Die salarissen moeten juist naar beneden, een club kan dat gewoon niet betalen, ook niet met die inkomsten.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad niet werken nee, die spelers zullen de grote winnaars worden daar aangezien die nog hogere salarissen zullen opstrijken bij de ESL clubs.
La Liga en Serie A hebben al overleg gehad en durfden (nog) nietquote:Op dinsdag 20 april 2021 09:31 schreef fetX het volgende:
[..]
Als dit al zou kunnen vraag ik me zelfs af of ze dat zouden doen.
Het blijft toch het verdienmodel van die clubs helaas.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:41 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja en als een club een veel te hoog bedrag neer gaat tellen dan is een club ook wel overstag.
Heel soms als ik bij m'n moeder ben. (mm moeder is een grotere voetbalgek dan mij.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:40 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik kijk echt nooit PL of La Liga. Ik zal die clubs ook echt totaal niet missen in Europa. Sterker nog; ik hoop dat ze allemaal kapot gaan.
Dat zijn de 'legacy' fans. Wat nou als er uit het 'nieuwe' segment meer te halen valt? Die richting lijkt het op te gaan.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:39 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat slechts op de korte termijn is. Fans lijken het echt niet te willen en uiteindelijk zal dat denk ik als een boemerang in het gezicht van het bestuur van de SL-clubs terugkeren
Minder lokale exposure betekent ook dat jongeren minder geneigd zijn om te voetballen. Vergeet niet hoe belangrijk lokale of nationale prestaties hier in Nederland zijn om er voor te zorgen dat de jeugd hier gaat sporten. Kijk alleen al naar het effect van bijvoorbeeld het damesvoetbal, of de inflatie van waterpolo na de winst van de medalje in 2008.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dit ook ja, op de lange termijn heb je veel minder aanwas.
Ja dat zou logischer zijn, maar ze zoeken nu juist weer meer geld en we weten allemaal dat die grafclubs gewoon lekker doorgaan met nog meer geld tegen spelers aangooien.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die salarissen moeten juist naar beneden, een club kan dat gewoon niet betalen, ook niet met die inkomsten.
Ze hebben nu al 1 miljard schuld.
Denk je dat niemand de 20 grootste europese clubs in een competitie (geen toernooi maar competitie) in actie willen zien?quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:39 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat slechts op de korte termijn is. Fans lijken het echt niet te willen en uiteindelijk zal dat denk ik als een boemerang in het gezicht van het bestuur van de SL-clubs terugkeren
En clubs die meer uitgeven dan ze verdienen horen keihard failliet te gaan. Clubs die slecht beleid voeren horen te degraderen. Een gratis lunch bestaat niet.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die salarissen moeten juist naar beneden, een club kan dat gewoon niet betalen, ook niet met die inkomsten.
Ze hebben nu al 1 miljard schuld.
ik kijk het wel hoor, La Liga niet zoveel meer maar PL toch wel en CL ook maar die scheve verhoudingen zijn me al jaren een doorn in het oog en het wordt nu nog schever.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:40 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik kijk echt nooit PL of La Liga. Ik zal die clubs ook echt totaal niet missen in Europa. Sterker nog; ik hoop dat ze allemaal kapot gaan.
De formule 1 was al meerdere jaren niet meer spannend. De MotoGP heeft aardig wat kijkers weggesnoept daarquote:Op dinsdag 20 april 2021 09:34 schreef XDo het volgende:
Ik geloof er niet in dat de lokale competities leuker worden zonder de SL-clubs. Je gaat nu toch ook niet voor je lol de keukenkampioen wedstrijden zitten kijken omdat die leuker zouden zijn dan de eredivisie?
Dat is nog het walgelijkste eraan. Het systeem wordt al ieder jaar steeds iets gunstiger gemaakt voor de topcompetities en nog vinden ze het niet genoeg.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De UEFA is een klote organisatie maar ze zaten in dit geval ook wel in een lastig parket. Het rijtje grote clubs heeft geen zin meer om tegen kleinere clubs te spelen omdat daarmee te weinig te verdienen valt. Doordat de groten steeds dreigen met een afsplitsing gaf de UEFA ook steeds wat meer toe aan deze clubs om iedereen toch bij elkaar te houden. Nu splitsen die clubs alsnog af en snap ik wel dat de UEFA pissig is.
Dit ja maar die Spaanse clubs zijn al zo goed als failliet. Barcelona wil in een SL maar halen anders gewoon de kwartfinales nooit meer van de CL.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
En clubs die meer uitgeven dan ze verdienen horen keihard failliet te gaan. Clubs die slecht beleid voeren horen te degraderen. Een gratis lunch bestaat niet.
Ja, bedankt. Dit komt door jouw opmerking. Verdorie.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:45 schreef Scrummie het volgende:
O, die vermoeiende gast is er ook weer. Ik ga wel werken.
+100quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is nog het walgelijkste eraan. Het systeem wordt al ieder jaar steeds iets gunstiger gemaakt voor de topcompetities en nog vinden ze het niet genoeg.
Zelfs als het hele plan in duigen valt zal er iets moeten veranderen.
Waarom denk jij dat die fans wel gaan kijken als ze totaal geen binding met een club hebben? Wat is de reden dat mensen een micky mouse competitie zoals de ED op de voet volgen ondanks het bedenkelijke niveau?quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Denk je dat niemand de 20 grootste europese clubs in een competitie (geen toernooi maar competitie) in actie willen zien?
En wat fans zeggen moet je met een korrel zout nemen. Hier beweren ook 95% dat ze niet gaan kijken haha...
in NL?quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:46 schreef Sabata het volgende:
[..]
De formule 1 was al meerdere jaren niet meer spannend. De MotoGP heeft aardig wat kijkers weggesnoept daar
Waarom stiekem?quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kijk stiekem liever naar de Championship dan naar de Premier League.
Mag dit?
Maar het gaat om de Amerikaanse en vooral Aziatische markt.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:48 schreef Document1 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat die fans wel gaan kijken als ze totaal geen binding met een club hebben? Wat is de reden dat mensen een micky mouse competitie zoals de ED op de voet volgen ondanks het bedenkelijke niveau?
Ik reageer meer op zijn stelling dat 95% hier toch wel gaat kijken.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar het gaat om de Amerikaanse en vooral Aziatische markt.
PL en La Liga keek ik dan wel weer. Selectief, dat wel. Soms Barca, soms Liverpool maar meestal de (stads) derby's of speciale wedstrijden omdat dan de echte sfeer loskomt in een stadion. Dat is wat voetbal is.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:40 schreef fetX het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, deze clubs maken paria's van zichzelf en worden verstoten en wat overblijft is een mooiere, gezondere en meer houdbare Europese competitie.
topvoetbal wil je natuurlijk altijd zien maar het moet wel ergens om gaan, affiches om de affiches vervelen wel snel, je had zo'n seizoen dat er wel 5 clasico's waren, dat waren er ook 3 teveelquote:Op dinsdag 20 april 2021 09:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik reageer meer op zijn stelling dat 95% hier toch wel gaat kijken.
Dit ja en je gaat ook wedstrijden krijgen om de 8e plek. Of de 5de plek.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
topvoetbal wil je natuurlijk altijd zien maar het moet wel ergens om gaan, affiches om de affiches vervelen wel snel, je had zo'n seizoen dat er wel 5 clasico's waren, dat waren er ook 3 teveel
Competitievervalsing? Het is hún competitie en hún brengen het geld binnen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die clubs kunnen niet blijven als ze standaard meedoen met die Superleague, andere clubs zullen daar nooit akkoord mee gaan omdat het competitievervalsing is.
Hoezo hun competitie ? Competitievervalsing omdat HUN nergens voor spelen en lekker met het derde team komen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:55 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Competitievervalsing? Het is hún competitie en hún brengen het geld binnen.
En daarom zal de rest op een dag de SL volgen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar dan zijn de kleinere clubs nu nog sterker afhankelijk van die grote clubs, ze voeden eerst het succes van deze Super League en vervolgens gaan die clubs alsnog weg en blijven die kleine clubs met niets achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |