De hond die we kregen toen ik een baby was, overleed op de 20e verjaardag van mijn zus. Het arme beest had waarschijnlijk iets giftigs gegeten en liep leeg van alle kanten. Stront, kots en uiteindelijk bloed. En intussen was er gewoon verjaardagsvisite, taart, koffie, hapjes... Was echt een surrealistische toestand. Ik kan me zo ongeveer elke seconde van die dag nog herinneren (ik was 8).quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:57 schreef F_r het volgende:
Mijn oma is 24 december overleden dat vergeet ik ook niet zo snel.
En onze kat op de verjaardag van mijn neefje alleen daarom kan ik dat onthouden van alle andere huisdieren weet ik het echt niet.
Alleen gestyled. Wel op laagjes gekniptquote:Op vrijdag 23 april 2021 17:50 schreef trui het volgende:
Wow Amaranta, wat mooi! En wat zijn je haren lang!!
Heeft de kapper ook echt volgens die curlsys methode geknipt of alleen CG gestyled?
Tof!!quote:Op vrijdag 23 april 2021 17:48 schreef amaranta het volgende:
Nou, de kapster heeft Curly Girl bij mij gedaan...
[ link | afbeelding ]
Ach nee, dat klinkt vreselijk naarquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:25 schreef Phaidra het volgende:
Jemig, moest ik onverwachts ineens een nieuwe tt bedenken![]()
![]()
Ik was intussen rustig verder aan het lezen, duurde ff voordat ik het doorhad.
[..]
De hond die we kregen toen ik een baby was, overleed op de 20e verjaardag van mijn zus. Het arme beest had waarschijnlijk iets giftigs gegeten en liep leeg van alle kanten. Stront, kots en uiteindelijk bloed. En intussen was er gewoon verjaardagsvisite, taart, koffie, hapjes... Was echt een surrealistische toestand. Ik kan me zo ongeveer elke seconde van die dag nog herinneren (ik was 8).
Afschuwelijk, Phaidra...quote:Op vrijdag 23 april 2021 16:25 schreef Phaidra het volgende:
Jemig, moest ik onverwachts ineens een nieuwe tt bedenken![]()
![]()
Ik was intussen rustig verder aan het lezen, duurde ff voordat ik het doorhad.
[..]
De hond die we kregen toen ik een baby was, overleed op de 20e verjaardag van mijn zus. Het arme beest had waarschijnlijk iets giftigs gegeten en liep leeg van alle kanten. Stront, kots en uiteindelijk bloed. En intussen was er gewoon verjaardagsvisite, taart, koffie, hapjes... Was echt een surrealistische toestand. Ik kan me zo ongeveer elke seconde van die dag nog herinneren (ik was 8).
Ja daar zijn ze goed in.quote:Op vrijdag 23 april 2021 18:04 schreef amaranta het volgende:
En mij dure shampoo aangesmeerd uiteraard
Oh wat naarquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:25 schreef Phaidra het volgende:
Wat naar ookquote:Op vrijdag 23 april 2021 21:40 schreef kwakz0r het volgende:
Onze kat werd voor onze neus doodgereden
Kerstavond, ik was bijna 6, op weg naar de kerk voor de familieviering. Wij wachtten op de auto die eraan kwam, de kat (1 jaar oud, mocht eigenlijk niet buiten maar was tussen de duer door geglipt) wachtte niet...
Mijn moeder heeft ons snel de auto ingeloodst, mijn vader heeft de kat van de weg geschraapt met de sneeuwschuiveren achter het huis gelegd. Langs mijn opa gelopen (woonde tegenover ons) en gevraagd of die haar bij hun werkplaats (einde van de straat, daar was hun steenhouwerij) in de bedrijfsafvalcontainer wilde doen voor we weer thuis kwamen.
Maar dat mocht niet van mijn oma (de keizerin genoemd door mijn moeder en ik snap steeds beter waarom), dus mijn opa heeft op kerstavond in het donker langs een slootje staan bikken in de bevroren aarde om haar te begraven.
Of .... hij heeft een gat in t ijs geslagen en haar in de sloot gegooid - who knows. Ik heb altijd mijn twijfels gehad bij in hoeverre mijn opa echt braaf alle eisen en bevelen van mijn oma opvolgde. Later zette hij ook gewoon zijn gehoorapparaat uit en liep de tuin in als hij overal een beetje klaar mee was.
Ach arm broertje. Gelukkig kon je tante er wel naartoe.quote:Op vrijdag 23 april 2021 20:21 schreef oh-oh het volgende:
Oh Phaidra wat een verhaal van die hond.
Echt rot. Onze eerste hond is 17 geworden, ik woonde al lang niet meer thuis toen, maar mijn ouders waren niet thuis en mijn broertje was alleen thuis en belde me huilend op op mijn werk dat de hond alleen nog maar rondjes liep en omviel, hij was denk ik 13 of zo toen, echt zo sneu, helemaal in paniek dat joch, heb ik mn tante die kant op gestuurd en ik kon er niet heen om afscheid te nemen, vond het zo erg.
Ik baal dat ik de krullenfoto gemist heb...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.God hey, even alle trauma’s op tafel gooienDussss nog leuke plannen voor het weekend?
Oh amaranta, heel mooie krullen!
Venus in pocketformaat
© loveli
Ik heb dat laatst ook laten doen, maar dan vooral knippen. Het is best goed gelukt. Ik heb jouw foto gemist helaas.quote:Op vrijdag 23 april 2021 17:48 schreef amaranta het volgende:
Nou, de kapster heeft Curly Girl bij mij gedaan...
[ link | afbeelding ]
Wow heftig. Hopelijk herstelt ie snel!quote:Op zaterdag 24 april 2021 08:56 schreef McLaura het volgende:
Onze kat is eergister aangereden en wij hebben heel veel geluk gehad. Pixel dus ook. Hij heeft een gebroken kaak, een snee in zijn wang, een paar gebroken tanden, geen nagels meer aan zijn voorpoten en een hersenschudding.
Wij hadden niks in de gaten, hij lag gewoon in "zijn" stoel. Zijn zusje Doodle attendeerde ons erop dat er iets was en toen zag mijn man dat er een stuk van zijn kaak leek te missen. Gelukkig was alleen de huid gescheurd en kon hij weer gerepareerd worden. En dus een breuk in het midden van zijn onderkaak waar hij nu een soort ijzerdraadbeugeltje heeft.
Maar hij wandelt hier gelukkig nog rond, na een nachtje dierenarts en kaakreparatie en een stuk of 8 hechtingen. Oh, en met een lampenkap. En minstens 2 levens minder.
Het was ook echt precies zo'n kat als in pet semataryquote:Op zaterdag 24 april 2021 10:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou mijn kat sowieso niet naar buiten laten gaan hoor.
We hebben hier echt een mega kattenplaag. Honden worden gewoon aangevallen, vooral 's nachts.
Gisteren liep er een das door de wijk!
SQ ik heb een mental image nu, thnx.
En Pet Semetary in mijn hoofd.
Ik begraaf dode vogels in mijn bloembakken en graaf ze dan op , ik heb een hele collectie skeletten, schedels, dieren op sterk waterquote:Op zaterdag 24 april 2021 10:28 schreef Jentin het volgende:
Wij hebben onlangs het konijn begraven en nu krijg ik regelmatig vragen als: ‘Laat zijn huid nu al los, mama?’, ‘Is hij al een skelet?’ en ‘Heeft hij nu nog ogen?’ Thanks for all the mental images, kid
Komt goed, hij ligt alweer op zijn troonquote:Op zaterdag 24 april 2021 10:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wow heftig. Hopelijk herstelt ie snel!
Dankje. Het was vreselijk en ik dacht zonder poes thuis te komen. De dierenarts zag gelukkig vrij snel dat de kaak er gewoon nog zat en het "alleen" losse huid was.quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Beterschap voor de poes, laura. Dat klinkt ook vreselijk naar.
Aaaaah!quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Mijn man ging zijn dode kat begraven in de achtertuin. Flinke kuil gegraven. Maar ja, beestje was inmiddels al zo stijf als een plank geworden. Hij wilde hem zo lieflijk uit zijn mandje in het gat laten glijden, maar dat lukte niet. De kat bleef óp het gat liggen. En we kregen hem er gewoon niet goed in. Uit een soort paniek heeft ie toen het lijk maar "aangestampt" in dat gat.
Was een zeer harmonieuze ervaring
Beterschap voor de poes, laura. Dat klinkt ook vreselijk naar.
Dat is inderdaad mazzel. Hopelijk hersteld hij goed.quote:Op zaterdag 24 april 2021 08:56 schreef McLaura het volgende:
Onze kat is eergister aangereden en wij hebben heel veel geluk gehad. Pixel dus ook. Hij heeft een gebroken kaak, een snee in zijn wang, een paar gebroken tanden, geen nagels meer aan zijn voorpoten en een hersenschudding.
Wij hadden niks in de gaten, hij lag gewoon in "zijn" stoel. Zijn zusje Doodle attendeerde ons erop dat er iets was en toen zag mijn man dat er een stuk van zijn kaak leek te missen. Gelukkig was alleen de huid gescheurd en kon hij weer gerepareerd worden. En dus een breuk in het midden van zijn onderkaak waar hij nu een soort ijzerdraadbeugeltje heeft.
Maar hij wandelt hier gelukkig nog rond, na een nachtje dierenarts en kaakreparatie en een stuk of 8 hechtingen. Oh, en met een lampenkap. En minstens 2 levens minder.
Gefeliciteerd! Fijn dag en nog vele gelukkig jaren.quote:Op zaterdag 24 april 2021 11:15 schreef F_r het volgende:
Beterschap voor Pixel
Sq ieks. Hier paste de kat ook niet echt in het gat maar dat hebben ze wat zachtaardiger opgelost.
Vandaag is onze trouwdag we hebben zonEn vanavond haal ik een maaltijd bij een restaurant.
Aktiesport, van haren, scapino, bristol, of online bij SHEIN https://m.shein.com/nl/Ca(...)f=nl&rep=dir&ret=mnl of zalandoquote:Op zaterdag 24 april 2021 11:32 schreef Kyara het volgende:
Oef wat naar, sterkte voor de kat Laura!
FR gefeliciteerd net jullie trouwdag!
Ik mag op zoek naar nieuwe gymtassen. Ze hadden altijd van trekkoord tasjes die ik ergens gekregen had maar die zijn nu kapot. Nu wil ik nieuwe tasjes maar die door de bomen het bos niet meer.
Wat hebben jullie qua gymtassen? En waar koop je tegenwoordig zo'n simpel trekkoord tasje? (geen ali express).
Hier hebben ze gewone rugzakken. Moet van school ook ivm fietsen naar gym in de bovenbouw. Maar in groep 1 krijg je als ouder een stuk stof&een koord en mag je daar iets van makenquote:Op zaterdag 24 april 2021 11:32 schreef Kyara het volgende:
Ik mag op zoek naar nieuwe gymtassen. Ze hadden altijd van trekkoord tasjes die ik ergens gekregen had maar die zijn nu kapot. Nu wil ik nieuwe tasjes maar die door de bomen het bos niet meer.
Wat hebben jullie qua gymtassen? En waar koop je tegenwoordig zo'n simpel trekkoord tasje? (geen ali express).
Volgens mij verkopen ze dat soort tasjes vaak bij sportwinkels (perry sport, intersport, daka ect.quote:Op zaterdag 24 april 2021 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
Wij zijn nog niet door de voorraad gratis gekregen promotrekkoordtasjes Kyara... mijn school, een of ander kledingmerk, de bso...
Zie ze idd nooit in de winkel ( of wacht, ooit een hele leuke gekocht bij dille en kamille maar die is kwijt)
Gefeliciteerd Ferrari!
Sterkte voor poes Pixel
Wat een leuk idee! Er lag bij ons ineens een dode mol in de tuin. Geen idee waar die vandaan gekomen is. Wat een enorm schattig aaibaar beestje is dat zeg. Nog nooit echt de gelegenheid gehad om er één van dichtbij te bekijken.quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik begraaf dode vogels in mijn bloembakken en graaf ze dan op , ik heb een hele collectie skeletten, schedels, dieren op sterk water
Ik ben (ook?) van 12 september en heb dat niet meegemaakt, wel dat we op de avond/nacht van de gebeurtenissen pas ruim na middernacht bedachten dat ik jarig was.quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:41 schreef Hupje het volgende:
Ik ben jarig na 9/11 en toen was er iemand die me niet wilde feliciteren want er was zoiets ergs in de wereld aan de hand. Dat vond ik toen zó stom
Een tas die geschikt is als zwembad. Zo’n James Bond-tas wil ik ook wel.quote:Op zaterdag 24 april 2021 15:44 schreef amaranta het volgende:
Deze is van zeil achtige stof. Dus ook geschikt als zwembad
Hebben we een heel clubje hier van 12 september ja?quote:Op zaterdag 24 april 2021 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben (ook?) van 12 september en heb dat niet meegemaakt, wel dat we op de avond/nacht van de gebeurtenissen pas ruim na middernacht bedachten dat ik jarig was.
Kan me ook niet herinneren of er felicitaties zijn geweest die dag (vast wel), maar iig niemand die me daarom niet wilde feliciteren.
Beetje aanstellerij.quote:Op zaterdag 24 april 2021 16:15 schreef SQ het volgende:
Ik had toen een vriendin die op 11 september jarig was en die belde ik toen gewoon om te feliciteren en die was alleen maar aan het jammeren dat haar verjaardag zo verpest was. Dat viel me ook een beetje tegen.
Nou, op de dag zelf overzag ik absoluut de impact van de gebeurtenis niet. Ik zat toen ook vooral te balen dat mijn toenmalige vriendje als verrassing naar Den Haag was gekomen, terwijl ik als verrassing hem op station Schiphol ging ophalen, en we daar achter kwamen toen hij uitstapte in Den Haag, en mijn trein net wegreed. Een trein die door "een storing" alle tussenstoppen had geschrapt, dus ik moest verplicht en voor niks naar Schiphol en terug en was rete chagrijnig toen ik twee uur later weer thuis was.quote:Op zaterdag 24 april 2021 16:15 schreef SQ het volgende:
Ik had toen een vriendin die op 11 september jarig was en die belde ik toen gewoon om te feliciteren en die was alleen maar aan het jammeren dat haar verjaardag zo verpest was. Dat viel me ook een beetje tegen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op zaterdag 24 april 2021 16:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een tas die geschikt is als zwembad. Zo’n James Bond-tas wil ik ook wel.
Mijn buurvrouw beviel op 1/1/1 van haar zoon en zag toen “allemaal gezeik over een brand in volendam” op tv toen haar man de tv had aangezet in de ontsluitingsfase. “Weet je wat pas erg is? Bevallen!” Had ze tot haar latere schaamte toen geroepen.quote:Op zaterdag 24 april 2021 16:15 schreef SQ het volgende:
Maar wel lekker gesekst daarna neem ik aanquote:Op zaterdag 24 april 2021 16:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou, op de dag zelf overzag ik absoluut de impact van de gebeurtenis niet. Ik zat toen ook vooral te balen dat mijn toenmalige vriendje als verrassing naar Den Haag was gekomen, terwijl ik als verrassing hem op station Schiphol ging ophalen, en we daar achter kwamen toen hij uitstapte in Den Haag, en mijn trein net wegreed. Een trein die door "een storing" alle tussenstoppen had geschrapt, dus ik moest verplicht en voor niks naar Schiphol en terug en was rete chagrijnig toen ik twee uur later weer thuis was.
Ja, vervelend is dat, 3.000 man uitgemoord om je verjaardag te verpesten.quote:Op zaterdag 24 april 2021 16:15 schreef SQ het volgende:
Nou ja, er zijn 365 dagen in een jaar, maar lang niet zoveel actieve posters in OUD. Dus om er dan minstens 3 met dezelfde verjaardag te hebben vind ik wel leuk en bijzonderquote:
quote:Op zaterdag 24 april 2021 17:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw beviel op 1/1/1 van haar zoon en zag toen “allemaal gezeik over een brand in volendam” op tv toen haar man de tv had aangezet in de ontsluitingsfase. “Weet je wat pas erg is? Bevallen!” Had ze tot haar latere schaamte toen geroepen.
Ja, is het ook, maar leuke mensen zoeken elkaar op natuurlijk, dus dat maakt de kans al groterquote:Op zaterdag 24 april 2021 17:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn 365 dagen in een jaar, maar lang niet zoveel actieve posters in OUD. Dus om er dan minstens 3 met dezelfde verjaardag te hebben vind ik wel leuk en bijzonder
Ah ja natuurlijkquote:Op zaterdag 24 april 2021 17:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, is het ook, maar leuke mensen zoeken elkaar op natuurlijk, dus dat maakt de kans al groter![]()
Blijkbaar is de kans dat meerdere mensen op dezelfde dag jarig zijn juist heel groot. Ik heb daar laatst iets over gelezen.. ik zoek het even opquote:Op zaterdag 24 april 2021 17:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn 365 dagen in een jaar, maar lang niet zoveel actieve posters in OUD. Dus om er dan minstens 3 met dezelfde verjaardag te hebben vind ik wel leuk en bijzonder
Ik heb een mol op sterk water!quote:Op zaterdag 24 april 2021 13:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een leuk idee! Er lag bij ons ineens een dode mol in de tuin. Geen idee waar die vandaan gekomen is. Wat een enorm schattig aaibaar beestje is dat zeg. Nog nooit echt de gelegenheid gehad om er één van dichtbij te bekijken.
Ja leuk, wij hebben ook gezaaid paar weken terug. Ik ben heel benieuwd of er nou ook echt zo'n gezellige bloemenweide gaat ontstaan!quote:Op zaterdag 24 april 2021 18:03 schreef Leandra het volgende:
Zo ik heb daarstraks de pakketbrievenbus even schoongemaakt en van stickers voorzien, dus laat dat pakket met biologische akkerbloemenzaden maar komen, dan ga ik die eens lekker aan de achterkant van de tuin zaaien, helemaal bijvriendelijk, ook maar eens op zoek naar een leuk insectenhotel.
[ afbeelding ]
[nieuwsgierig aagje modus]quote:Op zaterdag 24 april 2021 18:03 schreef Leandra het volgende:
Zo ik heb daarstraks de pakketbrievenbus even schoongemaakt en van stickers voorzien, dus laat dat pakket met biologische akkerbloemenzaden maar komen, dan ga ik die eens lekker aan de achterkant van de tuin zaaien, helemaal bijvriendelijk, ook maar eens op zoek naar een leuk insectenhotel.
[ afbeelding ]
Afhankelijk van het formaat kunnen er idd meerdere pakjes in.quote:Op zaterdag 24 april 2021 19:17 schreef Nijna het volgende:
[..]
[nieuwsgierig aagje modus]
Nu ben ik ook wel benieuwd naar de binnenkant. Hoe werkt dat, je stopt er een pakje in en kan er dan vervolgens niemand bij van buitenaf? En kunnen er meer pakjes in?
[/nieuwsgierig aagje modus]
Ja idd, dus tenzij er een groot pakket inzit dat niet onder de klep kan komen te liggen kan er gewoon een volgend pakketje bij.quote:Op zaterdag 24 april 2021 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ah, volgens klapt er bij het sluiten van de klep iets om waardoor het pakket naar beneden valt en komt dat plateau er weer voor als je de klep opent? Dan snap ik het ook eindelijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |