Stuitert dat niet, zo’n bladder? Voor mij is even stoppen niet perse een probleem. Maar ik zal toch even kijken om iets te kopen met zakjes vooraan.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook een camelbag met een bladder van 2L en een rietje, vond ik op zich een prima optie behalve dat je niet echt doorhebt hoeveel je drinkt. Daarnaast had die van mij geen zakjes aan de voorkant dus als ik een gelletje wilde pakken moest ik hem toch even afdoen of mijn arm bijna verrekken.
Prima optie voor langzame loopjes door het bos in mijn ogen. Maar bij lange marathontrainingen probeer ik nu toch altijd te regelen dat iemand meefietst of dat ik een rondje langs een plek waar ik bidons neer kan zetten plan, want het beïnvloedt toch teveel je lopen als je op snelheid traint. Ik drink ook niet heel vaak tijdens trainingen, hoogstens een keer of 3 bij belangrijke marathontrainingen om dat te oefenen. Van tevoren goed drinken scheelt al de helft.
Nee het stuiterde niet als je hem goed vacuum maakt na het vullen. In de zomer had ik wel eens schuurplekken, dus wel altijd zorgen dat je een goed, liefst strak shirt eronder aanhebt zodat het niet heen en weer gaat schuiven.quote:Op maandag 3 mei 2021 19:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Stuitert dat niet, zo’n bladder? Voor mij is even stoppen niet perse een probleem. Maar ik zal toch even kijken om iets te kopen met zakjes vooraan.
Update: avondje gezocht en een 6l hydration vest gevonden dat goed lijkt.
Binnenkort een halve marathon. Daarna een 24km trail op de planning.
1:39 volgens www.corniel.nl/runsquote:Op maandag 3 mei 2021 15:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah dan moet het kunnen toch? 14 seconden tussen 10km en 21km pace is best realistisch!
Fysiek is zwaar, maar te overzien. De stress (in elk geval in haar geval, met slecht materiaal, oneerlijke nationale bonden, tegengewerkt worden, etc) daarentegen...laat ik het zo zeggen, ik begrijp tegenwoordig een heel stuk beter dat er sporters zijn die volledig aan het mentale deel ten onder zijn gegaan, het is soms echt onmenselijk. Als ze inderdaad één van de olympische startbewijzen krijgt en ze doet mee in Beijing, dan ga ik daarna eens heel hard op de rem trappen en zorgen dat ze een hele tijd alleen maar leuke en ontspannende dingen gaat doen. Mentale gezondheid is belangrijk.quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
OS volgend jaar? Heel gaaf dat je dat eens van zo dichtbij mee kunt maken. Zal een boel dedication kosten in de aanloop ernaartoe, succes!!!
Nee, een goede camelbak voor hardlopen voel je amper op je rug zitten.quote:
Jep, er zou een optimaal klimaat gecreeerd moeten worden voor die sporters om zich helemaal op sport te kunnen focussen en om optimaal te kunnen presteren. Maar bestuurders (regionaal, nationaal en internationaal), ego's en jaloezie gaan vaak in de weg zitten helaas. Duimen dat ze het haalt, als dat zo is, is het sowieso een onvergeetelijke ervaring!quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Fysiek is zwaar, maar te overzien. De stress (in elk geval in haar geval, met slecht materiaal, oneerlijke nationale bonden, tegengewerkt worden, etc) daarentegen...laat ik het zo zeggen, ik begrijp tegenwoordig een heel stuk beter dat er sporters zijn die volledig aan het mentale deel ten onder zijn gegaan, het is soms echt onmenselijk. Als ze inderdaad één van de olympische startbewijzen krijgt en ze doet mee in Beijing, dan ga ik daarna eens heel hard op de rem trappen en zorgen dat ze een hele tijd alleen maar leuke en ontspannende dingen gaat doen. Mentale gezondheid is belangrijk.
Thx, met wandelen/hiken is dat ook mijn ervaring. Hardlopen gaan we deze week zien, ik verwacht mijn pakketje morgen!quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, een goede camelbak voor hardlopen voel je amper op je rug zitten.
Duur! Ik gebruik voorlopig stryd voor niets. Maar schema’s kosten daar straks ook een tientje per maand.quote:Op donderdag 6 mei 2021 15:10 schreef sanger het volgende:
Nadat ik een tijdje heb lopen emmeren na afloop van mijn Garmin schema en geen fijn schema kon vinden recent de Trenara app gedownload. In het begin ging dat ook niet vanzelf omdat het niet aansloot met de data vanuit mijn inspanningstest van 2 weken geleden, maar uiteindelijk heb ik de app goed in kunnen stellen. Mooi schema dat er uit komt rollen en vandaag de eerste loop vanuit dat schema gedaan
Andere Trenara gebruikers hier?
Ik ben al even gestopt met Kom’s. Ze zijn ofwel neergezet door heel goede (semi)profs die speciaal de wind afwachten en/of in groepen op de fiets. Het ergst zijn de cheaters, waarvan sommigen ook nog achter een brommer gaan hangen, maar dat is helemaal triest. Compleet onhaalbaar dus en daarom ook niet echt interessant voor een gewone amateur zoals ik.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is weer het seizoen van de skeeleraars en fietsers die op strava je hardloopkroontjes afpakken :|
Met hardlopen is het wel vrij eerlijk. En wind helpt wel iets maar ook weer niet zoveel. Alleen veel mensen gaan dus skeeleren of fietsen en dan staat het op hardlopen..quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben al even gestopt met Kom’s. Ze zijn ofwel neergezet door heel goede (semi)profs die speciaal de wind afwachten en/of in groepen op de fiets. Het ergst zijn de cheaters, waarvan sommigen ook nog achter een brommer gaan hangen, maar dat is helemaal triest. Compleet onhaalbaar dus en daarom ook niet echt interessant voor een gewone amateur zoals ik.
Qua hardlopen gat het nog wel, en kun je de top tien wel halen op sommige segmenten. Met de fiets is het voor mij echt volledig onhaalbaar.
Die kun je wel vrij makkelijk melden via de strava-site, dan wordt het vrij snel uit het kom-overzicht verwijderd.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Met hardlopen is het wel vrij eerlijk. En wind helpt wel iets maar ook weer niet zoveel. Alleen veel mensen gaan dus skeeleren of fietsen en dan staat het op hardlopen..
Wat heb je opgelopen?quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:49 schreef mosselmossel het volgende:
Nou, ik zit weer twee weken aan de antibiotica. Ik hoop dat ik niet compleet naar de klote ga.
De hardloop- kom’s lijken ook ‘haalbaarder’. En degenen bovenin zijn in de regel ook mensen die dan ook een marathon in 2:30 lopen oid. Ik loop soms per ongeluk ergens in de top tien. Met name op de wat obscuurdere kom’s.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Met hardlopen is het wel vrij eerlijk. En wind helpt wel iets maar ook weer niet zoveel. Alleen veel mensen gaan dus skeeleren of fietsen en dan staat het op hardlopen..
Ja dat klopt, maar ik vind het wel vrij irritant, vooral als het dezelfde persoon is die elke keer weer een fietsrit als hardlopen uploadt. Maar goed, klein leedquote:Op donderdag 6 mei 2021 21:35 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Die kun je wel vrij makkelijk melden via de strava-site, dan wordt het vrij snel uit het kom-overzicht verwijderd.
Je loopt inderdaad al behoorlijk wat kilometers per week, dus extra snelheid trainen kan geen kwaad. Dat zal overigens ook nodig zijn voor een snellere halve marathon, want onder de 1.30u lopen betekent 4.15 per kilometer, en zo te lezen is dat nu nog sneller dan je 5km tempo.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:45 schreef Black-Hole het volgende:
Vraagje over mijn nieuwe trainingsdoel. Volgend weekend wil ik eindelijk eens een 'race' doen om de 10K onder de 45 minuten te krijgen. Dat moet wel gaan lukken alleen wat wordt dan het volgende doel?
Ik twijfel tussen een 5K onder de 20 minuten of mijn halve marathon tijd (1:46:15) aanscherpen met als doel 1:30:00 - 1:35:00. Idealiter zou een tijd onder de 1:30:00 helemaal top zijn.
Voor mijn gevoel moet ik werken aan mijn snelheid, afstand is het probleem niet. Trainen voor een snelle 5K gaat daar sowieso voor zorgen natuurlijk. Alleen trainen voor een snellere HM zal lijkt me ook zorgen voor een snellere 5K tijd. Heb nog nooit een 5K tijd neergezet, maar gezien de huidige trainingsresultaten moet dat momenteel al wel onder de 22 minuten lukken.
Momenteel loop ik zo 55-60km per week, 80% rustig / zone 2 en 20% interval / tempo.
Wat zouden jullie doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |