Dit vind ik dus een heel mooi voorbeeld want hier zie je dus precies wat er kan gebeuren als je laat op het gas gaat i.p.v. twee bochten voor start/ finish. Ik snap dus niet dat Bottas en Verstappen dit doen. Dit is toch dom? Laten ze hier eens vragen over stellen aan Verstappen want ik vind het wel een interessant onderwerp.quote:
Voorlopig is Max nog nooit vanuit leiden positie gepakt bij een restart dus waarom zou Max deze aanpak veranderen omdat Lewis zijn restarts verneukt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit vind ik dus een heel mooi voorbeeld want hier zie je dus precies wat er kan gebeuren als je laat op het gas gaat i.p.v. twee bochten voor start/ finish. Ik snap dus niet dat Bottas en Verstappen dit doen. Dit is toch dom? Laten ze hier eens vragen over stellen aan Verstappen want ik vind het wel een interessant onderwerp.
LOL zo kun je het ook brengen. Hoe vaak ik Bottas gepakt bij de restart. Volgens mij ook nooit.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 13:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Voorlopig is Max nog nooit vanuit leiden positie gepakt bij een restart dus waarom zou Max deze aanpak veranderen omdat Lewis zijn restarts verneukt.
Weet ik niet. Maar zo vaak is Bottas ook niet in die positie. Vorig jaar Mugello mocht hij de herstart doen. Toen hield hij z'n positie, maar die raakte hij daarna bij de staande start erna kwijtquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
LOL zo kun je het ook brengen. Hoe vaak ik Bottas gepakt bij de restart. Volgens mij ook nooit.
Als het niet beter was dan zouden ze het niet doen. Dat wordt heus wel bij de meetings besproken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Daar gaat het mij niet om. Het lijkt een soort trend te worden om pas heel laat op het gas te gaan bij een restart terwijl dat eerder een nadeel dan een voordeel is. Daar verbaas ik mij slechts over, als dat mag van jullie.
We weten allemaal dat het moeilijk is om vlak achter een andere auto te rijden in een bocht. Waarom zou je dan in godsnaam tot vlak voor start/ finish wachten met gas geven? Dan maak je het de auto's achter je een stuk makkelijker. Je kunt toch beter een/ twee bochten van tevoren beginnen met gasgeven? Hoe vaak hebben we dat in het verleden goed zien gaan? Altijd?
In het voorbeeld hierboven van Brazil 2019 zien we hoe het bij Lewis misgaat doordat hij lang wacht met gas geven, en nu gaan Bottas en Max ermee beginnen. Ik snap daar helemaal niks van. Zou leuk zijn als een journalist daar een keer een vraag over stelt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Als het niet beter was dan zouden ze het niet doen. Dat wordt heus wel bij de meetings besproken.
Dit was mijn puntquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar zo vaak is Bottas ook niet in die positie. Vorig jaar Mugello mocht hij de herstart doen. Toen hield hij z'n positie, maar die raakte hij daarna bij de staande start erna kwijt
De coureurs vinden blijkbaar van wel.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.
De meerderheid van de restarts gaan op de 'normale' manier zoals ik beschreef. Daarom zou ik weleens willen weten waarom ze er soms voor kiezen om zo laat op het gas te gaan want het ontgaat mij volledig wat de toegevoegde waarde daarvan is. Maar ik denk niet dat Jack Plooij ooit op het idee komt om daar een vraag over te stellen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De coureurs vinden blijkbaar van wel.
Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De meerderheid van de restarts gaan op de 'normale' manier zoals ik beschreef. Daarom zou ik weleens willen weten waarom ze er soms voor kiezen om zo laat op het gas te gaan want het ontgaat mij volledig wat de toegevoegde waarde daarvan is. Maar ik denk niet dat Jack Plooij ooit op het idee komt om daar een vraag over te stellen.
En omdat we door Corona andere circuits hebben dan "normaal" zie je dat dus vaker.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.
Was niet echt een doorslaand succes voor Lewis op Interlagos.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.
Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Was niet echt een doorslaand succes voor Lewis op Interlagos.
Catalunya heeft ook een lang recht stuk dus we gaan wel zien hoe het dit weekend gaat. Ongetwijfeld zullen we de safetycar zondag weer mogen bewonderen. Zou Michael Masi een angststoornis hebben? Volgens mij wordt hij iedere nacht badend in het zweet wakker denkend aan Jules Bianchi.
Dit opperde ik vorig jaar ook al toen er een volstrekt overbodige SC in de baan kwam op Monza omdat er een auto stil stond aan de binnenkant van een bocht. Vervolgens kreeg ik het volledige Fok! forum over me heen. Dus pas daar een beetje mee op.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:39 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..
Mja, ze kregen die auto van Magnussen niet makkelijk weg daar en auto's komen daar redelijk hard aangereden op weg naar de pits... Maar had ook wel een VSC kunnen zijn.... En ik loop al een tijdje mee op FOK! dus ik ben wel wat gewendquote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit opperde ik vorig jaar ook al toen er een volstrekt overbodige SC in de baan kwam op Monza omdat er een auto stil stond aan de binnenkant van een bocht. Vervolgens kreeg ik het volledige Fok! forum over me heen. Dus pas daar een beetje mee op.
Ik kan er niets aan doen als jij veel dingen plaatst die niet waar zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Jaja. Dit is ook echt een 'waar/ niet waar' onderwerp.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen als jij veel dingen plaatst die niet waar zijn.
Mazepin heb ik alleen in de F1 gezien en ik ben niet bepaald onder de indruk.
Ik denk eerder dat ze bang zijn dat als er wat mis gaat, zoals met Bianchi, ze, geheel volgens Amerikaanse traditie, een flinke schadeclaim aan de broek krijgen. Dat willen ze ten alle tijden voorkomen, dus nemen ze het zekere voor het onzekere.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:39 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..
Om te voorkomen dat ze gelijk gebruik maken van de slipstream op lange rechte stukken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Daar gaat het mij niet om. Het lijkt een soort trend te worden om pas heel laat op het gas te gaan bij een restart terwijl dat eerder een nadeel dan een voordeel is. Daar verbaas ik mij slechts over, als dat mag van jullie.
We weten allemaal dat het moeilijk is om vlak achter een andere auto te rijden in een bocht. Waarom zou je dan in godsnaam tot vlak voor start/ finish wachten met gas geven? Dan maak je het de auto's achter je een stuk makkelijker. Je kunt toch beter een/ twee bochten van tevoren beginnen met gasgeven? Hoe vaak hebben we dat in het verleden goed zien gaan? Altijd?
In het voorbeeld hierboven van Brazil 2019 zien we hoe het bij Lewis misgaat doordat hij lang wacht met gas geven, en nu gaan Bottas en Max ermee beginnen. Ik snap daar helemaal niks van. Zou leuk zijn als een journalist daar een keer een vraag over stelt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Valt toch wel mee? Volgens mij heeft Verstappen in iedere sector wel een keer een tijd even snel als Mercedes gereden. Alleen niet in een enkele ronde.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |