebben met de arts.
Juist. En deze baby was toen nog maar een paar weken.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, want zetpillen zijn er niet kleiner dan 120 mg en derhalve moet de baby 6 kilo zijn - wat meestal rond de 3 maanden is.
Daarnaast moet een baby die zo jong is altijd door een arts worden gezien als ie koorts krijgt. En bij darmkrampjes geef je géén pcm.
Nee maar goed, een baby paracetamol toedienen voor krampjes getuigt nou ook niet bepaald van kennis van zakenquote:Op donderdag 29 april 2021 15:08 schreef Mariposas het volgende:
60 mg zetpillen zijn gewoon te koop bij de drogist.
De reden waarom pcm bij baby’s onder de 3 maanden wordt afgeraden is omdat je er koorts mee onderdrukt. Het advies bij baby’s < 3 maanden is om contact op te nemen met de huisarts bij koorts.
Maar goed, echt heel schokkend vind ik het ook weer niet, Gerrit beschreef het minstens alsof ze het kind drogeerde.
Ik zie het ook nergens staan🤔quote:Op donderdag 29 april 2021 14:56 schreef Aaltje1978 het volgende:
Ik kan die post alleen niet meer terugvinden op Dootje's pagina's. Zou ze het alweer weg hebben gehaald?
Klopt, dat was het best wat ze voor dat jochie kon doen, en vreemd genoeg wordt dat haar vaak verweten.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:11 schreef Taiga het volgende:
[..]
Ze heeft in ieder geval wel 1 verantwoorde keuze gemaakt, en dat was jeugdzorg bellen.
Echt? Door wie dan?quote:Op donderdag 29 april 2021 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, dat was het best wat ze voor dat jochie kon doen, en vreemd genoeg wordt dat haar vaak verweten.
Ze zijn in ieder geval met zijn vieren, meervoudige persoonlijkheidsstoornis waar ze allemaal tegelijk op het toetsenbord rammen...quote:Op donderdag 29 april 2021 14:38 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik kan hier geen chocola van maken.
Ondertussen in huize de Jong, Gerrit, Dootje, Pietje Henk, LaQuishaNayNay en consortenquote:Op donderdag 29 april 2021 15:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval met zijn vieren, meervoudige persoonlijkheidsstoornis waar ze allemaal tegelijk op het toetsenbord rammen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |