abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 16:59:10 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199849604
Doos Horizont Brewing uit Budapest binnen :+. Kan weer even vooruit
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199880189
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:59 schreef borisz het volgende:
Doos Horizont Brewing uit Budapest binnen :+. Kan weer even vooruit
Welke shop is dat dan? Samen met Piwne mosty en volgens mij nog een andere maar eens toevoegen aan de OP.

edit: oh direct bij de brouwer bedoel je?
pi_199892876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:44 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Ook maar direct een dagje Cantillon gepland, hoop dat mid Augustus ons gaat lukken. :9
Na-aper!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:57:57 #104
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_199897453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:38 schreef Welten het volgende:

[..]

Na-aper!
En geef me eens ongelijk. ;)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_199897507
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Heeft schijnbaar meer te maken met het laten komen van buitenlandse brouwerijen. Alhoewel heel de Molen momenteel dikke radiostilte is, kan mij niet het laatste biertje herinneren wat ik van ze heb gehad
Ze hebben ook niks boeiend. Zat laatst bij 't brouwcafe en enkel non Molens gedronken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_199898030
Paar maanden terug een keer die bergamot IPA gehad, was wel prima.

Verder kan ik het me ook niet herinneren. Die BA van hun vond ik altijd wel prima.
pi_199898361


Weer wat alcoholvrij bier bij Ondernulpuntvijf gekocht
pi_200059946
Hey Fokkers...

pi_200078483
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 19:22 schreef pfefferkatze het volgende:
https://untappd.com/b/moe(...)lack-and-red/4308856

Waarom heeft deze gast al vorige week die nieuwe Barcode gedronken en is hij nog steeds de enige :{w nergens te koop, nergens referentie naar online.
Zag hem vandaag bij m'n lokale bierwinkel staan, dus direct meegenomen. Zelfde voor de black/green, die stond er ook.
pi_200142437
Hier in de supermarkt (Jumbo) zijn ze het bestand speciaalbieren ook wat aan het uitbreiden geweest.

Sinds kort ook bieren te koop van Brouwerij Kees, Pöhjala en To Øl. En Founders.

Misschien voor de doorgewinterde speciaalbierliefhebber gesneden koek, voor mij is het allemaal nieuw.

Had nooit iets van Kees gedronken, ondanks dat ik 17 jaar in Middelburg heb geweest. Laatst hun Caramel Fudge Stout geprobeerd en die was echt heerlijk. Sodeju. c_/

Heb nu de Barley Wine van hun in huis, bedoeling was om die tijdens het Nederlands elftal soldaat te maken maar vergeten zondag.

Van Pöhjala heb ik hun Õhtu tot me genomen. Aardige porter, maar ik vind porters en ook stouts bijna altijd minstens aardig, dus ja.

Van Founders wil ik de (Oatmeal) Breakfast Stout nog proberen. En ze hadden nog twee bieren: de Porter Stout en de Dirty Bastard.

Nou ja, nu drink ik toch weer regelmatig een lekker biertje. Wel veel minder dan voorheen, ben meer met sporten en gezond leven bezig maar een biertje zo nu en dan moet kunnen.

Ben nooit echt van het kopen vanuit het buitenland geweest, maar jaren terug ging ik wel eens naar speciaalzaken. Ook eentje in Rotterdam die nu dicht is (of verhuisd).

Verder is er best al wat beschikbaar in de supermarkten, veel IPA, NIPA of DIPA. Geen fan van de IPA's maar die andere soorten nog nooit geprobeerd.

Geef mij maar iets zwaars en donkers (porter, stour, tripel, dubbel, quadrupel). :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200315137
Ik ben gisteren even langs De Caigny geweest, was ik al van plan eigenlijk. En toen zag ik ook hun update over al die sicke Cloudwaters die ze binnen hadden gekregen.

Maar met ¤15-18 de fles, weliswaar 75cl, vond ik het toch net iets te gortig. De prijs op de kaartjes is per 6 flessen dus niet schrikken, in het klein staat de prijs per fles.





Uiteindelijk heb ik dit meegenomen:


Other Half hadden ze echt nog sick veel van, en waren rond de ¤9 per stuk. In NL zag ik ze overal voor ¤11-12.
pi_200360793
Van de week een memberfles van Kollektiv Mead binnen gekregen. Erg benieuwd naar deze!
https://untappd.com/b/kollektiv-mead-so-it-begins-again/4402120

Afgelopen weekend bij Cantillon geweest. Daar erg genoten. Hopelijk gauw weer eens die kant op. :)
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:51:49 #113
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200789451
Nou, nu de cafées weer een tijd open zijn en reizen weer een optie is ben ik weer druk bezig hoor! Momenteel ben ik in Kroatië. Tot dusver valt het bieraanbod ietwat tegen. Zagreb is fantastisch maar in andere steden zoals Zadar en Sibenik is het toch meer zoeken waarbij het resultaat vaak een standaard blondje of IPA is. Met Split, Dubvrovnik, Herceg Novi en weer een dagje Zagreb nog op de planning komt de focus op speciaalbier toch meer op het einde van de reis denk ik.
Makkelijk tweede.
pi_201022346
Zit inmiddels aan bier 5 van de 6 vanavond voor BeerAdvocate's Lager Fest. Toch leuk dat er nog digital festivals zijn met delta covids. Ook leuk om 12 lagers te drinken, ben ik niet helemaal lam in plaats van met een stel IIPA's.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:39:22 #115
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_201068380
Oproer wil na de grote brand bij hun weer een nieuw biercafé starten dmv. een crowdfunding actie:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/oproer

quote:
Oproer is een maatschappelijk betrokken, prijswinnende brouwerij uit Utrecht. Na de verwoestende brand in ons biercafé komen we eind dit jaar spectaculair terug op een nieuwe plek. Investeer mee en word onderdeel van de wederopbouw van Oproer!
pi_201149844
Vrijdag naar de Open Bier Dagen bij 3 Fonteinen. Ik ben erg benieuwd!
pi_201165739
Ik moet vrijdag voor mijn werk een ritje naar brussel maken. Ik zat eraan te denken om naar Cantillon te gaan om daar het een en ander te kopen. Iemand een idee of daar een beetje te parkeren is en wellicht nog tips om te kopen? Ben er nog nooit geweest namelijk :)
pi_201189125
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:53 schreef T-Force het volgende:
Ik moet vrijdag voor mijn werk een ritje naar brussel maken. Ik zat eraan te denken om naar Cantillon te gaan om daar het een en ander te kopen. Iemand een idee of daar een beetje te parkeren is en wellicht nog tips om te kopen? Ben er nog nooit geweest namelijk :)
Parkeren kan 'gewoon' voor de deur, mits er plek is. Wel een parkeerkaartje kopen! Ik weet niet waar in Brussel je moet zijn maar hou er rekening mee dat het wel een half uur kost vanaf de ring om echt op locatie te komen, en je moet ook nog terug. Stiekem gaat er vrij veel tijd in zitten.
Momenteel verkopen ze CSG, Nath en Geuze 2019. Ik zou alles lekker maximaal inslaan ;-) . Eenmaal binnen kun je boven in de bar nog leuke dingen drinken zoals bijzondere flessen en van de week ook een paar toffe bieren van de tap.
Mocht je trouwens dichter bij 3 Fonteinen in de buurt zijn: daar is het vanaf morgen Open Bier Dagen. Heel veel dikke flessen, ook wat tops en met een beetje geluk ook nog toffe flessen in de verkoop om mee te nemen. Die zijn echter, zo ver ik weet, nog niet aangekondigd.
pi_201203649
Iemand trouwens ingeloot voor de voorproef editie van de vatgerijpt?
pi_201238726
Nog leuke kortingen ergens op het moment? Dorst had laatste maand 15% korting, was een goede actie.

Vrijdag biertjes tasting (IPA en zuur) met vrienden dus zit even te speuren waar ik ga bestellen voor interessante & verse bieren.
pi_201249325
De Open Bier Dagen bij 3 Fonteinen waren fantastisch. _O_
pi_201249875
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:11 schreef artm het volgende:
Iemand trouwens ingeloot voor de voorproef editie van de vatgerijpt?
Niet meegeloot. Ik doe niet aan deze onzin mee.
  woensdag 8 september 2021 @ 08:46:09 #123
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_201262494
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:08 schreef Welten het volgende:
De Open Bier Dagen bij 3 Fonteinen waren fantastisch. _O_
Amen. Al vond ik het wel typisch dat sommige bezoekers meer aandacht lijken te hebben voor hun (zelf meegebrachte) stouts dan de bieren op het menu.

[ Bericht 1% gewijzigd door PrideoftheSouth op 08-09-2021 09:01:04 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_201262937
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:46 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]
Amen. Al vond ik het wel typisch dat sommige bezoekers meer aandacht lijken te hebben voor hun (zelf meegebrachte) stouts dan de bieren op het menu.
De pot verwijt de ketel want jij hebt ook Antidoot en Horus gedronken. >:)
  woensdag 8 september 2021 @ 10:41:57 #125
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_201263609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:27 schreef Welten het volgende:

[..]
De pot verwijt de ketel want jij hebt ook Antidoot en Horus gedronken. >:)
Nooit geweten dat Antidoot stouts brouwde. :+
En als ik er eentje voor mijn neus krijg, tick ik hem ja… maar dat wil niet zeggen dat ik daar primair voor dat soort spul kom. ;)
NAC Breda
Rèsbaarge
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')