Wat houdt dit contract dan in? Als die clubs niet joinen trekt JP Morgan zich als investeerder terug?quote:Op dinsdag 20 april 2021 07:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
De woorden van Perez zijn dus meteen al niets meer waard.
Dit gaat echt een fantastische backfire worden voor die 12 pauperclubs
Niks. Laten we het normaal houden hier. Ook persoonlijke aanvallen worden niet gewaardeerd. Jullie zijn verder allemaal welkom in de VBL SC. Daar mogen jullie elkaar belachelijk maken en Sylvana Simons erbij halen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 07:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik heb iets gemist. Wat heeft Sylvana Simons hier mee te maken?
Waarom zou je je als premier League club überhaupt inlaten met die wanbeleid en boevenbende uit Italië en spanjequote:Op dinsdag 20 april 2021 07:57 schreef Scrummie het volgende:
Die Perez
Die kan beter geen interview meer houden omtrent de Super League.
Clubs die omvallen. Het is wat. Misschien hadden ze een normaal financieel beleid moeten voeren. Kan me weinig boeien verder. Wat je zegt: er staan wel weer nieuwe clubs op. Voetbal zal blijven.quote:Op dinsdag 20 april 2021 07:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De grote vraag die eigenlijk op tafel ligt is of het Europese voetbal financieel kan overleven zonder deze SL clubs. Perez stelt dat zonder maatregelen de bekendste clubs omvallen en het hele voetbal in Europa daarmee verloren is.
Dat is op zichzelf denk ik niet zo. Kleinere clubs gaan die rol van grote clubs gewoon overnemen. We hebben meer dan voldoende oude, historische clubs buiten dit SL rijtje die de positie kunnen overnemen. Maar of Azië cq 'het geld' daar naar gaat kijken is maar de vraag. Dus zonder dat geld krijg je wel een heel andere dynamiek.
Ik denk dat ik zo'n nieuwe, meer sobere competitie niet verkeerd vind eigenlijk. En of de grote bonzen zich in een SL verenigen of omvallen maakt dan volgens mij weinig uit. Hoewel met SL de mogelijkheden om de andere competitie te volgen (qua tv tijd) wellicht lastiger maakt.
Dit, het mooie is dat clubs die wel de hand op de knip houden in tegenstelling tot de Madrids en barcas van deze wereld niet meedoen om de prijzen. Wanbeleid wordt beloont, en goed beleid dan kan je de tyfus krijgenquote:Op dinsdag 20 april 2021 08:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Clubs die omvallen. Het is wat. Misschien hadden ze een normaal financieel beleid moeten voeren. Kan me weinig boeien verder. Wat je zegt: er staan wel weer nieuwe clubs op. Voetbal zal blijven.
Die Engelse clubs hebben vaak Amerikaanse eigenaars die die clubs in feiten gewoon willen inzetten voor de Amerikaanse en Chinese markt.quote:Op dinsdag 20 april 2021 07:56 schreef alopio het volgende:
Perez moet niet zo huilen. Boe hoe wij hebben geen geld en door Corona gaan we kapot. Nee jullie gaan kapot door jaren wanbeleid. Je kan ook net als een osasuna een keer geen dure spelers kopen. Maar ja Ronaldo moet natuurlijk wel terugkomen volgend jaar en een dik salaris krijgen. Wanstaltig gewoonZ
Bayern is een mooi voorbeeld hoe het wel kan met goed financieel beleid. En als clubs als real en Juve 300 miljoen extra krijgen, dan geven ze het ook net zo hard weer uit.
En die Engelse clubs snap ik niet. Die hebben zich ook voor het karretje laten spannen. Die hebben het niet zo erg financieel als de Spaanse en Italiaanse clubs, en hun competitie levert meer en meer op. Die hebben dit helemaal niet nodig.
Denk alleen dat die Amerikaantjes geen rekening hebben gehouden met de Europese sportcultuur. Er is geen voorstander te vinden voor dit plan, niet bij de supporters en nu zelfs niet bij spelers en trainers. Ook binnen de toetredende clubs zal er nog genoeg verdeeldheid zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die Engelse clubs hebben vaak Amerikaanse eigenaars die die clubs in feiten gewoon willen inzetten voor de Amerikaanse en Chinese markt.
Ik heb er over nagedacht en dit wordt gewoon een Europese versie van de MLS, Chinese league of de zandbakcompetities. Je hoopt dan vooral dat de spelers snel vertrekken uit dit gesloten systeem, maar er zit wel nóg wat meer geld in. De Europese binding zal, wat ik overal op internet zie en in de media zie, laag zijn.
Dit is globalisering: De Europese tradities worden afgepakt door een paar rijke Amerikanen en Aziaten en een paar al veel te rijke bestuurders uit Europa zien $$$$ en gaan er in mee. Het paard van Troje.
De spelers die blijven zijn sowieso dezelfde types als die figuren die graag gingen cashen in zo'n competitie. Of dat er genoeg zijn om deze competitie houdbaar te maken, ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk alleen dat die Amerikaantjes geen rekening hebben gehouden met de Europese sportcultuur. Er is geen voorstander te vinden voor dit plan, niet bij de supporters en nu zelfs niet bij spelers en trainers. Ook binnen de toetredende clubs zal er nog genoeg verdeeldheid zijn.
Toch net even wat anders dan in de US of A.
Maar wat gaat er gebeuren als het plan, met vele rijke eigenaren en rijke sponsoren, toch wordt doorgedrukt?quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk alleen dat die Amerikaantjes geen rekening hebben gehouden met de Europese sportcultuur. Er is geen voorstander te vinden voor dit plan, niet bij de supporters en nu zelfs niet bij spelers en trainers. Ook binnen de toetredende clubs zal er nog genoeg verdeeldheid zijn.
Toch net even wat anders dan in de US of A.
Zou het nog kunnen?quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
900 miljoen schulden hebben en dan boos zijn dat ze jou niet meer geld geven.
FFP van UEFA is duidelijk een wassen neus. Anders was zulk lachwekkend beleid allang afgestraft.
De UEFA heeft ook veel te lang hun oren laten hangen naar die clubs om ze zoveel mogelijk te pleasenquote:Op dinsdag 20 april 2021 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
900 miljoen schulden hebben en dan boos zijn dat ze jou niet meer geld geven.
FFP van UEFA is duidelijk een wassen neus. Anders was zulk lachwekkend beleid allang afgestraft.
In Nederland is KNVB al woest als je een euro verlies maakt, laat staan een miljoen...quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De UEFA heeft ook veel te lang hun oren laten hangen naar die clubs om ze zoveel mogelijk te pleasenen dan gooien ze wat willekeurige clubs uit Turkije of Servië uit de Europese toernooien (lol)
Ik snap ook niet waarom ze nog denken dat ze in de nationale competitie kunnen blijven als die Super League er komt. Hoe los moet je dan staan van de realiteit.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:42 schreef Tarado het volgende:
Het is even afwachten hoe het juridisch zit, het lijkt me niet dat je als clubs zomaar een wilde competitie kan starten en dat de rest lekker bij het oude blijft in je nationale competitie bijvoorbeeld.
Oh maar dat zou iedereen prima vinden als ze gewoon een paar franchises oprichten om de wereld mee over te reizen ipv een paar oude historische clubs met een grote achterban te gijzelen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:42 schreef Toby56 het volgende:
Het zal trouwens weinig uitmaken... de miljardairs richten nieuwe clubs op en het spel gaat gewoon weer verder.
https://youtube.com/user/wimderonquote:Op dinsdag 20 april 2021 09:00 schreef aTypisch het volgende:
wat is een leuk kanaal op youtube om dit verhaal een beetje goed te volgen?
Precies. Laat ons continent en onze voetbaltradities met rust en doe lekker je eigen ding.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh maar dat zou iedereen prima vinden als ze gewoon een paar franchises oprichten om de wereld mee over te reizen ipv een paar oude historische clubs met een grote achterban te gijzelen.
Sterker nog: waarom stoppen ze al die moeite en hun smerige centen niet in die verdomde Amerikaanse competitie?quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh maar dat zou iedereen prima vinden als ze gewoon een paar franchises oprichten om de wereld mee over te reizen ipv een paar oude historische clubs met een grote achterban te gijzelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |