abonnement Unibet Coolblue
pi_199133974
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:58 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Dat is toch altijd nog beter dan dat nu iedereen die het land binnenkomst super spreader kan zijn.
[..]

En toch worden er jonge Nederlanders doodgestoken door asielzoekers. Blijkbaar niet streng genoeg.
Want steekpartijen onder Nederlanders onderling gebeuren niet?
pi_199134012
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:58 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Dat is toch altijd nog beter dan dat nu iedereen die het land binnenkomst super spreader kan zijn.
[..]

En daarom is dus vaccineren de enige oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199134101
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:59 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nee, we moeten ons niet alles maar laten overkomen. Wel moeten we onze verantwoordelijkheid nemen en rekeningen houden met de landen om ons heen. We zijn nou eenmaal ook afhankelijk van die landen.
Rare gedachte. In welk opzicht nemen we onze verantwoordelijkheid niet als we veel meer met verplichte quarantaines werken? En is het niet Marokko die haar verantwoordelijkheid niet neemt door eigen onderdanen niet terug te nemen?!
pi_199134124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:00 schreef DW457 het volgende:

[..]

Want steekpartijen onder Nederlanders onderling gebeuren niet?
Ik had het over asielzoekers die Nederlanders neersteken. Niet Nederlanders onderling.
pi_199134132
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

En daarom is dus vaccineren de enige oplossing.
Aziatische landen zien dat anders, zijn die achterlijk of zo?
pi_199134169
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:20 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Aziatische landen zien dat anders, zijn die achterlijk of zo?
Alle Aziatische landen zijn vol aan het vaccineren.

Verder zijn de maatregelen tegen corona voor inwoners in die Aziatische landen bijna overal strenger dan ze in Nederland ooit geweest zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199134208
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:32 schreef Alpha0 het volgende:
Drie kwart van de reacties hier tonen precies het probleem aan wat ik wil aankaarten. Er wordt gedacht in termen van niet kunnen. Zo win je nooit een oorlog natuurlijk.
Welke oorlog :')
Ik denk dat het best een mooie testcase zou zijn om te beginnen met jou in een vliegtuig te stoppen ergens af te zetten en terug te vliegen waarna je niet meer welkom bent hier.
pi_199134243
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Alle Aziatische landen zijn vol aan het vaccineren.

Verder zijn de maatregelen tegen corona voor inwoners in die Aziatische landen bijna overal strenger dan ze in Nederland ooit geweest zijn.
Ik zeg niet dat je moet afzien van vaccineren. Maar dat je beter kan proberen de eerste slag te slaan aan de grens i.p.v. in het land of erger nog, in ons eigen lichaam.
pi_199134255
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Welke oorlog :')
Ik denk dat het best een mooie testcase zou zijn om te beginnen met jou in een vliegtuig te stoppen ergens af te zetten en terug te vliegen waarna je niet meer welkom bent hier.
Je mag me van Schiphol naar Zestienhoven vliegen ;)
pi_199134272
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:34 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Je mag me van Schiphol naar Zestienhoven vliegen ;)
Nee gewoon naar een of ander Afrikaans land, Somalië of Tsjaad ofzo.
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:52:14 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199134949
TS wil een soort Albanie 2.0 worden waar niemand nog in of uit mag?
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:12:43 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199135168
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Rare gedachte. In welk opzicht nemen we onze verantwoordelijkheid niet als we veel meer met verplichte quarantaines werken? En is het niet Marokko die haar verantwoordelijkheid niet neemt door eigen onderdanen niet terug te nemen?!
Dan moeten we de Nederlandse Grondwet alleen even veranderen. En wat the fuck heeft dit verhaal nu weer met Marokko te maken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:23:05 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199135264
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee gewoon naar een of ander Afrikaans land, Somalië of Tsjaad ofzo.
En dan TS ruilen voor een vluchteling. Lijkt me winst voor Nederland.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:26:13 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199135295
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:52 schreef Hexagon het volgende:
TS wil een soort Albanie 2.0 worden waar niemand nog in of uit mag?
Daar is Nederland groot mee geworden, jeweettoch!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:27:22 #40
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199135305
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:06 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ok, en hoe werkt dat dan, praktisch gezien? Hoe ga je dan om met de verdragen die zijn getekend in zowel Europees verband als bij de VN? Hoe ga je inderdaad om met vluchtelingen uit oorlogsgebieden? En geldt deze aanpak van jou voor alleen vluchtelingen of alle migranten?
De Duitse politie staat nu bij de grens te controleren of mensen een negatieve coronatest hebben. Stel wij zouden ook iets dergelijks doen, maar dan met paspoorten.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:29:15 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199135319
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:27 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

De Duitse politie staat nu bij de grens te controleren of mensen een negatieve coronatest hebben.
Aha, en daar is geen lockdown meer en alles is open? Ziekenhuizen zijn leeg ook zeker?
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:34:34 #42
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199135379
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Aha, en daar is geen lockdown meer en alles is open? Ziekenhuizen zijn leeg ook zeker?
Geen idee maar dat is mijn punt ook niet. Er werd gevraagd of er praktisch de mogelijkheid was om mensen te controleren aan de grens. Die is er opzich wel, ondanks dat de EU moeilijk zou kunnen doen.

Als ze moeilijk doen zou ik gewoon iets zeggen als: in het Shengen verdrag staat ook dat de buitengrenzen van de Eu beveiligd zouden worden. Wij hebben als Nederland vastgesteld dat dit onvoldoende gebeurt. Vandaar het besluit om aan onze eigen grenzen binnen de EU controles uit te voeren.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:38:47 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199135424
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:34 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Geen idee maar dat is mijn punt ook niet. Er werd gevraagd of er praktisch de mogelijkheid was om mensen te controleren aan de grens. Die is er opzich wel, ondanks dat de EU moeilijk zou kunnen doen.

Als ze moeilijk doen zou ik gewoon iets zeggen als: in het Shengen verdrag staat ook dat de buitengrenzen van de Eu beveiligd zouden worden. Wij hebben als Nederland vastgesteld dat dit onvoldoende gebeurt. Vandaar het besluit om aan onze eigen grenzen binnen de EU controles uit te voeren.
Wij hebben als Nederland vastgesteld? Vertel? En wie moet die buitengrenzen dan bewaken volgens jou want dat mag de EU namelijk helemaal niet van het Verdrag. De EU helpt in de vorm van Frontex om lidstaten te ondersteunen maar de buitengrens is de verantwoordelijkheid van de lidstaat.

Wij zijn ook een buitengrens, he? Of wist je dat niet? Alle vluchten die binnenkomen op Schiphol van buiten de EU komen over een buitengrens heen.
Schengen bevat uitzonderingsclausules voor volksgezondheid, overigens, heel de EU gebruikt die ook zo'n beetje zonder dat de EU daar een probleem mee heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:40:14 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199135438
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:34 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Geen idee maar dat is mijn punt ook niet. Er werd gevraagd of er praktisch de mogelijkheid was om mensen te controleren aan de grens. Die is er opzich wel, ondanks dat de EU moeilijk zou kunnen doen.

Als ze moeilijk doen zou ik gewoon iets zeggen als: in het Shengen verdrag staat ook dat de buitengrenzen van de Eu beveiligd zouden worden. Wij hebben als Nederland vastgesteld dat dit onvoldoende gebeurt. Vandaar het besluit om aan onze eigen grenzen binnen de EU controles uit te voeren.
Maar het levert dus geen kloot op behalve ongemak, dat controleren. Waarom zou je het dan doen?
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:41:07 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199135444
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:27 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

De Duitse politie staat nu bij de grens te controleren of mensen een negatieve coronatest hebben. Stel wij zouden ook iets dergelijks doen, maar dan met paspoorten.
Prima, dan doen alle landen om ons heen dat ook en staat er een file van de Belgische en Duitse grens tot aan Rotterdam binnnen een dag. Vraag maar aan de Britten wat een feest dat is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199135930
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

En dan TS ruilen voor een vluchteling. Lijkt me winst voor Nederland.
Tja het mes snijdt aan twee kanten. Van de ene kant om hem tegen zijn wil naar een land dat hem niet wil te sturen moet je zijn voorstel dus uitvoeren. Van de andere kant heb je dan weer een onruststoker minder. Als we dit dan willen proberen lijkt het me ook niet meer dan fair om te beginnen met voorstanders van zon plan.
pi_199136732
Waarom moeten wij wel andere Europese landen helpen door hun asielzoekers op te nemen, maar weigert de EU steevast ons te helpen met het uitzetten van criminele ongewenste vreemdelingen? In meer dan de helft van de gevallen lukt het niet ongewenste vreemdelingen naar het land van herkomst uit te zetten.

Bron:

https://nos.nl/artikel/2377992-uitzetten-illegale-migranten-met-hulp-herkomstland-mislukt-vaak.html

Drukmiddelen zoals stoppen van ontwikkelingshulp, aanpassen van visumregelingen en het intrekken van landingsrechten blijken in de praktijk niet te werken. Ons land is gewoon geen gelijke partij voor veel Arabische en Afrikaanse landen. Als de EU ons nog langer hierbij in de steek laat, moeten wij uit de EU.

[ Bericht 10% gewijzigd door paulgo op 24-04-2021 14:14:29 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_199136837
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:27 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

De Duitse politie staat nu bij de grens te controleren of mensen een negatieve coronatest hebben. Stel wij zouden ook iets dergelijks doen, maar dan met paspoorten.
Dat wil onze overheid nooit. Elke besmette inreiziger mag gewoon bij ons binnenkomen en moet dan maar zelf de test/ quarantaine regelen. Hoe meer corona gevallen hoe beter de overheid de burgers kan treiteren , pesten en controleren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het levert dus geen kloot op behalve ongemak, dat controleren. Waarom zou je het dan doen?
Alsof het dagelijkse testen en vaccineren geen ongemak in ons land oplevert. :(
Ik heb controles aan de grens dan elke dag opnieuw controles in jouw woonomgeving. Het is kiezen tussen open grenzen en een jarenlange lockdown in combinatie met elke keer weer nieuwe vaccinaties tegen gevaarlijkere mutanten, die de huidige vaccins ontwijken,
of als alternatief gesloten grenzen en elke reiziger uitgebreid testen. En zelfs dat testen blijkt onvoldoende bij enkele recente mutanten. ( de besmetting met een nieuwe Indiase mutant kwam in sommige gevallen niet uit de test)

[ Bericht 2% gewijzigd door paulgo op 24-04-2021 14:16:43 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:19:53 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199136942
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:10 schreef paulgo het volgende:

[..]

Dat wil onze overheid nooit. Elke besmette inreiziger mag gewoon bij ons binnenkomen en moet dan maar zelf de test/ quarantaine regelen. Hoe meer corona gevallen hoe beter de overheid de burgers kan treiteren , pesten en controleren.
Ja, heel vreemd dat de overheid een nutteloze maatregel niet uitvoert. :') Of hoe zie jij het voor je, op welke manier gaan grenscontroles helpen tegen corona als er honderdduizenden dagelijks de grens passeren op een niet te bevatten aantal manieren? Toon het nut aan, dan mag je daarna klagen :).

quote:
Alsof het dagelijkse testen en vaccineren geen ongemak in ons land oplevert. :(
Ik word niet dagelijks getest, noch dagelijks gevaccineerd. Het gemiddelde aantal tests in Nederland per persoon ligt onder de 1, over de hele coronaperiode.
quote:
Het is kiezen tussen open grenzen en een jarenlange lockdown in combinatie met elke keer weer nieuwe vaccinaties tegen gevaarlijkere mutanten, die de huidige vaccins ontwijken,

of gesloten grenzen en elke reiziger uitgebreid testen.
Nee, dat is het dus niet. Zoals ik al eerder opmerkte, zeggen dat gesloten grenzen helpen, wil niet zeggen dat gesloten grenzen helpen. Het is een totale illusie om te denken dat gesloten grenzen corona buiten de deur gaan en gingen houden. Je tegenstellin gis dan ook een schijntegenstelling. Het is in feite kiezen tussen open grenzen en wisselende beperkingen aan de hand van de epidemiologische ontwikkelingen, óf grenzen gesloten houden en in een permanente lockdown leven omdat bij elke versoepeling er nieuwe coronahaarden verschijnen die, om het grenzenbeleid rendabel te houden, met wortel en al moeten worden uitgeroeid, iets waarvoor alleen de strengste lockdowns geschikt zijn.

Dus, heel fijn dat jij pleit om meer dan een jaar lang in binnenshuize gevangenschap te leven omdat je dan trots kan wijzen naar het nut van gesloten grenzen - met desastreuze gevolgen voor de economie, kijkend naar hoe de Nederlandse afhangt van de grensovergangen - maar ik ben erg blij dat wij in Nederland inzien dat een dergelijke vorm van zelfdestructie niet wenselijk is.
pi_199136972
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:10 schreef paulgo het volgende:

[..]
Alsof het dagelijkse testen en vaccineren geen ongemak in ons land oplevert. :(
Dagelijks testen? Ik ben tot nu toe 1 keer getest. Van mijn 3 kinderen is er 1 getest. Hoe kom je op onzinnige dingen als dagelijks testen?

En nee, vaccineren levert geen ongemak. Helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')