Zuid Europese ziekte lijkt het wel. Alles en iedereen laten opdraaien voor je eigen (financiele) bende. Is in de EU ook al zo.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
900 miljoen schulden hebben en dan boos zijn dat ze jou niet meer geld geven.
FFP van UEFA is duidelijk een wassen neus. Anders was zulk lachwekkend beleid allang afgestraft.
Een met de gedachtegang, maar kan de UEFA dit zomaar doen?quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze nog denken dat ze in de nationale competitie kunnen blijven als die Super League er komt. Hoe los moet je dan staan van de realiteit.
Maar ik ben wel benieuwd, want ik had er even een rapport bijgepakt uit 2018/2019 en een snelle berekening gemaakt. Daar kwam uit dat de UEFA zo'n 200 miljoen winst maakt per jaar, ze hadden toen reserves van bijna 600 miljoen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:08 schreef Perrin het volgende:
Rake column, vind ik:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-het-hoofd~a5ffe096/
via nationale bond maakt iedere club deel uit van de UEFA piramide dus daar liggen wel juridische mogelijkheden lijkt me, punt is dat het ook financiële consequenties heeft, wat zijn die competities nog waard zonder die topclubsquote:Op dinsdag 20 april 2021 09:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Een met de gedachtegang, maar kan de UEFA dit zomaar doen?
Ja, dat is waar (al sluit ik ook niet uit dat de competities er leuker op worden). Anderzijds zou het nog saaier worden als die clubs blijven. Die eindigen elk jaar met gemak bij de bovenste plekken.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
via nationale bond maakt iedere club deel uit van de UEFA piramide dus daar liggen wel juridische mogelijkheden lijkt me, punt is dat het ook financiële consequenties heeft, wat zijn die competities nog waard zonder die topclubs
Kunnen die andere Premier League clubs ze er niet uit stemmen?quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Een met de gedachtegang, maar kan de UEFA dit zomaar doen?
Als dit al zou kunnen vraag ik me zelfs af of ze dat zouden doen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kunnen die andere Premier League clubs ze er niet uit stemmen?
Die clubs kunnen niet blijven als ze standaard meedoen met die Superleague, andere clubs zullen daar nooit akkoord mee gaan omdat het competitievervalsing is.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:27 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja, dat is waar (al sluit ik ook niet uit dat de competities er leuker op worden). Anderzijds zou het nog saaier worden als die clubs blijven. Die eindigen elk jaar met gemak bij de bovenste plekken.
ja maar de kleinere clubs profiteren ook wel van het tv geld wat door die grotere eigenlijk gegenereerd wordt, het is dus eigenlijk vooral een geld kwestie, durft La Liga bijvoorbeeld hun 3 topclubs uit de competitie te gooien, dat heeft ook financieel giga consequenties.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:27 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja, dat is waar (al sluit ik ook niet uit dat de competities er leuker op worden). Anderzijds zou het nog saaier worden als die clubs blijven. Die eindigen elk jaar met gemak bij de bovenste plekken.
Maar dan zijn de kleinere clubs nu nog sterker afhankelijk van die grote clubs, ze voeden eerst het succes van deze Super League en vervolgens gaan die clubs alsnog weg en blijven die kleine clubs met niets achter.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar de kleinere clubs profiteren ook wel van het tv geld wat door die grotere eigenlijk gegenereerd wordt, het is dus eigenlijk vooral een geld kwestie, durft La Liga bijvoorbeeld hun 3 topclubs uit de competitie te gooien, dat heeft ook financieel giga consequenties.
Ze zullen die clubs hooguit de kans willen geven om terug te komen op hun besluit, maar aangezien er al bindende contracten zijn getekend lijkt me dat niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:31 schreef fetX het volgende:
[..]
Als dit al zou kunnen vraag ik me zelfs af of ze dat zouden doen.
De UEFA is een klote organisatie maar ze zaten in dit geval ook wel in een lastig parket. Het rijtje grote clubs heeft geen zin meer om tegen kleinere clubs te spelen omdat daarmee te weinig te verdienen valt. Doordat de groten steeds dreigen met een afsplitsing gaf de UEFA ook steeds wat meer toe aan deze clubs om iedereen toch bij elkaar te houden. Nu splitsen die clubs alsnog af en snap ik wel dat de UEFA pissig is.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:08 schreef Perrin het volgende:
Rake column, vind ik:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-het-hoofd~a5ffe096/
ik begrijp niet wat je hiermee bedoeltquote:Op dinsdag 20 april 2021 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar dan zijn de kleinere clubs nu nog sterker afhankelijk van die grote clubs, ze voeden eerst het succes van deze Super League en vervolgens gaan die clubs alsnog weg en blijven die kleine clubs met niets achter.
Het zou nog mooier zijn als alle clubs die niet meedoen een pact sluiten om spelers niet meer aan de ESL clubs te verkopen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze zullen die clubs hooguit de kans willen geven om terug te komen op hun besluit, maar aangezien er al bindende contracten zijn getekend lijkt me dat niet meer mogelijk.
Maar als competitie kan je er niet akkoord mee gaan dat zes clubs in je competitie eigenlijk voor spek en bonen meedoen en toch wel mee mogen doen aan hun eigen elitecompetitie. Dan maar minder waarde voor je eigen competitie door ze te laten oprotten, er groeien vanzelf wel weer clubs door.
Ik kijk het weinig omdat mijn club niet aan de competitie meedoet.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:34 schreef XDo het volgende:
Ik geloof er niet in dat de lokale competities leuker worden zonder de SL-clubs. Je gaat nu toch ook niet voor je lol de keukenkampioen wedstrijden zitten kijken omdat die leuker zouden zijn dan de eredivisie?
Onmogelijk. Team SL heeft zowat de hele tv revenue markt dan in handen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 07:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De grote vraag die eigenlijk op tafel ligt is of het Europese voetbal financieel kan overleven zonder deze SL clubs.
Uiteindelijk gaan die clubs zelf wel weg uit die nationale competities, als de tijd rijp is, dan gaan ze alleen nog maar in een (uitgebreidere) SL spelen. Dan ben je helemaal kansloos als overige PL clubsquote:Op dinsdag 20 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt
Tijd om terug te gaan naar gezondere verhoudingen, die clubs maken een puinzooi van zichzelf en de Europese voetbalwereld.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De UEFA is een klote organisatie maar ze zaten in dit geval ook wel in een lastig parket. Het rijtje grote clubs heeft geen zin meer om tegen kleinere clubs te spelen omdat daarmee te weinig te verdienen valt. Doordat de groten steeds dreigen met een afsplitsing gaf de UEFA ook steeds wat meer toe aan deze clubs om iedereen toch bij elkaar te houden. Nu splitsen die clubs alsnog af en snap ik wel dat de UEFA pissig is.
Waarom kijken mensen naar de eredivisie als je ook naar de premier League kan kijken?quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:34 schreef XDo het volgende:
Ik geloof er niet in dat de lokale competities leuker worden zonder de SL-clubs. Je gaat nu toch ook niet voor je lol de keukenkampioen wedstrijden zitten kijken omdat die leuker zouden zijn dan de eredivisie?
Ik denk dat dat slechts op de korte termijn is. Fans lijken het echt niet te willen en uiteindelijk zal dat denk ik als een boemerang in het gezicht van het bestuur van de SL-clubs terugkerenquote:Op dinsdag 20 april 2021 09:36 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Onmogelijk. Team SL heeft zowat de hele tv revenue markt dan in handen.
Dat lijkt me dan wel een probleem. Als de rest van het Europese voetbal geen stand meer houdt, waar halen ze dan hun spelers vandaan?quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:36 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Onmogelijk. Team SL heeft zowat de hele tv revenue markt dan in handen.
Ik kijk echt nooit PL of La Liga. Ik zal die clubs ook echt totaal niet missen in Europa. Sterker nog; ik hoop dat ze allemaal kapot gaan.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:39 schreef Document1 het volgende:
[..]
Waarom kijken mensen naar de eredivisie als je ook naar de premier League kan kijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |