In mijn gemeente met 160K inwoners is niet eens zo'n speciale teststraat. Het gaat echt helemaal nergens over.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de groep die óf geen zin heeft in de 7.50 óf niet in het ongemak voor het continue moeten bezoeken van een teststraat echt aanzienlijk is. Daar gaat geen hond op afkomen.
Ja, eens. Mensen accepteren echt een hele hoop; dat is wel duidelijk geworden. Als het maar langzaam genoeg gaat. Geleidelijk genoeg.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik vind ook dat Grapperhaus gelijk had toen hij zei dat mensen 'meegroeien' met de maatregelen. Maar hij ziet dat positief terwijl ik dat als groot gevaar zie.
Constant testen op scholen en een avondklok tot en met mei werden een paar maandjes geleden als volledig absurd gezien.
In die kleine dorpjes gaan mensen ook snel over tot 'flikker op met die onzin, kom binnen. Biertje of koffie?'. Zoe De Goorn vandaag, goden.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Doek dan het hele verenigingsleven ook maar op. Vraag me sowieso af hoe ze dat voor ogen hebben. Waarschijnlijk niet.
Er is ook geen ander land dat zo'n circus probeert op te zetten. In deze crisis wordt echt met miljarden gesmeten alsof er geen morgen is. Ook op de ondernemersregelingen die tientallen miljarden hebben gekost valt genoeg op aan te merken. Bijvoorbeeld bijna geen voorwaarden voor belastinguitstel en dan ook nog kwijtschelden straks.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:13 schreef MoreDakka het volgende:
Vraag me af hoe het zit in andere landen. Zijn die ook bezig zo'n testcircus op te tuigen? Kan er niet zo veel over vinden eerlijk gezegd.
ga je straks horeca krijgen wat niet open mag, als je niet mee doet aan dat testbeleid.quote:Op zaterdag 17 april 2021 19:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies wat ze willen.
Alles vooruit bedenken en niks leuks spontaan bedenken.
Denk dat zat cafes zijn die hier niet aan mee gaan doen. Er is te veel weerstand hier tegen en hoe gaat het exact gecontroleerd kunnen worden?
En ik snap niet dat we nog niet hebben opgestaan.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, eens. Mensen accepteren echt een hele hoop; dat is wel duidelijk geworden. Als het maar langzaam genoeg gaat. Geleidelijk genoeg.
quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In die kleine dorpjes gaan mensen ook snel over tot 'flikker op met die onzin, kom binnen. Biertje of koffie?'. Zoe De Goorn vandaag, goden.
Dan zeg je dat je meedoet, maar in de praktijk niet.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ga je straks horeca krijgen wat niet open mag, als je niet mee doet aan dat testbeleid.
Morgen weer.quote:
Zelfs al is het gratis dan alsnog is het extreem onhandig, en overbodig bovendien maar dat was al wel duidelijk.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als dat zo is maken ze het gratis. Nederland kennende is het dan groot feest, want dan zijn de kosten weggevallen en dan voelt het alsof ze ons tegemoet komen. Terwijl we dan indirect alsnog betalen. En alsnog vastzitten aan een testmaatschappij.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gistiek-experts.htmlquote:De experts hebben koepelorganisatie GGD GHOR en het RIVM aangeboden dit systeem op te zetten, maar dat aanbod is na zes weken overleg afgeslagen.
Gewoon langs de terrasjes lopen en peilen of ze meedoen met die onzin of niet. Indien ja, doorlopen naar de volgende.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan zeg je dat je meedoet, maar in de praktijk niet.
Heb me dat voor covid ook vaak afgevraagd maar her zit niet in Nederlanders helaas. Veel te mak, gedwee en calvinistisch.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En ik snap niet dat we nog niet hebben opgestaan.
dus wel, er is niks BNW aan, als de liegende MP dit in het engels roept.quote:Op zaterdag 17 april 2021 19:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mag hier niet BNW!
Stel je voor een MP die dit soort dingen roept!
En gratis bestaat ook niet. Want ook de uitgave van de overheid betalen wij.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfs al is het gratis dan alsnog is het extreem onhandig, en overbodig bovendien maar dat was al wel duidelijk.
Als het je onmogelijk wordt gemaakt om spontaan op een zonnige namiddag even de stad in te gaan of een stuk te fietsen en onderweg even een drankje wil drinken dan gaat dat gewoon ook nauwelijks gebeuren.
Ik mag toch hopen dat het Bundesverfassungsgericht geen spaan heel laat van een eventuele politieke wens om een testsamenleving op te tuigen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet DL.
Alleen maar strenger. Geen events. Nog eerder een avondklok erbij.
Max 400.000 per dagquote:Op zaterdag 17 april 2021 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Wat was de geschatte maximale testcapaciteit voor de open-de-samenleving-testen ook al weer? Ongeveer 500.000 per week?
Mag je toch eens in de 35 weken wat leuks gaan doen.
Dat is het, he. Voor een meerdaags festival of zelfs een voetbalwedstrijd is het nog te verdedigen (alhoewel het zelfs daar dan gewoon mogelijk moet zijn om je dicht bij huis te kunnen testen).quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfs al is het gratis dan alsnog is het extreem onhandig, en overbodig bovendien maar dat was al wel duidelijk.
Als het je onmogelijk wordt gemaakt om spontaan op een zonnige namiddag even de stad in te gaan of een stuk te fietsen en onderweg even een drankje wil drinken dan gaat dat gewoon ook nauwelijks gebeuren.
Meerdaags festival... 🤤🤤🤤quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is het, he. Voor een meerdaags festival of zelfs een voetbalwedstrijd is het nog te verdedigen (alhoewel het zelfs daar dan gewoon mogelijk moet zijn om je dicht bij huis te kunnen testen).
Voor een tosti op een terras ga je toch niet 7,50 extra dokken plus een dagdeel vrij nemen om je ergens buiten je eigen stad te laten testen? Welke mongool bedenkt dat.
Die testbedrijven krijgen een vast bedrag per dag. Daar gaat het natuurlijk om.quote:Op zaterdag 17 april 2021 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is het, he. Voor een meerdaags festival of zelfs een voetbalwedstrijd is het nog te verdedigen (alhoewel het zelfs daar dan gewoon mogelijk moet zijn om je dicht bij huis te kunnen testen).
Voor een tosti op een terras ga je toch niet 7,50 extra dokken plus een dagdeel vrij nemen om je ergens buiten je eigen stad te laten testen? Welke mongool bedenkt dat.
Waarvan een aanzienlijk deel al voor theaters etc gaat zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |