Loop normaal of voor het avondeten / einde middag maar deze week alle vier de trainingen verschoven naar de late avond. Merk nu al dat ik meer gewend ben aan de warmte als ik kijk naar mijn hartslag die weer nagenoeg op het reguliere niveau zit.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dit weer is eigenlijk meer om te fietsen dan om te lopen. Heb het idee dat m’n kop uit elkaar knalt na een km of 10.
Lekker bezig zeg! Zelf ook deels aan het trainen voor de 5km onder de 20 maar heb nog wel even te gaan kijkend naar mijn huidige intervallen. Ben redelijk stuk na 5x 800 meter interval rond de 3:50 met twee minuten herstel ertussen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:49 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben toch ook nog gegaan. Achteraf op het benauwdste moment van de dag. Maar ik wilde niet in onweer terecht komen. Dat gebeurde niet, daarna trok het weer helemaal open.
Wel lekkere intervals gelopen. Die zitten nu tegen de 4 minuten aan. Dus de 5km in 20 zou op termijn haalbaar moeten zijn. Nu 5 intervals van een kilometer gedaan in net iets meer dan 20 minuten (zonder herstel)
Misschien nog een leuke tip om de vermoeidheid bij een wedstrijd wat meer te simuleren in training. Wij hebben regelmatig trainingen waarbij je eerst 12 minuten/3km op drempeltempo (halve marathontempo) loopt, dan 2 minuten rust en dan nog 4x800 meter op 5km-tempo. Over het algemeen is 800 meter op 5km tempo namelijk kort genoeg om redelijk goed vol te houden, terwijl je bij de echte wedstrijd toch echt wat meer duur-inhoud nodig hebt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:12 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Lekker bezig zeg! Zelf ook deels aan het trainen voor de 5km onder de 20 maar heb nog wel even te gaan kijkend naar mijn huidige intervallen. Ben redelijk stuk na 5x 800 meter interval rond de 3:50 met twee minuten herstel ertussen.
Maar goed lekker door blijven trainen en dan komt het hopelijk vanzelf. En zo niet met een tijd rond de 20:30 ben ik ook al erg tevreden.
Goede tip, klinkt als een leuke en zware trainingquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien nog een leuke tip om de vermoeidheid bij een wedstrijd wat meer te simuleren in training. Wij hebben regelmatig trainingen waarbij je eerst 12 minuten/3km op drempeltempo (halve marathontempo) loopt, dan 2 minuten rust en dan nog 4x800 meter op 5km-tempo. Over het algemeen is 800 meter op 5km tempo namelijk kort genoeg om redelijk goed vol te houden, terwijl je bij de echte wedstrijd toch echt wat meer duur-inhoud nodig hebt.
De eerste paar keer wel, maar wordt steeds makkelijker! Die 12 minuten moet op zich niet voelen als pushen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:32 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Goede tip, klinkt als een leuke en zware training
Uitdaging is in de meeste gevallen ook wel mentaal bij het solo trainen. Heb mezelf in m'n hoofd al heel wat keren op m'n flikker gegeven en mezelf lopen pushen dat ik het echt nog wel even kon volhoudenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De eerste paar keer wel, maar wordt steeds makkelijker! Die 12 minuten moet op zich niet voelen als pushen.
Het helpt natuurlijk wel dat wij die trainingen dan samen doen op de baan.
3:50 is voor mij echt te snel voor dit soort langere intervals... dat red ik gewoonweg niet. Ik hoop op termijn wel naar 3:55 ofzo te gaan, maar ik red dat alleen in kortere intervallen. Duidelijk te ver boven mijn omslagpunt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:12 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Lekker bezig zeg! Zelf ook deels aan het trainen voor de 5km onder de 20 maar heb nog wel even te gaan kijkend naar mijn huidige intervallen. Ben redelijk stuk na 5x 800 meter interval rond de 3:50 met twee minuten herstel ertussen.
Maar goed lekker door blijven trainen en dan komt het hopelijk vanzelf. En zo niet met een tijd rond de 20:30 ben ik ook al erg tevreden.
Klopt, al was ik me van dikgedrukte niet bewust.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:52 schreef ruud.nl het volgende:
Vestingloop zeker? Dat parcours is niet zo heel zwaar, die paden zijn allemaal goed begaanbaar.
Ik heb me er niet voor opgegeven, ikzelf zie het nut er niet van in als er toch geen tijdswaarneming is en er maximaal 30 man per keer mogen lopen. Dan loop ik net zo graag een willekeurig rondje.
Maar voor de mensen die het wel zien zitten veel plezier en succes!![]()
Ik denk dat ik me wel in ga schrijven voor de 10km bij de halve van Helmond volgende maand: https://www.halvevanhelmond.nl/
Hehe ja, ik zag afgelopen woensdag ook iemand in REGENJAS. Woensdag. Vol in de zon in een zwarte regenjas.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:57 schreef Geerd het volgende:
Toch nog even uurtje gelopen, ik ging al bijna half dood kom ik een gozer tegen in sweater en joggingbroek.
Zou die ergen speciaal voor aan het trainen zijn ofzo?
Wil de 10 nog eens onder de 50min lopen ..maar dan moet ik echt interval training gaan doen ben ik bang.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:06 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben een weekendje weg met familie en heb vanmiddag de hardloopschoenen aangetrokken. Heerlijk stukje gelopen. 12 kilometer, alles tussen de 5.35 en 5.42, geen centje pijn.
Ik heb de lokale City Run een keer in 49.09 gelopen. Met een beetje training moet dat wel weer lukken, maar het is voor mij beter om in rustig tempo te lopen dan om in het rood te gaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wil de 10 nog eens onder de 50min lopen ..maar dan moet ik echt interval training gaan doen ben ik bang.
51.19 is pr...maar daar kom ik nu al weken niet meer aan 54/57
Doe ook nog 3x per week kracht...dus weet niet of dat allemaal helpt met elkaar maja gewoon lekker bezigquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb de lokale City Run een keer in 49.09 gelopen. Met een beetje training moet dat wel weer lukken, maar het is voor mij beter om in rustig tempo te lopen dan om in het rood te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |