abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:16:02 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199025693
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vroegah zette je daar je beste speler neer maar tegenwoordig liever iemand die goed kan lopen en scoren.
:) omdat het ook blijkt te werken maar dan moeten die ballen wel komen
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:41:18 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199026043
Blind er niet bij, Gravenberch heeft zijn talentendipje en Antony en Neres zitten in een windwak. Dan blijft er voetballend alleen Tadic over, dat is natuurlijk erg weinig. Als je dan Idrissi moet brengen voor de creatieve aanvallende impulsen, tja...
We have always been at war with Eastasia.
pi_199026092
Om even een doekje open te doen over gisteravond. Normaal schaar ik me achter de opstelling en wissels van Ten Hag, maar in dit geval had ik toch wel wat andere keuzes gemaakt.

Ik denk dat ie een veel aanvallendere opstelling had moeten kiezen, bijvoorbeeld 3-4-3, met Brobbey vanaf de aftrap als spits en misschien ook Kudus in de ploeg voor Klaiber. Dit Roma is, in tegenstelling tot wat men beweerde, juist helemaal geen gevaarlijke counterploeg, dat zag je meteen bij die kans van Pellegrini. Ze hebben heel weinig snelheid in hun voorhoede en op de vleugels en aanvallend zijn ze überhaupt erg matig (nou ja, verdedigend ook).

Verder denk ik dat Ten Hag verweten kan worden dat ie constant Neres het vertrouwen blijft geven ook al presteert hij nul komma nul.

Lichtpunten met het oog op volgend seizoen waren de inschuivende Timber en de soeverein spelende Martinez.

[ Bericht 1% gewijzigd door AmaninFull op 16-04-2021 12:56:23 ]
pi_199026371
Aan de andere kant: binnen 10 dagen pakken we waarschijnlijk de dubbel. De 2e keer in 3 jaar. De laatste keer dat de dubbel daarvoor plaatsvond was in 2005 door PSV.

Positief blijven O+
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:30:20 #180
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199026777
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:44 schreef AmaninFull het volgende:
Om even een doekje open te doen over gisteravond. Normaal schaar ik me achter de opstelling en wissels van Ten Hag, maar in dit geval had ik toch wel wat andere keuzes gemaakt.

Ik denk dat ie een veel aanvallendere opstelling had moeten kiezen, bijvoorbeeld 3-4-3, met Brobbey vanaf de aftrap als spits en misschien ook Kudus in de ploeg voor Klaiber. Dit Roma is, in tegenstelling tot wat men beweerde, juist helemaal geen gevaarlijke counterploeg, dat zag je meteen bij die kans van Pellegrini. Ze hebben heel weinig snelheid in hun voorhoede en op de vleugels en aanvallend zijn ze überhaupt erg matig (nou ja, verdedigend ook).

Verder denk ik dat Ten Hag verweten kan worden dat ie constant Neres het vertrouwen blijft geven ook al presteert hij nul komma nul.

Lichtpunten met het oog op volgend seizoen waren de inschuivende Timber en de soeverein spelende Martinez.
Ik snap waar je op doelt met je opstelling maar Brobbey hebben we op zijn goal na ook niet echt gezien. Het lijkt me voor zo'n jongen ook makkelijker om in te vallen dan 90 minuten te moeten beuken. Kudus heb ik eerlijk gezegd niet gezien in zijn invalbeurt.

Je zou kunnen zeggen dat je wellicht Haller hebt gemist die de strijd aangaat zodat Tadic op links kan staan. Blind met zijn passes tussendoor. Maar goed, pijnlijk om zo eruit te gaan sowieso. Wel leerzaam voor spelers als Gravenberch die echt niet goed was gisteren. Seizoen duurt wellicht toch tikje te lang voor Ryan.

Spijtig blijft dat Antony nauwelijks diep gaat, altijd maar binnendoor. Hij heeft zoveel snelheid, Neres wilde nog wel diep gaan maar die heeft dan actie (nog) niet om er ook buitenom te gaan.
pi_199026831
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:41 schreef -XOR- het volgende:
Blind er niet bij, Gravenberch heeft zijn talentendipje en Antony en Neres zitten in een windwak. Dan blijft er voetballend alleen Tadic over, dat is natuurlijk erg weinig. Als je dan Idrissi moet brengen voor de creatieve aanvallende impulsen, tja...
Je ziet ook gewoon dat AS Roma aan een hogere handelingssnelheid gewend is, gewiekster en harder is, je kunt de scheidsrechter verwijten dat die effectieve speeltijd en de flow laat breken maar daar is Ajax ook zelf bij. Je weet gewoon dat ze een aanleding zoeken om op de grond te gaan en blijven liggen, daar hoef je ook niet elke keer in te trappen.

Op zich heb ik er niet zoveel moeite mee, als Ajax op het niveau van dit soort clubs meekan als het belangrijke spelers mist en de vorm er niet is dan is dat een goede basis om in de betere jaren meer uit te halen. Waar ik me drukker over maak is het aantal aankopen dat geen meerwaarde heeft of zelfs niet goed genoeg is, en de stokkende ontwikkeling van spelers als Antony en Kuduz. Ajax kan Europees gewoon een paar keer in het mes lopen, maar als het aanvallend zo weinig kan forceren dan gaat er wellicht wat mis bij het aankopen van creatieve spelers. Er moet wat dat betreft veel te zwaar geleund worden op de ervaren krachten, dat was met Ziyech er nog bij ook al zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199027014
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je ziet ook gewoon dat AS Roma aan een hogere handelingssnelheid gewend is, gewiekster en harder is, je kunt de scheidsrechter verwijten dat die effectieve speeltijd en de flow laat breken maar daar is Ajax ook zelf bij. Je weet gewoon dat ze een aanleding zoeken om op de grond te gaan en blijven liggen, daar hoef je ook niet elke keer in te trappen.

Op zich heb ik er niet zoveel moeite mee, als Ajax op het niveau van dit soort clubs meekan als het belangrijke spelers mist en de vorm er niet is dan is dat een goede basis om in de betere jaren meer uit te halen. Waar ik me drukker over maak is het aantal aankopen dat geen meerwaarde heeft of zelfs niet goed genoeg is, en de stokkende ontwikkeling van spelers als Antony en Kuduz. Ajax kan Europees gewoon een paar keer in het mes lopen, maar als het aanvallend zo weinig kan forceren dan gaat er wellicht wat mis bij het aankopen van creatieve spelers. Er moet wat dat betreft veel te zwaar geleund worden op de ervaren krachten, dat was met Ziyech er nog bij ook al zo.
Heb je de wedstrijd wel gezien of is dit gewoon weer het cliche riedeltje over Nederlandse teams?
pi_199027127
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:44 schreef AmaninFull het volgende:
Om even een doekje open te doen over gisteravond. Normaal schaar ik me achter de opstelling en wissels van Ten Hag, maar in dit geval had ik toch wel wat andere keuzes gemaakt.

Ik denk dat ie een veel aanvallendere opstelling had moeten kiezen, bijvoorbeeld 3-4-3, met Brobbey vanaf de aftrap als spits en misschien ook Kudus in de ploeg voor Klaiber. Dit Roma is, in tegenstelling tot wat men beweerde, juist helemaal geen gevaarlijke counterploeg, dat zag je meteen bij die kans van Pellegrini. Ze hebben heel weinig snelheid in hun voorhoede en op de vleugels en aanvallend zijn ze überhaupt erg matig (nou ja, verdedigend ook).

Verder denk ik dat Ten Hag verweten kan worden dat ie constant Neres het vertrouwen blijft geven ook al presteert hij nul komma nul.

Lichtpunten met het oog op volgend seizoen waren de inschuivende Timber en de soeverein spelende Martinez.
Neres speelde veel minder slecht dan Antony vond ik.
Achteraf gezien zou ik het ook ander neer hebben gezet met Martinez Schuurs en Timber achterin, maar achteraf is makkelijk lullen.
Feit blijft wel dat we over twee wedstrijden er zeker 5 in hadden moeten leggen en dat Roma 2 goals teveel heeft gekregen. Erg zuur maar dit soort wedstrijden zitten ertussen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 13:58:07 #184
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199027179
Schuurs was wel goed gisteren mag ook gezegd worden.


Soms zit het mee soms tegen toen we de halve finale CL haalde zat daar ook wel wat geluk bij en laat staan de weg naar de finale EL. Al met al prima seizoen met een kwartfinale EL, kampioenschap en hopelijk de beker.
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:00:08 #185
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199027201
Nu de focus op de beker.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:03:29 #186
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199027238
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:00 schreef Scorpie het volgende:
Nu de focus op de beker.
Hopelijk Rensch terug dan gewoon weer gebruikelijke opstelling
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:10:47 #187
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_199027324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Schuurs was wel goed gisteren mag ook gezegd worden.

Ik heb me kapot geïrriteerd gisteren, amper en bal vooruit of inschuiven, echt alleen maar tikkie breed of terug.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:12:21 #188
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199027338
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:10 schreef Houniet het volgende:

[..]

Ik heb me kapot geïrriteerd gisteren, amper en bal vooruit of inschuiven, echt alleen maar tikkie breed of terug.
Ik heb schuurs toch wel paar goede lange ballen zien geven wat eigenlijk al erg zat is want alle kansen kwamen via de backs of een diepe bal van Martinez of Schuurs. Middenveld bakte er helemaal niks van.
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:14:36 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199027368
Goaltje Brobbey kwam van Schuurs he. Middenveld stond verder ook weinig vrij.
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:28:01 #190
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_199027536
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Goaltje Brobbey kwam van Schuurs he. Middenveld stond verder ook weinig vrij.
Klopt. Gravenberch had van mij in de kleedkamer mogen blijven na rust. Dat begrijp ik nog steeds niet. Maargoed, volle bak zondag.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_199027704
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef Adames het volgende:

[..]

Heb je de wedstrijd wel gezien of is dit gewoon weer het cliche riedeltje over Nederlandse teams?
Het idee dat Ajax over 2 wedstrijden verdiende door te gaan deel ik niet zo. Ajax moet gewoon in vorm zijn voor tegenstanders van dit niveau en is veel minder gehaaid. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:49:29 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199028710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je ziet ook gewoon dat AS Roma aan een hogere handelingssnelheid gewend is, gewiekster en harder is, je kunt de scheidsrechter verwijten dat die effectieve speeltijd en de flow laat breken maar daar is Ajax ook zelf bij. Je weet gewoon dat ze een aanleding zoeken om op de grond te gaan en blijven liggen, daar hoef je ook niet elke keer in te trappen.

Op zich heb ik er niet zoveel moeite mee, als Ajax op het niveau van dit soort clubs meekan als het belangrijke spelers mist en de vorm er niet is dan is dat een goede basis om in de betere jaren meer uit te halen. Waar ik me drukker over maak is het aantal aankopen dat geen meerwaarde heeft of zelfs niet goed genoeg is, en de stokkende ontwikkeling van spelers als Antony en Kuduz. Ajax kan Europees gewoon een paar keer in het mes lopen, maar als het aanvallend zo weinig kan forceren dan gaat er wellicht wat mis bij het aankopen van creatieve spelers. Er moet wat dat betreft veel te zwaar geleund worden op de ervaren krachten, dat was met Ziyech er nog bij ook al zo.
Ik denk eigenlijk niet dat de handelingssnelheid in Italie zoveel hoger ligt. Niet voor niets komen veel eredivisiespelers daar opmerkelijk eenvoudig mee. Het probleem is meer dat Ajax door omstandigheden echt zwakke plekken en hiaten in het elftal heeft. Een Nederlandse club, ook Ajax, kan zich het wegvallen van de eerste keeper al amper permitteren, laat staan dat men met de derde keeper moet aantreden.

Kudus is natuurlijk lang geblesseerd geweest maar met Antony en Neres schiet het inderdaad niet heel erg meer op. Het blijft wel een probleem dat Ajax zelf amper creatieve spelers meer kan opleiden zodat er ook niet direct alternatieven achter de hand zijn, dat is een probleem dat te weinig onderkend wordt.

Maar dan nog, als Tadic de penalty in de eerste wedstrijd gemaakt had, had je waarschijnlijk gewoon in de halve finale gezeten ondanks een derde Keeper in de goal, een niet-ingeschreven spits, het wegvallen van de een-na-beste speler en een teruglopend vormpeil.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199029735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat de handelingssnelheid in Italie zoveel hoger ligt. Niet voor niets komen veel eredivisiespelers daar opmerkelijk eenvoudig mee. Het probleem is meer dat Ajax door omstandigheden echt zwakke plekken en hiaten in het elftal heeft. Een Nederlandse club, ook Ajax, kan zich het wegvallen van de eerste keeper al amper permitteren, laat staan dat men met de derde keeper moet aantreden.
Het handelingssnelheidsverschil zit inderdaad binnen de categorie 'even wennen', maar als de vorm er niet is en met hiaten en zwakke plekken wordt ook dat lastiger. Maar je ziet dat ze toch een beetje voorzichtig beginnen en ze zich er een paar keer op verkijken.

quote:
Kudus is natuurlijk lang geblesseerd geweest maar met Antony en Neres schiet het inderdaad niet heel erg meer op. Het blijft wel een probleem dat Ajax zelf amper creatieve spelers meer kan opleiden zodat er ook niet direct alternatieven achter de hand zijn, dat is een probleem dat te weinig onderkend wordt.
Op zich zit Ajax in een prima niche, waarin het gewoon een heel aantrekkelijke club is voor jonge grote talenten en die moet je halen voor de plekken waar de jeugdopleiding even niet heeft geleverd. Juist met aankopen gebruik je de jeugdopleiding het best. Neres is eigenlijk altijd een miskoop geweest in die zin dat er teveel betaald is voor een speler met voldoende talent voor Ajax maar ook niet veel meer dan dat. Die is toch wat overschat voor de aankoop. Antony vind ik qua talent echt wel het soort speler dat Ajax moet halen, maar het wordt toch wel tijd dat hij zich wat vaker in de wedstrijd nuttig maakt. Kuduz had met blessure en al toch ook wel wat verder moeten zijn.

quote:
Maar dan nog, als Tadic de penalty in de eerste wedstrijd gemaakt had, had je waarschijnlijk gewoon in de halve finale gezeten ondanks een derde Keeper in de goal, een niet-ingeschreven spits, het wegvallen van de een-na-beste speler en een teruglopend vormpeil.
Klopt, het had zeker gekund maar dat wil niet zeggen dat je ook echt beter bent. Maar AS Roma is ook weer niet niks, onder Frank de Boer waren clubs in die categorie nog duidelijk een maatje te groot. Nu struikelt Ajax erover doordat cruciale spelers wegvielen en de vorm er ook niet was.

Ik kan daarmee leven als tegenvallend seizoen, het kan niet elk jaar feest zijn. Het moet echter niet onder dit niveau, subtop van de grote competities, zakken want dan wordt de stap naar kwartfinales CL of finale EL te groot om in een beter jaar te maken, en verlies je ook nog eens de aantrekkingskracht op grote jonge talenten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199029787
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het handelingssnelheidsverschil zit inderdaad binnen de categorie 'even wennen', maar als de vorm er niet is en met hiaten en zwakke plekken wordt ook dat lastiger. Maar je ziet dat ze toch een beetje voorzichtig beginnen en ze zich er een paar keer op verkijken.
[..]

Op zich zit Ajax in een prima niche, waarin het gewoon een heel aantrekkelijke club is voor jonge grote talenten en die moet je halen voor de plekken waar de jeugdopleiding even niet heeft geleverd. Juist met aankopen gebruik je de jeugdopleiding het best. Neres is eigenlijk altijd een miskoop geweest in die zin dat er teveel betaald is voor een speler met voldoende talent voor Ajax maar ook niet veel meer dan dat. Die is toch wat overschat voor de aankoop. Antony vind ik qua talent echt wel het soort speler dat Ajax moet halen, maar het wordt toch wel tijd dat hij zich wat vaker in de wedstrijd nuttig maakt. Kuduz had met blessure en al toch ook wel wat verder moeten zijn.
[..]

Klopt, het had zeker gekund maar dat wil niet zeggen dat je ook echt beter bent. Maar AS Roma is ook weer niet niks, onder Frank de Boer waren clubs in die categorie nog duidelijk een maatje te groot. Nu struikelt Ajax erover doordat cruciale spelers wegvielen en de vorm er ook niet was.

Ik kan daarmee leven als tegenvallend seizoen, het kan niet elk jaar feest zijn. Het moet echter niet onder dit niveau, subtop van de grote competities, zakken want dan wordt de stap naar kwartfinales CL of finale EL te groot om in een beter jaar te maken, en verlies je ook nog eens de aantrekkingskracht op grote jonge talenten.
Dat commentaar van je vliegt ook maar alle kanten op.
pi_199029800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:18 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat commentaar van je vliegt ook maar alle kanten op.
Terwijl dat van jou nergens over gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199029910
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Terwijl dat van jou nergens over gaat.
Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen
pi_199030801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het idee dat Ajax over 2 wedstrijden verdiende door te gaan deel ik niet zo. Ajax moet gewoon in vorm zijn voor tegenstanders van dit niveau en is veel minder gehaaid. .
Daar ben ik het wel mee eens.
pi_199034928
Zware blessure voor Unuvar bij Jong :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199035002
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Zware blessure voor Unuvar bij Jong :?
Ja zag er lelijk uit :{.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199038222
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja zag er lelijk uit :{.
Vooral zijn geschreeuw klonk niet best maar geen idee wat er precies gebeurde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')