Ik wil 15 dagen bakken in haarlemmer olie, allinclusive naar Antalyaquote:Op donderdag 29 april 2021 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deutschland stond inderdaad bij ons op het lijstje al ja
Niemand die je tegenhoudt...oh wacht, Erdogan mischienquote:Op donderdag 29 april 2021 13:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik wil 15 dagen bakken in haarlemmer olie, allinclusive naar Antalya
Duitsland is prachtig. Maar dat werken aan de weg klopt iddquote:Op donderdag 29 april 2021 13:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
M'n vriendin zegt dat Duitsland vies is. En ze werken altijd aan de weg, overal.
Zij is onlangs geweest, was een aanrader zei ze.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik wil 15 dagen bakken in haarlemmer olie, allinclusive naar Antalya
Is hier ook de grootste kanshebber verwacht ik. Totdat we gevaccineerd zijn. Met de auto reizen voelt ook wel wat veiliger dan met het vliegtuig. En je hebt nog de kans dat ze niet continue alle grenswegen in de gaten houden; elke auto checken. Succes om dan te handhaven dat iedereen wel echt een negatieve test heeft. Als je gaat vliegen wordt je vanzelf gecontroleerd.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deutschland stond inderdaad bij ons op het lijstje al ja
quote:Op donderdag 29 april 2021 13:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zij is onlangs geweest, was een aanrader zei ze.
[ afbeelding ]
#nexitquote:Het Europees Parlement stemt in met de invoering van een EU-breed erkend, gratis certificaat waarmee de houder bewijst dat hij tegen Covid-19 is ingeënt, recent negatief is getest of is hersteld van de ziekte en voldoende antilichamen heeft. Met het bewijs moet het vrij reizen binnen Europa in coronatijd gemakkelijker worden. De lidstaten mogen houders van het certificaat niet verplichten om bij aankomst in quarantaine te gaan of een coronatest eisen, stelt het parlement.
Het parlement stemde met 540 voor, 119 tegen en 31 onthoudingen in met het voorstel van de Europese Commissie voor de invoering van zo'n door alle lidstaten erkend digitaal of papieren certificaat maar wil wel een paar veranderingen. Zo wil het parlement dat het document 'EU Covid-19-certificaat' gaat heten in plaats van Digitaal Groen Certificaat zoals het dagelijks EU-bestuur voorstelt. Ook moet het certificaat niet worden beschouwd als een reisdocument en moet het systeem na twaalf maanden worden geschrapt.
Commissievoorzitter Ursula von der Leyen is bij met het resultaat. "Dit is een belangrijke stap richting vrij en veilig reizen deze zomer", twittert ze. Het parlement, de lidstaten en de commissie gaan nu onderhandelen over de details van het 'coronacertificaat'. Volgens Von der Leyen moet het systeem eind juni operationeel zijn.
Nou dat Belgische schoolreisje was ook gelukt toch?quote:Op donderdag 29 april 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand die je tegenhoudt...oh wacht, Erdogan mischien
Ik ga tot dat het hele coronaverhaal Europa uit is niet zonder auto de landsgrenzen over. Helemaal geen zin in het gezeik als er weer wat platgelegd wordt.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is hier ook de grootste kanshebber verwacht ik. Totdat we gevaccineerd zijn. Met de auto reizen voelt ook wel wat veiliger dan met het vliegtuig. En je hebt nog de kans dat ze niet continue alle grenswegen in de gaten houden; elke auto checken. Succes om dan te handhaven dat iedereen wel echt een negatieve test heeft. Als je gaat vliegen wordt je vanzelf gecontroleerd.
Als je naar bepaalde landen reist moet je ook een vaccinatiepaspoort op zak hebben / tonen. Ik zie het verschil niet zo. Het maakt het er alleen maar veiliger op voor zowel de reiziger als de branches. Maar goed, sommige denken nog steeds dat we over 6-12 maanden allemaal met een rode danwel groene sticker op onze borstzak lopenquote:Op donderdag 29 april 2021 13:49 schreef aTypisch het volgende:
gaat wel weer weg bro
don't worry bro
dit is niet voor altijd bro
[ afbeelding ]
Voor zo ver ik weet gaat dit om vriendelijk vragen en is dit niet juridisch afdwingbaar. Nuance.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:55 schreef Scrummie het volgende:
lidstaten mogen houders van het certificaat niet verplichten om bij aankomst in quarantaine te gaan of een coronatest eisen, stelt het parlement.
yikes!quote:Op donderdag 29 april 2021 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je naar bepaalde landen reist moet je ook een vaccinatiepaspoort op zak hebben / tonen. Ik zie het verschil niet zo. Het maakt het er alleen maar veiliger op voor zowel de reiziger als de branches. Maar goed, sommige denken nog steeds dat we over 6-12 maanden allemaal een rode danwel groene sticker op onze borstzak lopen
Want dan kom je wel overal binnen zonder dat certificaat?quote:
Serieus, wat zijn je bezwaren precies?quote:
Ik vraag mij af hoevaak je dan een negatieve test moet doen als je op vakantie bent. Leuk als je 24 uur voor vertrek hier een test laat afnemen. Maar als je vier weken in het buitenland bent kan je het daar ook gewoon oplopen lijkt me. Of maakt dat dan niet uit?quote:
Klopt maar dat zijn doorgaans tropische bestemmingen waar je sowieso veel voor moet plannen en betalen en waar je daadwerkelijk tropische ziektes hebt die er in land van herkomst niet zijn. Dat is wat anders dan een weekendje Brugge of Berlijn.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je naar bepaalde landen reist moet je ook een vaccinatiepaspoort op zak hebben / tonen. Ik zie het verschil niet zo. Het maakt het er alleen maar veiliger op voor zowel de reiziger als de branches. Maar goed, sommige denken nog steeds dat we over 6-12 maanden allemaal met een rode danwel groene sticker op onze borstzak lopen
Natuurlijk is Duitsland prachtig maar ik snap de associatie wel.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Duitsland is prachtig. Maar dat werken aan de weg klopt idd
Toevallig voor de mensen die van pretparken houden kan ik Europapark aanraden. Efteling is er niks bij.
Ga je daarna ergens vertoeven in het heuvelachtige gedeelte van Duitsland. Prachtig!
Geef je geen ongelijk. Sowieso ook zat mooie natuurplekken te ontdekken op rijafstand. Nog genoeg op de verlanglijst hier.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga tot dat het hele coronaverhaal Europa uit is niet zonder auto de landsgrenzen over. Helemaal geen zin in het gezeik als er weer wat platgelegd wordt.
Zeker, maar de basis is gelegd. Landen individueel zie ik wel wat verder gaan (zoals Spanje, Italie, om maar hun toerisme weer aan te zwengelen).quote:Op donderdag 29 april 2021 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet gaat dit om vriendelijk vragen en is dit niet juridisch afdwingbaar. Nuance.
Details bro.... details.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:57 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoevaak je dan een negatieve test moet doen als je op vakantie bent. Leuk als je 24 uur voor vertrek hier een test laat afnemen. Maar als je vier weken in het buitenland bent kan je het daar ook gewoon oplopen lijkt me. Of maakt dat dan niet uit?
Het doel is niet overal binnenkomen.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want dan kom je wel overal binnen zonder dat certificaat?
Daar krijg je een SOA van, heb ik geleerd.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het doel is niet overal binnenkomen.
Haha, ja details. Maar wel belangrijke details. Ik wil mij best een keer laten testen voor vertrek,maar niet elke drie dagen op locatie mij laten testen.quote:
Ik ben op zich niet tegen een vaccinatiepaspoort, maar ik had het wel wat eerlijker gevonden als ze het pas in zouden voeren als iedereen de kans heeft gehad. Nu creeer je voor een bepaalde tijd toch een tweedeling binnen de maatschappij. Want gevaccineerden hoeven zich niet (tegen betaling) continue te laten testen.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je naar bepaalde landen reist moet je ook een vaccinatiepaspoort op zak hebben / tonen. Ik zie het verschil niet zo. Het maakt het er alleen maar veiliger op voor zowel de reiziger als de branches. Maar goed, sommige denken nog steeds dat we over 6-12 maanden allemaal met een rode danwel groene sticker op onze borstzak lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |