abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  maandag 26 april 2021 @ 14:48:56 #1
490410 Dr8gonOfLife
Hello darkness my old friend.
pi_199164524
Welkom in de slowchat reeks van COR.

Wil je dingen bespreken die offtopic in de andere topics, ga lekker je gang! Je mag hier gifjes plaatsen, meme's plaatsen, grappige dingen en dagcijfers raden. Zo lang je je ook aan de algemene Fok regels houdt. Dus lief voor elkaar zijn. Geen nazi/bloot etc. content. O+

Iedereen is welkom hier! En pak er een drankje bij c_/

En heb je niets met Corona? Dan ben je ook welkom hier.

Corona.
pi_199164557
mkay.
“Every normal man must be tempted, at times, to spit on his hands, hoist the black flag, and begin slitting throats.” H. L. Mencken
pi_199164596
“Every normal man must be tempted, at times, to spit on his hands, hoist the black flag, and begin slitting throats.” H. L. Mencken
pi_199170464
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik kan wel een boek vol schrijven over mijn buren. Sterker nog, als ik hier nog een paar jaar blijf wonen, kan ik het in een trilogie nog niet kwijt, vrees ik. :') Die mensen blijven me verrassen.
En dan die buurman die de hele tijd aandacht trekt....

[ afbeelding ]

Maar ik negeer hem natuurlijk. :{w

Hebben we allemaal al ons Koningspak gestreken?
Zijn we er klaar voor om met een ratel en vlaggetje in de eigen tuin te zitten? *O*

[ afbeelding ]
Ik heb twee weken geleden een plant van de buren gekregen. Als excuus voor de te verwachten overlast, hun badkamer werd verbouwd.

Ze voeren haast elk jaar verbouwingen uit (kunnen ze makkelijk doen, als eigenaars van een bouwbedrijf). Het meest verrassende tot nu toe was geen verbouwing, maar de plaatsing van een draaibare antenne op het dak van de aanbouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele jaren later hebben ze zonnepanelen op het dak gezet. Zonnepanelen die volgescheten worden door de vogels die voortdurend (vaak met 10 of meer) op de antenne zitten.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:22:42 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199170507
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:35 schreef Mammietje het volgende:

Hebben we allemaal al ons Koningspak gestreken?
Zijn we er klaar voor om met een ratel en vlaggetje in de eigen tuin te zitten? *O*
Ik heb oranje tompoucen bestelt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199170578
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb twee weken geleden een plant van de buren gekregen. Als excuus voor de te verwachten overlast, hun badkamer werd verbouwd.

Ze voeren haast elk jaar verbouwingen uit (kunnen ze makkelijk doen, als eigenaars van een bouwbedrijf). Het meest verrassende tot nu toe was geen verbouwing, maar de plaatsing van een draaibare antenne op het dak van de aanbouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele jaren later hebben ze zonnepanelen op het dak gezet. Zonnepanelen die volgescheten worden door de vogels die voortdurend (vaak met 10 of meer) op de antenne zitten.
_O-
Daar moet je dan toch stiekem wel lol om hebben? :D
Inderdaad slechte combi, antenne en zonnepanelen! _O-

Wel tof dat ze je een plant geven voor de te verwachten overlast. ^O^
Slim ook, want ik denk dat het je toch milder stemt als je er last van hebt.
pi_199170645
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik baal als een stekker van die oranje krengen. }:|
Ik ben heel erg gek op de roze exemplaren maar die zijn nu tijdelijk niet te krijgen door de oranjegekte. :(

Maarrrr.... wel tof dat je op deze ludieke wijze ( :D ) meedoet aan ons fantastische nationale feest! :Y *O*
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:31:02 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199170684
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik baal als een stekker van die oranje krengen. }:|
Ik ben heel erg gek op de roze exemplaren maar die zijn nu tijdelijk niet te krijgen door de oranjegekte. :(

Maarrrr.... wel tof dat je op deze ludieke wijze ( :D ) meedoet aan ons fantastische nationale feest! :Y *O*
En ik moet ze helemaal alleen opeten want mijn vrouw is allergisch voor oranje kleurstoffen in voeding. Oh, wat erg... >:)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199170755
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik moet ze helemaal alleen opeten want mijn vrouw is allergisch voor oranje kleurstoffen in voeding. Oh, wat erg... >:)
Héél ellendig! :D
Ik had er laatst ook 4 gehaald maar had ook ander gebak in huis (dochter jarig) en toen ik de laatste oppeuzelde, kwam mijn oudste zoon me betrappen. :@
Heb hem eerlijk verteld dat ze alle 4 even lekker waren geweest. :Y) >:)
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:34:31 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199170786
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Héél ellendig! :D
Ik had er laatst ook 4 gehaald maar had ook ander gebak in huis (dochter jarig) en toen ik de laatste oppeuzelde, kwam mijn oudste zoon me betrappen. :@
Heb hem eerlijk verteld dat ze alle 4 even lekker waren geweest. :Y) >:)
Ach en wee, ik heb niemand om mij een schuldgevoel aan te praten! Kun jij niet even langskomen als ik de laatste op heb en mij een schuldgevoel aanpraten? :D
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:34:50 #11
5428 crew  miss_sly
pi_199170792
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ook *O*
En oranje soesjes voor de dochter.
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
pi_199170839
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach en wee, ik heb niemand om mij een schuldgevoel aan te praten! Kun jij niet even langskomen als ik de laatste op heb en mij een schuldgevoel aanpraten? :D
Ja hoor! Geen enkel probleem. Praat graag mensen een schuldgevoel aan! :+ :D
Geeft toch een extra tevreden gevoel als je ze stiekem voor iemands neus weggekaapt hebt, snap ik! :+ _O-
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:37:09 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199170855
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ook *O*
En oranje soesjes voor de dochter.
Wij hebben een bakker in een belendende nederzetting die alleen op bestelling (minstens 100, jawel, 100) oranje tompoucen maakt. Dus de hele straat hier heeft tompoucen bestelt via een organiserende buur. Is die buurt Whatsapp eindelijk eens nuttig >:)
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:37:53 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199170878
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja hoor! Geen enkel probleem. Praat graag mensen een schuldgevoel aan! :+ :D
Geeft toch een extra tevreden gevoel als je ze stiekem voor iemands neus weggekaapt hebt, snap ik! :+ _O-
Ja toch? Smaakt toch NET even iets lekkerder als er een schepje schuldgevoel bovenop zit.
pi_199170882
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Daar moet je dan toch stiekem wel lol om hebben? :D
Inderdaad slechte combi, antenne en zonnepanelen! _O-

Wel tof dat ze je een plant geven voor de te verwachten overlast. ^O^
Slim ook, want ik denk dat het je toch milder stemt als je er last van hebt.
Mwa, lol om hebben... Als de wind in de verkeerde richting staat kan dat ook bij mij belanden. :{
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_199170893
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij hebben een bakker in een belendende nederzetting die alleen op bestelling (minstens 100, jawel, 100) oranje tompoucen maakt. Dus de hele straat hier heeft tompoucen bestelt via een organiserende buur. Is die buurt Whatsapp eindelijk eens nuttig >:)
De buurtapp hier is meer een felicitatiedienst..... }:|
pi_199170956
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, lol om hebben... Als de wind in de verkeerde richting staat kan dat ook bij mij belanden. :{
Owja.... dat is minder. -O-
Wraakactie op touw zetten. Vogeltjes voeren als de buurvrouw de was buiten heeft hangen! Dat zal haar leren! :7
O...wacht...
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:41:32 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199170982
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De buurtapp hier is meer een felicitatiedienst..... }:|
Breek me de bek niet open...en dan die alarmberichten nog die totaal niet relevant zijn omdat wij in een soort doodlopende straat zitten met net 30 huizen 2 km buiten het dorp.
pi_199171054
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open...en dan die alarmberichten nog die totaal niet relevant zijn omdat wij in een soort doodlopende straat zitten met net 30 huizen 2 km buiten het dorp.
pi_199171128
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Owja.... dat is minder. -O-
Wraakactie op touw zetten. Vogeltjes voeren als de buurvrouw de was buiten heeft hangen! Dat zal haar leren! :7
De was buiten heeft hangen?
Mensen die kunstgras en een Jacuzzi in de tuin hebben hangen geen was op. :{w
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:47:58 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199171190
quote:
12s.gif Op maandag 26 april 2021 21:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb geen van beiden en hier hangt ook geen was buiten. Daar heeft men wasdrogers en zolders voor uitgevonden, tenslotte :D

De paupers achter ons met hun vrije kavel daarentegen hebben geen zolder dus die hebben een droogmolen in de tuin.
pi_199171219
quote:
12s.gif Op maandag 26 april 2021 21:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ken je toevallig het adres van je buren? O-) ;)
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:50:14 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199171257
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ken je toevallig het adres van je buren? O-) ;)
Vind jij kunstgras zo lekker dan? Bijzonder...
pi_199171291
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen van beiden en hier hangt ook geen was buiten. Daar heeft men wasdrogers en zolders voor uitgevonden, tenslotte :D

De paupers achter ons met hun vrije kavel daarentegen hebben geen zolder dus die hebben een droogmolen in de tuin.
Mijn wasmachine staat op zolder en ik pieker er niet over om die zooi heen en weer naar buiten te slepen. Maar sommige mensen zweren bij buiten drogende was.

pi_199171318
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vind jij kunstgras zo lekker dan? Bijzonder...
:D
Hoef jij het gras niet zelf te maaien soms? :D :P
Het ging me meer om de jacuzzi eigenlijk... ;)
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:53:21 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199171328
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mijn wasmachine staat op zolder en ik pieker er niet over om die zooi heen en weer naar buiten te slepen. Maar sommige mensen zweren bij buiten drogende was.

[ afbeelding ]
Same here.

En wij hebben een enorme zolder dus plek zat voor de wasmachine, droger en...eh...nou...verder eigenlijk niks :D

50m2 zolder dus _O-
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:54:31 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199171353
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoef jij het gras niet zelf te maaien soms? :D :P
Het ging me meer om de jacuzzi eigenlijk... ;)
Jawel en ik heb er een hekel aan om het te maaien maar ik heb een nog veel grotere hekel aan kunstgras, dat vind ik echt hele-maal niks en is bloedheet in de zomer. Nee, geef mij maar echt gras, het maaien neem ik dan wel voor lief.

Kijk maar:

[ Bericht 4% gewijzigd door Tijger_m op 26-04-2021 22:01:01 ]
pi_199171607
Ik vermoed dat m'n pruimenboom een voortdurende ergernis is voor de buurvrouw. Die verliest veel bladeren, waardoor ze haar kunstgras regelmatig moet stofzuigen...
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 22:13:12 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199171778
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:05 schreef crystal_meth het volgende:
Ik vermoed dat m'n pruimenboom een voortdurende ergernis is voor de buurvrouw. Die verliest veel bladeren, waardoor ze haar kunstgras regelmatig moet stofzuigen...
_O-
pi_199172093
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jawel en ik heb er een hekel aan om het te maaien maar ik heb een nog veel grotere hekel aan kunstgras, dat vind ik echt hele-maal niks en is bloedheet in de zomer. Nee, geef mij maar echt gras, het maaien neem ik dan wel voor lief.

Kijk maar:

[ afbeelding ]
Mooi! O+
Maar vergt wel het nodige onderhoud om zo mooi te blijven. Ik heb het helaas opgegeven nadat ik ben verhuisd. Hier was al bijna alles betegeld met trommelsteentjes en ik vind het prima zo. (Hoewel dat ook wel het nodige onderhoud vergt. :') ) Alleen een deel van mijn kippenhok is gras en dat houden ze zelf bij. :') Wat eigenlijk wil zeggen dat ik zo'n 3 keer per jaar een paar nieuwe rolletjes graszoden in leg. ;)
pi_199172145
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:05 schreef crystal_meth het volgende:
Een pruimenboom... O+ Die wil ik ook nog eens. :Y
Buren hier hadden een perenboom met héél veel vruchten. Maakte ik altijd stoofpeertjes van wat er aan mijn kant viel. *O* Helaas hebben ze de boom weggehaald. -O-
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 22:33:38 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199172151
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mooi! O+
Maar vergt wel het nodige onderhoud om zo mooi te blijven. Ik heb het helaas opgegeven nadat ik ben verhuisd. Hier was al bijna alles betegeld met trommelsteentjes en ik vind het prima zo. (Hoewel dat ook wel het nodige onderhoud vergt. :') ) Alleen een deel van mijn kippenhok is gras en dat houden ze zelf bij. :') Wat eigenlijk wil zeggen dat ik zo'n 3 keer per jaar een paar nieuwe rolletjes graszoden in leg. ;)
Valt wel mee. Gras maaien en wat dingetjes in de plantenbakken stoppen ieder jaar (omdat wij niet in staat blijken dingen te laten overleven in de winter) en ons gras ziet er van dichtbij vreselijk uit :D
Verder 2 oude perenbomen (50 jaar oud) die het prima doen zonder er wat aan te doen.

Onze oudste hond heeft een probleem met haar plas en als die op het gras plast gaat het gewoon gelijk dood :D
Ze is al 13 dus zo lang zal ze er niet meer zijn en als ze gaat hemelen laten we wel nieuw gras leggen.
pi_199172273
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Valt wel mee. Gras maaien en wat dingetjes in de plantenbakken stoppen ieder jaar (omdat wij niet in staat blijken dingen te laten overleven in de winter) en ons gras ziet er van dichtbij vreselijk uit :D
Verder 2 oude perenbomen (50 jaar oud) die het prima doen zonder er wat aan te doen.

Onze oudste hond heeft een probleem met haar plas en als die op het gras plast gaat het gewoon gelijk dood :D
Ze is al 13 dus zo lang zal ze er niet meer zijn en als ze gaat hemelen laten we wel nieuw gras leggen.
Dat is wel lastig ja. En ook al piesen ze er niet, dan liggen ze vaak op een vaste plek waardoor het doodgaat ter plekke! :D Misschien is het ook wel minder werk dan om de 3 weken de onkruid tussen die klerensteentjes weg te halen. :{ Maar goed, zo groot is mijn tuin ook weer niet, zeker niet in zomeropstelling met een zwembad erin.
Ow verdomd, ja.... dat zijn perenbomen. :) Zijn ze lekker?
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 22:47:25 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199172371
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat is wel lastig ja. En ook al piesen ze er niet, dan liggen ze vaak op een vaste plek waardoor het doodgaat ter plekke! :D Misschien is het ook wel minder werk dan om de 3 weken de onkruid tussen die klerensteentjes weg te halen. :{ Maar goed, zo groot is mijn tuin ook weer niet, zeker niet in zomeropstelling met een zwembad erin.
Ow verdomd, ja.... dat zijn perenbomen. :) Zijn ze lekker?
Ja hoor, zijn gewoon conference peren. Het zijn oude bomen uit een commercieele boomgaard, na 50 jaar zijn ze op (leveren niet genoeg peren meer commercieel gezien) en gingen ze vroeger door de versnipperaar maar tegenwoordig worden ze aan particulieren verkocht, ze blijven klein en je hebt een boom met karakter, zeg maar :)
We hadden de keus uit appel of peren bomen. Zijn niet goedkoop overigens, ik dacht iets van 200 euro per stuk uit mijn hoofd maar wel mooie bomen, vind ik.

We hebben ze vorig najaar door een kennis die kok is laten plukken, die heeft ze ingelegd en voor zijn restaurant gebruikt :)
pi_199172411
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een pruimenboom... O+ Die wil ik ook nog eens. :Y
Buren hier hadden een perenboom met héél veel vruchten. Maakte ik altijd stoofpeertjes van wat er aan mijn kant viel. *O* Helaas hebben ze de boom weggehaald. -O-
Hij gaf ooit veel pruimen, maar dat is plots gestopt, geen idee waarom.
Ben opgegroeid met een grote tuin, 6 perebomen, één appelboom, en een hazelaar. Toen hadden we meer fruit dan we op konden. Those were the days...
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 22:51:46 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199172436
quote:
14s.gif Op maandag 26 april 2021 22:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ben opgegroeid met een grote tuin, 6 perebomen, één appelboom, en een hazelaar. Toen hadden we meer fruit dan we op konden. Those were the days...
Heh, mijn buurman heeft 2 appel en een perenboom zoals wij hebben en had vorig jaar zat peren maar nul appels, blijkbaar had de late vorst vorig jaar de appel oogst de vernieling in geholpen :)
pi_199172456
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja hoor, zijn gewoon conference peren. Het zijn oude bomen uit een commercieele boomgaard, na 50 jaar zijn ze op (leveren niet genoeg peren meer commercieel gezien) en gingen ze vroeger door de versnipperaar maar tegenwoordig worden ze aan particulieren verkocht, ze blijven klein en je hebt een boom met karakter, zeg maar :)

We hebben ze vorig najaar door een kennis die kok is laten plukken, die heeft ze ingelegd en voor zijn restaurant gebruikt :)
O, serieus? Kan je die na zoveel jaren nog verplanten? :s)
Cool! Dus jij hebt een soort bomenrustoord? :D

Daar ga je dan met de uidrukking "oude bomen moet men niet verplanten". :D
pi_199172486
quote:
14s.gif Op maandag 26 april 2021 22:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Echt wel! :Y De ouders van een vriendin hadden een pruimenboom en allemaal tegelijk rijp, dus ook een overload aan echt overheerlijke pruimen. :9 Kreeg ik ook altijd een zak mee. *O*

Praat je wel met 'm? :{
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 22:56:01 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199172491
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O, serieus? Kan je die na zoveel jaren nog verplanten? :s)
Cool! Dus jij hebt een soort bomenrustoord? :D

Daar ga je dan met de uidrukking "oude bomen moet men niet verplanten". :D
Ja, blijkbaar is dat helemaal niet zo'n probleem maar ik ben geen expert of kenner, meer het tegendeel eigenlijk. Het eerste jaar deden ze heel weinig, veel groen maar geen fruit en het tweede jaar zat de boom bomvol met peren. Vorig jaar wat minder en veel kleine peren maar dat kan aan het rare weer gelegen hebben, natuurlijk.
pi_199172676
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar is dat helemaal niet zo'n probleem maar ik ben geen expert of kenner, meer het tegendeel eigenlijk. Het eerste jaar deden ze heel weinig, veel groen maar geen fruit en het tweede jaar zat de boom bomvol met peren. Vorig jaar wat minder en veel kleine peren maar dat kan aan het rare weer gelegen hebben, natuurlijk.
Grappig. Heb ff zitten googlen maar je kan fruitbomen gewoon verplaatsen. :Y
Geinige weetjes die ik tegenkwam:
Je kan ze alleen verplaatsen in de herfst tot het voorjaar.
Wortels van (fruit)bomen worden ongeveer net zo breed als de kroon. (=kroonprojectie)
Bij perenbomen verplaatsen wordt aangeraden om de wortels op de helft van de kroon rondom af te steken.

Wel logisch eigenlijk ook dat ze het eerste jaar nog wat moeite hadden. Die hadden hun energie nodig om de wortels te herstellen. Het is ze vergeven. ;)
pi_199172751
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heh, mijn buurman heeft 2 appel en een perenboom zoals wij hebben en had vorig jaar zat peren maar nul appels, blijkbaar had de late vorst vorig jaar de appel oogst de vernieling in geholpen :)
Blijkbaar zijn fruitbomen vanaf de bloei kwetsbaar voor nachtvorst. Dit jaar viel me voor het eerst op hoe vroeg ie in bloei stond, dagen eerder had het nog vrij veel gesneeuwd.
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 23:22:00 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199172795
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn fruitbomen vanaf de bloei kwetsbaar voor nachtvorst. Dit jaar viel me voor het eerst op hoe vroeg ie in bloei stond, dagen eerder had het nog vrij veel gesneeuwd.
Dat heb ik inmiddels ook begrepen dus ik verwacht dit jaar weinig peren :D

Maakt voor ons niet uit, mijn jongste hond zal mischien wat ontevreden zijn, die mag graag een peertje van de boom aftrekken en opeten :D
pi_199173052
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heb ik inmiddels ook begrepen dus ik verwacht dit jaar weinig peren :D

Maakt voor ons niet uit, mijn jongste hond zal mischien wat ontevreden zijn, die mag graag een peertje van de boom aftrekken en opeten :D
Lol, dat konden mijn honden vroeger nooit, wij ook niet trouwens, ze hingen te hoog. Was meestal schudden en hopen dat je geen op je hoofd kreeg, met een bal gooien, of met een lange stok eraf slaan. M'n vader had ooit iets gekocht om hoog fruit te plukken, basically een metalen ring die je op een stok kon bevestigen, met een zak aan en aan één zijde naar elkaar toelopende messen (om de steel door te snijden). Was geen groot succes...
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 23:59:51 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199173093
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, dat konden mijn honden vroeger nooit, wij ook niet trouwens, ze hingen te hoog. Was meestal schudden en hopen dat je geen op je hoofd kreeg, met een bal gooien, of met een lange stok eraf slaan. M'n vader had ooit iets gekocht om hoog fruit te plukken, basically een metalen ring die je op een stok kon bevestigen, met een zak aan en aan één zijde naar elkaar toelopende messen (om de steel door te snijden). Was geen groot succes...
Ja, zoals je op de foto kan zien in de commercieele perenbouw(?) doet men niet aan hoge bomen waar je niet bij de peren kan :D

En hij is gek op fruit, geef hem een peertje en hij draait hem met zijn poten rond zodat hij helemaal rond gaat, oh, en alleen rijpe peren, uiteraard. :D
pi_199173097
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Over een half uur word ik 48. :D
*O* *O* *O*

Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 00:01:03 #46
236264 crew  capricia
pi_199173108
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je bent de eerste 😄
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_199173114
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Je bent de eerste 😄
*O* :D
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 00:02:11 #48
5428 crew  miss_sly
pi_199173121
Gefeliciteerd capricia *O* 😘
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
pi_199173717
Dit 'weekend' lijkt eindeloos.
“If there are no dogs in heaven, then when I die I want to go where they went.” - Will Rogers
pi_199174367
Hoi
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')