abonnement Unibet Coolblue
pi_199163919
quote:
7s.gif Op maandag 26 april 2021 13:44 schreef koemleit het volgende:

[..]

als je nog steeds denkt dat de incubatietijd 2 weken is, raad ik je aan om gewoon niet meer hier te posten.
Want dan ben je echt een klok/klepel kneus.

sorry dat ik zo onaardig ben, maar ik heb echt een tyfushekel aan mensen die niet weten hoe het zit, maar er wel het hoogste woord over hebben
Het spijt me maar daar roeptoeteren ze nog steeds mee in actuele nieuwsberichten.
In de ene is het enkele dagen, in de andere is het 2 weken. Net hoe de wind waait/wat uit komt.

Ik heb geen idee wat de incubatietijd nu feitelijk is en het interesseert me ook geen ene moer eerlijk gezegd. Ik vraag me af of er uberhaupt iets zinnigs over is te zeggen, aangezien men ook nog steeds niet 100% kan zeggen hoe men besmet raakt.
pi_199163926
Wat pauzeren doet met de vaccinatiebereidheid:



"“If I hear the phrase ‘abundance of caution’ one more time, I’m going to jump out of my window,” said Paul A. Offit, a vaccine expert at Children’s Hospital of Philadelphia. “In the name of transparency, in the name of openness, we scare people.”
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199163943
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 13:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Mooi man, vanochtend dikke paniek op het schoolplein.

Mijn jongste is 4. Pre Corona mocht ik haar altijd naar haar klas brengen, even kort een activiteit met haar doen, en dan rond 8.30 uur verder. Nu moet je je kind bij de 1e milimeter van de stoeprand af zetten en hopen dat ze zelf haar juf tussen al het gekriejoel van kinderen kan vinden. Dus wat doet deze mama? Ik wacht altijd braaf totdat dat moment is aangebroken :7

Wat doen een heleboel andere mama's en papa's in deze uitzonderlijke situatie? Die parkeren de auto naast de stoeprand, kinderen stappen uit en lopen het schoolplein op en weg is papa of mama, naar huis, naar het werk, naar .. weet ik veel.

Nadat het overgrote deel van een bepaalde kleuterklas op het schoolplein stond, kwam er een juf van binnen de school aan rennen. Nee, nee! De kinderen van juf X moeten weer terug naar huis want juf X is vandaag ziek!

Sta je dan met 20 kleuters waarvan de papa's en de mama's gevlogen zijn :')
Goedzak als ik ben, heb ik meteen maar een paar kleuters bij elkaar geraapt en de desbetreffende ouders opgebeld dat ze weer rechtsomkeer moesten maken naar huis en dat ze een dagje verplicht thuiswerken in het verschiet hadden :')

Benieuwd of er nu eindelijk meer ouders wakker worden dat dit gewoon een idiote situatie aan het worden is :7
_O- Snap ik sowieso niet, even 5 min wachten tot ze naar binnen gaan en zwaaien is toch een kleine moeite.
  maandag 26 april 2021 @ 14:07:20 #129
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199163949
Komt de richtlijn 'twee weken' niet weg uit de hoek van vertraging tussen besmetting en de zichtbaarheid ziekenhuisopname statistieken? Het verschil ten aanzien van de incubatie periode an sich zit in het ziek genoeg worden tot opname nodig is en de vertraging in de publicatie van de ziekenhuis opname statistieken.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199163953
quote:
15s.gif Op maandag 26 april 2021 14:03 schreef nostra het volgende:
Wat pauzeren doet met de vaccinatiebereidheid:

[ afbeelding ]

"“If I hear the phrase ‘abundance of caution’ one more time, I’m going to jump out of my window,” said Paul A. Offit, a vaccine expert at Children’s Hospital of Philadelphia. “In the name of transparency, in the name of openness, we scare people.”
In de VS kan je zelf kiezen waarmee je gevaccineerd wordt. Waarom zou je voor Janssen gaan, als je ook Pfizer of Moderna kan kiezen? :) Bovendien zijn de meeesten die al gevaccineerd willen zijn, al gevaccineerd. Veel mensen die nog niet gevaccineerd zijn, willen dat überhaupt niet. Dus staan ze negatief tegenover Janssen.
pi_199163969
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:07 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

In de VS kan je zelf kiezen waarmee je gevaccineerd wordt. Waarom zou je voor Janssen gaan, als je ook Pfizer of Moderna kan kiezen? :) Bovendien zijn de meeesten die al gevaccineerd willen zijn, al gevaccineerd. Veel mensen die nog niet gevaccineerd zijn, willen dat überhaupt niet. Dus staan ze negatief tegenover Janssen.
1 prik maar nodig, geen MRNA vaccin
  maandag 26 april 2021 @ 14:10:49 #132
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199163983
Janssen zou ik ook wel graag willen krijgen, dat scheelt toch 50% interactie met de prikbureaucratie..daar heb ik namelijk al een vrije grote weerstand tegen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199163988
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het spijt me maar daar roeptoeteren ze nog steeds mee in actuele nieuwsberichten.
In de ene is het enkele dagen, in de andere is het 2 weken. Net hoe de wind waait/wat uit komt.

Ik heb geen idee wat de incubatietijd nu feitelijk is en het interesseert me ook geen ene moer eerlijk gezegd. Ik vraag me af of er uberhaupt iets zinnigs over is te zeggen, aangezien men ook nog steeds niet 100% kan zeggen hoe men besmet raakt.
2 weken, het is niet met zekerheid, maar 2 weken is misschien bijna juist, soms gaat de incubatie tijd wat sneller, maar dit virus hebben we voor de zekerheid op 2 weken incubatie tijd geschat.

zodat we die genen die na 5 dagen enzo, meteen ook meenemen.

mijn moeder wordt eind volgende week ingeent, maar ik haar proberen uit te leggen dat ze de dag daarna veilig is, die 2 weken is omdat wij ook niet weten of wij nog steeds geen antistoffen hebben.
pi_199164023
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:
En jij, beste draadloze muis, gaat er gemakshalve direct vanuit dat de Amerikaanse toerist hier alles mag doen en wij brave Hollanders/Europese burgers niets.

En als je punt is dat alleen gevaccineerde Amerikanen mogen reizen en anderen niet, zou ik daar als dikke Amerikaan zonder prik best vrede mee hebben inderdaad.
Mwah, als de Europese landen hysterisch blijven doen over corona, dan zal het wel meevallen met de Amerikaanse toeristen hoor
Vrienden van mij wonen in de VS, die zijn afgelopen week op vakantie gegaan naar Hawaii vanaf hun staat Michigan waar ze wonen
Florida trekt ook veel toeristen omdat ze daar niet hysterisch doen over Corona
pi_199164040
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:07 schreef BillDauterive het volgende:
In de VS kan je zelf kiezen waarmee je gevaccineerd wordt. Waarom zou je voor Janssen gaan, als je ook Pfizer of Moderna kan kiezen? :) Bovendien zijn de meeesten die al gevaccineerd willen zijn, al gevaccineerd. Veel mensen die nog niet gevaccineerd zijn, willen dat überhaupt niet. Dus staan ze negatief tegenover Janssen.
Dat laatste zal inderdaad een substantieel deel van de antwoorden zijn, maar tegelijkertijd vindt van de ongevaccineerden Janssen 28% veilig en Pfizer/Moderna 50%+. Nu kan je in theorie een vaccin veilig vinden en alsnog niet gevaccineerd willen worden, maar het scheelt toch vrij fors in de perceptie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199164047
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ja, echte fantasie, van vorige zomer:

https://www.ad.nl/utrecht(...)grijpen-in~a7f84320/

'De Munt', een populaire zwemplek aan de rand van Lombok in Utrecht, werd vanmiddag ontruimd vanwege de drukte.

quote:
PvdA-Raadslid Bülent Isik was ter plekke en zegt teleurgesteld te zijn in de handhaving. „Mensen lagen daar bijna óp elkaar, zo druk was het. Ik heb de handhaving gebeld, maar zij kwamen pas een uur later het terrein op. Ook heb ik foto's gestuurd naar de burgemeester. Het was een totaal ongewenste situatie daar.”
Mijn god, wat een mafkees
  maandag 26 april 2021 @ 14:17:01 #137
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199164068
Europese Commissie sleept AstraZeneca voor rechter om trage levering vaccins

https://www.volkskrant.nl(...)s-verkopen~bc14a0bf/
pi_199164127
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:27 schreef nattermann het volgende:
Winkelkarretje soppen :')

Nog nooit gedaan en leef nog steeds 14.gif
Al bijna een jaar weten we dat het massale schoonmaken van winkelkarretjes en andere voorwerpen volstrekte onzin is
Nu zien we weer beelden uit Polen dat ze daar alles aan het desinfecteren zijn
Dan heb je als overheid ECHT niets bijgeleerd....
pi_199164153
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Al bijna een jaar weten we dat het massale schoonmaken van winkelkarretjes en andere voorwerpen volstrekte onzin is
Nu zien we weer beelden uit Polen dat ze daar alles aan het desinfecteren zijn
Dan heb je als overheid ECHT niets bijgeleerd....
[ link | afbeelding ]
En de Tweede Kamer dan. Die microfoon bedienen ze met de voet, maar naar iedere interruptie komt er zo'n pinguïn met een doekje aangehuppeld.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 april 2021 @ 14:24:11 #140
408813 crew  trein2000
pi_199164164
https://www.rijnmond.nl/n(...)tval-onder-personeel

Gommers predikt weer code zwart :')_!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199164193
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)tval-onder-personeel

Gommers predikt weer code zwart :')_!
:s) :')
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 14:26:08 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199164200
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)tval-onder-personeel

Gommers predikt weer code zwart :')_!
Volgens mij zeg het hij nu juist dat die situatie vermeden moet worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 april 2021 @ 14:27:27 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199164220
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)tval-onder-personeel

Gommers predikt weer code zwart :')_!
Tja, zijn IC-collega's zullen hem dankbaar zijn, ze hoeven zich in elk geval niet te vervelen:
So we just called him Fred
pi_199164221
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)tval-onder-personeel

Gommers predikt weer code zwart :')_!
Hoe Gommers een standpunt inneemt:
  maandag 26 april 2021 @ 14:28:01 #145
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199164231
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Lachen kerel, dat gun ik je wel.
Heb altijd geleerd dat het niet echt netjes is om andere mensen uit te lachen (vandaar).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199164263
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)tval-onder-personeel

Gommers predikt weer code zwart :')_!
Sympathieke man, maar totaal niet meer serieus te nemen met dat gebrabbel.
pi_199164290
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:51 schreef GemMagic het volgende:
Mooi toch dat er 'juridische wetten' zijn op grond waarvan buitengewoon opsporingsambtenaren hun werk kunnen doen. Ik sta er ook niet altijd achter de wijze van uitvoering, maar in de regel proberen deze mensen een goede balans te vinden tussen hun opdracht en de uitvoerbaarheid. Daarnaast koppelen ze ook terug wat er speelt waardoor er zicht blijft op handhaafbaarheid en naleving van onder andere corona gerelateerde regels.

De boa's mogen zich (tot nu toe) niet op eigen initiatief van geweld bedienen, dat is wel een opvallend verschil. Maar de overheid moet ook zorgvuldig omgaan met de geweldsmonopolie.
BOA`s zijn het gif in de maatschappij
Ze handhaven regels waar niemand om gevraagd heeft of voor gestemd heeft
Burgers en ondernemers pesten lijkt hun levensdoel te zijn
Mensen met beperkte mentale capaciteiten die na een paar weken cursus de bevoegdheid krijgen om boetes uit te schrijven "what could go wrong ???"

In de probleemwijken zie je ze niet of amper, maar eerzame burgers krijgen massaal een bekeuring voor anderhalve meter en samenscholing

https://www.bndestem.nl/c(...)verpakt-br~a13a252d/
quote:
We staan in de anderhalve-meter-rij voor de ijswinkel in Breda. Aan de overkant staan twee boa’s ons te observeren. Benen cowboywijd, armen over elkaar. Eentje draagt een zonnebril. Het voelt een beetje intimiderend. Doen wij iets verkeerd?
De boa’s staren onverstoorbaar verder. Ik vergeet ze als we de winkel in mogen. Het duizelt me van de ijssmaken - kiezen tussen kaneel of strawberry is moeilijk! Net als we bestellen stappen de boa’s de ijswinkel binnen.
De eigenaar kijkt verstoord: ‘Heren, er mogen maar twee mensen in de zaak zijn. Het zijn er vier nu u binnen bent. Wilt u buiten wachten?’ De boa’s blijven. Die met de zonnebril doet me denken aan de jaren-tachtig-politieserie Miami Vice.

‘We willen iemand spreken’, zegt de boa. Hij houdt zijn zonnebril op. De eigenaar probeert met de boa's naar buiten te lopen. Ze wijken niet. Hun boodschap: ‘U moet etenswaren altijd verpakt meegeven’. Dat doet hij echt, zegt de eigenaar Alle ijsjes gaan in de aluminiumfolie. En er staat op een bord dat er niet binnen twintig meter van de winkel aan het ijs gelikt mag worden.

Coronaregels
De boa: ‘U heeft de milkshakes niet verpakt, zagen wij’. Een milkshake zonder verpakking? De ijscoman lijkt van binnen te ontploffen. Hij houdt zich in. De tijden zijn al moeilijk genoeg. De zaak moet dóór: ‘De milkshake zit in een beker die wordt afgesloten met een deksel. Dat leek mij toch een verpakking?’
Dat heeft de ijscoman niet goed begrepen, zeggen de boa’s. Voortaan aluminiumfolie om de milkshakebekers dus.


Het hoofd van de eigenaar kleurt donkerrood. De boa’s verlaten de zaak. Wij ook. Onze overheerlijke ijsjes durven we pas dertig meter verderop te eten, op het stoepje van een café dat maandag 1 juni om 12 uur open mag. Ik wens alle café-eigenaren én boa’s alvast heel veel wijsheid, geduld en begrip bij het naleven van de coronaregels. Het zal hard nodig zijn.
De regel hebben ze zeer waarschijnlijk ter plekke verzonnen, maar er tegen in gaan kan niet, want voordat je het weet staan er nog 6 BOA`s en 8 politieagenten bij
De ondernemer vraagt met iets te harde stem waar dit allemaal op slaat, de agenten willen bewijzen dat burgers slechts moeten 'luisteren' naar politie en arresteren de hardwerkende ondernemer hardhandig
De BOA`s en agenten geven elkaar hun high five terwijl ze zich niets aantrekken van de coronaregels waarvoor ze ontheffing hebben
"zo, weer zo`n domme kutburger laten zien dat zij niet de baas zijn"
  maandag 26 april 2021 @ 14:31:41 #148
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199164293
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Sympathieke man, maar totaal niet meer serieus te nemen met dat gebrabbel.
Moet hij nog ff geduld hebben.
26-04-2021
Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 35, dat is 13 minder dan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 212, dat is 5 meer dan gister.
In totaal liggen er nu 813 mensen op de IC en 1759 mensen op de verpleegafdeling.
Gister waren dat er 841 op de IC en 1691 op de verpleegafdeling.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199164340
twitter
  maandag 26 april 2021 @ 14:35:14 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199164347
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)tval-onder-personeel

Gommers predikt weer code zwart :')_!
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')