Fijn man. Geloof wat je wil en ga verder met de orde van de dag.quote:Op zondag 18 april 2021 21:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien heb je een keer een inleidend vak gevolgd of zo, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de essentie daarvan je ontgaan is.
[..]![]()
*kras*
De klimaatmodellen presteren uitstekend, zelfs de eerste generatie uit de jaren '90. Zie bijvoorbeeld deze recente analyse: https://agupubs-onlinelib(...)378?sid=worldcat.orgquote:
Doe eens je best en noem 1 ding dat is uitgekomen.quote:
Oké stoer.quote:Op zondag 18 april 2021 21:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Fijn man. Geloof wat je wil en ga verder met de orde van de dag.
Ik studeer wat ik wil en daar kun jij niks aan doen. En ik studeer veel meer dan alleen op de OU.
#278quote:Op zondag 18 april 2021 21:44 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Doe eens je best en noem 1 ding dat is uitgekomen.
In de jaren 70 waarschuwden ze nog voor een nieuwe ijstijd.
Uhuh, opeens zijn de iconen van de paniekzaaiers niet meer relevant.quote:Op zondag 18 april 2021 21:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De klimaatmodellen presteren uitstekend, zelfs de eerste generatie uit de jaren '90. Zie bijvoorbeeld deze recente analyse: https://agupubs-onlinelib(...)378?sid=worldcat.org
Wat figuren als Rutger Bregman of Al Gore geroepen hebben in de media heeft staat daar verder volkomen los van.
We zitten vol in de klimaatcrisis. De temperatuur stijgt, de zeespiegel stijgt, oogsten mislukken, trek naar de steden, de Noordpool die bijna weg is in de zomer, de permafrost in noord-rusland die begint te ontdooien. Dat gebeurt allemaal nu. En het versnelt. Dat jij het niet ziet gebeuren, komt omdat er te weinig aandacht aan wordt besteed. Niet omdat het niet gebeurt.quote:Op zondag 18 april 2021 21:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is er daadwerkelijk uitgekomen van alle doemscenario's vanaf pak em beet, 1980?
Wederom, ik ben NIET tegen goed omgaan met de planeet, maar kap eens met paniek zaaien om zieltjes te winnnen, want je krijgt meer mensen tegen je dan voor na 108737 keer niet uitgekomen voorspellingen.
Die klimaatmodellen veranderen ieder jaar.quote:Op zondag 18 april 2021 21:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De klimaatmodellen presteren uitstekend, zelfs de eerste generatie uit de jaren '90. Zie bijvoorbeeld deze recente analyse: https://agupubs-onlinelib(...)378?sid=worldcat.org
Wat figuren als Rutger Bregman of Al Gore geroepen hebben in de media heeft staat daar verder volkomen los van.
We kunnen het over die 'iconen van de paniekzaaiers' gaan hebben, of over de inhoud. Heb je de analyse hierboven al bekeken?quote:Op zondag 18 april 2021 21:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, opeens zijn de iconen van de paniekzaaiers niet meer relevant.
We maken het nu mee.quote:Ik heb geen enkel doemscenario uit zien komen.
Mooi.quote:En voor de 3de keer, niets mis met goed voor de planeet zorgen.
Wat voor een doemdingen zie je nu gebeuren dan?quote:Op zondag 18 april 2021 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
We kunnen het over die 'iconen van de paniekzaaiers' gaan hebben, of over de inhoud. Heb je de analyse hierboven al bekeken?
[..]
We maken het nu mee.
[..]
Mooi.
Welk doemscenario maken we nu mee zeg het nu?quote:Op zondag 18 april 2021 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
We kunnen het over die 'iconen van de paniekzaaiers' gaan hebben, of over de inhoud. Heb je de analyse hierboven al bekeken?
[..]
We maken het nu mee.
[..]
Mooi.
De temperatuur stijgt, ook zo een. Waarom sneeuwt het dan in april, is dit sowieso een van de koudste Aprillen in decennia?quote:Op zondag 18 april 2021 21:48 schreef babylon het volgende:
[..]
We zitten vol in de klimaatcrisis. De temperatuur stijgt, de zeespiegel stijgt, oogsten mislukken, trek naar de steden, de Noordpool die bijna weg is in de zomer, de permafrost in noord-rusland die begint te ontdooien. Dat gebeurt allemaal nu. En het versnelt. Dat jij het niet ziet gebeuren, komt omdat er te weinig aandacht aan wordt besteed. Niet omdat het niet gebeurt.
En onthoud, bij exponentiele groei, lijkt er heel lang niks aan de hand.
Ik zou willen dat ik mij aanstelde. Maar dat is niet zo.
En jij zegt 'klimaatwetenschappen' te studeren. Hilarisch.quote:Op zondag 18 april 2021 21:53 schreef Ixnay het volgende:
Deze aprilmaand staat tot nu toe in de top 5 koudste aprilmaanden in De Bilt ooit gemeten.
Reactie @babylon hierboven.quote:Op zondag 18 april 2021 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat voor een doemdingen zie je nu gebeuren dan?
Je verward klimaat met het weer maar ik kan me voorstellen dat ze dat verschil bij die studie van je ook niet uitleggen.quote:Op zondag 18 april 2021 21:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Welk doemscenario maken we nu mee zeg het nu?
Deze aprilmaand staat tot nu toe in de top 5 koudste aprilmaanden in De Bilt ooit gemeten.
Leg het dan even uit?quote:Op zondag 18 april 2021 21:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jij zegt 'klimaatwetenschappen' te studeren. Hilarisch.
Ook jij met die dooddoener. Leg het dan even uit waarom we 10 jaar geleden allemaal bang moesten zijn voor global warming, dat niet bleek te kloppen, maar nu CLIMATE bla is wel echt hoor, nu echt!!!quote:Op zondag 18 april 2021 21:55 schreef Fugue het volgende:
[..]
Je verward klimaat met het weer maar ik kan me voorstellen dat ze dat verschil bij die studie van je ook niet uitleggen.
Hoezo "bleek dat niet te kloppen"quote:Op zondag 18 april 2021 21:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook jij met die dooddoener. Leg het dan even uit waarom we 10 jaar geleden allemaal bang moesten zijn voor global warming, dat niet bleek te kloppen, maar nu CLIMATE bla is wel echt hoor, nu echt!!!
Wat moet ik uitleggen? Waarom een koude april in Nederland niet betekent dat de aarde niet opwarmt? Hoop dat je dat zelf wel kan verzinnen eigenlijk.quote:
quote:
Dit gebeurt nu ja?quote:De temperatuur stijgt, de zeespiegel stijgt, oogsten mislukken, trek naar de steden, de Noordpool die bijna weg is in de zomer, de permafrost in noord-rusland die begint te ontdooien. Dat gebeurt allemaal nu. En het versnelt. Dat jij het niet ziet gebeuren, komt omdat er te weinig aandacht aan wordt besteed. Niet omdat het niet gebeurt.
Omdat je het niet meer over GW "mag" hebben en het nu climate change moet noemen.... Warming was dus bewezen onzin, dus verzinnen we een andere doemterm.quote:
Nee hoor, global warming is een feit. Dat kan je prima zo noemen. Dus bij dezen.quote:Op zondag 18 april 2021 22:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat je het niet meer over GW "mag" hebben en het nu climate change moet noemen.... Warming was dus bewezen onzin, dus verzinnen we een andere doemterm.
Als het dat niet betekent, wat eerst wel keihard beweerd werd, wat betekent het dan wel precies?quote:Op zondag 18 april 2021 22:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat moet ik uitleggen? Waarom een koude april in Nederland niet betekent dat de aarde niet opwarmt? Hoop dat je dat zelf wel kan verzinnen eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |