Ik heb van het rivm een vaccinatiebewijs meegekregen, het is toch net zo makkelijk om dat te laten zien bij de ingang als een app met een vinkje?quote:
Ja leuk. Vertel mij maar eens waarom België, Duitsland of Frankrijk gevaarlijker is dan dat ik naar de andere kant van ons eigen land reis. En je kunt prima op vakantie naar het buitenland zonder met andere mensen in aanraking te komen, meer dan dat je in NL zou doen. Panisch gedrag.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En voor mensen die er niet aan mee doen en wel op vakantie gaan, bijvoorbeeld, is op de een of andere manier de quarantaine niet een vrijblijvend advies te laten zijn van belang.
Een beetje vrouw laat haar vakantieliefde met haar poes spelen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik mis meteen mijn huis, mijn spullen en de poes
Volgens mij is nu ook de hele wereld risicogebied omdat wij zelf vrij hoog in de besmettingen zitten?quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het heeft toch geen zin als je de hele wereld als risicogebied aanhoudt, ze kijken niet eens of er een corona-golf is. Logisch dat mensen dan die quarantaineplicht aan hun laars lappen.
Stel je hebt familie net over de grens, moet je dus elke keer als je die gaat bezoeken in quarantaine.
Het is maar wat je logisch noemt. Als we in ons vakantiehuis in Tsjechië in de middle of nowhere willen zitten waar we niemand zien moeten we in quarantaine. Als we thuis blijven en mijn vriendin werkt door ziet ze per dag 3-4 cliënten. Het huisje gaat in de verkoop en dikke kans dat ik daar in de 2 jaar dat ik mijn vriendin ken, nooit ben geweest. Vorig jaar mei: geschrapt. Oktober: geschrapt. Komende juni? Geschrapt vermoedelijk. En dat is dan je eigen huisquote:Op vrijdag 16 april 2021 08:07 schreef miss_sly het volgende:
Dat het, zoals @:Molo ook schetst, wat aan de late kant is op dit moment, kan ik me best in vinden. Van de andere kant houd je dus eventueel nieuwe varianten wel beter tegen mochten die de kop op steken.
Ik denk dat ze vooral willen cashen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat ze vooral willen testen of het testen werkt, en dat ze in gevaccineerden niet geinteresseerd zijn.
Nee, want ook gevaccineerd kun je nog besmet worden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat het virus de ruimte krijgt om er voor te zorgen dat je wel binnen die categorie terecht komt.
Ik vind dat hele event een aanfluiting, eigenlijk. Maar kennelijk zijn er hele volksstammen die er enorm op zitten te wachten, gezien de inschrijving van 1 miljoen mensen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet alleen de bedragen. Ik vind dat hele veilen van die kaartjes ridicuul. Ik kan het niet heel goed onderbouwen. Wel een sterk onderbuik gevoel.
Jij krijgt al het privilege om een groot evenement te organiseren, terwijl Jan met zijn 12 terrasstoelen een straat verder niet open kan vanwege de vervoersbewegingen. Maar goed wetenschappelijk experiment, vooruit. Maar dan ga je daar zo'n walgelijke pr-stunt aan verbinden. Zie ons eens goed zijn voor de voedselbank, terwijl dat 90% met een normaal beurs die graag naar het evenement wil niet kan gaan.
Dit heeft niks meer met testen te maken. Pure marketing.
helaas zijn zulke maatregelen nooit op maatquote:Op vrijdag 16 april 2021 09:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is maar wat je logisch noemt. Als we in ons vakantiehuis in Tsjechië in de middle of nowhere willen zitten waar we niemand zien moeten we in quarantaine. Als we thuis blijven en mijn vriendin werkt door ziet ze per dag 3-4 cliënten. Het huisje gaat in de verkoop en dikke kans dat ik daar in de 2 jaar dat ik mijn vriendin ken, nooit ben geweest. Vorig jaar mei: geschrapt. Oktober: geschrapt. Komende juni? Geschrapt vermoedelijk. En dat is dan je eigen huis
Dan zouden ze een ander kaartje moeten maken dat Nederland rood is en de rest groen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is nu ook de hele wereld risicogebied omdat wij zelf vrij hoog in de besmettingen zitten?
Volgens mij is het nog niet zo geweest dat als je familie net over de grens hebt dat je na elk bezoek in quarantaine moet.
Als uit onderzoek blijkt dat van de mensen die positief getest zijn een flink percentage nog steeds erop uit gaat, weet je dat het precentage mensen dat zich aan het quarantaine-advies houdt zeker niet hoger zal zijn.
Nou dat dus. Vakantie in het buitenland hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is maar wat je logisch noemt. Als we in ons vakantiehuis in Tsjechië in de middle of nowhere willen zitten waar we niemand zien moeten we in quarantaine. Als we thuis blijven en mijn vriendin werkt door ziet ze per dag 3-4 cliënten. Het huisje gaat in de verkoop en dikke kans dat ik daar in de 2 jaar dat ik mijn vriendin ken, nooit ben geweest. Vorig jaar mei: geschrapt. Oktober: geschrapt. Komende juni? Geschrapt vermoedelijk. En dat is dan je eigen huis
Toch zie je dat dat ook weer geen zekerheid geeft. Zoals die vakantieganger op Rhodos.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat ze vooral willen testen of het testen werkt, en dat ze in gevaccineerden niet geinteresseerd zijn.
Zie meteen een van de redenen waarom het een generieke plicht moet zijn: omdat iedereen en zijn moeder er een draai aan geeft waarom het advies niet op hem/haar van toepassing is. Het kan geen maatwerk zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die is niet besmet toch?quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:14 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Toch zie je dat dat ook weer geen zekerheid geeft. Zoals die vakantieganger op Rhodos.
Dus jij zegt nog steeds quarantaineplicht voor elk land?quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan werkt het juist wel.
Anders importeer je alsnog die varianten via landen die we als veilig beschouwen.
Een autogordel geeft ook geen zekerheid, Het verkleint wel de risico's.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:14 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Toch zie je dat dat ook weer geen zekerheid geeft. Zoals die vakantieganger op Rhodos.
Het is niet zo moeilijk hoor, waar ik woon is er een lijstje met hoog risicolanden/regionen met quarantaine-plicht, niet de hele wereld.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zie meteen een van de redenen waarom het een generieke plicht moet zijn: omdat iedereen en zijn moeder er een draai aan geeft waarom het advies niet op hem/haar van toepassing is. Het kan geen maatwerk zijn.
Nee, de persoon in Nederland is positief. Met alle gevolgen voor deze reizigers van dien.quote:
Ja maar dan kun je net zo goed gelijk in je graf gaan liggen en nooit iets organiseren want risicoloos leven bestaat niet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:12 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nee, want ook gevaccineerd kun je nog besmet worden.
De rest is niet groen. Er is een pandemie.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan zouden ze een ander kaartje moeten maken dat Nederland rood is en de rest groen.
Als je de grens over gaat moet je in quarantaine, of zijn er uitzondering als je op theevisite gaat bij je ouders?
Het is maar wat je een draai noemt. Lijkt me ook prima aantoonbaar en bewijsbaar heh. Sluit dan gewoon iedereen in eigen huis op. Ook in eigen land. Ik kan vrolijk in een Landal huisje aan de druk bezochte kust gaan zitten of op de camping maar naar je eigen huis, dát gaat te ver. En dan ben ik gek? Net als toen met Wim-Lex.... eigen huis, eigen vervoer... wat een gezeik voor de bühne. Pure symbool politiek en poiicor correct NL gaat er als domme schapen in mee.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zie meteen een van de redenen waarom het een generieke plicht moet zijn: omdat iedereen en zijn moeder er een draai aan geeft waarom het advies niet op hem/haar van toepassing is. Het kan geen maatwerk zijn.
Kloptquote:Op vrijdag 16 april 2021 09:19 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nee, de persoon in Nederland is positief. Met alle gevolgen voor deze reizigers van dien.
Zo blijft het einde zoek toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |