abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 13:46:35 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199013592
De Europese Unie overweegt om enkele AI-toepassingen te verbieden, waaronder massasurveillance en systemen die een sociale kredietscore toekennen. Dat schrijft Politico, die een voorlopig ontwerp van de Europese Commissie te pakken heeft gekregen. Zo zou de EC een verbod op het gebruik van ‘zeer riskante’ kunstmatige intelligentiesystemen willen en kandidaat-lidstaten weigeren indien ze niet aan deze eis voldoen.

Het ontwerp stelt de volgende punten voor:

* Een verbod op AI voor ‘willekeurige bewaking’, waaronder systemen die personen in een fysieke omgeving volgen of gegevens uit andere bronnen samenvoegen
* Een verbod op AI-systemen die sociale kredietscores toekennen: de betrouwbaarheid van een persoon beoordelen op basis van sociaal gedrag of voorspelde persoonlijkheidskenmerken
* Het vereisen van speciale toestemming voor het gebruik van biometrische identificatiesystemen op afstand, waaronder gezichtsherkenning in openbare ruimten
* Vereisen om mensen er bewust van te maken dat ze communiceren met een AI-systeem, tenzij dit duidelijk valt af te leiden op basis van de omstandigheden en de context van het gebruik
* Nieuw toezicht op AI-systemen die een directe bedreiging vormen voor de veiligheid (zelfrijdende auto’s) en systemen die een grote kans hebben om iemands levensonderhoud te beïnvloeden, zoals het aannemen van werknemers, rechterlijke beslissingen en het toekennen van kredietscores
* Het beoordelen van gevoelige systemen vooraleer ze in gebruik worden genomen, om ervoor te zorgen dat alle betrokken partijen deze begrijpen, maar ook dat ze worden ‘getraind’ op datasets zonder bias.
* Het oprichten van een Europese Raad voor Kunstmatige Intelligentie, bestaande uit vertegenwoordigers van elke lidstaat. Deze Raad moet niet alleen de Commissie helpen beslissen welke AI-systemen als risicovol worden beschouwd, maar ook verbodsbepalingen aanbevelen.

edrijven die zich niet aan de regels houden kunnen een boete krijgen die kan oplopen tot 20 miljoen euro, of 4 procent van hun wereldwijde omzet. Hoewel het uitgelekte voorstel voor velen een stap in de goede richting is, uiten experts hun bezorgdheid. Zo zouden de beschrijvingen van AI-systemen die verboden moeten worden te vaag zijn en vol onduidelijk taalgebruik zitten. Hierdoor zouden er verscheidene achterpoortjes ontstaan waardoor bedrijven de regels kunnen omzeilen.

Naar verluidt zullen de EU-beleidsmakers het voorstel officieel aankondigen op 21 april. Het zal dan moeten blijken welke aanpassingen er zijn doorgevoerd in het definitieve voorstel. Zodra de verordening is voorgesteld, kan deze worden gewijzigd op basis van feedback uit het Europees Parlement. Vervolgens moet iedere lidstaat de nieuwe regels zelf implementeren.

Bronnen:
https://nl.hardware.info/(...)ociale-kredietscores
https://www.politico.eu/a(...)ficial-intelligence/
https://www.theverge.com/(...)llance-social-credit

Zeer goed initiatief vanuit de EU. Hoe eerder ze dit hebben rond gemaakt, hoe beter.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199013623
Goede zaak ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 15 april 2021 @ 14:00:59 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199013725
Klinkt goed. De EU moet zich er dan zelf ook aan houden.
  donderdag 15 april 2021 @ 16:31:29 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199015395
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
De Europese Unie overweegt om enkele AI-toepassingen te verbieden, waaronder massasurveillance en systemen die een sociale kredietscore toekennen. Dat schrijft Politico, die een voorlopig ontwerp van de Europese Commissie te pakken heeft gekregen. Zo zou de EC een verbod op het gebruik van ‘zeer riskante’ kunstmatige intelligentiesystemen willen en kandidaat-lidstaten weigeren indien ze niet aan deze eis voldoen.

Het ontwerp stelt de volgende punten voor:

* Een verbod op AI voor ‘willekeurige bewaking’, waaronder systemen die personen in een fysieke omgeving volgen of gegevens uit andere bronnen samenvoegen
* Een verbod op AI-systemen die sociale kredietscores toekennen: de betrouwbaarheid van een persoon beoordelen op basis van sociaal gedrag of voorspelde persoonlijkheidskenmerken
* Het vereisen van speciale toestemming voor het gebruik van biometrische identificatiesystemen op afstand, waaronder gezichtsherkenning in openbare ruimten
* Vereisen om mensen er bewust van te maken dat ze communiceren met een AI-systeem, tenzij dit duidelijk valt af te leiden op basis van de omstandigheden en de context van het gebruik
* Nieuw toezicht op AI-systemen die een directe bedreiging vormen voor de veiligheid (zelfrijdende auto’s) en systemen die een grote kans hebben om iemands levensonderhoud te beïnvloeden, zoals het aannemen van werknemers, rechterlijke beslissingen en het toekennen van kredietscores
* Het beoordelen van gevoelige systemen vooraleer ze in gebruik worden genomen, om ervoor te zorgen dat alle betrokken partijen deze begrijpen, maar ook dat ze worden ‘getraind’ op datasets zonder bias.
* Het oprichten van een Europese Raad voor Kunstmatige Intelligentie, bestaande uit vertegenwoordigers van elke lidstaat. Deze Raad moet niet alleen de Commissie helpen beslissen welke AI-systemen als risicovol worden beschouwd, maar ook verbodsbepalingen aanbevelen.

edrijven die zich niet aan de regels houden kunnen een boete krijgen die kan oplopen tot 20 miljoen euro, of 4 procent van hun wereldwijde omzet. Hoewel het uitgelekte voorstel voor velen een stap in de goede richting is, uiten experts hun bezorgdheid. Zo zouden de beschrijvingen van AI-systemen die verboden moeten worden te vaag zijn en vol onduidelijk taalgebruik zitten. Hierdoor zouden er verscheidene achterpoortjes ontstaan waardoor bedrijven de regels kunnen omzeilen.

Naar verluidt zullen de EU-beleidsmakers het voorstel officieel aankondigen op 21 april. Het zal dan moeten blijken welke aanpassingen er zijn doorgevoerd in het definitieve voorstel. Zodra de verordening is voorgesteld, kan deze worden gewijzigd op basis van feedback uit het Europees Parlement. Vervolgens moet iedere lidstaat de nieuwe regels zelf implementeren.

Bronnen:
https://nl.hardware.info/(...)ociale-kredietscores
https://www.politico.eu/a(...)ficial-intelligence/
https://www.theverge.com/(...)llance-social-credit

Zeer goed initiatief vanuit de EU. Hoe eerder ze dit hebben rond gemaakt, hoe beter.
Het zet ons wel op achterstand tov China en de VS. Dit plan is op zich niet slecht, maar zal wel weer vertaald worden in een reeks van belemmerende regeltjes die niets aan privacy of veiligheid toevoegen, maar wel erg duur zijn en innovatie remmen.

Denk aan die achterlijke wet dat iedere website verplicht zo'n cookie-melding te maken. 0,0% effect, wel heel irritant.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199015729
Goede zaak, hopelijk binnenkort mondiaal
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199015795
Dan word het wel, door flink te lobbyen, op slinkse andere wijze en opgebroken regelgeving alsnog ingevoerd hoor.

Kijk de sleepwet, waar je dan toezichthouders had om er voor te zorgen dat het allemaal niet zomaar kan en de boel goedgekeurd moet worden voor er “gesleept” werd.

Resultaat? De geheime diensten en overheid zelf mogen oordelen in hoeverre het overzicht nog nodig is, het is inmiddels weggestemd of dat dreigt het te worden door “wij van wc eend”, en dus heeft straks de toezichthouder nul komma nul zeggenschap.

Heb ik 1 bericht over zien langskomen puur willekeurig ook nog eens.
  donderdag 15 april 2021 @ 18:59:26 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199016877
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zet ons wel op achterstand tov China en de VS. Dit plan is op zich niet slecht, maar zal wel weer vertaald worden in een reeks van belemmerende regeltjes die niets aan privacy of veiligheid toevoegen, maar wel erg duur zijn en innovatie remmen.

Denk aan die achterlijke wet dat iedere website verplicht zo'n cookie-melding te maken. 0,0% effect, wel heel irritant.
Ja poeh die cookiemelding heeft de innovatie echt in de weg gestaan als het op websites aankomt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:56:48 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199023792
quote:
10s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja poeh die cookiemelding heeft de innovatie echt in de weg gestaan als het op websites aankomt.
Nee, maar het draagt niet bij aan veiliiger internetten en is wel erg irritant.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199023867
George Orwell vindt dit leuk
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:06:24 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199023898
Gewoon een AI gebruiken om alle mazen in die richtlijn volledig uit te buiten dan :-)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:11:14 #11
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_199023964
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
De Europese Unie overweegt om enkele AI-toepassingen te verbieden, waaronder massasurveillance en systemen die een sociale kredietscore toekennen. Dat schrijft Politico, die een voorlopig ontwerp van de Europese Commissie te pakken heeft gekregen. Zo zou de EC een verbod op het gebruik van ‘zeer riskante’ kunstmatige intelligentiesystemen willen en kandidaat-lidstaten weigeren indien ze niet aan deze eis voldoen.

Het ontwerp stelt de volgende punten voor:

* Een verbod op AI voor ‘willekeurige bewaking’, waaronder systemen die personen in een fysieke omgeving volgen of gegevens uit andere bronnen samenvoegen
* Een verbod op AI-systemen die sociale kredietscores toekennen: de betrouwbaarheid van een persoon beoordelen op basis van sociaal gedrag of voorspelde persoonlijkheidskenmerken
* Het vereisen van speciale toestemming voor het gebruik van biometrische identificatiesystemen op afstand, waaronder gezichtsherkenning in openbare ruimten
* Vereisen om mensen er bewust van te maken dat ze communiceren met een AI-systeem, tenzij dit duidelijk valt af te leiden op basis van de omstandigheden en de context van het gebruik
* Nieuw toezicht op AI-systemen die een directe bedreiging vormen voor de veiligheid (zelfrijdende auto’s) en systemen die een grote kans hebben om iemands levensonderhoud te beïnvloeden, zoals het aannemen van werknemers, rechterlijke beslissingen en het toekennen van kredietscores
* Het beoordelen van gevoelige systemen vooraleer ze in gebruik worden genomen, om ervoor te zorgen dat alle betrokken partijen deze begrijpen, maar ook dat ze worden ‘getraind’ op datasets zonder bias.
* Het oprichten van een Europese Raad voor Kunstmatige Intelligentie, bestaande uit vertegenwoordigers van elke lidstaat. Deze Raad moet niet alleen de Commissie helpen beslissen welke AI-systemen als risicovol worden beschouwd, maar ook verbodsbepalingen aanbevelen.

edrijven die zich niet aan de regels houden kunnen een boete krijgen die kan oplopen tot 20 miljoen euro, of 4 procent van hun wereldwijde omzet. Hoewel het uitgelekte voorstel voor velen een stap in de goede richting is, uiten experts hun bezorgdheid. Zo zouden de beschrijvingen van AI-systemen die verboden moeten worden te vaag zijn en vol onduidelijk taalgebruik zitten. Hierdoor zouden er verscheidene achterpoortjes ontstaan waardoor bedrijven de regels kunnen omzeilen.

Naar verluidt zullen de EU-beleidsmakers het voorstel officieel aankondigen op 21 april. Het zal dan moeten blijken welke aanpassingen er zijn doorgevoerd in het definitieve voorstel. Zodra de verordening is voorgesteld, kan deze worden gewijzigd op basis van feedback uit het Europees Parlement. Vervolgens moet iedere lidstaat de nieuwe regels zelf implementeren.

Bronnen:
https://nl.hardware.info/(...)ociale-kredietscores
https://www.politico.eu/a(...)ficial-intelligence/
https://www.theverge.com/(...)llance-social-credit

Zeer goed initiatief vanuit de EU. Hoe eerder ze dit hebben rond gemaakt, hoe beter.
Ai, daar gaat het lidmaatschap van Servie. :D

China heeft zojuist massaal geinvesteerd in de 'veiligheid' van het centrum van Belgrado rondom de Knez Michailov Ulice (ik schrijf het waarschijnlijk verkeerd de straatnaam excuseer ;( ). China heeft een spoorlijn cadeau gedaan Beograd Centar-Budapest Keleti Puyadvar via Novi Sad, Subotica en Kelebia en investeert nu ook in een metro in Belgrado.

Alleen hangen er ineens allemaal camera's in de hoofdstad met gezichtsherkenningsmogelijkheden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 10:12:21 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199023980
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ai, daar gaat het lidmaatschap van Servie. :D

China heeft zojuist massaal geinvesteerd in de 'veiligheid' van het centrum van Belgrado rondom de Knez Michailov Ulice (ik schrijf het waarschijnlijk verkeerd de straatnaam excuseer ;( ). China heeft een spoorlijn cadeau gedaan Beograd Centar-Budapest Keleti Puyadvar via Novi Sad, Subotica en Kelebia en investeert nu ook in een metro in Belgrado.

Alleen hangen er ineens allemaal camera's in de hoofdstad met gezichtsherkenningsmogelijkheden.
Daar gaat Servië van mijn landen om te bezoeken lijst. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:15:10 #13
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199024015
Voor de bühne. Want dit geldt alleen voor bedrijven, niet voor overheden die met een pandemie dealen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:18:13 #14
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_199024055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Daar gaat Servië van mijn landen om te bezoeken lijst. :W
Ik ben er wel vaak heel erg mooie Chinese dames tegengekomen in hostels of in een treinstation. Ja, veel Chinese invloeden daar, Chinezen mogen de EU niet bezoeken, alleen met een heel ingewikkeld visum, maar Servie en Montenegro wel. Ook veel Russische invloeden in Servie.

De Servische politie (militsia) is wel superlui en louter geinteresseerd in het kijken naar mooie dames, het consumeren van sterke Servische koffie en het drinken van rakija en de hele dag verveeld op hun mobiele telefoon staren waar Servische traditionele en Servische popmuziek uitkomt, dus tenzij je echt heel erg raar gaat doen, zul je weinig last hebben van die camera's.
Tenzij de Chinezen zelf de camera's gaan bekijken, dan is het ineens een heel ander verhaal. :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 10:22:55 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199024126
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik ben er wel vaak heel erg mooie Chinese dames tegengekomen in hostels of in een treinstation. Ja, veel Chinese invloeden daar, Chinezen mogen de EU niet bezoeken, alleen met een heel ingewikkeld visum, maar Servie en Montenegro wel. Ook veel Russische invloeden in Servie.

De Servische politie (militsia) is wel superlui en louter geinteresseerd in het kijken naar mooie dames, het consumeren van sterke Servische koffie en het drinken van rakija en de hele dag verveeld op hun mobiele telefoon staren waar Servische traditionele en Servische popmuziek uitkomt, dus tenzij je echt heel erg raar gaat doen, zul je weinig last hebben van die camera's.
Tenzij de Chinezen zelf de camera's gaan bekijken, dan is het ineens een heel ander verhaal. :P
Het land an sich lijkt mij zeer mooi. Maar ik vertrouw die Chinezen voor geen meter. Het zou mij niks verbazen als er een hardcoded backdoor in zit zodat ze vanuit Peking mooi mee kunnen loeren naar Servische blondjes.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:34:27 #16
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_199024243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het land an sich lijkt mij zeer mooi. Maar ik vertrouw die Chinezen voor geen meter. Het zou mij niks verbazen als er een hardcoded backdoor in zit zodat ze vanuit Peking mooi mee kunnen loeren naar Servische blondjes.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 10:54:25 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199024479
Die oude heren in Brussel snappen dus echt totaal niet wat AI precies inhoudt :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 10:55:25 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199024496
Maar als je iets anders dan AI gebruikt voor gezichtsherkenning, is het wel goed?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 10:59:14 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199024551
quote:
Je kan erop gaan wachten dat het daar gigantisch fout gaat. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 11:08:23 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199024689
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Die oude heren in Brussel snappen dus echt totaal niet wat AI precies inhoudt :')
Leg uit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 11:15:39 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199024774
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Leg uit.
Dit is een beetje hetzelfde als de uitstoot van auto's terug te dringen in de binnenstad door het verbieden van voertuigen op wielen. AI is een middel, en niet meer dan dat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 11:16:52 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199024788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is een beetje hetzelfde als de uitstoot van auto's terug te dringen in de binnenstad door het verbieden van voertuigen op wielen. AI is een middel, en niet meer dan dat.
Wat wel "verkeerd" ingezet kan worden. Dat ze daar op EU niveau iets tegen willen doen vind ik alleen maar goed. Dat voorkomt dat bv een type als Grapperhaus wel misbruik van camera's kan maken met AI gezichtsherkenning.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 11:19:18 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199024814
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat wel "verkeerd" ingezet kan worden. Dat ze daar op EU niveau iets tegen willen doen vind ik alleen maar goed. Dat voorkomt dat bv een type als Grapperhaus wel misbruik van camera's kan maken met AI gezichtsherkenning.
En straks vindt iemand een andere manier om mensen te volgen, en die kan dat gewoon vrolijk blijven doen. Er zijn meer wegen naar Rome.

Zeg gewoon "We verbieden het volgen van mensen dmv camera's op wat voor manier dan ook", dan omvat je meteen alles. Nu wordt AI als het grote kwaad gezien wat we absoluut niet moeten willen, terwijl dat het hele probleem niet eens is in deze situatie. Het is een middel en niet meer dan een middel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 11:22:17 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199024861
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En straks vindt iemand een andere manier om mensen te volgen, en die kan dat gewoon vrolijk blijven doen. Er zijn meer wegen naar Rome.

Zeg gewoon "We verbieden het volgen van mensen dmv camera's op wat voor manier dan ook", dan omvat je meteen alles. Nu wordt AI als het grote kwaad gezien wat we absoluut niet moeten willen, terwijl dat het hele probleem niet eens is in deze situatie. Het is een middel en niet meer dan een middel.
Er staat niet dat men AI compleet wil verbieden, maar enkele toepassingen. En daar is niks mis mee om daar nu alvast wetgeving voor te maken.
Ik heb namelijk geen zin om permanent met een blafkap op te moeten lopen omdat een of andere idioot hier besluit dat facial recognizing zeer interessant is.
AI heeft vele gezichten en interessante toepassingen, maar deze toepassing moet zo snel mogelijk gestopt worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:26:04 #25
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_199024905

Het is natuurlijk ook zo dat Brussel Belgrado ook enorm in de steek heeft gelaten. Dus springen Moskou en Beijing in.

De infrastructuur in Servie is echt verschrikkelijk slecht. Treinen hebben een snelheid van zo'n 40 km/uur, wie ooit in de internationale trein Budapest-Beograd heeft gezeten weet waarover ik spreek. China springt in dit gat.

Enfin, ondertussen in Bosnie-Herzegovina ...


:P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 11:26:35 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199024916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Er staat niet dat men AI compleet wil verbieden, maar enkele toepassingen. En daar is niks mis mee om daar nu alvast wetgeving voor te maken.
Ik heb namelijk geen zin om permanent met een blafkap op te moeten lopen omdat een of andere idioot hier besluit dat facial recognizing zeer interessant is.
AI heeft vele gezichten en interessante toepassingen, maar deze toepassing moet zo snel mogelijk gestopt worden.
Het gaat er niet om dat het doel wat deze oude heren voor ogen hebben slecht is, maar de manier waarop ze het willen voorkomen slaat gewoon helemaal nergens op. Lees nou eens goed mijn vorige post terug; het gaat mij er niet om dat deze stap an sich slecht is, het gaat me erom dat die niet alles omvattend is en veel te vaag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 11:27:28 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199024925
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat het doel wat deze oude heren voor ogen hebben slecht is, maar de manier waarop ze het willen voorkomen slaat gewoon helemaal nergens op. Lees nou eens goed mijn vorige post terug; het gaat mij er niet om dat deze stap an sich slecht is, het gaat me erom dat die niet alles omvattend is en veel te vaag.
Je kan op dit moment nog niet alles dichttimmeren vrees ik. Dus dit is een goed begin. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 11:28:27 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199024938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je kan op dit moment nog niet alles dichttimmeren vrees ik. Dus dit is een goed begin. :)
"Het is verboden om mensen te tracken met camera's"
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 11:30:02 #29
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199024954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

"Het is verboden om mensen te tracken met camera's"
Kan met AI te maken hebben, maar hoeft niet. Daarbij is deze regel zeer interessant als dit er doorheen komt zonder aanpassingen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 11:32:42 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199024981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kan met AI te maken hebben, maar hoeft niet. Daarbij is deze regel zeer interessant als dit er doorheen komt zonder aanpassingen.
AI is volkomen irrelevant in heel deze discussie over het volgen van mensen. Het is een middel. En in plaats van dat je het daadwerkelijke kwaad gaat verbieden, verbied je het in combinatie met dit ene middel dat nu het meest gebruikt wordt.

Als mensen echt willen, maken ze een systeem dat dit zonder AI kan. Je kan zelfs een dergelijk systeem bouwen met de hulp van AI, terwijl AI in de laatste stap nooit ingezet wordt. Iedereen die er wel verstand van heeft zal je precies hetzelfde zeggen; dit is symptoombestrijding.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 11:36:30 #31
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199025030
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

AI is volkomen irrelevant in heel deze discussie over het volgen van mensen. Het is een middel. En in plaats van dat je het daadwerkelijke kwaad gaat verbieden, verbied je het in combinatie met dit ene middel dat nu het meest gebruikt wordt.

Als mensen echt willen, maken ze een systeem dat dit zonder AI kan. Je kan zelfs een dergelijk systeem bouwen met de hulp van AI, terwijl AI in de laatste stap nooit ingezet wordt. Iedereen die er wel verstand van heeft zal je precies hetzelfde zeggen; dit is symptoombestrijding.
Het is heel relevant. Een interessante techniek die veelbelovend is die niet ingezet mag worden voor verkeerde doeleindes. Hoe eerder dat dicht getimmerd is, hoe beter.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 11:38:30 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199025070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het is heel relevant. Een interessante techniek die veelbelovend is die niet ingezet mag worden voor verkeerde doeleindes. Hoe eerder dat dicht getimmerd is, hoe beter.
Ja, ik geef op. Je wilt het volgens mij niet snappen, of je vindt het helemaal niet erg dat er nog steeds ruimmte is om m ensen te volgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 11:39:57 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199025094
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, ik geef op. Je wilt het volgens mij niet snappen, of je vindt het helemaal niet erg dat er nog steeds ruimmte is om m ensen te volgen.
Hoe wil je nieuwe technieken nu al gaan verbieden? Dat kan niet. Je kan iets niet verbieden wat er nog niet is.
Of je moet AI compleet verbieden, of camera toezicht compleet verbieden. Maar ook daar weten mensen wel wat te vinden. Er zullen altijd mensen/bedrijven/overheden zijn die de mazen in de wet willen uitbuiten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 11:41:02 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199025118
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hoe wil je nieuwe technieken nu al gaan verbieden? Dat kan niet. Je kan iets niet verbieden wat er nog niet is.
Of je moet AI compleet verbieden, of camera toezicht compleet verbieden. Maar ook daar weten mensen wel wat te vinden. Er zullen altijd mensen/bedrijven/overheden zijn die de mazen in de wet willen uitbuiten.
Nee, ik wil gewoon het volgen van mensen verbieden. Op wat voor manier dan ook met welke technologie dan ook. Zo lastig is het allemaal niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:44:07 #35
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199025181
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:49 schreef StateOfMind het volgende:
Goede zaak ^O^
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199025275
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:03 schreef Pleun2011 het volgende:
George Orwell vindt dit leuk
Skynet vindt dit niet leuk
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:54:27 #37
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199025354
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, ik wil gewoon het volgen van mensen verbieden. Op wat voor manier dan ook met welke technologie dan ook. Zo lastig is het allemaal niet.
Hoe zie je dat voor je dan? Mag een supermarkt dan ook geen beveiligingscamera's meer hebben? Want als je dan een mannetje achter die monitor zet kan je mensen door de hele supermarkt volgen.

'Het volgen van mensen verbieden' is echt onhaalbaar.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 12:07:09 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199025578
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:54 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je dan? Mag een supermarkt dan ook geen beveiligingscamera's meer hebben? Want als je dan een mannetje achter die monitor zet kan je mensen door de hele supermarkt volgen.

'Het volgen van mensen verbieden' is echt onhaalbaar.
Het geautomatiseerd volgen van mensen dan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199030298
Kredietscore zonder AI, hoe wil je dat doen dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')