Z'n jurering bij Klassewerk in het onderdeel 'Muziekwerk' was altijd schitterend, 'uitvoering een negen, presentatie een acht'
Nog steeds is deze geniale componist actief, tegenwoordig in de huishoudgoederenbusiness in Hong-Kong, Japan, Maleisië en Singapore. Schitterend!!!
Wie zijn er hier (serieus) fan van deze toper? Wie hebben cd's of LP's van hem?
Ik heb net 'Tonny Eyk - Original Hit Recordings' besteld, en ik ben me een potje zenuwachtig!!!!
quote:
Op maandag 27 januari 2003 13:39 schreef Luigi het volgende:
Er is zelfs een Tonny Eyk smiley:
.
quote:Tonny is briljant
Op maandag 27 januari 2003 13:52 schreef Zander het volgende:
Die site is trouwens wel briljant.
quote:Me dunkt dat we het hier over ware collectors items hebben, maar is er iemand die hier exemplaren van heeft?
Op maandag 27 januari 2003 13:58 schreef haaahaha het volgende:
Hij heeft trouwens ook een tweeling zus, Jeanette Eyk (Sjaantje Eikelboom, iemand foto's?) waarmee ze als accordeonduo 'Les Deux Jeateux' tot in 1972 rondtouren door de benelux
Schitterend!!
- edit: image verwijderd ivm htaccess password melding -
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 05-12-2003 22:17]
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 05-12-2003 22:17]
Tonny is ook in het bezit van hele grote verzameling wielershirtjes, waaronder heel veel gele en roze truien van grote wielerkampioenen.
quote:
Op maandag 27 januari 2003 14:06 schreef Zander het volgende:
Les Deux Jeateux:
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 27-01-2003 14:23]
quote:Niet alleen dat, Tonny is ook nog een van de oprichters van de fietsclub D.O.F.!!
Op maandag 27 januari 2003 14:08 schreef wicker het volgende:
Hij is ook een grote wielerfan, zijn zoon Patrick is begin jaren negentig nog prof geweest in de ploeg van Jan Raas geweest.Wie weet wat hij nu doet?Tonny is ook in het bezit van hele grote verzameling wielershirtjes, waaronder heel veel gele en roze truien van grote wielerkampioenen.
Goed om te zien dat er hier meer Tonny Eyk fans zijn
quote:Alles cool
Op maandag 27 januari 2003 15:29 schreef F1908 het volgende:
haaahaha tijd niet gezien gozer, alles goed
quote:T'zit in de boom en t'speelt piano?!?!...
Op maandag 27 januari 2003 13:36 schreef haaahaha het volgende:
Ai, nog niet 1 naamtopic voor deze (superlatieven komen te kort) groteske componist, accordeonist, pianist, orkestleider, producer, schrijver en niet te vergeten fietsfanaat.Dat verdient deze icoon (Teun Eikelboom) toch wel, dunkt mij?
(Was al eens gepost hier geloof ik) http://www.xs4all.nl/~ludwig/Tonny%20Eyk/intro-wie%20is%20dit.htmlZ'n jurering bij Klassewerk in het onderdeel 'Muziekwerk' was altijd schitterend, 'uitvoering een negen, presentatie een acht'
Nog steeds is deze geniale componist actief, tegenwoordig in de huishoudgoederenbusiness in Hong-Kong, Japan, Maleisië en Singapore. Schitterend!!!Wie zijn er hier (serieus) fan van deze toper? Wie hebben cd's of LP's van hem?
Ik heb net 'Tonny Eyk - Original Hit Recordings' besteld, en ik ben me een potje zenuwachtig!!!!
Tonny Eikel !
quote:Flauw
Op maandag 27 januari 2003 16:14 schreef Driekeerniks.com het volgende:[..]
T'zit in de boom en t'speelt piano?!?!...
Tonny Eikel !
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:15 schreef haaahaha het volgende:[..]
Flauw
t'kan altijd erger.
quote:Serieus een goed idee! Die gast heeft heel veel goeie muziek geschreven, waar ook wel een verzamel cd van mag komen.
