Precies mijn punt. Áls ze 36 weten te strikken en die 36 bezwijken niet onder druk, dan is UEFA daar niet tegen opgewassen. En dat is gewoon directe einde van de UEFA omdat het de grootste 36 zijn (incl Bayern, Dortmund en PSG).quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:05 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Het is ze niet eens gelukt om de grootste 15 clubs te strikken, laat staan 36.
Gezien zijn eerdere uitspraken over Morey en dat die vorig seizoen na eerdere terugtrekking uit de play-offs toch ineens van gedachte veranderde omdat zijn CBA in het geding kwam ? nahquote:Op dinsdag 20 april 2021 22:08 schreef Zwansen het volgende:
Benieuwd hoe LeBron James hierin staat. Als sporter moet hij toch snappen dat dit geen goed idee is?
36 strikken betekent ook de macht en het geld delen door 36... dat is ze veel te gortig natuurlijk. Het doel lijkt 15 te zijn geweest (incl. Bayern, BVB en PSG).quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:10 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Áls ze 36 weten te strikken en die 36 bezwijken niet onder druk, dan is UEFA daar niet tegen opgewassen. Dan blijft alleen de regering over.
En alle voetbal-liefhebbers weer even wakkergeschud zijn tijdens deze tamme corona-periode.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:12 schreef Tagliano het volgende:
Dus aan het einde van de dag verandert er eigenlijk niet zo gek veel ten opzichte van afgelopen vrijdag, behalve dat de onderhandelingspositie/macht/imago van de meeste grote clubs volledig naar de klote is
Al met al hebben we dus een paar mooie dagen gezien
quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:12 schreef maxi-mus het volgende:
De degradatie van Schalke is zo wel een beetje ondergesneeuwd hé.
Erg mooiquote:Op dinsdag 20 april 2021 22:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
En alle voetbal-liefhebbers weer even wakkergeschud zijn tijdens deze tamme corona-periode.
Dat is wel zonde ja.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:14 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Erg mooi
Alleen jammer dat er dan bij bijvoorbeeld een Leeds-Liverpool gisteren geen publiek was
Stel ze hadden die 15 weten te strikken en die 15 de absolute macht gegeven + nog 21 extra clubs (waaronder Ajax) die ook mee willen doen zonder al teveel macht maar wel vee poen, met een mooi competitie opzet, dan was het ook einde UEFA.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
36 strikken betekent ook de macht en het geld delen door 36... dat is ze veel te gortig natuurlijk. Het doel lijkt 15 te zijn geweest (incl. Bayern, BVB en PSG).
Einde voetbalquote:Op dinsdag 20 april 2021 22:16 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Stel ze hadden die 15 weten te strikken en die 15 de absolute macht gegeven + nog 21 extra clubs (waaronder Ajax) die ook mee willen doen zonder al teveel macht maar wel vee poen, met een mooi competitie opzet, dan was het ook einde UEFA.
Beter proberen de UEFA te hervormen dan de rest van de voetbalwereld te laten stikken en je daarvan te isoleren.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:03 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Als ze 36 grootste clubs hadden gestrikt die het eens zijn met een plan? Nee joh, dan was het alleen maar sneller afgelopen met de UEFA, die zou in 1x onthoofd zijn!
(tenzij natuurlijk dat zoals nu de 36 geen eenheid blijven tijdens hun revolutie of regering inmenging)
Heel FOK! gunt broer konijn zijn degradatie.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:12 schreef maxi-mus het volgende:
De degradatie van Schalke is zo wel een beetje ondergesneeuwd hé.
Dat logo was ook in elkaar gezet door iemand op de basisschool die net heeft geleerd hoe Wordart werkt.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:20 schreef Littlerabbit het volgende:
Bizar inspiratieloze naam was het ook eigenlijk.
Het probleem is dat de enigen die die club kunnen betalen net zo foute miljardairs zijn. Ze moeten hopen op een 50+1 regel in Engelandquote:Op dinsdag 20 april 2021 22:18 schreef Tagliano het volgende:
Volgens VI die dat weer van Engelse bronnen heeft willen de Glazers ManU verkopen als de Super League niet doorgaat, zal vast al voorbij gekomen zijn
Dan is United wel de grote winnaar
Werk jij voor een krant ofzoquote:Op dinsdag 20 april 2021 22:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Beter proberen de UEFA te hervormen dan de rest van de voetbalwereld te laten stikken en je daarvan te isoleren.
Of dat nou door 12 clubs of door 36 clubs wordt georganiseerd; ik blijf er faliekant op tegen.
Het afsplitsen en een zogenaamde nieuwe bond oprichten is al vaker geprobeerd... vaak wordt zo'n neprevolutie een doffe ellende. Zoals bij diverse vechtsporten, en bij het schaken. Grote proleten worden door nog grotere proleten opgevolgd in de diverse besturen.
You say you want a revolution, well, you know, we all want to change the world.
But when you talk about destruction, don't you know that you can count me out.
Voetbal is internationaal een veel te grote (volks)sport om daar een exclusief herenfeestje van te gaan maken. De laatste decennia is er bij het clubvoetbal sowieso al een mijns inziens foute ontwikkeling om naar exclusiviteit te streven. Ik pleit juist voor meer inclusiviteit.
Het zal wel ouderwets klinken, maar mijn favoriete voetbalfinale van deze eeuw is Liverpool tegen Alavés, UEFA cup 2001. Ook al verloor de kleine club... ze kwamen tenminste wel zo ver en het was geweldig om te mogen zien.
Met dat elitaire gedoe is wat mij betreft de ziel uit het voetbal gehaald.
En die ESL-plannen bleken (gelukkig) de druppel te zijn.
Wat je ook kunt zeggen over die Noord-Amerikaanse competities: de centen worden daar veel gelijkmatiger verdeeld, en er is een salarisplafond. Ook daar zijn genoeg saaie wedstrijden, maar de kampioen van seizoen 1 kan een jaar later laatste worden. Zonder te degraderen weliswaar, maar de uitslag staat veel vaker niet van te voren vast. Probeer in de NHL maar eens een totoformulier in te vullen.
Ik wil verdomme weer een finale met Rode Ster Belgrado, of met Steaua Boekarest. Oosteuropese balgoochelaars die niet allemaal zijn opgekocht door Real, United, City of PSG.
We hebben gelukkig altijd nog de KeukenKampioendivisie.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Einde voetbal
Voor mij in ieder geval
Dat is niet altijd voetbal te noemen inderdaad, goed puntquote:Op dinsdag 20 april 2021 22:21 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
We hebben gelukkig altijd nog de KeukenKampioendivisie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |