abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199077237
Vanavond ook een vriendje uit 1953 op het spoor gezet. Uur later krijg ik een apje terug met zijn prikdatum. Hartelijk dank voor het melden hier. *O*
pi_199077725
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:49 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Idd terechte petitie van de zorg, tevens vond ik het evenement een mes in de rug van de lokale horeca daar.
[..]

Sowieso vind ik de hele communicatie rondom het vaccineren vrij rommelig. Gewoon voor en na elk reclameblok hetzelfde spotje: overtuig de mensen om het te doen (maar geen dwingende toon), zet het nummer en het adres van de website om een afspraak te maken in beeld. ^O^
Ik mis af en toe een positieve toon, een flow, iets wat Amerikanen wel kunnen creëren, dat je vaccineren niet alleen voor jezelf doet maar voor de gehele gemeenschap. En dat je bijvoorbeeld in spotjes oproept iemand te helpen als die problemen ondervindt bij het reizen naar de prik-lokatie.

Er is ook geen echte publieke figuur vaccinaties.
pi_199077886
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:23 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik mis af en toe een positieve toon, een flow, iets wat Amerikanen wel kunnen creëren, dat je vaccineren niet alleen voor jezelf doet maar voor de gehele gemeenschap. En dat je bijvoorbeeld in spotjes oproept iemand te helpen als die problemen ondervindt bij het reizen naar de prik-lokatie.

Er is ook geen echte publieke figuur vaccinaties.
Nederlanders zijn in tegenstelling tot Amerikanen dan ook allergisch voor pattriotisch gedrag. Dergelijke reclame zou hier 100% averechts werken.
pi_199078446
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:56 schreef qajariaq het volgende:
Vanavond ook een vriendje uit 1953 op het spoor gezet. Uur later krijg ik een apje terug met zijn prikdatum. Hartelijk dank voor het melden hier. *O*
Yes, mijn moeder heeft 'm ook gemaakt voor 9 mei, maar neemt haar documenten ook maar mee als m'n pa de 30e al geprikt moet worden, er zijn nogal wat locaties waarbij partners al mee worden geprikt als ze al een afspraak hebben staan...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199078680
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Lekker! Jullie zijn echt al een mooie stap verder *O*
Die kant gaat het ook gewoon op in NL, zeker met 700K vaccinaties per week. Group immunity, here we come!
pi_199078712
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:49 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Idd terechte petitie van de zorg, tevens vond ik het evenement een mes in de rug van de lokale horeca daar.
[..]

Sowieso vind ik de hele communicatie rondom het vaccineren vrij rommelig. Gewoon voor en na elk reclameblok hetzelfde spotje: overtuig de mensen om het te doen (maar geen dwingende toon), zet het nummer en het adres van de website om een afspraak te maken in beeld. ^O^
Tsja, men wist al in juni vorig jaar dat de vaccinatiebereidheid aan het afnemen was, maar er echt iets tegen doen heeft heel lang geduurd. En sinds dat gebeurd is het vrij rommelig, zonder een eenduidige regie.
Al die pauzes heeft flink vertrouwen geschaadt. Wat ik nu mis bijvoorbeeld is dat er helemaal niet op gewezen wordt dat zulke pauzes vaak echt uit voorzorg zijn. Tijdens de studie was er bijvoorbeeld bij AstraZeneca een geval van Transverse Myelitis, wat in het verleden in zeldzame gevallen een ernstige bijwerking van vaccinatie is vastgesteld. En dus wel de studie gepauzeerd, en in de VS zelfs maanden uitgesteld. Maar nu zijn wel tientallen miljoenen vaccinaties met AZ verder, en is toch wel duidelijk dat dat echt geen patroon was, en het dus hoogstwaarschijnlijk niet met het vaccin te maken had, of slechts bij minder dan 1 op de 10 miljoen voorkomt.
pi_199078714
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 23:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Die kant gaat het ook gewoon op in NL, zeker met 700K vaccinaties per week. Group immunity, here we come!
We gaan zo langzaam aan richting de 800k toch? Straks nog extra pfizer er bovenop. En wellicht komen er nog andere vaccins(Janssen&Janssen, Curevac) bij. Het gaat alleen maar harder gaan.
pi_199080073
quote:
14s.gif Op maandag 19 april 2021 14:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[..]

Afspraak staat ingepland volgende week. Nogmaals bedankt!
Super! Mijn pa kan ook volgende week. Nu mijn vrouw en ik zelf zo nog even negatief testen als het kan en vanavond wat versoepelingen en we gaan de goede kant op.
pi_199080175
Bijzonder dat je in de media veel kritische geluiden hoort over het vaccinatiebeleid in zijn algemeenheid, maar niet dat er vorige week 800k vaccinaties zijn gezet.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 20 april 2021 @ 08:57:48 #260
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199080206
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:55 schreef 297534 het volgende:
Bijzonder dat je in de media veel kritische geluiden hoort over het vaccinatiebeleid in zijn algemeenheid, maar niet dat er vorige week 800k vaccinaties zijn gezet.
Volgens mij neemt de kritiek langzaam af omdat we nu op stoom komen. Werd in januari al voorspeld. Iedereen wil een prik maar in tijden van schaarste is het gewoon ontzettend pittig. De schaarste in Nederland neemt langzaam maar zeker af en daarmee ook de kritiek.
pi_199080238
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Volgens mij neemt de kritiek langzaam af omdat we nu op stoom komen. Werd in januari al voorspeld. Iedereen wil een prik maar in tijden van schaarste is het gewoon ontzettend pittig. De schaarste in Nederland neemt langzaam maar zeker af en daarmee ook de kritiek.
Ja dat denk ik ook. Maar dan zouden ze ook wel eens de dagelijkse vaccinatiecijfers kunnen melden en niet alleen de weinigzeggende besmettingscijfers.
Er zijn heel veel mensen die denken dat er amper wordt geprikt en er miljoenen vaccinaties in de vriezer liggen.
pi_199080430
quote:
Exact gelijk aan de situatie vorig jaar omtrent testen. Toen het opschalen bezig was schreeuwden de 'journalisten' moord en brand. Maar toen het op orde kwam hoorde je uiteraard niemand meer. Vandaar dat ik ook vanaf dag 1 mij verzet heb tegen alle kritiek die weer ontstond.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 20 april 2021 @ 09:30:13 #263
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199080467
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:00 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Maar dan zouden ze ook wel eens de dagelijkse vaccinatiecijfers kunnen melden en niet alleen de weinigzeggende besmettingscijfers.
Er zijn heel veel mensen die denken dat er amper wordt geprikt en er miljoenen vaccinaties in de vriezer liggen.
True, de media pakt dit dagelijkse aantal niet op. Dat zouden ze ook wel mogen doen.
pi_199080481
quote:
Er wordt nu veel geprikt, dat klopt. Maar neemt niet weg dat het allemaal erg rommelig verloopt.
Mensen die niet weten dat ze aan de beurt zijn, verschillende mensen die verschillende instructies krijgen via de afsprakenlijn, mensen uit Assen die een afspraak krijgen in Kerkrade, huisartsen die 's avonds op tv zien dat ze de volgende dag hun werkwijze om moeten gooien enz enz enz.

Dus mooi dat er nu veel geprikt wordt, maar het had allemaal 10x efficienter gekund.
Het positieve eraan is dat er zoveel mis gaat dat ik hoop dat er nu concrete draaiboeken worden gemaakt om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
A mind with a heart of it's own
pi_199080544
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Er wordt nu veel geprikt, dat klopt. Maar neemt niet weg dat het allemaal erg rommelig verloopt.
Mensen die niet weten dat ze aan de beurt zijn, verschillende mensen die verschillende instructies krijgen via de afsprakenlijn, mensen uit Assen die een afspraak krijgen in Kerkrade, huisartsen die 's avonds op tv zien dat ze de volgende dag hun werkwijze om moeten gooien enz enz enz.

Dus mooi dat er nu veel geprikt wordt, maar het had allemaal 10x efficienter gekund.
Het positieve eraan is dat er zoveel mis gaat dat ik hoop dat er nu concrete draaiboeken worden gemaakt om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
Ja, het had zeker efficiënter gekund, maar dat heeft niet betekend dat er daardoor (veel) minder mensen zijn gevaccineerd, want die vaccins zijn er gewoon niet. Dat is toch het belangrijkste lijkt mij.
pi_199080567
De media mogen van mij ook zeker kritisch zijn, maar als je eerst grote verhalen brengt over de lage aantallen vaccinaties en daarna niet meer zegt als die vaccinatieaantallen wel zijn verhoogd, dan licht je je kijkers/lezers niet goed voor, want die eerste verhalen blijven dan hangen, terwijl die alweer zijn achterhaald.
pi_199080628
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:41 schreef 297534 het volgende:
De media mogen van mij ook zeker kritisch zijn, maar als je eerst grote verhalen brengt over de lage aantallen vaccinaties en daarna niet meer zegt als die vaccinatieaantallen wel zijn verhoogd, dan licht je je kijkers/lezers niet goed voor, want die eerste verhalen blijven dan hangen, terwijl die alweer zijn achterhaald.
Kritisch zijn is niets mis mee, maar de media zwijgt bewust over bepaalde cijfers om een negatief beeld te schetsen. Dit om de verkoop te stimuleren, want angst verkoopt.

Een goed voorbeeld is ook altijd een dalend aantal besmettingen. Daar kunnen ze niets mee. Dus dan melden ze "Besmettingen gedaald, maar 7 daagse gemiddelde onverminderd hoog.". Terwijl als de besmettingen stijgen en het 7 daags gemiddelde laag is, dan krijg je als kop "Besmettingen gestegen!".

Overledenen hoor je ze bijvoorbeeld amper meer over, niet meer interessant. En dat we 700k+ per week prikken, ook niet interessant. Dat verkoopt niet goed genoeg.

Pasgeleden een stukje zitten kijken van de EMA, daar zaten journalisten van echte kranten. Dat was een verademing, vragen die ergens op sloegen.

Ook zo typisch in Nederland, moet je maar eens opletten vanavond. Na de persco mogen er vragen gesteld worden. Stel dat er dan gezegd wordt: "De terrassen mogen vanaf 28 april open." dan is de eerste vraag van een 'journalist' erna: "U zegt dat 28 april de terrassen open mogen, betekent dit dat we op 28 april koffie mogen drinken op een terras?". _O-
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 20 april 2021 @ 09:48:29 #268
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199080660
Zo moeilijk is het niet. Vader en schoonvader zijn gisteren gewoon ingelogd en kregen drie keuzes om hun vaccin op te halen. Niet allemaal ideaal qua tijdstip en locatie maar dit is geen tijd om daar moeilijk over te doen.
pi_199080670
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:48 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Zo moeilijk is het niet. Vader en schoonvader zijn gisteren gewoon ingelogd en kregen drie keuzes om hun vaccin op te halen. Niet allemaal ideaal qua tijdstip en locatie maar dit is geen tijd om daar moeilijk over te doen.
Mijn ouders hebben gebeld, oude stempel. Maar ik hoor ook veel mensen online. Ik heb het idee dat we ondertussen wel een redelijke spreiding hebben op de 2 methodes. En hoe verder we in de geboortejaren komen hoe jonger men is, en hoe jonger hoe handiger met internet :)
pi_199080844

[ Bericht 100% gewijzigd door Cygne op 20-04-2021 10:07:28 (Foutje, excuus) ]
pi_199081160
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:41 schreef 297534 het volgende:
Wat dat betreft zijn journalisten net mensen. Als jij in 2 maanden tijd in 8 artikelen uit de doeken hebt gedaan niet alleen dat het vaccinatiebeleid ruk was, maar ook waarom jij dacht dat het mis liep. En het blijkt allemaal toch best te lopen op de manier die de door jou al de grond ingeschreven Hugo de Jonge voorgespiegeld had, dan ben je een grootmoedig mens als je je ongelijk toegeeft in een goed geschreven artikel.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:44:57 #272
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199081234

We hebben een positief advies van EMA nodig voor Janssengoden. Deze week volgens dashboard 700k prikken. De weken daarna kan het hard gaan als alles gebruikt wordt.
pi_199081299
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Misschien is het rommelig in Nederland, maar dat valt in het niet bij veel andere landen volgens mij.
Via een oude list serv heb ik al een aantal keren emails gehad van mijn oude uni dat er ergens een paar honderd doses over zijn en als je er snel naar toe gaat krijg je mogelijk een vaccinatie. Klinkt misschien goed maar daardoor gaan er wel een boel vaccinaties verloren, en ook is er geen centrale registratie in de VS lijkt het waardoor de 2e ronde daar vooral afhankelijk is van hoe goed mensen dat zelf in de gaten houden. Dat wordt een zooitje.
De vader van een vriendin van me in Portugal werd gevaccineerd met AZ en een half uur later werd hij gebeld dat hij een afspraak 3 dagen later had voor een vaccinatie met Pfizer. Dat klinkt ook niet echt alsof het goed georganiseerd is.
Hier in de UK ging het hard, maar heeft men vooral ingezet om 3 maanden lang zoveel mogelijk menen 1x te vaccineren. Nu moeten er ook veel mensen de 2e prik krijgen en dat krijgt, uiteraard, voorrang. Op dit moment loopt Nederland in op de UK volgens wat betreft mensen die een eerste prik krijgen.
Het is niet perfect in Nederland, maar het kan echt veel erger.

Mijn pa heeft vanochtend zijn de 2 Pfizer prik gehad, mjin moeder krijgt morgen haar eerste prik *O* Volgens mij heeft mijn moeder wel gevraagd of dat niet samen kon, maar schijnbaar niet. Mijn moeder is wel mobiel, die zie ik nog wel op de fiets ernaartoe gaan, uurtje fietsen. Mijn vader is afhankelijk van mijn moeder voor vervoer.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:21:51 #274
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199081568
Bovenstaande geeft de burger dan weer moed. Fijn om te lezen dat het elders ook niet allemaal van een leien dakje gaat. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199082101
Mijn beide ouders (1954) worden volgende week geprikt. Top!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')