Op maandag 27 januari 2003 16:31 schreef Zander het volgende:
Hmm.. Tonny Eyk staat ondanks zijn 40 albums niet eens in de Allmusic Guide. En de Free Record Shop heeft ook maar een klein aantal albums van hem in de catalogus staan. Ik stel voor dat zijn platenmaatschappij maar eens met een grondig reissue-programma begint: alle albums geremastered op cd, met bonustracks en extra dik boekje.
1. Medley,
2. Les Parapluies de Cherbourg,
3. Dreaming Eyes,
4. Medley,
5. Close up,
6. Medley,
7. Intermezzo,
8. L " aventura,
9. Medley,
10. Alfie,
11. Medley,
12 Raindrops keep fallin"on my head,
13. Love story,
14. Medley.
Tering, en dat voor 4 euro!!
Ik ben een dief van mijn eigen portomonnaie als ik dàt laat liggen!!!!!
quote:Sterker nog, dit materiaal SCHREEUWT om een Special Edition DVD.
Op maandag 27 januari 2003 16:31 schreef Zander het volgende:
Hmm.. Tonny Eyk staat ondanks zijn 40 albums niet eens in de Allmusic Guide. En de Free Record Shop heeft ook maar een klein aantal albums van hem in de catalogus staan. Ik stel voor dat zijn platenmaatschappij maar eens met een grondig reissue-programma begint: alle albums geremastered op cd, met bonustracks en extra dik boekje.
quote:Woei, maak me gek!!!!
Op maandag 27 januari 2003 20:11 schreef Luigi het volgende:[..]
Sterker nog, dit materiaal SCHREEUWT om een Special Edition DVD.
.
quote:Laatst zag je nog een stukje bij Harry Mens van Tonny dat ie achter een keyboardje met een ongeinteresseerd gezicht de meest fantastische klankbeeldjes ten gehoren bracht. De man is werkelijk een genie!!
Op maandag 27 januari 2003 20:35 schreef Zander het volgende:
En dan natuurlijk aangevuld met filmpjes uit de Mini Playbackshow of Klassewerk ("ik vind dit een acht waard").
quote:Ah, de lottoballen tune, die heb ik nog ergens in flash, moment!!!
Op maandag 27 januari 2003 20:38 schreef MuadDib het volgende:
En natuurlijk hofleverancier van de liedjes van Koot en Bie.
En vergeet de lotto-tune niet!!! Bedenk dat maar eens, daar moet je wel een vakman voor zijn!
quote:Hier bestaat maar 1 woord voor:
Op maandag 27 januari 2003 20:40 schreef haaahaha het volgende:
http://www.haaahahaha.nl/main/tonny.swf
Kicken!! swingt gewoon de pan uit!!
BRILJANT!!!!!!!
quote:Fout?
Op maandag 27 januari 2003 21:04 schreef kezmania het volgende:
fout
quote:Precies!! En zelfs dat is nog niet complimentieus genoeg!!
Op maandag 27 januari 2003 21:07 schreef ric0 het volgende:
Briljant? Briljant? Klassewerk
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:40 schreef haaahaha het volgende:
http://www.haaahahaha.nl/main/tonny.swf
Kicken!! swingt gewoon de pan uit!!
quote:Reservegetal?
Op maandag 27 januari 2003 21:33 schreef MSXUser het volgende:[..]
Brings back memories!!!!!!
quote:Tv was in die tijd nog echt met ranja op de bank genieten!!
Op maandag 27 januari 2003 21:42 schreef MSXUser het volgende:
Tonny Eyk bij Klassewerk.
quote:Yep... elke woensdagmiddag
Op maandag 27 januari 2003 22:59 schreef haaahaha het volgende:
Tv was in die tijd nog echt met ranja op de bank genieten!!
quote:Precies!! een half uur van te voren je tv (handmatig) aanzetten zodat ie opgewarmt was rond half 4 was het toch?
Op maandag 27 januari 2003 23:01 schreef MSXUser het volgende:[..]
Yep... elke woensdagmiddag
quote:Zoiets ja
Op maandag 27 januari 2003 23:02 schreef haaahaha het volgende:
Precies!! een half uur van te voren je tv aanzetten zodat ie opgewarmt was rond half 4 was het toch?
Kicken tijd!!!
quote:Ophouden nu want ik wordt emotioneel!!
Op maandag 27 januari 2003 23:06 schreef MSXUser het volgende:[..]
Zoiets ja
Gelukkig hadden we voor die tijd een moderne kleuren TV, dus opwarmen was niet nodig. Ach ja, leuke tijd... Klassewerk, Ren je Rot, Stuif es in, ...
quote:Laat ik dan maar ophouden over 'Babbelonië'
Op maandag 27 januari 2003 23:15 schreef haaahaha het volgende:
Ophouden nu want ik wordt emotioneel!!
*Zet Tonny Eyk - Chanson pour Milan op*
quote:Dan doe je 'r wat zout bij...
Op maandag 27 januari 2003 16:15 schreef haaahaha het volgende:[..]
Flauw
quote:Ik heb een paar nummertjes van Klaus Wunderlich geluisterd, inderdaad erg Tonny Eyk-nesk! Tonny blijft echter wel de King voor mij
Op dinsdag 28 januari 2003 14:44 schreef boozeroony het volgende:
Jammer dat ik niks van Eyk kan vinden op KazaaLite. Gezien zijn Buma-werk zal dat ook wel zijn redenen hebben.
Check ook eens Stef Meeder en Klaus Wunderlich! Vooral die laatste is briljant. Ik heb een paar platen van hem, helaas maar één plaat uit zijn Moog-periode. Die is echt too weird.
Heb hier nu een CD met kinderliedjes van Ron Brandsteder EN Tony Eyk
quote:Ik WIST het!!!!
Op dinsdag 28 januari 2003 23:19 schreef ric0 het volgende:
Ik zag vanavond dat Tony Eyk de muziek voor Waanzinnig Gedroomd heeft geschreven.
Waar zag je dat trouwens?
quote:Op die CD samen met Ron Brandsteder...
Op dinsdag 28 januari 2003 23:20 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ik WIST het!!!!
Alle goeie dingen komen samen, zoietsWaar zag je dat trouwens?
quote:Kicken!!! Weer iets moois om punk mee af te wisselen!!
Op dinsdag 28 januari 2003 23:21 schreef ric0 het volgende:[..]
Op die CD samen met Ron Brandsteder...
Tonny is en blijft een grote!
quote:En heeft herschreven.
Op dinsdag 28 januari 2003 23:29 schreef DennisMoore het volgende:
Jullie weten toch ook wel dat Tonny dé StudioSport-tune heeft geschreven?
.
quote:Het moést gezegd worden!
Op dinsdag 28 januari 2003 23:30 schreef haaahaha het volgende:En heeft herschreven.
Verplichte Tonny Eyk-kost, vrind.
quote:Dàt is nooit verkeerd
Op dinsdag 28 januari 2003 23:33 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het moést gezegd worden!
quote:En jij staat daar links op de foto?
Op donderdag 30 januari 2003 13:20 schreef vaagster het volgende:
the dutch connection. tonny en andre (klemtoon op underline) in hun woelige jaren. Na een lekkere pot voetbal kijken poseren ton en dre (ook wel dr.dre in een andere muziekstijl) samen met Fabienne de Vries (toen nog maar 7 jaar oud). Helaas is dit dynamische drietal uiteengevallen door een onbenullig conflict over een gebraden haring
quote:Jij bent Fabienne?
Op donderdag 30 januari 2003 13:57 schreef vaagster het volgende:
da's fabienne in haar jonge jaren
Ik moest dit posten, had ineens een "Tony Eijk gevoel"..
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 24-06-2003 21:08]
quote:
Ik begrijp er niets van. Ik heb veel in mijn leven gezien, maar nog nooit drie van zulke lelijke jongens!
Tonny, je blijft mijn held, no matter what!
quote:ja dat vond ik ook! En dat terwijl ik alleen maar op het idee kwam op Tony Eijk te googelen omdat een vriendin van mij een staatslot had gekocht met als eindcijfer "8"
Op dinsdag 24 juni 2003 22:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Haha, die site is briljant.
quote:Idd, site is te grappig voor woorden.
Op dinsdag 24 juni 2003 22:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Haha, die site is briljant.
quote:Schitterend stukje werk. Voor de rest Tonny Eijk, who the fuck is Tonny Eijk
Op maandag 27 januari 2003 13:52 schreef Zander het volgende:
Die site is trouwens wel briljant.
quote:Beetje respect voor deze pionier is wel op z'n plaats..
Op donderdag 26 juni 2003 21:13 schreef Beachsoccer het volgende:
Wat een irritante vent vind ik dat zeg die Tony Eykel
quote:Wtf? Wanneer is dat dan?
Op maandag 21 juli 2003 19:42 schreef boozeroony het volgende:
Tonny Eyk is deze week te zien in Staatsloterij World Wide op euh, RTL4?
quote:Harry Bannink was een pionier, Tony Eyk is een slechte kloon
Op maandag 14 juli 2003 23:24 schreef Zander het volgende:[..]
Beetje respect voor deze pionier is wel op z'n plaats..
quote:
Op maandag 21 juli 2003 23:56 schreef buzzer het volgende:Harry Bannink was een pionier, Tony Eyk is een slechte kloon
Alsjeblieft zeg, hoe durf je dat te stellen in dit topic?? Ga je vingers wassen man!
Tonny
quote:Vanavond, half negen...
Op maandag 21 juli 2003 19:52 schreef Tonny het volgende:[..]
Wtf? Wanneer is dat dan?
quote:Zomeraflevering van de Staatsloterijshow World Wide die plaatsvindt vanuit het zonnige zuid Frankrijk. Naast Joop Braakhekke, zangeres Laura Fygi en de muzikale duizendpoot Tonny Eyk is ook de Nederlandse ontwerpster Marlies Dekkers aanwezig, bekend van verrassende lingerie en badmode
Op dinsdag 22 juli 2003 16:29 schreef boozeroony het volgende:Vanavond, half negen...
Vide-o recorders op scherp!!
jij als expert kan mij vast wel vertellen wat nou de juiste spelling is van de achternaam van de onvolprezen Frans Poptie/Popti...quote:
heb jij dan een officiele, authentieke Tonny Eyk misprint, dat het bij jouw plaat als popti gespeld staat?quote:Op zondag 6 juni 2004 22:50 schreef Redux het volgende:
Dat is natuurlijk Poptie met i e
Hij is een bourgondiër en weet natuurlijk niet voor niets boekjes uit te brengen waar de fijnste hotels en de lekkerste restaurantjes in Frankrijk zijn te vinden.quote:Op woensdag 9 juni 2004 01:02 schreef kriele het volgende:
Ik zag hem een tijdje terug op tv. Nu houdt hij zich alleen maar bezig met het goede leven. De man is ongelofelijk dik geworden.
Waarom kijk ik daar niet van op?quote:Tot beste Nederlandse tune is de originele leader van Studio Sport verkozen.
Componist Tonny Eyk was vereerd: \"Ik ben vandaag jarig en dit is het leukste
cadeautje dat ik ooit heb gekregen.\" De populairste kinder-TV-tune is ook
van Nederlandse makelij: Q & Q http://www.bubblegum.nl/bgtv/ van Joop
Stokkermans.
Iedere Nederlander die geen fan is van Tonny is een landverrader.quote:Op donderdag 1 juli 2004 16:59 schreef haaahaha het volgende:
Ben jij ook een fan van Tonny?
"Ik vind dit een acht waard"quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Iedere Nederlander die geen fan is van Tonny is een landverrader.
Ik dacht zelfs nog meer.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:32 schreef haaahaha het volgende:
Oh wacht, hij heeft er meer!!!
http://www.nnbh.com/ltsearch.php?words=tonny+eyk
http://www.ikzoekeenartiest.nl/artiest.php?ArtistNameID=645quote:1964 Tonny Eyk trouwt met Liebeth Vasbinder (demi-soliste van het Nederlands en later het Nationale Ballet)
Hey, daar stond echt een bericht over een supriseparty voor Tonny Eyk. Wat was de link? Want dan copy paste ik de tekst hier wel naartoe!quote:
Oh, toch nog ff gaan zoeken danquote:Op zondag 12 december 2010 17:01 schreef Redux het volgende:
Tony heeft het twitteren praktisch uitgevonden dus het het lijkt me sterk als deze altijd goedlachse sfeerbrenger daar niet te vinden is...
Het klankbordje staat wel strak gespannenquote:
Oh die kersttunequote:Op zondag 12 december 2010 18:37 schreef Redux het volgende:
Hij is de Ben van zijn tijd, een vrouwenverslinder
Kijk, dit pareltje vond ik net toen ik op zoek was naar 1 van z'n vele briljante LP covers:
http://rcboatvideos.com/index.php?key=tonny+eyk
Allemaal tunes van onze meester!
Kan ik op Bol ook een cd'tje bestellen?quote:Op zondag 12 december 2010 18:42 schreef Redux het volgende:
[..]
http://rcboatvideos.com/v(...)e+omroep+en+NOS+tune
Schuifelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
quote:Op zondag 12 december 2010 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan ik op Bol ook een cd'tje bestellen?Bol? Die hebben geen stijl joh, nee, op marktplaats moet je zijn, daar kun je -als je snel bent- nog een paar titels krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon brijant hoeveel variaties de man op 1 tune kan maken:
http://rcboatvideos.com/v(...)el+ident+nederland+3
Bellen die gast!!!!!!!!quote:Op zondag 12 december 2010 18:49 schreef Pisces29 het volgende:
Zeg me dat dit niet waar is
http://cd-dvd.marktplaats(...)3D%3D&fta_ind=5&fs=1
Die moet ik hebben
Ik versta geen Tukkersquote:
quote:Op zondag 12 december 2010 18:47 schreef Redux het volgende:
[..]
Bol? Die hebben geen stijl joh, nee, op marktplaats moet je zijn, daar kun je -als je snel bent- nog een paar titels krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ff kieken welke cd's er nog meer staan
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Ik weet nog dat ik vroeger samen met mn broer bij de tante van mn moeder aan t logeren was en dat dit nummer savonds op tv was, ik was helemaal onder de indruk van het nummer! Ik weet het nog goed want ik had die dag een nieuwe spijkerbroek aan waarvan ik de knoop niet los kreeg op de wc en ik moest enorm pissen. Dus toen heb ik 't maar in mn broek gedaan....quote:Op zondag 12 december 2010 18:49 schreef Redux het volgende:
http://rcboatvideos.com/v(...)+Waanzinnig+gedroomd![]()
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Ik was zo mooi-mooi-mooi, 't was echt niet gewoon
Dus als ik die cd tijdens het sjoelen op ga zetten dan moet je een extra slip meenemen?quote:
quote:CD, boekje en inlay zijn in goede staat. Lichte gebruikssporen die het afspelen niet beinvloeden.
Ja hè, mooi klinkt het.quote:
Dankje. Warme melk zo?quote:Op zondag 12 december 2010 19:12 schreef Redux het volgende:
Heerlijk
complimenten voor je voetenwerk bij het schuifelen trouwens
Ik ben een kleine boterletter aan het opwarmenquote:Op zondag 12 december 2010 19:20 schreef Redux het volgende:
lekker, dan gooi ik even een dvdtje zevensprong erop, okay?
Dankequote:Op zondag 12 december 2010 19:27 schreef Redux het volgende:
sorry, maar ik kan geen onderscheid maken tussen cd's van tonny. Het zijn in dat geval net kinderen.
(die Digital Dance Date is wel een lekkere hoor)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |