abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 april 2021 @ 14:03:54 #51
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199069742
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb me dit jaar het meest vermaakt met Ajax - Utrecht in de beker.
Die staat bij mij ook vrij hoog ja, naast wat knotsgek KKD geweld. Die classico's die toen voor mijn gevoel 4x per seizoen waren kwamen mij op een gegeven moment ook de strot uit.
pi_199069743
Zou mij niets verbazen dat ze dan ook time outs introduceren in het voetbal, zodat lekker naar de reclame kan worden geschakeld.
  maandag 19 april 2021 @ 14:03:55 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199069744
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

het zou me niet verbazen als ze naar 4 keer 15 minuten echte speeltijd gaan met commercial breaks
Grotere goals en een kleiner veld voor meer doelpunten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 19 april 2021 @ 14:04:09 #54
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199069748
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:02 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik zie het niet gebeuren. UEFA zal uiteindelijk de top-4 landen nog meer gegarandeerde plekken gaan beloven en meer geld en dan dammen ze wel weer in. Is toch iedere 5 jaar hetzelfde spel wat wordt gespeeld.
Dit is wel wat concreter hoor, al die clubs hebben het zelf naar buiten gebracht nu ipv lekken naar de media.
Oh.
pi_199069750
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

is ook wel een vreemd voetbalseizoen, zonder publiek, afgeraffelde wedstrijden
Absurd veel blessures.
  maandag 19 april 2021 @ 14:05:41 #56
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199069764
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Grotere goals en een kleiner veld voor meer doelpunten.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 14:05:43 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199069765
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:03 schreef Multatilu het volgende:
We zijn straks een paar jaar verder en dan noemen we het geen clubs meer maar 'franchises' van de Super League.
De ESL bepaalt, de franchises leveren en de televisiekijker betaalt straks voor dit entertainmentspektakel.
Real Madrid Singapore.
FC Barcelona of Hong Kong.
Liverpool FC Bangalore.
AC Milan Hainan.

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199069778
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Hier kunnen we precies niks mee. Graag een gestaafde onderbouwing van minimaal 3000 karakters.

Dank.
Sorry had nog een toevoeging:

En bovendien is er een verschil tussen slechts een toernooi en een competitie van een seizoen. Een competitie weerspiegelt veel meer wie beter is op het eind dan een toernooi.

Gaan we de beste clubs van Europa slechts in een toernooitje doen (waar je ze niet vaak in actie ziet) of in een competitie van een seizoen?

Geef mij maar een competitie, dat zou echt prachtig zijn. De winnaar dáárvan ....pfff....die moest door een heel slachtveld om op #1 te komen
pi_199069796
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:06 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Sorry had nog een toevoeging:

En bovendien is er een verschil tussen slechts een toernooi en een competitie van een seizoen. Een competitie weerspiegelt veel meer wie beter is op het eind dan een toernooi.

Gaan we de beste clubs van Europa slechts in een toernooitje doen of in een competitie van een seizoen?

Geef mij maar een competitie, dat zou echt prachtig zijn. De winnaar dáárvan ....pfff....die moest door een heel slachtveld om dat te verdienen.
Dan wint altijd het sterkste team. Leuk zeg.
Groot fan van User Wotte
pi_199069801
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit is wel wat concreter hoor, al die clubs hebben het zelf naar buiten gebracht nu ipv lekken naar de media.
Ben benieuwd makker. Persoonlijk geef ik er geen bal om.

Bayern PSG en PSG Bayern waren mijn topwedstrijden van het afgelopen halfjaar. Verder weinig CL potjes gezien die de moeite van het aangluren waard waren.
pi_199069825
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:07 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dan wint altijd het sterkste team. Leuk zeg.
Klopt, maar je mist het punt. Als je de 18 beste clubs bij elkaar zet, dan is het erg onwaarschijnlijk dat de kampioen veel punten zal pakken. Hij zal veel veel veel meer gelijkspelen en verliezen, dan we nu in nationale competities zien.
  maandag 19 april 2021 @ 14:10:08 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199069836
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:03 schreef fetX het volgende:

[..]

https://editorial.uefa.co(...)financial_report.pdf

80% van de inkomsten van de UEFA worden volgens dit rapport weer verdeeld. Ik had het idee dat dit wel wat minder zou zijn eerlijk gezegd. Valt me nog mee.
maar als ik het zo lees verwachten ze met die SL het dubbele binnen te halen met minder clubs
  maandag 19 april 2021 @ 14:10:46 #63
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199069849
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:07 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ben benieuwd makker. Persoonlijk geef ik er geen bal om.

Bayern PSG en PSG Bayern waren mijn topwedstrijden van het afgelopen halfjaar. Verder weinig CL potjes gezien die de moeite van het aangluren waard waren.
Ze willen er blijkbaar al dit jaar mee starten dus we merken het wel snel genoeg.

Maar dan spelen we toch lekker CL zonder die clubs, valt vast nog iets leuks van te maken. Bayern, Dortmund, PSG, Ajax, PSV, Leicester, Everton, West Ham, Rangers, Atalanta, Roma, Sevilla, Betis etc.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 14:11:04 #64
38496 Perrin
pi_199069854
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar als ik het zo lees verwachten ze met die SL het dubbele binnen te halen met minder clubs
Dat worden dan prijzige TV-rechten en ticketprijzen :{
  maandag 19 april 2021 @ 14:11:51 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199069869
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 14:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze willen er blijkbaar al dit jaar mee starten dus we merken het wel snel genoeg.

Maar dan spelen we toch lekker CL zonder die clubs, valt vast nog iets leuks van te maken. Bayern, Dortmund, PSG, Ajax, PSV, Leicester, Everton, West Ham, Rangers, Atalanta, Roma, Sevilla, Betis etc.
uiteraard prima alleen zit je met de geld factor
  maandag 19 april 2021 @ 14:12:27 #66
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199069875
quote:

[..]

Groepshoofd genot.

Komt Cambuur dan in de Conference League?
  maandag 19 april 2021 @ 14:14:13 #67
38496 Perrin
pi_199069901
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteraard prima alleen zit je met de geld factor
Als het je lukt om aantrekkelijker en succesvoller te blijven dan dat groepje muitende clubs zou je onder de streep meer over kunnen houden voor de overige clubs dan nu.

Maar dan moet je die paar clubs met hun Super League niet een succes laten maken van hun plannetje.
  maandag 19 april 2021 @ 14:16:08 #68
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199069929
quote:

[..]

Ik maak me ook niet zo snel zorgen om die CL hoor, dat za allemaal wel. Waar het meer om gaat is dat er géén denkbaar scenario is dat een deelnemer aan de SL nog mag deelnemen aan de landelijke competitie.

Voor zo’n SL kan het (voor de verkoop van voetbalrechten) best interessant zijn om Ajax erbij te hebben. Stel dat Ajax dan als enige club van Nederland gegarandeerd pak em beet 100 mil per jaar krijgt door deel te nemen aan een competitie die gesloten en/of onbereikbaar is voor andere teams in Nederland. Dan is de Eredivisie toch klaar als je Ajax niet uit zou sluiten?

In other words, de Super League heeft alleen bestaansrecht als het een volledige op zichzelf staande competitie wordt die de landelijke competitie vervangt. Ik vraag me oprecht af of de Europese voetbalkijker hierop zit te wachten.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 19 april 2021 @ 14:19:58 #69
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199069966
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:16 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik maak me ook niet zo snel zorgen om die CL hoor, dat za allemaal wel. Waar het meer om gaat is dat er géén denkbaar scenario is dat een deelnemer aan de SL nog mag deelnemen aan de landelijke competitie.

Voor zo’n SL kan het (voor de verkoop van voetbalrechten) best interessant zijn om Ajax erbij te hebben. Stel dat Ajax dan als enige club van Nederland gegarandeerd pak em beet 100 mil per jaar krijgt door deel te nemen aan een competitie die gesloten en/of onbereikbaar is voor andere teams in Nederland. Dan is de Eredivisie toch klaar als je Ajax niet uit zou sluiten?
Ja dat kan ook niet, net als in Engeland dan een club als Leicester de lul is omdat de rest van de clubs 300 miljoen meer krijgen per jaar. Dus het kan ook niet dat ze gewoon in de nationale competitie blijven, of ze vertrekken helemaal en spelen in hun eigen circus of ze stoppen het plan.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 14:19:58 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199069967
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als het je lukt om aantrekkelijker en succesvoller te blijven dan dat groepje muitende clubs zou je onder de streep meer over kunnen houden voor de overige clubs dan nu.

Maar dan moet je die paar clubs met hun Super League niet een succes laten maken van hun plannetje.
Dat is dan afhankelijk van garanties die clubs krijgen als ze de UEFA trouw blijven zeg maar, in hoeverre zijn de CL inkomsten gegarandeerd als de big shots niet meedoen, geen idee hoe die contracten in elkaar zitten verder hoor maar kan me toch voorstellen dat je op tv geld veel moet inleveren.
pi_199069973
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Aziaten betalen, misschien. En Europa is alleen een grote markt voor de VS zolang de Zuid-Amerikanen hier blijven spelen. Als die uitgesloten worden van internationaal voetbal, dan gaan ze met veel meer plezier de Bundesliga kijken waar de spelers dan naar toe willen gaan.

Ze vergeten echter dat Europeanen minder geld beschikbaar hebben om te betalen voor de ESL, vooral in Spanje, ten opzichte van de Amerikanen.

In de VS betaal je al gauw 100+ dollar per maand om je clubje (of ja, franchise..) te zien. In NYC ben je 'arm' als je 60k per jaar verdiend. Je kan de revenues niet 1-op-1 vergelijken. Ik geloof niet dat mensen dat er voor over hebben als de emotionele band zo beschadigt is.

Daarnaast dalen de kijkcijfers van alle commerciele sporten zelfs hier (VS) al jaren. College football groeit aan populariteit, en juist dat is dan weer meer regio-gevonden. Begrijp dan ook niet dat men denkt dat deze weg een meer duurzame weg is, dat is het volgens mij juist niet.

Het is een langzaam doodlopende weg waarin je de komende 30+ jaar nog heel veel geld kan gaan verdienen.
  maandag 19 april 2021 @ 14:20:55 #72
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199069976
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is dan afhankelijk van garanties die clubs krijgen als ze de UEFA trouw blijven zeg maar, in hoeverre zijn de CL inkomsten gegarandeerd als de big shots niet meedoen, geen idee hoe die contracten in elkaar zitten verder hoor maar kan me toch voorstellen dat je op tv geld veel moet inleveren.
Ik denk dat die contracten wel al getekend zijn voor de cyclus tot 2024, daarna komt het nieuwe format en worden die rechten ook opnieuw verkocht.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 14:22:21 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199069995
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk dat die contracten wel al getekend zijn voor de cyclus tot 2024, daarna komt het nieuwe format en worden die rechten ook opnieuw verkocht.
zonder de grote clubs worden die onderhandelingen toch wat moeilijker
  maandag 19 april 2021 @ 14:24:08 #74
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199070011
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

zonder de grote clubs worden die onderhandelingen toch wat moeilijker
Het zal ongetwijfeld minder worden, maar dan is dat maar zo.
Oh.
pi_199070030
Publieke opinie is duidelijk nog niet in t voordeel van SL. Die hebben nog wat werk te doen met de voordelen uitleggen

[ Bericht 41% gewijzigd door BookFreak op 19-04-2021 14:34:30 ]
  maandag 19 april 2021 @ 14:27:55 #76
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199070044
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:20 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Aziaten betalen, misschien. En Europa is alleen een grote markt voor de VS zolang de Zuid-Amerikanen hier blijven spelen. Als die uitgesloten worden van internationaal voetbal, dan gaan ze met veel meer plezier de Bundesliga kijken waar de spelers dan naar toe willen gaan.

Ze vergeten echter dat Europeanen minder geld beschikbaar hebben om te betalen voor de ESL, vooral in Spanje, ten opzichte van de Amerikanen.

In de VS betaal je al gauw 100+ dollar per maand om je clubje (of ja, franchise..) te zien. In NYC ben je 'arm' als je 60k per jaar verdiend. Je kan de revenues niet 1-op-1 vergelijken. Ik geloof niet dat mensen dat er voor over hebben als de emotionele band zo beschadigt is.

Daarnaast dalen de kijkcijfers van alle commerciele sporten zelfs hier (VS) al jaren. College football groeit aan populariteit, en juist dat is dan weer meer regio-gevonden. Begrijp dan ook niet dat men denkt dat deze weg een meer duurzame weg is, dat is het volgens mij juist niet.

Het is een langzaam doodlopende weg waarin je de komende 30+ jaar nog heel veel geld kan gaan verdienen.

Denk dat het brein achter de SL de Europese fan wel een beetje onderschatten wat dat betreft. Een fan van Liverpool zit er helemaal niet op te wachten dat Liverpool niet mee meedoet aan de Premier League. We weten allemaal nog dat de gemiddelde Liverpool supporter de winst van de nationale beker hoger had zitten dan de Champions League.

Wat is zo’n competitie waard als de fans de competitie boycotten? In de USA kun je teams zonder morren van stad verplaatsen omdat je denk dat je daar meer inkomen kan genereren. Dat soort shit werkt hier helemaal niet. Dat ze in Spanje liever tegen meer groter clubs spelen okay. Maar het sentiment is in Engeland toch wel even anders.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_199070055
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef Keyos het volgende:

[..]

Denk dat het brein achter de SL de Europese fan wel een beetje onderschatten wat dat betreft. Een fan van Liverpool zit er helemaal niet op te wachten dat Liverpool niet mee meedoet aan de Premier League. We weten allemaal nog dat de gemiddelde Liverpool supporter de winst van de nationale beker hoger had zitten dan de Champions League.

Wat is zo’n competitie waard als de fans de competitie boycotten? In de USA kun je teams zonder morren van stad verplaatsen omdat je denk dat je daar meer inkomen kan genereren. Dat soort shit werkt hier helemaal niet. Dat ze in Spanje liever tegen meer groter clubs spelen okay. Maar het sentiment is in Engeland toch wel even anders.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat deze gekkies Europa inderdaad niet begrijpen.
  maandag 19 april 2021 @ 14:29:40 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199070064
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld minder worden, maar dan is dat maar zo.
onze vriend Tancredi zegt dat de FIFA het uitsluiten van spelers van hun competities niet meer uitspreekt, dan zitten de FIFA en de UEFA dus niet op 1 lijn, tenminste als ik het goed begrijp

twitter
pi_199070065
quote:

[..]

De vraag is in hoeverre het sentiment in Engeland nog relevant is.
pi_199070084
Iemand al gehoord hoe Peter R. de Vries hierover denkt?
pi_199070090
Team Bonden/UEFA/FIFA:
-zwak nationale club competities
-middelmatig europees club toernooi
-zwak landen toernooi

VS

Team SL:
-superieur europees club competitie(s)

Hier komt t eigenlijk op neer als de UEFA voorlopig weigert consessies te doen. Geef mij maar Team SL.
  maandag 19 april 2021 @ 14:33:23 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199070110
quote:
nationale beker
titel denk ik dat je bedoelt maar dat heeft ook te maken hoe lang het geleden was en hoeveel CL's ze al hebben dus is niet dat CL ze niks uitmaakt
pi_199070120
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

onze vriend Tancredi zegt dat de FIFA het uitsluiten van spelers van hun competities niet meer uitspreekt, dan zitten de FIFA en de UEFA dus niet op 1 lijn, tenminste als ik het goed begrijp

[ twitter ]
De nationale bonden hebben hier natuurlijk ook nog een rol in. De knvb, maar ook de FA, zit helemaal niet te wachten op die SL. Die kunnen los van de fifa/uefa ook de handen ineens slaan en zelf bepalen geen spelers meer op te roepen voor hun nationale elftal als ze voor een SL club kiezen
  maandag 19 april 2021 @ 14:34:41 #84
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199070131
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

titel denk ik dat je bedoelt maar dat heeft ook te maken hoe lang het geleden was en hoeveel CL's ze al hebben dus is niet dat CL ze niks uitmaakt
Si, ik las hem even terug en zag de fout (aangezien competitie en beker niet door elkaar gebruikt kunnen worden met voetbal). Ik bedoelde inderdaad de landstitel.
  maandag 19 april 2021 @ 14:35:00 #85
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199070134
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef alopio het volgende:

[..]

De nationale bonden hebben hier natuurlijk ook nog een rol in. De knvb, maar ook de FA, zit helemaal niet te wachten op die SL. Die kunnen los van de fifa/uefa ook de handen ineens slaan en zelf bepalen geen spelers meer op te roepen voor hun nationale elftal als ze voor een SL club kiezen
Probleem met dat soort zaken is vaak om het gezamenlijk te doen.
pi_199070136
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:26 schreef BookFreak het volgende:
Team Bonden/UEFA/FIFA:
-zwak nationale club competities
-middelmatig europees club toernooi
-zwak landen toernooi

VS

Team SL:
-superieur europees club competitie(s)

Hier komt t eigenlijk op neer als de UEFA voorlopig weigert consessies te doen. Geef mij maar Team SL.
Het probleem is dat je niet vanuit de fans denkt. Je gaat er vanuit dat de fans van de super League clubs zonder morren meegaan. Ik herinner me het gekrakeel toen Wimbledon ineens MK Dons moest heten, een stadion in Milton Keynes kreeg en zo even de licentie overnam. De fans keerden zich massaal af en richtten hun eigen voetbal club op.

Er zal gerust naar een Sl gekeken worden in Afrika, Azië en Arabië. Maar hun oorspronkelijke fanbase zijn de clubs kwijt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199070141
Als zes clubs de PL gaan verlaten, dan schept het nu wel mogelijkheden voor Celtic, Rangers en de Schotse nummer 3 om in de vernieuwde PL aan te sluiten.
Het Britse voetbal kan er hier nog beter gaan uitkomen.
  maandag 19 april 2021 @ 14:36:53 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199070162
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

En dat ze nog nooit de Premier League hadden gewonnen en uitgelachen werden door de rest van Engeland. Toch denk ik dat ook bij Manchester City de PL-titel steviger gevierd zal worden door de locale fans dan een CL-titel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 19 april 2021 @ 14:37:04 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199070167
quote:

[..]

Beetje zoals de intro van FIFA2006.

Bij Europeanen zit eer, cultuur, loyaliteit en herkomst verbonden in je club. Een club is geboren in de gemeenschap en uitgebouwd door de gemeenschap.

Dat is bij die franchisers gewoon niet mogelijk. Want die zijn opgezet voor de commercie en niet voor de gemeenschap.
Dat is het verschil. Nu proberen de yankees en de sjeiks de clubs uit de gemeenschappen te jatten, maar dat laat de gemeenschap niet toe. Als ik zo'n beetje al mijn bekende fora afstruin zijn alle fans furieus.
1947-2016
  maandag 19 april 2021 @ 14:38:27 #90
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199070185
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:35 schreef Idisrom het volgende:
Als zes clubs de PL gaan verlaten, dan schept het nu wel mogelijkheden voor Celtic, Rangers en de Schotse nummer 3 om in de vernieuwde PL aan te sluiten.
Want jij schakelt als niet-Britse kijker net zo lief in bij Celtic - Leicester City dan Liverpool - Manchester City?

Kijk, ik zal die competitie vast wel kijken als het komt, maar het versplintert het Europese landschap, en daarmee ook de gelden. Ik ben echt een liefhebber van het kijken van sport, maar ik heb echt geen moment gedacht van “waren er nou maar nog meer topwedstrijden”. Als je een abonnement op ESPN en Ziggo hebt dan heb je haast tijd te kort om in het weekend alle topwedstrijden te zien.
  maandag 19 april 2021 @ 14:38:58 #91
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199070197
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:35 schreef Idisrom het volgende:
Hopelijk doet FC Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch uit Wales ook mee.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 14:39:04 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199070198
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beetje zoals de intro van FIFA2006.

Bij Europeanen zit eer, cultuur, loyaliteit en herkomst verbonden in je club. Een club is geboren in de gemeenschap en uitgebouwd door de gemeenschap.

Dat is bij die franchisers gewoon niet mogelijk. Want die zijn opgezet voor de commercie en niet voor de gemeenschap.
Dat is het verschil. Nu proberen de yankees en de sjeiks de clubs uit de gemeenschappen te jatten, maar dat laat de gemeenschap niet toe. Als ik zo'n beetje al mijn bekende fora afstruin zijn alle fans furieus.
Daar verhuizen ze de clubs gewoon. Dus in de Superleague kunnen we dan op een gegeven moment Real Monaco en Moscow United verwachten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 19 april 2021 @ 14:39:35 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199070215
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef alopio het volgende:
Die kunnen los van de fifa/uefa ook de handen ineens slaan en zelf bepalen geen spelers meer op te roepen voor hun nationale elftal als ze voor een SL club kiezen
en dan zichzelf in de voet schieten, moet je voor NL eens kijken wie er niet mee doen dan
pi_199070222
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:38 schreef Keyos het volgende:

[..]

Want jij schakelt als niet-Britse kijker net zo lief in bij Celtic - Leicester City dan Liverpool - City?
ja hoor, ik heb destijds ook van Nottingham Forest genoten
  maandag 19 april 2021 @ 14:39:55 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199070228
quote:
9s.gif Op maandag 19 april 2021 14:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hopelijk doet FC Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch uit Wales ook mee.
Verhitte derby hebben die altijd met Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogochse Boys.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 19 april 2021 @ 14:40:26 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199070237
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar verhuizen ze de clubs gewoon. Dus in de Superleague kunnen we dan op een gegeven moment Real Monaco en Moscow United verwachten.
Is dat zo leuk?

De complete essentie van je club is weg in dat geval.
1947-2016
pi_199070255
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:35 schreef Sabata het volgende:

[..]

Het probleem is dat je niet vanuit de fans denkt. Je gaat er vanuit dat de fans van de super League clubs zonder morren meegaan.
Ze denken niet allemaal hetzelfde. En heleboel hebben een iq van een pinda dus zal het nog duren voordat het kwartje valt.

Nadelen zijn:
-reizen uitwedstrijden
-spannende wedstrijden (slecht voor je hart)
-wat nog meer?
  maandag 19 april 2021 @ 14:41:34 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199070259
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dan zichzelf in de voet schieten, moet je voor NL eens kijken wie er niet mee doen dan
Wie zegt dat die spelers blijven bij hun huidige SL clubs?
Hun is nog niks gevraagd.
1947-2016
  maandag 19 april 2021 @ 14:41:52 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199070269
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat zo leuk?

De complete essentie van je club is weg in dat geval.
Uiteraard is dat niet leuk en zo'n Amerikaans model moet voorkomen zien te worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199070275
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:41 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ze denken niet allemaal hetzelfde. En heleboel hebben een iq van een pinda dus zal het nog duren voordat het kwartje valt.

Nadelen zijn:
-reizen uitwedstrijden
-spannende wedstrijden (slecht voor je hart)
-wat nog meer?
Hoezo spannende wedstrijden ? Er wordt er maar 1 kampioen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')