abonnement Unibet Coolblue
pi_199115093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig vanaf volgende week weer 'normaal' winkelen. Hoorde al dat ze bij de Gamma hier gewoon weer 300 man tegelijk binnen kunnen hebben dan.
Ja dat denk je. Maar ondertussen slaan de BOA's, de politie en de zorgmedewerkers alarm. Dus zal volgende week wel iets worden van "ja helaas toch niet".

quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:29 schreef HeatWave het volgende:
Wat een NSBer ben je dan :').

Als die winkeliers nou zonder blikken of blozen iedereen binnenlaten, soit. Maar je gaat inspelen op gevoel en medelijden dmv zielige verhalen en daarna naai je ze 4k boete aan.

Pek, veren, opkanjeren :W.
Verder dit ja. Kijk ik snap dat er regels zijn. Maar waarom loopt er 10 man tegelijk een slijterij binnen, sta je met z'n dertigen in de kruidvat, maar mag er niet iemand even een lege HEMA in voor een pakje sokken. Verhouding is compleet zoek.
pi_199116752
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:37 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

ik vind nederland eigenlijk best wel asociaal, we zijn helemaal niet tolerant meer, we zijn ook niet racistisch ingesteld, maar volgens mij echt wel asoos.

hoe bedrijven met klanten omgaan, hoe instellingen, hoe buren, hoe van alles, gewoon asociaal.
Zit wat in. Nederlanders zijn doorgaans heel direct, vooral het kansenvolk. Dat merk ik ook in mijn eigen opgeving. Klant is vaak geen koning, personeel soms verwend. Wat dat betreft verbaast het me dat zoveel mensen dit jaar in eigen land op vakantie gaan.
pi_199116957
Het laagste van het laagste, het huisvuil van de mensheid. Levend bewijs dat god niet bestaat.
  donderdag 22 april 2021 @ 21:33:25 #29
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199116967
Boa's die zich hier voor lenen die mag je dat best persoonlijk aanrekenen. Niet met geweld of wraak, maar je mag best een mening hebben over het karakter van de persoon achter de functie. Ik zou er wel eens mee in gesprek willen, wat drijft hen nou om zich hier op deze manier voor in te zetten. Ik kan alleen maar hopen dat het niet waar is.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 22 april 2021 @ 21:36:46 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199117033
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:33 schreef GemMagic het volgende:
Boa's die zich hier voor lenen die mag je dat best persoonlijk aanrekenen. Niet met geweld of wraak, maar je mag best een mening hebben over het karakter van de persoon achter de functie. Ik zou er wel eens mee in gesprek willen, wat drijft hen nou om zich hier op deze manier voor in te zetten. Ik kan alleen maar hopen dat het niet waar is.
quote:
84s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:33 schreef Starhopper het volgende:
Nice! Ze moeten zich gewoon aan de regels houden.
Mensen als Starhopper dus. Fascisme zit sommigen in het bloed blijkbaar :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 april 2021 @ 21:41:13 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199117110
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

Mensen als Starhopper dus. Fascisme zit sommigen in het bloed blijkbaar :').
? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 april 2021 @ 21:46:00 #32
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199117208
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

Mensen als Starhopper dus. Fascisme zit sommigen in het bloed blijkbaar :').
Ben ik nu de facist of is Starhopper dat?

Het enige wat ik er van denk is dat het een verwerpelijke manier is van de regels controleren, ik zou dat tegen de persoon houden, in aanzien; verder ben ik benieuwd naar hun eigen verhaal en inzichten, hoe men overtuigd is dat dit bijdraagt of dat men juist alleen maar een opdracht van hogerhand uitvoert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 22 april 2021 @ 21:48:32 #33
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199117248
Ik keur het niet goed maar ik begrijp het geweld tegen boa's wel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 april 2021 @ 21:50:56 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199117290
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:46 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ben ik nu de facist of is Starhopper dat?

Het enige wat ik er van denk is dat het een verwerpelijke manier is van de regels controleren, ik zou dat tegen de persoon houden, in aanzien; verder ben ik benieuwd naar hun eigen verhaal en inzichten, hoe men overtuigd is dat dit bijdraagt of dat men juist alleen maar een opdracht van hogerhand uitvoert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er kans is dat er een geheime controle langs komt, dan zorgt dat ervoor dat de regels beter nageleefd worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 april 2021 @ 21:54:56 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199117344
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:46 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ben ik nu de facist of is Starhopper dat?

Het enige wat ik er van denk is dat het een verwerpelijke manier is van de regels controleren, ik zou dat tegen de persoon houden, in aanzien; verder ben ik benieuwd naar hun eigen verhaal en inzichten, hoe men overtuigd is dat dit bijdraagt of dat men juist alleen maar een opdracht van hogerhand uitvoert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
84s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als er kans is dat er een geheime controle langs komt, dan zorgt dat ervoor dat de regels beter nageleefd worden.
SH uiteraard :'). Het zonder blikken of blozen goedkeuren dat de overheid liegt tegen burgers om ze een misdrijf te laten begaan....

En dan denken dat je aan de goeie kant staat.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 april 2021 @ 21:56:54 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199117377
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

SH uiteraard :'). Het zonder blikken of blozen goedkeuren dat de overheid liegt tegen burgers om ze een misdrijf te laten begaan....

En dan denken dat je aan de goeie kant staat.
Ik ben geen fascist.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 april 2021 @ 21:59:00 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199117407
quote:
84s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik ben geen fascist.
Je gedraagt je anders overal precies zo.

Een winkelier die na een zielig verhaal van een BOA zich laat verleiden om uit menselijkheid en solidariteit EEN uitzondering te maken 4000 euro aannaaien goedkeuren omdat "befehl ist befehl" gaat er bij mij niet in als iets anders dan dat.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 22 april 2021 @ 22:03:31 #38
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199117485
quote:
84s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als er kans is dat er een geheime controle langs komt, dan zorgt dat ervoor dat de regels beter nageleefd worden.
Ja, maar dan kijk je alleen naar het voordeel van deze aanpak. Als het af en aanlopen is van regelovertredende misstanden met ernstige gevolgen dan zou dat op een gegeven moment de nadelen kunnen overtreffen.
Als een doodnormale winkel betreft, die men probeert te overtuigen met een zielig verhaal alleen maar om de geraakte meelevende ondernemer achteraf een bon in de maag te splitsen, dan vind ik dat die werkwijze zowel het draagvlak voor de maatregelen als het respect voor de handhaving ondermijnt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199117498
Boas zijn net nsbers
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199117584
quote:
84s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als er kans is dat er een geheime controle langs komt, dan zorgt dat ervoor dat de regels beter nageleefd worden.
Dat dacht de Stasi ook; als we maar zoveel mogelijk huizen in de DDR van microfoons voorzien groeien de mensen vanzelf mee in de communistische dictatuur.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199120379
-mag verwijderd worden-

[ Bericht 97% gewijzigd door core2duo op 23-04-2021 08:52:47 (wil bericht verwijderen) ]
pi_199120568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:59 schreef HeatWave het volgende:


Een winkelier die na een zielig verhaal van een BOA zich laat verleiden om uit menselijkheid en solidariteit EEN uitzondering te maken 4000 euro aannaaien goedkeuren omdat "befehl ist befehl" gaat er bij mij niet in als iets anders dan dat.
Ik vraag me af of een rechter geen gehakt maakt van deze uitlokking. Dat mag justitie al niet om drugsdeals te maken. Ik kan me niet voorstellen dat boas dit wel mogen doen voor zoiets arbitrairs als een winkelafspraak. :D
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:09:14 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199120693
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:28 schreef ZarB het volgende:
"Anders krijgt de directeur een boete!"

Hebben winkels een directeur dan?

Geloof geen hol van dit verhaal :')
Gezien het intellectueel vermogen van de gemiddelde boa versterkt dat imo juist de geloofwaardigheid van het verhaal.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:25:46 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199120843
quote:
13s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:21 schreef Stepperoller het volgende:
Vreemde keuze om te kiezen voor winkels die al met absurd strenge regels te maken hebben in plaats van supermarkten waar het daadwerkelijk regelmatig misgaat ten aanzien van afstand houden.
Ook daar vind ik beboeten een lastig punt.

Ik werk ook bij iets ‘essentieels’ wat dus gewoon open is. Handhaven is echt lastig.
Mensen dragen geen mondkapjes, smoesjes gaan van shit vergeten tot heb longproblemen, of ze hebben er gewoon schijt aan. Mensen houden slecht afstand, zijn zich er amper van bewust. Als het druk is en je mensen vraagt buiten te wachten zijn ze knorrig of luisteren niet.

Ik ben geen handhaver, ik kan verder bar weinig dan vragen zou u.. Ik heb ook ander werk te doen, kan niet eens steeds bezig zijn met handhaven.
En in mijn lijn van werk kan ik wel zeggen dan kom je er niet in, maar denk niet dat het bedrijf dat zo leuk gaat vinden aangezien het product al afgenomen is.

Heb het er met politie over gehad die ook als klant komt. Ook die zeggen je kan niet meer dan mensen erop wijzen, maar probeer niet teveel te handhaven. Dat kan niet en kan problemen opleveren.
Diezelfde politie is er nooit om te handhaven. Ook nog nooit een boa gezien die dat deed bij klanten.

Daar is blijkbaar te weinig te halen. Beter ondernemers die wel goed kunnen reguleren pakken omdat het net niet via de regeltjes gaat, maar wel veilig. Dat levert meer op...

Gelukkig heb ik vrijwel altijd op z’n minst voldoende afstand in een goed geventileerde ruimte. Ik ben niet bang Corona te krijgen door mijn werk. Ik kan mezelf redelijk beschermen.
Maar toch heeft mijn bedrijf meer kans de lul te zijn mbt handhaving dan de klant die er schijt aan heeft en met X reden komt waarom hij/zij zich er niet aan hoeft te houden. Of zelfs dat niet, maar gewoon duidelijk anti is en niet van plan is er wat mee te doen.

Heel soms helpt het om, als het rustig genoeg is om het gesprek aan te gaan, te zeggen wat als dit ook dicht gaat hierdoor? Dan verliezen wij onze baan en kan jij niet meer die extra dingen kopen.
Best veel klanten beginnen zelf over de maatregelen, of ze ontzettend voor of tegen zijn. Dan is er een opening om mensen bewust te maken van de gevolgen die het kan hebben. Maar te vaak is die opening er niet en kan ik echt niets anders dan gewoon vlotjes zorgen dat iemand weer op weg gaat.

En nogmaals, in al die tijd geen politie of boa gezien die klanten aanspreekt. Dat terwijl er vrij duidelijk is wat de drukke momenten zijn.
Maar ondertussen wel ‘shoppers’ die testen of je controleert of iemand onder de 25 is voordat je peuken verkoopt. Want vanaf 18 mag, maar moet tot 25 controleren.
Lekker makkelijk met mondkapjes...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199120879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:06 schreef Sapstengel het volgende:
Verder dit ja. Kijk ik snap dat er regels zijn. Maar waarom loopt er 10 man tegelijk een slijterij binnen, sta je met z'n dertigen in de kruidvat, maar mag er niet iemand even een lege HEMA in voor een pakje sokken. Verhouding is compleet zoek.
Het gaat al mis met je "Kijk ik snap dat er regels zijn"
Het is volslagen absurd dat de overheid bepaalt hoeveel mensen er in een winkel zijn, of een winkel open of dicht mag, en wie er wel en niet essentieel is
Het parlement had nooit mogen instemmen met deze ingrijpende maatregelen
De overheid gaat hiermee zijn boekje te buiten naar mijn mening
quote:
84s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:50 schreef Starhopper het volgende:
Als er kans is dat er een geheime controle langs komt, dan zorgt dat ervoor dat de regels beter nageleefd worden.
Jij hebt echt een hekel aan je medeburgers en ondernemers he ?
Wat hebben die mensen jou misdaan ?
quote:
84s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:56 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben geen fascist.
Misschien niet direct een fascist, maar ik denk niet dat jij een fraaie rol had gespeeld in 40-45 of in de DDR
"Regels zijn regels" en "wetten en regels moet je altijd handhaven" is geen gezonde standpunt om te hebben, dat weten we sinds 13 maanden maar al te goed weer
pi_199120923
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ook daar vind ik beboeten een lastig punt.

Ik werk ook bij iets ‘essentieels’ wat dus gewoon open is. Handhaven is echt lastig.
Mensen dragen geen mondkapjes, smoesjes gaan van shit vergeten tot heb longproblemen, of ze hebben er gewoon schijt aan. Mensen houden slecht afstand, zijn zich er amper van bewust. Als het druk is en je mensen vraagt buiten te wachten zijn ze knorrig of luisteren niet.

Ik ben geen handhaver, ik kan verder bar weinig dan vragen zou u.. Ik heb ook ander werk te doen, kan niet eens steeds bezig zijn met handhaven.
En in mijn lijn van werk kan ik wel zeggen dan kom je er niet in, maar denk niet dat het bedrijf dat zo leuk gaat vinden aangezien het product al afgenomen is.

Heb het er met politie over gehad die ook als klant komt. Ook die zeggen je kan niet meer dan mensen erop wijzen, maar probeer niet teveel te handhaven. Dat kan niet en kan problemen opleveren.
Diezelfde politie is er nooit om te handhaven. Ook nog nooit een boa gezien die dat deed bij klanten.

Daar is blijkbaar te weinig te halen. Beter ondernemers die wel goed kunnen reguleren pakken omdat het net niet via de regeltjes gaat, maar wel veilig. Dat levert meer op...

Gelukkig heb ik vrijwel altijd op z’n minst voldoende afstand in een goed geventileerde ruimte. Ik ben niet bang Corona te krijgen door mijn werk. Ik kan mezelf redelijk beschermen.
Maar toch heeft mijn bedrijf meer kans de lul te zijn mbt handhaving dan de klant die er schijt aan heeft en met X reden komt waarom hij/zij zich er niet aan hoeft te houden. Of zelfs dat niet, maar gewoon duidelijk anti is en niet van plan is er wat mee te doen.

Heel soms helpt het om, als het rustig genoeg is om het gesprek aan te gaan, te zeggen wat als dit ook dicht gaat hierdoor? Dan verliezen wij onze baan en kan jij niet meer die extra dingen kopen.
Best veel klanten beginnen zelf over de maatregelen, of ze ontzettend voor of tegen zijn. Dan is er een opening om mensen bewust te maken van de gevolgen die het kan hebben. Maar te vaak is die opening er niet en kan ik echt niets anders dan gewoon vlotjes zorgen dat iemand weer op weg gaat.

En nogmaals, in al die tijd geen politie of boa gezien die klanten aanspreekt. Dat terwijl er vrij duidelijk is wat de drukke momenten zijn.
Maar ondertussen wel ‘shoppers’ die testen of je controleert of iemand onder de 25 is voordat je peuken verkoopt. Want vanaf 18 mag, maar moet tot 25 controleren.
Lekker makkelijk met mondkapjes...
Handhaving kan zich ook richten op de eigen verantwoordelijkheid van klanten.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199121071
Tja, dat kon je verwachten hè, het lag er bij sommige winkeliers ook wel een beetje te dik bovenop. Laat onverlet dat de regel natuurlijk mesjogge is, rechtstreeks door meneer Jos is bedacht en meneer Edgar nu met de handhaving komt.

Boa's hier zijn gelukkig hartstikke liev. O+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')